wyciek oleju M6 diesel

Postprzez epik » 28 cze 2011, 22:37

Ok znalazłem, jest to dwupołożeniowy siłownik kolektora dolotowego. viewtopic.php?t=62239

Do niego dochodzi jakaś rurka od spodu i na niej też znalazłem trochę oleju. Czy to on może być źródłem wycieku?
pozdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 22:41
Posty: 17
Skąd: Redditch UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi

Postprzez konik_kr » 6 mar 2013, 18:03

Zna ktoś wymiary uszczelniacza półosi bo mam także przeciek na lewej stronie a wymiana uszczelniacza nie pomogła (oryginał) jest rowek na kielichu i poszukuje wymiarów uszczelniacza bo ten stary mi gdzieś przepadł a chce dopasować dwuwargowy na razie chyba ze uda mi się kupić kielich
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez lalol » 24 maja 2013, 17:51

Witam!

krotkie pytanie, czy wyciek oleju na zdjeciu (wycieka z brzegu niedaleko siwecy zarowej, z miejsca gdzie jest uszczelka zaworow..) pytam tylko czy to sie zgadza :) jezeli tak.. to jaka uszczelke kupic? mieszkam w niemczech, moze znajdzie sie ktos w poblizu :P? Düsseldorf i te strony ^^
Załączniki
20130524_173001_resized_1.jpg
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 10:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Diesel, 2.0 136 Km, 2003, rejestracja 2004. Przebieg 197 000 km.

Postprzez Leoo » 24 maja 2013, 20:42

lalol napisał(a):krotkie pytanie, czy wyciek oleju na zdjeciu (wycieka z brzegu niedaleko siwecy zarowej, z miejsca gdzie jest uszczelka zaworow..) pytam tylko czy to sie zgadza

Trudno nazwać wyciekiem delikatne pocenie.
Uszczelka (uszczelniacze) zaworów znajduje się we wnętrzu głowicy. Tutaj mamy do czynienia prawdopodobnie z przesiąkaniem oleju przez silikon pod listwą, przez którą wchodzą przewody paliwowe do wtrysków. Żeby się do niej dostać trzeba zdemontować pokrywę zaworów i kupić nową uszczelkę tejże pokrywy plus małą tubkę uszczelniacza silikonowego. Uszczelka do silnika RF5C albo RF7J – u siebie zakładałem tą drugą, bo była tańsza a pasuje bez problemu.
viewtopic.php?f=410&t=153616&p=2085688&hilit=uszczelka+pokrywy#p2085688
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Michal1986 » 29 cze 2013, 22:56

Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 2.0d 143 (2006) 145tys, od 8 miesięcy i jestem jej 4 właścicielem, nigdy nie narzekałem na samochód, zawsze odpalał za pierwszym razem, silnik ma bardzo dobra moc i nigdy się nie dławił i do tego jest naprawdę cichy. Chyba dlatego rzadko go sprawdzalem. Może ostatnio trochę więcej pali ale nie jestem pewien. Przegląd ok <czytaj> , ponad rok temu pasek był wymieniany i tu ciekawe tylko miesiąc temu olej i filtry były wymieniane <glupek2> .
Ale...... mam problem i może wiecie z czego on wynika.
Ostatnio na podłodze w garażu zaobserwowałem plamy oleju: dość duże, na początku czarne geste później kapała jakby ropa, po zdjęciu pokrywy silnika zobaczyłem:
IMG_0677.JPG
bardzo dużo oleju przy pokrywie zaworów.

IMG_0678.JPG
wyciek

IMG_0695.JPG
wyciek

bardzo dużo oleju na pokrywie zaworów, od razu kilka razy sprawdziłem bagnet i za każdym razem pokazywał stan X, czasami pomiędzy F a X.
Cale boki i dół silnika uwalony ciemnym olejem/ropa i powoli sobie kapie :( .Nigdy nie widziałem tak uwalonego silnika, Czy to mogło się zrobić w ciągu miesiąca ,tygodnia??
IMG_0687.JPG

IMG_0680.JPG

IMG_0681.JPG

Z rury wydechowej praktycznie nie ma żadnego dymu, czasem biały się pojawi na chwile rano i już, ale jak teraz odkręciłem wlew oleju to przy odpalonym silniku bucha biały dym raczej suchy.kontrolki nic nie pokazują .
Nie wiem co się stało ,może uszczelka puściła w pokrywie po całej linii i stad przeciek?? czy może powinien być tam silikon?? a może przeciekają wtryski / podkladki?
i ostatni problem skoro mam niby nowy olej to czemu pokazuje poziom X ??
pomocy Mich
Michal1986
 

Postprzez Leoo » 30 cze 2013, 15:37

Proponuję wytrzeć do sucha (ile się da) okolice głowicy, odpalić silnik i obserwować.
Prawdopodobnie puścił jeden z gumowych uszczelniaczy między pokrywą zaworów a dopływem paliwa do wtrysku.
Przybywanie oleju może świadczyć o niedokończonych procesach wypalania DPF ale to zdarza się podczas eksploatacji na krótkich dystansach. Może być też problem z lejącym wtryskiem, biorąc pod uwagę zwiększone spalanie – niezbędny IDS i diagnostyka.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Hubix » 1 lip 2013, 08:52

