Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
Guiliano napisał(a):dziś dolałem – dokładnie 4 tyś przejechane i wziął 2 litry.
a wymieniałeś te sławetne podkładki i czyściłeś smoka???
Nie i narazie nie zamierzam. Żona rozszarpała by mnie gdybym zakomunikował jej o dodatkowym wydatku na auto poza:
Zobaczę jak to będzie dalej z tym olejem.
sprzegło, koło 2m, regeneracja świateł
Zobaczę jak to będzie dalej z tym olejem.
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
rafusmaximus napisał(a):a wymieniałeś te sławetne podkładki i czyściłeś smoka???
Guiliano napisał(a):Nie i narazie nie zamierzam
Nie wiem czy wiesz co "mówisz". Podkładki i smok to podstawa
Guiliano napisał(a):Żona rozszarpała by mnie gdybym zakomunikował jej o dodatkowym wydatku na auto poza:
sprzegło, koło 2m, regeneracja świateł
Ciekawe co zrobi z Tobą żona jak zakomunikujesz jej że szukasz nowego motoru
Guiliano napisał(a):Nie i narazie nie zamierzam. Żona rozszarpała by mnie gdybym zakomunikował jej o dodatkowym wydatku na auto
Żona to Cie rozszarpie jak bedziesz musiał wyłożyc 8kPLN na nowy silnik.
Co niektorym mozna radzic, radzic, a oni dalej swoje.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=45789&view=unread#unread
Moze od razu przejdź do tego wątku : Zatarty silnik Mazda 6 2.0 D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=94330&start=100
Guiliano napisał(a):kixi4
Koszt twojej walki z braniem oleju musiałbym chorendalny...
Najwięcej szło na olej;) koszt nie był tragiczny regeneracja turbiny 700 zł, plus koszt turbiny od enduro (tajemnica handlowa) kilka podkładek pod wtryski 100-200 zł no i koszt dwóch tłoków 200 zł, uszczelka pod głowicę oryginał mazda 130zł, przy okazji nowy płyn chłodniczy, olej i filtry 250 zł... Największy koszt to turbiny, ale gdybym tego wszystkiego sam nie robił to pewnie kilka złotych by doszło za rozebranie i złożenie silnika..
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
maselek napisał(a):Żona to Cie rozszarpie jak bedziesz musiał wyłożyc 8kPLN na nowy silnik.
Co niektorym mozna radzic, radzic, a oni dalej swoje.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=45789&view=unread#unread
Ok ok, nie jestem mechanikiem i właśnie mnie oświeciliście. Za to dziękuję. Będę na bieżąco kontrolował olej, a w nowym roku zlecę wyczyszczenie tego smoka. Zatarcie silnika to ostatnia rzecz jakiej chciałbym doświadczyć
PS: Panowie a szacunkowy koszt wymiany podkładek i czyszczenia smoka u mechanika?
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Guiliano napisał(a):PS: Panowie a szacunkowy koszt wymiany podkładek i czyszczenia smoka u mechanika?
Poszukaj watek o podkladkach...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Guiliano napisał(a):Zatarcie silnika to ostatnia rzecz jakiej chciałbym doświadczyć
takim podejściem i "strachem" przed żoną, to w najbliższym czasie może być nie ostatnia, a pierwsza rzecz jaką możesz doświadczyć, oby nie!
Olej Ci wciąga prawdopodobnie przez lewe podkładki i przedmuchy, a przy takim tempie jego znikania i obecnej temperaturze zewnętrznej, to do Nowego Roku Twój smok może być zawalony, a silnik zatarty, oby nie!
Wciąga Ci na 10 tkm tyle ile zalałeś normalnie przy wymianie! W ciągu jednego interwału wlejesz dwa razy olej, potrzebny na dwie wymiany, czaisz to? Albo już nie zdążysz, bo z silnika będzie kibel, oby nie!
Kolego, ja wiem, że "no risk no fun", ale stąpasz naprawdę po cienkim lodzie... Podkładki, uszczelka pod pokrywą zaworów (przy wymianie podkładek ją też warto wymienić), ustawianie zaworów i robocizna to max 390 pln w zależności kto robi i jak!
rafusmaximus napisał(a):...... smok może być zawalony, a silnik zatarty, oby nie!Guiliano napisał(a):Zatarcie silnika to ostatnia rzecz jakiej chciałbym doświadczyć
...
absolutnie smok i podkladki
reszta typu: uszczelka zawory to sprawa drugorzedowa!
pozdr i polecam te czynnosci jak najszybciej wykonac!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zgodnie z Waszymi radami oddałem dziś auto na wymiany podkładek pod wtryskami i czyszczenie smoka. Mam nadzieję, że po tej robocie i przy częstym sprawdzaniu stanu oleju – silnik się nie zatrze.
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Guiliano napisał(a):....Mam nadzieję, że po tej robocie i przy częstym sprawdzaniu stanu oleju – silnik się nie zatrze.
na pewno nie przez zapchanego smoka.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wymieniłem podkładki pod wtryski i jest rewelacja przestała brać olej ,wcześniej na jakieś 2 tys potrafiła nawet pół litra brać i musiałem dolewać
-
dominik124
dominik124 napisał(a):Wymieniłem podkładki pod wtryski i jest rewelacja przestała brać olej ,wcześniej na jakieś 2 tys potrafiła nawet pół litra brać i musiałem dolewać
a teraz wyczysc sitko pompy olejowej w misce oleju i zmien olej, najlepiej jakbyc motorek przeplukal...
polecam. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, proszę o pomoc:
Moja Mazda 6 2004 2.0D 136ph brała olej, tak po troszku, od czasu do czasu bardziej (na autostradzie pow. 150km/h).
