Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez kurak75 » 13 paź 2010, 14:42

Wysłałem kobitke bo obecnie nie ma mnie i fizycznie jest to nie mozliwe. jak bede w Krakowie to sam pojade do tych mędrków z ASO i zapytam o całą historie.Samochód jest sprowadzony z Austrii. W sobote kumpel zawiezie go do mechanika który ma stwierdzić co mu dolega. Wszelkie jego diagnozy zamieszczę na forum. Myjk co myślisz z tą wodą ? Przypomniałem sobie jak otwarłem maskę u dilera koło silnika na ścianie grodziowej pod wycieraczkami zasuwała mysz wiem że to może mało prawdopodobne ale może przegryzła jakiś wąż lub kabel. A tak serio czy to może być uszczelka? Drugie pierwsza rejstracja to 11.2006 i nie cały 2010 samochód nie jeździł wiec w explatacji był jakieś 3 lub 3,5 roku. Wiem że są talenty które potrafią wykręcić w tym czasie dwa razy tyle ale 84tyś to prawdopodobny przebieg. Wnętrze jest praktycznie nie zniszczone bez zadrapań i wytarć.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 13:41
Posty: 9

Postprzez zamoy » 16 paź 2010, 17:22

Witam ponownie – jakiś czas temu pisałem (str. 62) – problem z dpf na razie rozwiązany – najpierw mój mechan walczył tydzień z filtrem – ręczne czyszczenie (zalewanie czymś itp.) byc może coś przeczyścił ale błędów na kompie nie usunął – dopiero wtedy udałem sie do aso w zabrzu – za 220 zł wypalili – komputer przyjął moja madzię i po 1,5 godz było ok – do dziś żadnych problemów. Mam jednak pytanie czy znacie na śląsku jakiś punkt z usuwaniem dpf – i czy lepiej zmiana oprogramowania czy emulator?
pozdrawiam
zamoy
 

Postprzez pionowy » 19 paź 2010, 10:43

Puki co nie ma dla naszych madź alternatywnego oprogramowania, pozostaję więc tylko emulator, koszt to ok. 2000 PLN.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez kurak75 » 20 paź 2010, 00:33

Co do emulatora to nie prawda jest rozwiązanie z całkowitym wyrzuceniem filtra i odpowiednim przeprogramowaniem kompa (oszukaniem go) szczegółów sam jeszcze nie znam ale w nie długim czasie opisze to bo będę to robił w madzi. Co do problemów z moją M6 : Uszczelka pod głowicą jest dobra , miałem wyciek oleju koła filtra olejowego ale już został usunięty. Jutro najpóźniej pojutrze samochód jedzie do serwisu skasować wymianę oleju. A następnie na usunięcie tego wspaniałego filtra jeżeli wszystko pójdzie zognie z planem dam znać. Cena wstępna za usunięcie tego filterka 1200zł.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 13:41
Posty: 9

