Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:26

Myjk napisał(a):Prędzej skłaniałbym się ku teorii, że paliwo spływa po ścianach tłoków
gdy silnik jest w procedurze przepalania bez obciążenia (bieg jałowy).


Ale tak naprawde to Twoja teoria ma rece i nogi – w koncu sam zanotowales zmiane zachowania komputera (spalanie chwilowe dazy do zera na jalowym, a wczesniej nie dazylo).

Tylko dlaczego z nowym programem nadal przybywa oleju w tempie dosc szybkim? (pomijajac moj "cud wyparowania" mam obecnie okolo polowy miedzy F a X oleju kilkakrotnie sprawdzanego i znikac nie chce, a przejechalem 6k, czyli wystarczy na zaledwie 12k?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:27

Wieksza dawka paliwa ma wypalić dokładniej w czasie cyklu pracy komorę spalania co spowodoje iż do wydechu dostanie się mniej CO2
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:31

prawdopodobnie mimowolnie przerywasz automat. wypalanie i dlatego tak sie dzieje
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:31

Ale co ma CO2 do splywania ON? Tego nie zakumalem ni w zab. I komora spalania=cylinder czy komora DPF? Bo tez nie zakumalem o jakim spalaniu piszesz. Ogolnie nic nie skumalem tym razem :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:39

DPF to angielski skrót tego wynalazku.A tak wogole to widzę że nie za dużę Masz pojęcie o mechanice[bez obrazy] ja jestem po szkole mechan. a po za tym bujam sie zawodowo.Najlepiej nie wnikać w szczegóły to unikniesz młynka w mózgownicy.Po prostu Musisz załapać kilka trików i cieszyć sięfurą
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzysztof1964 » 12 maja 2009, 23:43

nara
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 21:32
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Auto: mazda6 2006 143ps

Postprzez krzych » 12 maja 2009, 23:45

Diesel Particulate Filter? Zreszta nie pytalem o to, wiec... puk, puk? halo? Moje pytanie brzmialo inaczej? (i tak, nie znam sie za dobrze na teorii mechaniki spalinowej, ale myslec umiem i chetnie sie naucze czegos nowego)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 13 maja 2009, 08:43

krzysztof1964 napisał(a):W czasie cyklu komp podaje ponad normatywną dawkę paliwa i dlatego tak się dzieje

To trzeba delikatnie sprostować. W czasie procedury wypalania DPF do napędzania silnika trafia identyczna dawka paliwa jak w przypadku procedury normalnej. Dopiero w wydechu tłoka jest podawana dodatkowa porcja, która pędzi ku filtrowi DPF. Teraz, jeśli komora spalania lub wylot przy zaworach zostały źle wykonane i paliwo gdzieś tam się zbiera (zakamarki w których kondensuje się rozpylone wcześniej przez wtrysk paliwo), to faktycznie może ściekać. Wygląda na to, że gdzieś został popełniony błąd przez inżynierów Mazdy – innego rozwiązania nie znajduję. Gdyby to był problem całkowicie fizyczny (ciśnienie, spalanie, etc.), to dotyczyłoby to wszystkich samochodów z DPF/FAP – a problem występuje tylko w przypadku Mazdy. :| Lub, tylko my go zgłębiamy. :P

Ciekawe jak się ma do tego wszystkiego turbina. Przecież ona mieli spaliny oraz powietrze (spaliny) z paliwem i o ile dobrze wiem, jest smarowana tym samym olejem co silnik. Również zastanawia mnie, jak się znajduje w tym wszystkim EGR (system recyrkulacji spalin) – może to jest nasz główny problem? Tutaj trzeba polecić ten wątek: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239 – fajnie żeby się maxkls wypowiedział w temacie...

Krzych pamiętasz nasze "terkotanie" przy ~1500 obr.? Że tak zacytuję poradnik o Dieslach:
"Zacięcie się zaworu EGR również powoduje dymienie a często i spadek mocy. W motorach CR
owocuje to również charakterystyczne "chrobotanie" albo terkotanie w zakresie 1600-2000 rpm. "

krzych napisał(a):w koncu sam zanotowales zmiane zachowania komputera (spalanie chwilowe dazy do zera na jalowym, a wczesniej nie dazylo).