Zgodnie z radą wymieniłem więc podkładki pod wtryskami (bo lekko pryskało spod korka oleju), wyczyściłem smok-a (był bardzo brudny) i na normalnych trasach, przy prędkościach do 140-150km/h oleju nie bierze wcale. Co więcej z pod korka już nic nie dymi ani nie pryska, jedynie troszkę dmucha, ale praktycznie powietrze bezzapachowe, więc to chyba norma.
Jednak podczas jazdy na autostradzie, najczęściej jak jadę więcej niż wspomniane 150km/h tak nawet do 180 i więcej, potrafi na jeden krótki (30km) przejazd zabrać pół litra oleju. Jak doleję i sprawdzam potem co jakiś czas, to dalej nie bierze na normalnej trasie. Co może być przyczyną??
Czy może ma to jakiś związek z turbo, bo na autostradzie jak ktoś zajedzie drogę, to trzeba zwolnić, a potem nie redukuję do "czwórki", żeby przyspieszyć, bo nie trzeba, a czasem przyśpieszam mocno??
I drugie pytanie odnośnie czyszczenia smoka.
Zanim wyczyściłem smoka podczas wcześniejszej wymiany oleju zrobiłem płukankę silnika, potem przejechałem ok. 8000km i wymieniając olej czyściłem smoka, który był bardzo zapchany, podejrzewam, że jeżeli normalnie nie był zapchany, to po płukance zapchał się bardziej.
Czy powtórzyć operację z płukanką silnika, a potem czyszczeniem smoka, czy regularne wymiany oleju (ja zmieniam co 10 000km) wystarczą?
Moja Mazda 6 2004 2.0D 136ph brała olej, tak po troszku, od czasu do czasu bardziej (na autostradzie pow. 150km/h).
Zgodnie z radą wymieniłem więc podkładki pod wtryskami (bo lekko pryskało spod korka oleju), wyczyściłem smok-a (był bardzo brudny) i na normalnych trasach, przy prędkościach do 140-150km/h oleju nie bierze wcale. Co więcej z pod korka już nic nie dymi ani nie pryska, jedynie troszkę dmucha, ale praktycznie powietrze bezzapachowe, więc to chyba norma.
Jednak podczas jazdy na autostradzie, najczęściej jak jadę więcej niż wspomniane 150km/h tak nawet do 180 i więcej, potrafi na jeden krótki (30km) przejazd zabrać pół litra oleju. Jak doleję i sprawdzam potem co jakiś czas, to dalej nie bierze na normalnej trasie. Co może być przyczyną??
Czy może ma to jakiś związek z turbo, bo na autostradzie jak ktoś zajedzie drogę, to trzeba zwolnić, a potem nie redukuję do "czwórki", żeby przyspieszyć, bo nie trzeba, a czasem przyśpieszam mocno??
I drugie pytanie odnośnie czyszczenia smoka.
Zanim wyczyściłem smoka podczas wcześniejszej wymiany oleju zrobiłem płukankę silnika, potem przejechałem ok. 8000km i wymieniając olej czyściłem smoka, który był bardzo zapchany, podejrzewam, że jeżeli normalnie nie był zapchany, to po płukance zapchał się bardziej.
Czy powtórzyć operację z płukanką silnika, a potem czyszczeniem smoka, czy regularne wymiany oleju (ja zmieniam co 10 000km) wystarczą?
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
luke_mazda_ napisał(a):1.....jedynie troszkę dmucha, ale praktycznie powietrze bezzapachowe, więc to chyba norma.
2. Jednak podczas jazdy na autostradzie, najczęściej jak jadę więcej niż wspomniane 150km/h tak nawet do 180 i więcej, potrafi na jeden krótki (30km) przejazd zabrać pół litra oleju. Jak doleję i sprawdzam potem co jakiś czas, to dalej nie bierze na normalnej trasie. Co może być przyczyną??
3...Czy może ma to jakiś związek z turbo, .....
4... czy regularne wymiany oleju (ja zmieniam co 10 000km) wystarczą?
ad 1. to norma, jest okay
ad 2. diesel spala olej, raz wiecej raz mniej...mozna pokusic sie o zmiane oleju na inny...
ad 3. turbo mozesz sprawdzic, jak zdemontujesz gumowe kolanko gumowe przy turbinie, zapal silnik i popatrz czy tam pluje olejem..
ad 4. tak,
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Guilino teoretycznie jak wymienisz podkładki na te poprawione (okrągłe, nie kwiatki) problem zapychania smoka powinien zniknąć.
Można profilaktycznie przejrzeć co jakiś czas, ale jak nie dmucha spod korka powinno być OK.
Można profilaktycznie przejrzeć co jakiś czas, ale jak nie dmucha spod korka powinno być OK.
dzięki Hubix. Podkładki wymieniłem, więc zgodnie z tym co piszesz znacznie oddaliłem os siebie możliwość zatarcia silnika.
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6