Obstawiam:

-Uszczelka pokrywy zaworów
-Silikon pod plastrem do którego przykręcone są rurki z paliwem

Jeśli to te dwie rzeczy to nie ma tragedii – wręcz przeciwnie jest OK w stosunku do wycieku spod głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez djwujek2 » 4 lip 2013, 16:30

raczej uszczeliacze na wtryskach mialem ten sam problem
Ostatnio edytowano 4 lip 2013, 16:41 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
djwujek2
 

Postprzez Hubix » 4 wrz 2013, 11:31

Witam

Ściągnąłem plastikową pokrywę i widzę ,że nazbierało mi się dość dużo oleju w tym newralgicznym miejscu. Będę jeździł bez pokrywy chwilę żeby zdiagnozować skąd cieknie.

Jeśli cieknie spod rurki od wtryskiwacza, to gdzie kupię te uszczelki ? Jeśli spod plastra to rozumiem, że do ściągnięcia pokrywa zaworów, a potem plaster jak zdemontować ?

Wyciek:
Załączniki
Obraz 034.jpg
Obraz 035.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 28 wrz 2013, 23:13

wg. mnie roszczenienie jest na uszczelkach wtryskow i tam silnik poci sie olejem
przemyc i obserowac gdzie sie pojawia wyciek..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 3 paź 2013, 15:28

Cieknie spod plastra ewidentnie.

Łatwo się do tego dostać ? Trzeba te rurki od wtrysków odkręcać ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 3 paź 2013, 15:36

Hubix napisał(a):..Trzeba te rurki od wtrysków odkręcać ??

tak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 3 paź 2013, 20:42

OK Enduro.

Uszczelkę pod klawiaturą zmieniałem sam. Rozumiem, żeby wymienić ten silikon, ściągam dekiel klawiatury, a potem odkręcam rureczki od wtrysków, a następnie napotykam jakieś problemy aby zdemontować ten plaster ? Umyłem dokładnie, i ewidentnie sączy się stamtąd.


Czy uszczelki tych rurek muszę wymienić ? Jeśli tak to gdzie je zakupię ?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 3 paź 2013, 20:57

Hubix napisał(a):.....1.a następnie napotykam jakieś problemy aby zdemontować ten plaster ?...
2.Czy uszczelki tych rurek muszę wymienić ?
3. Jeśli tak to gdzie je zakupię ?
pozdrawiam

ad 1. ta "blacha" jest przykrecona na 5 srubek M6 od srodka, i przyklejona na silikon.
ad 2. wyczysc je i obejrzyj czy nie ma przetac i innych uszkodzen, jesli nie, to mozesz je ponownie zamontowac, jesli okaze sie, ze sa nieszczelne, to zawsze mozesz je wymienic po demontazu rurek wyskocisnieniowych
ad 3. w ASO ale jedna kosztuje ok. 69 euro <glupek2> , jak drogo itp ..to napisz mi na PW,
bo kilka uzywek mam w rezerwie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 4 gru 2013, 12:47

Witam

Zrobiłem z tym plastrem, jednak znowu po krótkim czasie zaczęło cieknąć w tym samym miejscu...

Być może dokręciłem śruby ze zbyt słabym momentem. Proszę o podanie z jakim momentem dokręcić śruby od plastra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 4 gru 2013, 13:02

jesli chodzi o ten alu-element z 4 otworami pod wtryski, mocowany na 5 srubek M6 i przyklejany na silicon, to moment jest niewielki ok. 10Nm, bo je w aluminiowe gwinty wkrecasz.

E
Ostatnio edytowano 4 gru 2013, 13:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 5 gru 2013, 00:55

O ten element mi chodzi co jest przyklejony na silikonie do głowicy (ten co wchodzą do niego rurki)

Rozebrałem, wyczyściłem silikon, nałożyłem nowy – zaczęło cieknąć po kilku dniach ale w mniejszym stopniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 5 gru 2013, 10:27

Hubix napisał(a):O ten element mi chodzi co jest przyklejony na silikonie do głowicy (ten co wchodzą do niego rurki)

Rozebrałem, wyczyściłem silikon, nałożyłem nowy – zaczęło cieknąć po kilku dniach ale w mniejszym stopniu.

ok.
czyli albo zrobiles to niepoprawnie, albo jest tam jakas rysa, albo co mi osobiscie najbardziej pasuje, przyczyna tkwi w uszczelniaczach wtryskow.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 8 gru 2013, 14:09

Z uszczelnienia rurek wtrysków się nie leje.

Cieknie spod plastra.

Wyczyściłem dokładnie stary silikon i odtłuściłem.

Będę zabieg powtarzał, dokręcę kluczem dynanometrycznym na około 10Nm.

Zastanawiam się nad zakupem nowych śrub.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 8 gru 2013, 21:23

Hubix napisał(a):...
Zastanawiam się nad zakupem nowych śrub.

to raczej nie ich wina
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6