Ale to w przypadku Insigni. Nie wiem jak jest w przypadku Mazdy,
bo u nas komputer nie pokazuje spalania chwilowego na biegu jałowym.
W tym właśnie cały problem.

krzysztof1964 napisał(a):Wieksza dawka paliwa ma wypalić dokładniej w czasie cyklu pracy komorę spalania co spowodoje iż do wydechu dostanie się mniej CO2

Większa dawka wcale nie spowoduje dokładniejszego wypalenia. Wręcz przeciwnie. Duże stężenie paliwa w stosunku do ilości tlenu może zaowocować powstawaniem większej ilości sadzy. Po za tym powtórnie. Filtr DPF wcale nie ma ograniczać ilości CO2, tylko sadzę i przyczepione doń związki NOx, które są dużo bardziej szkodliwe dla nas. Natomiast większa dawka paliwa ma w tym pomóc, ale dopiero gdy znajdzie się w filtrze a nie w komorze spalania.

Gdyby ktoś nie miał wyobraźni jak to się dzieje, to jest parę fajnych filmików na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=sXuB8i19DCA (co to za muzyka?!) :P
http://www.youtube.com/watch?v=qDG6hwpou80 (tu już trochę lepiej) ;)

http://www.youtube.com/watch?v=V51EkGauijk Patrząc na tę animację,
dodatkowa dawka paliwa jest podawana gdzieś między 13 a 15 sekundą (wydech).

http://www.youtube.com/watch?v=oQfBCQek6eg – tutaj ładnie też pokazane, z dźwiękiem wtrysku (54-56 sek.). :P

O! heheh, fajny opis DPFu
http://www.youtube.com/watch?v=kQvgx1cxcaI
http://www.youtube.com/watch?v=nQe_SQCW1eU

Tu nawet mamy Mazdę pokazaną... ale to jest Mazda 3, która ma chyba FAP.
http://www.youtube.com/watch?v=gSE-RSAmag4

Tu natomiast pokazane, jak wysoką temperaturę mają spaliby przy wypalaniu DPF
http://www.youtube.com/watch?v=B10Z2BZ7eic
i wiele innych.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 13 maja 2009, 09:23

Zgodze sie z tym iz nowe oprogramowanie ma za zadanie czesciej wypalac filtr.Ja rowniez zmienialem soft w Mazda Boron w Dabrowie i tak mi powiedziano iz dotychczas filtr wypalal sie jak byl w 80%zapchany po zmianie softu wypala sie jak jest zapchany w 40%.Widac to fakt niezaprzeczlny.Ale powiedziano mi rowniez iz teraz(po zmianie softu)oleju bedzie przybywac wolniej.Jest jednak odwrotnie,przybywa szybciej.Ja sobie to tlumacze tak iz czestrze cykle wypalania wiecej "dotryskow"paliwa .Dobrze ,jezeli tak jest to nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie.Czy ilosc paliwa wtryskiwania podczas wypalanie DPF na starym sofcie jest taka sama jak na nowy,?.Na logike jezeli filtr jest zapchany w 80% to trzeba wiecej i dluzej go wypalac,czyli wiecej paliwa potrzeba do tego cyklu.Po zmianie softu filtr jest wypalany przy 40% zapchaniu a wiec potrzeba mniej paliwa do jego oczyszczenia.Nie wiem natomiast czy nie jest tak iz nowy soft owszem przyspieszyl proces wypalanie natomiast dawka paliwa pozostala taka sama.Stad efekt szybszego przybywania "oleju".Ale z drugiej strony tak dzialoby sie wszystkim po zmianie softu a z tego co zauwazylem dzieje sie tak tylko mnie :( Dziewne to jakies.W zwiazku z tym mam pytanko.Jak czesto(co jaki czas liczony w dniach lub przejechanych kilometrach)wypalal Wam sie DPF przed zmiana softu i po zmianie oprogramowania.Teoretycznie powinno to sie odbywac polowe szybcije,Tylko co ile??Co 1000 km,czy co 500 km?Tak mniej wiecej.Tak jak napisalem wczesniej stram sie tym nie dolowac tylko jezdzic,ale widmo"silnika na wycieczce"przesladuje mnie coraz czesciej :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez gorylla » 13 maja 2009, 09:42

