Mazda 6 CiDT remont silnika

Postprzez Teperek » 7 paź 2011, 13:02

Jaksa napisał(a):Ten wał to za darmo :) zastanawiam sie jak to mozliwe , w ASO 8300 ( bez panewek ) a na aukcji 2800 z panewkami hm....


Nic tylko brać na "zapas" :)
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Jest: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM

Postprzez Jaksa » 7 paź 2011, 13:06

Ten co to sprzedaje dzwonil do mnie pol roku temu ale jakos nie mam zaufania do tego typu okazji , paserka tez mnie nie intersuje.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez szejk78 » 11 paź 2011, 11:24

Powiedzcie mi proszę ,bo znalazłam na forum kilka takich ważnych info:
-czy kalibracje wtrysków robi się w RF5C ,pisze że tak a inni mówią że przed liftem nie trzeba <co?> ?
– z jakim Nm dokręcić wtryski?
– z jakim Nm stopy główne wału i korbowodów?
– z jakim Nm dokręcić wałek rozrządu?
-czy luzy zaworowe na zimnym silniku: ssący 0,15 wydech 0,25?
Proszę znawców tematu o odp. bo zaczynam składać madzie ;P i nie chcę popełnić gafy <oczy> jeżeli się gdzieś mylę to wyprowadźcie mnie z błędu <oczko> w czwartek planuje wkładać serducho po naprawie ide dłubać papa <pomocy>

edit:
dzwoniłem do mazvagtech w mysłowicach i powiedział p.Mariusz że zawory :ssący 0,15,wydech 0,35 <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Riki » 12 paź 2011, 09:28

Jaksa napisał(a):Ten co to sprzedaje dzwonil do mnie pol roku temu ale jakos nie mam zaufania do tego typu okazji , paserka tez mnie nie intersuje.


Dokładnie, cóż to jest magia alle*ro..... ;)

szejk78 napisał(a):czy kalibracje wtrysków robi się w RF5C ,pisze że tak a inni mówią że przed liftem nie trzeba


Robisz w RF5C. Luzy zaworowe oczywiście na zimnym motorku :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jozim » 14 paź 2011, 00:33

szejk78 napisał(a):– z jakim Nm dokręcić

Jeżeli masz dobry i skalibrowany klucz to możesz zastosować poniższe wartości
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez eszo67 » 14 paź 2011, 22:35

jozim ktore to moment dokrecenia mocowania wtryskow a ktory podkladek na wtryskach.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez jozim » 15 paź 2011, 19:08

eszo67 napisał(a):jozim ktore to moment dokrecenia mocowania wtryskow.


Injector/clamp – mostek trzymający wtryski 52 – 61Nm
Injector pipe unions – nakrętka przewodu wysokiego ciśnienia 50 – 60Nm

eszo67 napisał(a):a ktory podkladek na wtryskach.

Jeżeli masz wersje po lifcie i chodzi tobie o siłę dokręcenia tych przewodów przelewowych do wtryskiwaczy to nie jestem pewny ale wydaje mi się że w granicach 10 12Nm. Było gdzieś o tym na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez kowox44 » 16 paź 2011, 21:15

Mówicie ze nie ma używanych wałów nominalnych do mazd 6 lub 5?? Ja posiadam 4 sztuki igiełki, nie przytarte na żadnej z korbie (można je zakładać z powrotem do bloku) Nikt nawet nie chce tego kupić :( Jak ktoś chce wał kupić w okazjonalnej cenie to niech się nie dziwi ze przychodzi mu do szlifu <lol>
Pozdoro
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez fil » 13 cze 2012, 09:03

jeżdżę mazda 6 2.0 diesel 2002r i niestety ostatnio miałem pecha madzia odmówiła współpracy na A1, (wyskoczyła korba zahaczając rozrusznik przyczyna panewka) tak powiedział mechanik
olej w silniku był, podkładki pod wtryskami wymienione, smok czyszczony
moje pytanie : czy potrzebny mi nowy silnik ,czy wystarczy wymienić blok zrobić szlify itd. ?co wyjdzie taniej ? a jesli silnik to czy macie jakies wskazówki jak gdzie i za ile?
z góry dzieki za pomoc.
Pzdr.
fil
 

Postprzez Riki » 14 cze 2012, 09:59

fil napisał(a):co wyjdzie taniej ?


W tym wypadku drugi motor.

<pociesza>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 14 cze 2012, 10:47

Riki napisał(a):W tym wypadku drugi motor.

Tylko stajesz przed odwiecznym problemem – ile ta używka wytrzyma.

I źródło nie ma tutaj żadnego znaczenia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 14 cze 2012, 12:14

Wszystko zależy od stanu motoru – jest ruletka ale czy kupując jakąkolwiek rzecz używaną jej nie ma?

Można pokusić się o zakup motoru używanego i z góry przewidzieć w budżecie jego remont – opcja najlepsza ale wychodzi najdrożej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

PostTen post został usunięty przez bieski 14 cze 2012, 17:06.
Powód: OT

Postprzez maziadm » 4 wrz 2012, 11:15

fil napisał(a):jeżdżę mazda 6 2.0 diesel 2002r i niestety ostatnio miałem pecha madzia odmówiła współpracy na A1, (wyskoczyła korba zahaczając rozrusznik przyczyna panewka) tak powiedział mechanik
olej w silniku był, podkładki pod wtryskami wymienione, smok czyszczony


Czegoś tu nie rozumiem, jeżeli motor był serwisowany zgodnie ze sztuką nic nie powinno mu się stać. Sam jestem ciekaw co może być przyczyną zacierania się panewki. Kurcze te motory padają jak muchy.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Enduro » 9 wrz 2012, 15:43

Jaksa napisał(a):Ten wał to za darmo :) zastanawiam sie jak to mozliwe , w ASO 8300 ( bez panewek ) a na aukcji 2800 z panewkami hm....

bo to chińczyk <co?>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez glusio » 15 mar 2013, 20:49

Witam, nie chce zakładac nowego wątku, a mam prośbę o pomoc właśnie robie remont swojego silnika w mazdzie RF5C niestety paszła panewka po 7miesiącach od zakupu autka :( na 3 cylindrze . Postanowiłem zrobic remont wał do szlifu nowe panewki nowe korby , tylko mam problem rozbierali mi w szlifierni dół silnika tzn wyjeli z bloku tłoki z korbowodami i teraz chce to poskładac tylko nie wiem w którą strone powinny byc zamki w korbowodach ??? w tą samą co w panewkach głównych czy w przeciwną ? proszę o pomoc jeśli można z schematem będe bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
p.s na co zwrócic uwage przy składaniu zmienic zaworek w pompie oleju ? czy całą pompe ?
glusio
 

PostTen post został usunięty przez Paweł 18 mar 2013, 20:23.

Postprzez Thadeuss » 28 mar 2013, 20:16

Zamek panewki od strony pompy wtryskowej.
Lub jak wolisz napisy na korbowodzie od strony pompy wtryskowej.
Tak to ma byc.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 00:02
Posty: 10
Auto: MZR CD 2.0 CITd RF5C Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6