Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez Enduro » 21 wrz 2010, 19:56

Padre1982 napisał(a):Wczoraj wymianiłem jeden z czterech trysków – najgorszy – na calkiem ładną, jak to w "Mabi" ujęli książkową sztukę.....

czy to ten to ode mnie jest?
pozdr.E
Ostatnio edytowano 21 wrz 2010, 23:04 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Padre1982 » 21 wrz 2010, 22:21

Tak, więcej odpiszę na priv w wolnej chwili. Pozdro.
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Padre1982 » 21 wrz 2010, 22:36

wins__76 napisał(a):
Padre1982 napisał(a):tak naprawde gdyby od razu wymienić ten jeden na nowy i nie szukać używek, zaoszczędziłbym 2 tygodnie czasu, kupę nerwów, a kasa byłaby ta sama

Dobra używka wtrysku 450zł nowy wtrysk 2700zł Jak usłyszałem cenę to od razu zrezygnowałem z nowego wtrysku.

Nowy wtrysk 1905 PLN a z rabatem za oczy konającej łani 1800. Ja już kupiłem kilka kompletów używek, wszystkie sprawdziłem (50 PLN od sztuki) i tak na serio jakby policzyć ten nowy, to wyszłoby bardzo podobnie.
Co do sprawdzania samemu, ja się takich rzeczy nie tykam – malucha rozkręcę i skręcę za pomocą 10-tki, 13-tki i 17-tki plus śrubokręt płaski, ale Mazda to dla mnie czarna magia. Z resztą czasu brak :/
A Opel przypadkiem nie ma pompowtrysków? Wtedy ma prawo klekotać aż miło :)
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez rafusmaximus » 21 wrz 2010, 23:32

wins__76 napisał(a):Dobra używka wtrysku 450zł nowy wtrysk 2700zł Jak usłyszałem cenę to od razu zrezygnowałem z nowego wtrysku.


Używka, to używka... swoje już przeszła, chyba, że ktoś nie zamierza samochodem długo jeździć i ma dosyć już inwestowania więcej niż musi – takie moje skromne zdanie. Osobiście skłaniałbym sie ku nowemu, ale nie po tej cenie co napisałeś, bo spokojnie można kupić o 1000 pln taniej :D

Padre1982 napisał(a):Nowy wtrysk 1905 PLN a z rabatem za oczy konającej łani 1800. Ja już kupiłem kilka kompletów używek, wszystkie sprawdziłem (50 PLN od sztuki) i tak na serio jakby policzyć ten nowy, to wyszłoby bardzo podobnie.


Mi obiło się o uszy, że w Denso można kupić i za 1700 pln (nowy)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2010, 00:32

rafusmaximus napisał(a):Mi obiło się o uszy, że w Denso można kupić i za 1700 pln (nowy)

zdrożały
http://www.denso-diesel.pl/index.php?ma ... 69_158_159
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafusmaximus » 22 wrz 2010, 06:16

Grzyby napisał(a):zdrożały


to lisy, chyba dorzucili sobie 1% do VATu, który wejdzie od stycznia (22+1) ;)

Tak czy inaczej Padre1982 zwracam honor, podałeś cenkę prawie idealną :P
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez wins__76 » 22 wrz 2010, 07:49

Padre1982 napisał(a):A Opel przypadkiem nie ma pompowtrysków? Wtedy ma prawo klekotać aż miło

Miałem na zwykłej pompie.
Padre1982 napisał(a):
Nowy wtrysk 1905 PLN a z rabatem za oczy konającej łani 1800. Ja już kupiłem kilka kompletów używek, wszystkie sprawdziłem (50 PLN od sztuki) i tak na serio jakby policzyć ten nowy, to wyszłoby bardzo podobnie.
Jeżeli taka cena to można wysilić się na kupno nowego. :)
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Padre1982 » 22 wrz 2010, 13:04

rafusmaximus napisał(a):Używka, to używka... swoje już przeszła, chyba, że ktoś nie zamierza samochodem długo jeździć i ma dosyć już inwestowania więcej niż musi – takie moje skromne zdanie. Osobiście skłaniałbym sie ku nowemu, ale nie po tej cenie co napisałeś, bo spokojnie można kupić o 1000 pln taniej :D


No ja chyba poprawię co się da – skalibruję wtryski, przeczyszczę EGR i smoka w misce olejowej i będę sprzedawał. Kupię jakąś benzynę – może 323f? Jeszcze nie wiem.
Autka szkoda bo dofinansowane i sprawowało się ok, ale w chwili obecnej po prostu przestało mnie na niego stać. Póki co walczę dalej z wtryskami :|
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Padre1982 » 23 wrz 2010, 16:46

Ciąg dalszy zmagań: wtrysków skalibrować się nie dało, dochodziło do około 90% i mimo usilnych prób przerywało za każdym razem. Ze 2,5 godziny dłubania – na ciepłym silniku i na zimnym i nic. Po wyjeździe z serwisu okazało się, że samochód śmiga aż miło. Przejechaliśmy się z przedstawicielem serwisu, nawet trochę pocisnął Madzię i nic. Działa, nie dymi nawet!
Potem odebrałem kluczyki, przejechałem z 5 kilometrów i... znowu się zaczęło, choć inaczej.
Wczoraj na luzie na niskich obrotach zmieniał się odgłos silnika, tak jakby w pewnym momencie zaczynało brakować wtrysków zmiękczających pracę silnika. 15 sekund normalnej pracy, 15 sekund "volkswagena" i tak na okrągło.
Dziś z kolei pracuje równiutko, po czym ni z tego ni z owego podskakuje do około 1200-1250 obrotów i po 20 sekundach opada do normy. Pół minuty przerwy i znów skok :(
Podobno mam z 30 kilometrów przejechać i może się skalibrować (wg słów pana z serwisu) ?? Pojeżdzę trochę wieczorem i zobaczę, ale nie podoba mi się to ani trochę :|
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Riki » 23 wrz 2010, 16:57