Krzysztof1964, zaciekawiłeś mnie, bo to może być podobny problem jak u mnie.

krzysztof1964 napisał(a):2 Wam znane kontrolki zapaliły sie


Dwie kontrolki? Jakie? Mi się zapaliły trzy. Myślę, że mówisz o DPF i silniku, ale nie mam pewności. Poza tym czy DPF ci migał czy się świecił, bo to chyba jednak stanowi różnicę. A czy ograniczyło ci moc silnika?


krzysztof1964 napisał(a):Dodam ze sama kontrolka DPF jako taka oznacza ogólnie awarię w układzie wydechowym


Możesz mieć rację. Bo u mnie wszystko na to wskazuje.

krzych napisał(a):Sama mrugajaca kontrolka DPF o ile dobrze pamietam to co pisal newbie zdaje sie, oznacza ze DPF nie umial sam sobie "wydumac" momentu wypalania zbyt dobrze, zapchal sie w duzej ilosci procentow (70?) i prosi o wypalenie jeszcze dosc grzecznie.


Też możesz mieć rację, bo objawy mojej magdy to potwierdzają. Kiedy zapalała mi się kontrolka filtra "na stałe" samochód jeździł normalnie i wypalanie trwało ok. 12km (jak czytam to myślę, że to mniej więcej standardzik). Matomiast w przypadku migacza jak skasowałem tę infekcję, wypalanie trwało 30km. Być może komputer coś przespał i potem zareagował tak nerwowo. Zauważyłem jeszcze, że zamiganie kontrolki DPF i przejście w tryb awaryjny zdarzyło się dwukrotnie w podobnej sytuacji- tj. gdy na niedogrzanym silniku wyskoczyłem szybko w trasę i zacząłem butować, bo się silnie spieszyłem. Być może filtr, który był już przypchany, dostał wówczas jakiś "złoty strzał" i się obraził.


krzych napisał(a):Jesli mu sie to nie uda to bedzie prosil obcieciem mocy silnika o wypalenie w ASO.


W obu przypadkach wypaliłem bez wizyty w ASO. Po ostatniej akcji zrobiłem już kilkaset km i jest ok.

krzysztof1964 napisał(a):Serwis wypalanie na hamowni i sekcja zwłok,i tu Was zaskoczę nie padł DPF,ale sonda Lambda(szerokopasmowa)


Podskórnie czuję, że u mnie może być niestety podobnie.

krzych napisał(a):pomijajac moj "cud wyparowania"


Ech, nie możesz się jednak powstrzymać. Dla twojej wiedzy, pomyliłeś oleje.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez mr_t » 13 maja 2009, 09:49

krzych napisał(a):
mr_t napisał(a):
krzych napisał(a):Teraz wiem i nie stygnie za cholere na swiatlach – to jakies pomowienia wobec Madzi ;P :D

Tu nie chodzi o stygnięcie silnika, ale filtra DPF. Temperatura na wskaźniku to temperatura płynu w układzie chłodzenia, a temperatura silnika to całkiem inna sprawa, a temperatura filtra DPF to jeszcze inna sprawa.

Nie pisalem o temp DPF tylko silnika.

Tak – ale wypalanie DPFa musi następować w odpowiedniej temperaturze filtra i spalin. A my wiemy tylko jaka jest temperatura płynu chłodzącego – co tak naprawdę nic, a nic nam nie mówi. Płyn w układzie chłodzenia osiąga swoje optimum zanim osiągnie je np. olej. Z drugiej strony można przegrzać silnik nie przekraczając max dopuszczalnej temp. płynu chłodzącego. Dużo lepszym wskazaniem co się dzieje w silniku jest temperatura oleju.

krzysiekk38 napisał(a):Ale powiedziano mi rowniez iz teraz(po zmianie softu)oleju bedzie przybywac wolniej.Jest jednak odwrotnie,przybywa szybciej.

