Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie kompletów rozrządu jakie znalazłem. Mianowicie chodzi mi najbardziej o pasek i pompę wody. Po przeczytaniu wielu tematów wiem już jakiej firmy powinna być reszta podzespołów. http://allegro.pl/mazda-6-mpv-oryginalny-rozrzad-pompa-wody-diesel-i1719279231.html http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-6-mpv-2-0-ditd-tdvi-i1729079967.html na tych dwóch kompletach pompa wydaje się być oryginalna (niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę) ale moją uwagę zwraca inne opakowanie pasków. Może ktoś wie czy tak może być bądź który jest poprawny? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć o cenę. Czy jest szansa znaleźć gdzieś tańszy komplet? Z góry dziękuję
- Od: 4 lut 2011, 12:17
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2003r Diesel
Jacek napisz do carspeed z pytaniem o kpl. rozrząd biuro@carspeed.pl Kupowałem u nich rozrząd już drugi raz i jak zawsze pełen profesjonalizm i dobre ceny.
Pasek lepiej żeby pochodził z bieżącej produkcji niż stary leżak magazynowy.
Pasek lepiej żeby pochodził z bieżącej produkcji niż stary leżak magazynowy.
jak kupiłem w zeszłym tygodniu tutaj http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... 6-mpv-citd zamówiłem w poniedziałek przyszedł na drugi dzień rano.zakupiłem uprzednio zestaw gdzie indziej ale stwierdziłem że się nie nadaje. Zapach paska jaśmin jeszcze nie zakładałem ale myślę, że będzie okej pompa wody jest z wszystkimi króćcami do węży nie tak jak na tych z allegro. Sprzedawca zapewniał ze pasek i napinacz świeży
- Od: 17 lip 2011, 13:48
- Posty: 46
- Skąd: Kraków/Nowy Sącz
- Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995
Rozumiem ale w sumie jeżeli uda się znaleźć oryginalne części to warto poszukać nawet dla 100 zł . Przeglądając forum ludzie pisali o oryginałach poniżej 1000zł także zawsze to coś . Znalazłem taką aukcję http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-6-citd-oryginal-i1726407626.html Chodzi o te króćce węży? Hmm skoro ostatnio kupowałeś to może pamiętasz jakie było opakowanie paska? Takie jak na tej aukcji? A dziś jeszcze napiszę do carspeed z zapytaniem o cenę.
- Od: 4 lut 2011, 12:17
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2003r Diesel
no ja tej aukcji nie zauważyłem jak szukałem może jeszcze nie było jak szukałem. Zestaw, który otrzymałem wyglądał tak samo jedynie rolki i napinacz nie miały osobnych pudełek, pasek również w takim opakowaniu i właśnie pompa( z termostatem bodajże) właśnie taka jak na aukcji. Mi dodatkowo były potrzebne podkładki więc się zdecydowałem. Myślę, że śmiało można brać ten zestaw z allegro. To jest cena dnia carspeed http://carspeed.pl/pl,0,s115,cena_dnia.html
- Od: 17 lip 2011, 13:48
- Posty: 46
- Skąd: Kraków/Nowy Sącz
- Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995
Witam -w mojej 6 jest najechane już 217 tyś i należało by zmienić rozrząd ,ma pytanko – który z tych rozrządów polecacie ;
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 62261.html
lub
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-6-mpv-d ... 42386.html
albo ten
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 71490.html
A teraz proszę o poradę z innej mańki.
Wszystkie warsztaty w mojej okolicy (koszalin) nie chcą dać gwarancji po wymianie na nowy komplet rozrządu chyba że kupie u nich taki komplet . Mechaniory przeważnie wsadzają inne części , nawet nie chcą słyszeć o kompletach z all.. nawet orginalnnych i wkładają części np pasek, pompę od vw , audi czy czegoś tam za 1700 zyka . Poradzcie mi czy OLAĆ ICH i wkładać komplet z ALL... , czy brać gwarancje i wkładać rozrząd od mechanika bo aso mazdy odpada--cenowo.
Proszę o rade i szukam dobrego warsztatu w okolicy.Pomocy i Pozdrawiam
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 62261.html
lub
http://allegro.pl/rozrzad-mazda-6-mpv-d ... 42386.html
albo ten
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 71490.html
A teraz proszę o poradę z innej mańki.
Wszystkie warsztaty w mojej okolicy (koszalin) nie chcą dać gwarancji po wymianie na nowy komplet rozrządu chyba że kupie u nich taki komplet . Mechaniory przeważnie wsadzają inne części , nawet nie chcą słyszeć o kompletach z all.. nawet orginalnnych i wkładają części np pasek, pompę od vw , audi czy czegoś tam za 1700 zyka . Poradzcie mi czy OLAĆ ICH i wkładać komplet z ALL... , czy brać gwarancje i wkładać rozrząd od mechanika bo aso mazdy odpada--cenowo.