Postprzez grzeslav » 20 paź 2010, 18:02

Ja daję ostanią szansę mojemu DPf-owi.Od kupna w maju Mazdy 6 z w/w fitrem ze cztery razy jeżdziłem do swojego mechanika na wypalanie filtra . Po ostatniej wymianie oleju , specjalny olej mazdowski do silników z DPF-em i wskazówkach mechanika o stylu jazdy tym autem od 2 miesięcy i 3 tys.km przejechanych nie ma problemu.Generalnie auta z tym filtrem nadają się do jazdy w trasy.Ja praktycznie jeżdżę po mieście i raz w tygodniu do roboty 40 km.Styl jazdy po mieście polega na utrzymywaniu obrotów pomiędzy 2200 a 2500 .( Jest to jazda praktycznie na 3 biegu , spalanie na komputerku pokazuje 3,9 a 4,6 litra na 100 km)Na trasie 6 – ty bieg wrzucam dopiero przy 125 km/h.i 2200 obrotów.Wczesniej nauczony oszczędnej jazdy innymi dieslami 6 – bieg wrzucałem przy 90 km/h po mieście jezdziłem na 5-tce przy obrotach 1500 a 2000 także nawet na trasie fitr nie był wypalany.Auto to lubi dynamiczną jazdę . Ważne jest wlewanie tego oleju do DPF-ów ( kosztuje 300 zeta) i pilnowanie na bagnecie by się nie rozcięczył ropą . Przy wymuszonym wypalaniu ( gdy zapali się kontrolka DPF ) resztki ropy wracają do miski olejowej , dlatego na bagnecie są dwie skale. gdy na tej drugiej skali poziom do maxa ma około 1 cm należy wymienić olej.Zobaczymy jak będzie dalej , wyrzucenie filtra to nie wiem czy wszystko załatwi . Może się to skończyc ponownym montarzem filtra bo np: nie podbiją ci dowodu podczas badań tech <płacze> .Dyrektywy UE już wprowadziły wymogi montażu DPF na producentach i nie wiadomo co jeszcze wymyślą dla ekologi. <czytaj>
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 17:27
Posty: 4

Postprzez TuneFORCE » 20 paź 2010, 21:09

kurak75 napisał(a):Cena wstępna za usunięcie tego filterka 1200zł.


nie ma tak tanich emulatorów, a programowo nie da się wyłączyć obsługi filtra w M6 ;)

EDIT by bandit266:
To nie miejsce na reklamy, od tego jest inny dział ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez TomaszM » 21 paź 2010, 10:53

Witam,

DPF w silniku 2,2 185 KM – zasada działania (spalania)?

Mam następujące pytanie, czy może ktoś się orientuje na jakiej zasadzie wypalany jest ww filtr w tym motorze?
Zastanawiam się czy wypala się on na bieżąco, czy sukcesywnie się zapycha i dopiero jak osiągnie pewien poziom (miga kontrolka) to trzeba zainicjować proces wypalania?

tomek
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 14:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez chmooreck » 21 paź 2010, 11:18

Gdzieś wcześniej w tym wątku jest tabelka obrazująca działania PCM w zależności od stopnia zapchania DPF'u.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 21 paź 2010, 11:26

Ale nie w tym konkretnym silniku. Inna sprawa, że zasada jest zapewne ta sama.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kurak75 » 22 paź 2010, 20:16

Witam panowie czy ktoś z posiadaczy mazdy6 odwiedzał może mechanika koło Wrocławia konkretnie Radwanice. Zakład nazywa się Diagnostik Car. Link do strony http://www.diagnostic-car.pl/index.html
Rozmawiałem z mechanikiem o regeneracji filtra DPF. Kompletna usługa: wyciągnięcie filtra, regeneracja, włożenie i całkowite sprawdzenie przyczyn zapychania się filtra czyli sond, wtryski, itp i dodatkowo kasowanie inspekcji olejowej koszt 900 zł. Chciał bym wiedzieć czy ten zakład jest rzetelny i wiarygodny bo mam do nich koło 300 km czy się opłaca??? Proszę o opinie i co myślicie o takiej usłudze? <co?>
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 13:41
Posty: 9

Postprzez Bandit » 23 paź 2010, 12:18

kurak75 napisał(a): Proszę o opinie i co myślicie o takiej usłudze?

To pytanie nie powinno tu się znaleźć, gdyż między innymi sieje OT w temacie (ewentualnie na PW odpowiedzcie)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Grzechoorx » 24 paź 2010, 03:52

A więc... Mazdowicze z DPF-em :)

Małe pytanko z mojej strony:
Kiedy (oczywiście orientacyjnie +/–) można się spodziewać pierwszych problemów z DPF-em ??
mam na myśli przebieg w tys.km..