Padre1982 napisał(a):nie podoba mi się to ani trochę


Nie dziwię się. Forte to auto widziało? jeśli nie to zalecam zalać (powinno się to zrobić przed kalibracją) bezpośrednio 2x butelki + 1l ON na układ zasilania omijając bak (który można zastąpić zwykłą bańką)
Zaszkodzić nie zaszkodzi.. może pomóc i nie jednemu pomogło.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Padre1982 » 24 wrz 2010, 10:47

Czyściłem z pół roku temu Liqui Moly bodajże – silnik był podpięty pod specjalną maszynkę i chodził tylko na tym płynie przez pół godziny i przez jakiś czas nawet było lepiej. A gdzieś po miesiącu powrót do normy :|
Teraz nawet nie wiem czy mogę podpiąć, bo wcześniej chodził cały czas na wolnych obrotach, a teraz sobie skacze :|
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez Enduro » 24 wrz 2010, 21:56

Padre1982 napisał(a):Czyściłem z pół roku temu Liqui Moly bodajże – silnik był podpięty pod specjalną maszynkę i chodził tylko na tym płynie przez pół godziny i przez jakiś czas nawet było lepiej. A gdzieś po miesiącu powrót do normy..

żaden płyn, nawet gdyby była to "wyjątkowo szlachetna woda z Lichenia",
nie naprawi uszkodzonych lub po prostu wyeksplatowanych wtrysków , absolutnie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wins__76 » 25 wrz 2010, 07:41

Padre1982 napisał(a):Wczoraj na luzie na niskich obrotach zmieniał się odgłos silnika, tak jakby w pewnym momencie zaczynało brakować wtrysków zmiękczających pracę silnika. 15 sekund normalnej pracy, 15 sekund "volkswagena" i tak na okrągło.
Dziś z kolei pracuje równiutko, po czym ni z tego ni z owego podskakuje do około 1200-1250 obrotów i po 20 sekundach opada do normy. Pół minuty przerwy i znów skok


Może szwankuje ci teraz zawór SCV
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Padre1982 » 25 wrz 2010, 12:06

Może i zawór, ale inaczej pracował przed kalibracją inaczej po (nieudanej) kalibracji, więc podejrzewam, że raczej ma to związek z nią. Problemy tylko na postoju, na wolnych obrotach, jeździ ok. No chociaż mam wrażenie, ale podejrzewam, ze jest to już wynikiem mojego przewrażliwienia, że jak z godzinę pojeżdżę po mieście (czyt. postoje) to spada mi trochę moc :(
Reanimacji ciąg dalszy – następna będzie benzynówka :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 14:18
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Wagon Top Sport 2.0 MZR-CD 136 KM, rocznik 2004

Postprzez wins__76 » 25 wrz 2010, 17:24

Padre1982 napisał(a):Może i zawór, ale inaczej pracował przed kalibracją inaczej po (nieudanej) kalibracji, więc podejrzewam, że raczej ma to związek z nią.

Wymieniałem wtryskiwacz i nie robiłem kalibracji Madzia śmiga aż miło. Może i rzeczywiście jesteś przewrażliwiony. Jak będzie coś niesprawne to i tak wylezie wcześniej czy później.
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Enduro » 25 wrz 2010, 17:45

wins__76 napisał(a):....
Wymieniałem wtryskiwacz i nie robiłem kalibracji Madzia śmiga aż miło. ....

no i okay, ale to nie idealna forma naprawy/wymiany wtrysku w Citd,
kalibracja jest absolutnie warta polecania!
ona optymalizuje dawke wtrysku paliwa, a ta ma wplyw na moc, spalanie, klekot itp..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wins__76 » 25 wrz 2010, 18:39

Enduro napisał(a):no i okay, ale to nie idealna forma naprawy/wymiany wtrysku w Citd,
kalibracja jest absolutnie warta polecania!
ona optymalizuje dawke wtrysku paliwa, a ta ma wplyw na moc, spalanie, klekot itp..
pozdr.E


Zgadzam się z tobą w zupełności, że kalibracja jest wskazana. Niestety musi poczekać,. Miałem niespodziewaną awarię sprzęgła-spaliło się a wiesz ile kosztuje zestaw sprzęgła. ;P
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Enduro » 25 wrz 2010, 21:42

wins__76 napisał(a):Zgadzam się z tobą w zupełności, że kalibracja jest wskazana. Niestety musi poczekać,. Miałem niespodziewaną awarię sprzęgła-spaliło się a wiesz ile kosztuje zestaw sprzęgła. ;P

ok! wiem i dlatego sam jeżdże we froterowych skarpetach, i bez bamboszy aby je oszczedzać! ;)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wins__76 » 26 wrz 2010, 12:19

Enduro napisał(a):ok! wiem i dlatego sam jeżdże we froterowych skarpetach, i bez bamboszy aby je oszczedzać! ;)
pozdr.E

Ok wszystko rozumiem. Skarpety chociaż podklej gumą żeby nogi były suche w deszczową pogodę, bo inaczej nam się rozchorujesz- i nici z oszczędności. :)
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Enduro » 26 wrz 2010, 13:54

wins__76 napisał(a):....żeby nogi były suche w deszczową pogodę, bo inaczej nam się rozchorujesz- i nici z oszczędności. :)

przy takiej aurze nie wychodze z domu no a jak jestem w aucie, to nie wysiadam z niego! ;)
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6