Proszę o rade i szukam dobrego warsztatu w okolicy.Pomocy i Pozdrawiam
- Od: 25 mar 2007, 14:08
- Posty: 21
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323 f BJ 2.0 DITD 2000 r-Była
Mazda 6 121 KM GY 2003 r-Jest OBECNIE
nosekBd napisał(a):Poradzcie mi czy OLAĆ ICH i wkładać komplet z ALL... , czy brać gwarancje i wkładać rozrząd od mechanika bo aso mazdy odpada--cenowo.
Proszę o rade i szukam dobrego warsztatu w okolicy.Pomocy i Pozdrawiam
to przeczytaj ten watek (jak i inne) od poczatku i bedziesz wiedzial, ze tylko oryginal...
co do warsztatu, to zapraszam do dzialu polecane warsztaty... a gdzie, to juz kazdy forumowicz powinien sam znalezc
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Przymierzam się do wymiany rozrządu (mam 118 tys). Jaksa proponuje przy okazji wymiany rozrządu regulację wtrysków. Czy regulacja wtrysków wiąże się ZAWSZE z koniecznością wymiany podkładek pod wtryskami? Pytam, ponieważ nie mam żadnych problemów z samochodem , żadnych objawów poza przybywaniem oleju (gdzie ten typ RF7J tak ma).
- Od: 24 lut 2011, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: tarnów
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.
Zryw napisał(a):Czy regulacja wtrysków wiąże się ZAWSZE z koniecznością wymiany podkładek pod wtryskami?
Przy kalibracji wtrysków nie wymienia sie podkładek pod wtryskami.
Kalibracje co pewien warto przeprowadzać. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś to warto zrobić.
Jeżeli są wycieki na wtryskach to można a nawet trzeba wymienić podkładki.
Jestem właśnie po regulacji wtryskiwaczy i czuję wyraźną poprawę w działaniu silnika więc jeśli masz kasę to lepiej to zrobić.
Co do wymiany rozrządu to w Maździe kosztuje to 3000zł
Sama robocizna 600zł
Ale dla informacji w Krakowie na Polonijnej znalazłem sklep gdzie kupisz zestaw napinaczy za 900zł (w Maździe ponad 1500zł). Pasek kup w serwisie bo jest tylko 30zł droższy (340zł) od tego z Polonijnej. Pomyśl od razu o wymianie pompy wody 230zł w sklepie a 700zł w Maździe. Koszt 230zł do całej robocizny jest niewielki, a potem (jakby padła )dodatkowe koszty ogromne.
Ewentualnie może ktoś się wypowie jeszcze bo może tylko ja miałem pecha. Mój kolega co ma 626 też zawsze wymienia pompę wody razem z rozrządem bo tak mu mechanik doradził.
Przed zakupem auta poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 140000km i nie wymieniał pompy. Ja pojeździłem 20000 i okazało się że pompa wody się rozwaliła i musiałem ponownie wymieniać cały rozrząd.
Powodzenia
Jestem właśnie po regulacji wtryskiwaczy i czuję wyraźną poprawę w działaniu silnika więc jeśli masz kasę to lepiej to zrobić.
Co do wymiany rozrządu to w Maździe kosztuje to 3000zł
Sama robocizna 600zł
Ale dla informacji w Krakowie na Polonijnej znalazłem sklep gdzie kupisz zestaw napinaczy za 900zł (w Maździe ponad 1500zł). Pasek kup w serwisie bo jest tylko 30zł droższy (340zł) od tego z Polonijnej. Pomyśl od razu o wymianie pompy wody 230zł w sklepie a 700zł w Maździe. Koszt 230zł do całej robocizny jest niewielki, a potem (jakby padła )dodatkowe koszty ogromne.
Ewentualnie może ktoś się wypowie jeszcze bo może tylko ja miałem pecha. Mój kolega co ma 626 też zawsze wymienia pompę wody razem z rozrządem bo tak mu mechanik doradził.
Przed zakupem auta poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 140000km i nie wymieniał pompy. Ja pojeździłem 20000 i okazało się że pompa wody się rozwaliła i musiałem ponownie wymieniać cały rozrząd.
Powodzenia
mamy na forum specjalny dzial dotyczacy silnika MZR-CD...
i tam ten dzial przenosze...
prosze pamietac, ze czesci uzywane przy wymianie rozrzadu powinny byc oryginalne,
a nie jakies tanie zamienniki...
pozniej, jest placz i lament jak takie cos sie zerwie, zesunie itp...
dotyczy to glownie: paskow i napinaczy i pompy wody...
ale oczywiscie kazdy ma swoj rozum i... sam wybiera droge
ps. nie ma co powielac watkow...
i tam ten dzial przenosze...
prosze pamietac, ze czesci uzywane przy wymianie rozrzadu powinny byc oryginalne,
a nie jakies tanie zamienniki...
pozniej, jest placz i lament jak takie cos sie zerwie, zesunie itp...
dotyczy to glownie: paskow i napinaczy i pompy wody...
ale oczywiscie kazdy ma swoj rozum i... sam wybiera droge
ps. nie ma co powielac watkow...