Podejrzewam że duży wpływ ma na to technika jazdy i jak to mówią wypalanie, oraz oczywiście normalne czyszczenie...
Jeśli chodzi o mnie – w 80% jest to dynamiczna jazda (na dość wysokich obrotach)
Z ciekawości chciałem zapytać – czy przykładowo w moim przypadku mogę się spodziewać problemów przed "100 tys." na liczniku czy raczej pierwsze problemy zaczynają się po 100,120-140itd... tys.km...

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 21:01
Posty: 66
Skąd: Bydg. (PL) CF (FR)
Auto: Mazda 6 GINZA 2.0 MZR-CD /07r

Postprzez Myjk » 24 paź 2010, 08:32

Grzechoorx napisał(a):Kiedy (oczywiście orientacyjnie +/–) można się spodziewać pierwszych problemów z DPF-em ??

To pytanie z grupy: "mam katar, kiedy dopadnie mnie grypa?"
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzechoorx » 24 paź 2010, 17:29

Myjk-u nie przesadzaj. dlatego właśnie odrazu wspomniałem o mojej jeździe i oczywiście
prośbie o dosłownie orientacyjną odpowiedź na podstawie swojego przypadku bądź innych.
a swoją drogą Twoja odpowiedź zabrzmiała ironicznie a zarazem niczym zwykłe nabicie zbędnego posta :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 21:01
Posty: 66
Skąd: Bydg. (PL) CF (FR)
Auto: Mazda 6 GINZA 2.0 MZR-CD /07r

Postprzez Vernitus » 24 paź 2010, 20:27

Grzechoorx – stan sprawy zależy od głównie od stanu samochodu , jeśli jeździsz od nowości i dbasz o autko to raczej nic nie powinno się dziać. Powiem na moim przykładzie, Madzia ma przejechane 174kkm z czego ja przejechałem nią ponad 40kkm głównie po Wa-wie i dojazdy do Wa-wy też głównie w korkach (trasa aleje jerozolimskie dla znających temat) i nic z filtrem do tej pory się nie dzieje, tyle :)
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 16:07
Posty: 69
Skąd: okolice Wa-wy :)
Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.

Postprzez Myjk » 24 paź 2010, 20:32

Grzechoorx napisał(a):i oczywiście prośbie o dosłownie orientacyjną odpowiedź na podstawie swojego przypadku bądź innych.

Może jeszcze czegoś nie zrozumiałeś w mojej niezmiernie ironicznej odpowiedzi, zatem... Nie da się odpowiedzieć na to pytanie. Przeczytaj ten wątek, wszystko już było opisywane, na wszelkie sposoby -- wyciągnij wnioski w porównaniu ze swoją jazdą. W związku z tym tak mi przyszło na myśl -- czy Twoje pytanie miało być nabiciem zbędnego posta?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 25 paź 2010, 09:32

Grzechoorx napisał(a):A więc... Mazdowicze z DPF-em :)

Małe pytanko z mojej strony:
Kiedy (oczywiście orientacyjnie +/–) można się spodziewać pierwszych problemów z DPF-em ??
mam na myśli przebieg w tys.km..

Podejrzewam że duży wpływ ma na to technika jazdy i jak to mówią wypalanie, oraz oczywiście normalne czyszczenie...
Jeśli chodzi o mnie – w 80% jest to dynamiczna jazda (na dość wysokich obrotach)
Z ciekawości chciałem zapytać – czy przykładowo w moim przypadku mogę się spodziewać problemów przed "100 tys." na liczniku czy raczej pierwsze problemy zaczynają się po 100,120-140itd... tys.km...

Pozdrawiam!


Tego nie sposób określić. O ile wierzyć koledze kmink, to problemy z DPF-em mogą zaczynać (co nie znaczy, że u każdego wystąpią) się przy większych przebiegach, rzędu 150tkm.