U mnie jest tak jak powiedziano, czyli przybywa go wolniej. Wcześniej (2 wymiany oleju) po jakiś góra 3kkm miałem oleju 1/3, 1/2 do X, a później przybywało go, ale wolniej.
Teraz na nowym sofcie przejechałem bez mała 10kkm i oleju przybyło mi 1,5-2cm – czyli duuuużo mniej niż na starym sofcie. Teraz poziom oleju zwiększa mi się o tyle co nic, ale trochę wzrosło mi średnie spalanie. Innych efektów nie zauważam. Jeżdżę "normalnie", nie mam zielonego pojęcia kiedy mi się DPF wypala. Na dobrą sprawę "zapomniałem" o nim.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 13 maja 2009, 13:49

krzysiekk38 napisał(a):Jak czesto(co jaki czas liczony w dniach lub przejechanych kilometrach)wypalal Wam sie DPF przed zmiana softu i po zmianie oprogramowania.

Wg mnie kiedyś filtr przepalał się 2x na bak.Teraz ilość nie zmieniła się drastycznie,
a z tego co piszecie powinna się zwiększyć dwukrotnie. No, istnieje możliwość,
że nie zauważam każdego wypalania... :P W końcu wiosna, lachony za oknem... ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 13 maja 2009, 14:58

Myjk napisał(a):z tego co piszecie powinna się zwiększyć dwukrotnie

Teoretycznie tak, ale ponieważ filtr jest niby 2x bardziej czysty niż wcześniej to samo wypalanie nie musi być tak intensywne i długie jak wcześniej, a tym samym łatwiej go przegapić.
Poza tym mniej zabrudzony filtr może nie wymagać aż tak wysokiego rozgrzania jak wcześniej do poprawnego wypalenia, a tym samym proces może być trudniej zauważalny.

Myjk a jak u Ciebie teraz wygląda sprawa z olejem? Tj. ile, na jakim dystansie Ci go przybyło? Jeździsz "miejsko", więc teoretycznie powinieneś go mieć więcej np. ode mnie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 13 maja 2009, 15:15

mr_t napisał(a):Myjk a jak u Ciebie teraz wygląda sprawa z olejem? Tj. ile, na jakim dystansie Ci go przybyło? Jeździsz "miejsko", więc teoretycznie powinieneś go mieć więcej np. ode mnie.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 29#1364229
Olej wymieniałem jakoś przy 19,5 tk – obecnie jest 23,5 tk.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 13 maja 2009, 19:47

krzysiekk38

1. Mowilem, nie miej wizji i koszmarow, u Ciebie gra i bucy.
2. Moze dawka powinna byc dwa razy mniejsza podczas samego wypalania, ale co z rozgrzaniem? Tam zawsze idzie tyle samo, wiec jesli wczesniej szlo 20% na rozgrzanie i 80% na wypalanie to teraz mamy 20% (nadal) na rozgrzanie i 40% na wypalanie = 60% (oczywiscie moge sie mylic procentowo i moge tez sie mylic z tym, ze dawga "rozgrzewajaca" jest ta sama – moze nieco mniejsza, ale na pewno nie o polowe)

mr_t – ale ja zupelnie Off Topic zrobilem odnosnie temp diesla – sorry ze zamieszalem ale to nie mialo nic wspolnego z DPF, naprawde :)

Myjk – Bede sie widzial z Maxem (chyba), sie podpytam i poprosze zeby sie zaczal w tym watku udzielac :) Ide ogladac jutuby cos powklejal ;P (zupelnie nie przychodzi mi nigdy do glowy ze procz [tiiit] na jutubie mozna tez znalezc ciekawe rzeczy odnosnie samochodu – musze to sobie zakorzenic ;) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez malmund6 » 13 maja 2009, 22:29

u mnie w mojej 6 wypala sie z reguly 4 razy na bak paliwa oczywiscie mowie o pelnych cyklach bo przerwany cykl nie wazne w jakim stadium skutkuje ponownym przepalaniem az do momentu osiagniecia odpowiedniego pułapu czystosci filtra, podejrzewam ze wciąz na starym sofcie ale na 100% nie jestem pewien.
Generalnie według mnie musze powiedziec ze cala ta zmiana softu jest tylko po to zeby usprawnic proces wypalania i pozbyc sie natretnych posiadaczy DPF ktorzy co chwile przyjezdzaja z raklamacjami.