Ostatnio edytowano 25 sty 2012, 19:38 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Zachowujecie się jak dzieci przedrzeźniając się nawzajem.
Każdy poleca sklep, który mu pasuje. Ja polecam swój, bo mieści się 300metrów od Serwisu Mazdy – a to jest najważniejsze.
Nie straszcie też, że części kupione w innym sklepie niż serwis Mazdy będą działać gorzej. W większości wypadków to są te same części z tej samej fabryki tylko z inną nalepką. Od 10 lat kupuje zamienniki i w moim poprzednim samochodzie nigdy się nie sparzyłem, a nawet powiem więcej: oryginalne tylne belki do Peugeotów są dużo gorsze od regenerowanych na nieoryginalnych częściach. Myślę że z Mazdą może być podobnie. Jeżeli ktoś sparzył się na zamiennikach niech pisze: Zamiennik marki ..... jest fatalny bo ...., a nie gada niesprawdzone rzeczy i straszy ludzi i napędza kasę serwisom producenta.
Co do pompy oryginalnej to wytrzymała 155000km – zobaczymy ile wytrzyma zamiennik.
Każdy poleca sklep, który mu pasuje. Ja polecam swój, bo mieści się 300metrów od Serwisu Mazdy – a to jest najważniejsze.
Nie straszcie też, że części kupione w innym sklepie niż serwis Mazdy będą działać gorzej. W większości wypadków to są te same części z tej samej fabryki tylko z inną nalepką. Od 10 lat kupuje zamienniki i w moim poprzednim samochodzie nigdy się nie sparzyłem, a nawet powiem więcej: oryginalne tylne belki do Peugeotów są dużo gorsze od regenerowanych na nieoryginalnych częściach. Myślę że z Mazdą może być podobnie. Jeżeli ktoś sparzył się na zamiennikach niech pisze: Zamiennik marki ..... jest fatalny bo ...., a nie gada niesprawdzone rzeczy i straszy ludzi i napędza kasę serwisom producenta.
Co do pompy oryginalnej to wytrzymała 155000km – zobaczymy ile wytrzyma zamiennik.
Oj trzeba miec mocneRiki napisał(a):iwi napisał(a):zobaczymy ile wytrzyma zamiennik.
Pompy wody? Masz mocne nerwy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
I brać tabletki na sen
Można eksperymentować z łącznikami stabilizatorów i sprawdzać ile zamiennik wytrzyma a ile oryginał ale żeby na próbę wystawiać tak ważny element przez który może dość do zniszczenia silnika to nie rozumem takiego postępowania
Tylko pamiętaj o zrobieniu zdjęć jeśli się rozsypie, będzie przestroga dla innych.
Można eksperymentować z łącznikami stabilizatorów i sprawdzać ile zamiennik wytrzyma a ile oryginał ale żeby na próbę wystawiać tak ważny element przez który może dość do zniszczenia silnika to nie rozumem takiego postępowania
Tylko pamiętaj o zrobieniu zdjęć jeśli się rozsypie, będzie przestroga dla innych.
witam w mojej mazda 6 2.0 Diesel Combi w ciągu 2 miesięcy wymieniam już drugi raz pompę,po kupnie auta wymieniłem cały oryginalny rozrząd-przejechałem niespełna 30tkm i pompa padła,wymieniłem,zapłaciłem znowu tak jak za całą wymianę rozrządu i po 2 miesiącach znowu pompa ILE RAZY można rozbierać rozrząd i wymieniać pompę-robocizna +pompa około 1000zł.ponoć gwarancja to 90tkm,czy to wina pomp czy to mechanik coś źle robi?
- Od: 23 lut 2012, 19:20
- Posty: 8
- Auto: mazda 6
alfik7 napisał(a):czy to wina pomp czy to mechanik coś źle robi?
Kup oryginalna pompę to nie będziesz musiał jej wymieniać. Pozornie zaoszczędzone pieniadze na pompie wydajesz na robocizne.
Ori rozrząd z pompą kosztuje coś koło 1100 zł. Jeśli ty płacisz 1000 za rozrząd z robocizną to oryginału raczej nie zakładasz.
dokładnie nie przeczytałeś po kupnie auta wymieniłem rozrząd oryginalne japońskie części koszt 1400 ,po reklamacji założyłem następną a po za tym faktem nikt mi teraz nie wmówi,że oryginał to taka rewelka-2 pompy w krótkim czasie,uważasz jak kupię firmowe pumy to będę śmigał,a podróby z bazaru to padną po kilku tygodniach-RACZEJ WĄTPLIWE!
- Od: 23 lut 2012, 19:20
- Posty: 8
- Auto: mazda 6
alfik7 napisał(a):oryginalne japońskie części
Podaj numery wszystkich części jakie założyłeś bo jeśli kupiłeś oryginalne mazdy to zapewne masz opakowania
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6