Wiele zależy tu z pewnością od warunków eksploatacji i techniki jazdy. Jak już wiemy filtrowi nie za bardzo służy eksploatacja auta na krótkich trasach, jazda stricte miejska, cz notoryczna jazda na niskich obrotach (źle rozumiany eco-driving). Dużo zależy też od sprawności auta i jego newralgicznych podzespołów (sondy, wtrysków, turba i itp.), ale także np. paliwa. Z pewnością częste lanie paliwa marnej jakości może przyspieszyć wyeksploatowanie filtra. Krótko mówiąc- jeśli auto będzie "dobrze" tzn. rozumnie jeżdżone, regularnie serwisowane to szanse na załatwienia filtra są z pewnością dużo mniejsze, ale są.

W celu odpowiedzi na Twoje pytanie warto poruszyć jeszcze jedną kwestię- początkowo (w pierwotnym oprogramowaniu) wypalania miały miejsce co ok. 350-400km. W ostatnich softach te okresy skróciły się mniej więcej o połowę. Jeśli więc konstrukcja filtra nie uległa zmianie, to podczas całej eksploatacji auta filtr będzie wypalany dwa razy więcej razy, niż pierwotnie zakładała Mazda. Ciekawe więc, czy Mazda, szacując "dożywotność" filtra (chyba względem dożywotności samochodu, bo dożywotność samego filtra to żadne kryterium- nawet zepsucie się go po 1oookm też oznaczałoby dożywotnią pracę filtra :P ) brała pod uwagę dwukrotnie częstsze wypalania? Zatem zachodzi sytuacja, kiedy wiele eksploatowanych Mazd przejechało spore odcinki na starych softach i trochę na nowych, a zapewne najnowsze Mazdy "walą" już na nowych softach od stanu fabrycznego. Jest zastanawiające, jak będzie to wpływać na żywotność filtra- czy nowy soft polepszy wyniki bezawaryjności (wątpię) czy popieprzy.

I chociażby z tego tylko względu odpowiedź na Twoje pytanie jest praktycznie niemożliwa. Jednego raczej można być pewnym, przed 100tkm nie ma się czego martwić.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Riki » 25 paź 2010, 10:43

gorylla napisał(a):przed 100tkm nie ma się czego martwić.


Jak dbasz to postaw trójkę z przodu :) znam auta z blisko 300.000 i DPF hula – nie ma problemów.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YANOOSH » 25 paź 2010, 11:38

Moja Madzia 6-GH po dwu latach ma 94 tysiące przelotu. Jeżdżę raczej dynamicznie .... ale minimalne jednorazowe przeloty to 12 Km. Zarówkę DPF widziałem tylko dwa razy przy przebiegu 59800 i 79940. Jak się później okazało nie było to spowodowane zapchanie filtra a zbyt dużym rozrzedzeniem oleju.
Przy DPF dobrze jest pamiętać w jakich sytuacjach Diesel ma utrudnione warunki spalania i że np. nagłe silne przeciążenia na zbyt niskich obrotach powodują wydzielanie sadzy i wtedy filtr ma co zbierać. Poobserwujcie inne stare diesle, w jakich sytuacjach dymią i unikajcie takiej techniki jazdy. Pamiętajcie że małe dystanse to niedogrzany silnik i filtr też się przypycha. Tak czy inaczej – co jakiś czas róbcie sobie wycieczki za miasto.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 12:29
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 6 Kombi-Diesel-Dynamic

Postprzez Grzechoorx » 25 paź 2010, 13:37

Odpowiedź niby nie możliwa, a jednak są i to bardzo pomocne (a wręcz dokładnie takie o jakie mi chodzilo),
za co jestem bardzo wdzięczny.
Co prawda jestem 2gim właścicielem od przebiegu 42 tys.
ale poprzedniego wystarczająco znałem zeby moc stwierdzić ze w kwestii DPF
od nowości moja Madzia jest zadbana i oczywiście ja tym bardziej bede się starał do tego przykładać.

Pozdrowił! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 21:01
Posty: 66
Skąd: Bydg. (PL) CF (FR)
Auto: Mazda 6 GINZA 2.0 MZR-CD /07r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6