A jesli chodzi o dawke paliwa podawanego podczas wypalania to jedyna zecz jaka ją reguluje to temperatura wewnatrz ukladu a nie stopien napelnienia Filtra.
Proces wypalania zachodzi w scisle okreslonej temperaturze a stopien napelnienia wplywa tylko na jego czas.
Czestsze wypalanie- wiecej straty energi na rozgrzewanie a jedyne co zyskujesz to to ze podczes jazdy miejskiej masz mniejsze ryzyko zapchania do pojawienia sie kontrolki.
A tak dla sprostowania w dzisiejszych silnikach diesla proces normalnego wtrysku moze skladac sie nawet z pieciu faz w tym nawet z 2 dotryskow w fazie wydechu i mowimy tu o normalnej pracy silnika.Skutkuje to ograniczeniem emisji szkodliwych spalin i zmniejszonym halasem silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez malmund6 » 13 maja 2009, 22:38

mr_t napisał(a):Z drugiej strony można przegrzać silnik nie przekraczając max dopuszczalnej temp. płynu chłodzącego. Dużo lepszym wskazaniem co się dzieje w silniku jest temperatura oleju.


Jestem ciekaw jak, jeszcze nie spotkalem sie z takim przypadkiem a poza tym w silnikach juz od dawna stosuje sie wymienniki ciepla plyn<>olej wiec roznica jest niewielka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez malmund6 » 13 maja 2009, 23:02

Do krzycha
Sprostowanie
splywajace paliwo przez pierscienie to zjawisko od dawna znane mechanikom,ktore powstaje tylko i wylacznie przez nadmiar paliwa w komorze i nie jest to blad inzynierow mazdy jak napisal Myjk.
To zjawisko moze powstac w kazdym silniku a najbardziej szkodliwe bedzie w przypadku silnikow benzynowych poniewaz moze doprowadzic do zatarcia pierscieni,ktore traca smarowanie.W przypadku diesli malo szkodliwe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez Myjk » 13 maja 2009, 23:21

malmund6 napisał(a):splywajace paliwo przez pierscienie to zjawisko od dawna znane mechanikom,ktore powstaje tylko i wylacznie przez nadmiar paliwa w komorze i nie jest to blad inzynierow mazdy jak napisal Myjk.

malmund6, w takim razie jak wyjaśnisz fakt, iż przybywanie ON w silniku olejowym dotyka tylko Mazdy? Poważnie, przewertowałem sporo for motoryzacyjnych pod tym kątem i NIGDZIE nie zaobserwowano takiego problemu. Wypalanie/zatykanie DPF/FAP owszem, ale problemu z przybywaniem oleju nigdzie (po za Corsami, które ostatecznie podpadły pod akcję serwisową, wymontowano im filtr i zmieniono soft).

malmund6 napisał(a):a najbardziej szkodliwe bedzie w przypadku silnikow benzynowych

Jednak nie słyszy się o takich sytuacjach. Dodatkowo to bardzo łatwo wyłapać, ponieważ zalewanie cylindra w silniku benzynowym będzie wynikiem braku iskry (świece). Jakie są jeszcze przyczyny zalewania cylindrów w silnikach benzynowych? Zbyt duża dawka paliwa?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez malmund6 » 13 maja 2009, 23:37

chyba nie myslisz ze inzynierowie w Mazdzie kiedy zauwazyli ze w silniku przybywa oleju to pomysleli :a co tam przesunmy maksymalny poziom oleju do X ,nalepmy zolta naklejke na pokrywe silnika i bedzie ok.
Dokladnie wiedzieli co robia i caly ten proces napewno ma jakis cel ale jaki dokladnie to nikt ci nie powie takie info trudno wydobyc z mazdy to ich tajemnica my mozemy tylko sie domyslac i spekulowac.

A w benzyniakach wystarczy ze ci lambda padnie i tez moze zalewac albo wtrysk ci sie zapcha i leje paliwo.
A latwo wylapac cos takiego to moze jest ale nie dla kobiety <sex:algida>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6