Falowanie obrotów MZR-CD

Postprzez kwiatek1980 » 10 kwi 2011, 18:48

zapomniałem dopisać że mam disla <płacze> <płacze> <płacze>
A ZA RADE DZIĘKUJĘ

edit by Bandit:
Kwiatek nie pisz posta pod postem. Pierwszy z lewej kwadracik służy do edytowania ostatniego postu.
MAZDA6 NIGDY JEJ NIE ZDRADZĘ:):):)
Gadu-Gadu3587481
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2009, 20:48
Posty: 20
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: mazda 6

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 kwi 2011, 23:09.

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 kwi 2011, 23:09.

PostTen post został usunięty przez Bandit 11 kwi 2011, 23:09.

Postprzez Sagitt » 15 maja 2011, 23:22

Witam

Podkleję się pod temat bo mam podobny choć jednak nieco inny problem, a mianowicie po odpaleniu(ale tylko na zimnym silniku) falują mi obroty przez chwile, gdy nacisne gaz wszystko wraca do normy. Objawy występują tylko zaraz po odpaleniu i na zimnym silniku.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Grzyby » 15 maja 2011, 23:39

Wyczyść przepustnicę.
Gdzieś na forum jest temat o tym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dawkor82 » 13 cze 2011, 11:28

Witam wszystkich,

U mnie również pojawił się problem podnoszenia obrotów na ok 1250 i utrzymywaniu się na tym poziomie przez kilkanaście sekund. Dzieje się tak na silniku rozgrzanym, przy postoju na światłach. Pedał sprzęgła nie ma żadnego wpływu, wciśnięcie gazu powoduje powrót obrotów do normy. Przeważnie pozwalam silnikowi w takich przypadkach na powrót obrotów do wartości normalnej pracy na biegu jałowym, mimo tego proces często się powtarza. Byłem na diagnostyce, nie było błędów. Mam korekty wtrysku = 1 na wtryskiwaczach 1 i 4. Objawy te pojawiły się poraz pierwszy po nieudanej próbie kalibrowania. Kalibrację próbowałem robić 3 krotnie bez sukcesu. Zalecono mi kupno innych wtryskiwaczy, ale to koszt ok 1800 zl, dlatego najpierw uciekam się do innych sposobów. Kupiłem środek Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner. Łudzę się, że przyczyna mogą być brudne wtryskiwacze. Narazie przejechałem ok 250 km i bez zmian. Zobaczymy czy coś się zmieni po wyjeżdzeniu całego baku. Zastanawiam się czy przy przebiegu 170 000 km wtryskiwacze zdążyłyby się zużyć. Będę informował na bieżąco jeśli coś się zmieni. Jeśli komuś udało się znaleźć przyczynę proszę o informację.

Pozdrawiam
dawkor82
 

Postprzez Grzyby » 14 cze 2011, 00:31

Wyczyść przepustnicę. Relację znajdziesz na forum.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jozim » 9 paź 2011, 02:27

Witam
Poniżej opisany problem dotyczy auta kolegi – Mazda 6, 2006 rok, 143konie.
Dziś razem z kolegą mieliśmy przyjemność wymienić podkładki pod wtryskami, wyregulować luzy zaworowe, wyczyścić smok olejowy, EGR-a oraz układ dolotowy plus IC. Po tych zabiegach Madzia otrzymała wszystkie nowe oryginalne filtry i olej Dexelia.
Wszystkie problemy związane z nieszczelnością pod wtryskami znikły.
Pozostał tylko jeden, na rozgrzanym silniku czasami są chwilowe spadki obrotów. Początkowo myślałem, że robi kalibracje wtrysków, ale kolega odparł że takie spadki obrotów występują u niego bardzo często po rozgrzaniu się silnika. Aby obroty wróciły do normalności trzeba uruchomić ponownie auto, gdyż przegazowanie nie przynosi żadnych rezultatów.
Spadki obrotów występują nieregularnie, trwają od sekundy do trzech i słychać jak jakiś wtrysk czasami zaklekocze.
Obroty spadają od 100 do 150 na min.
Czy macie jakieś pomysły na tą dolegliwość. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez sonsieno » 24 lis 2011, 15:31

A ja mam nieznaczne falowanie obrotów na zimnym silniku. O dziwo to falowanie jest bardzo regularne – przez sekundę 800obr a przez następną 900obr. Kiedy silnik się nagrzeje wszystko git. Przelewy sprawdzone i kalibracja przeszła. Co może być powodem falowania??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez sonsieno » 24 lis 2011, 23:58

Dzisiaj silnik zaczął mi falować chociaż był już rozgrzany i zgasł nawet dwa razy... czyżby zawór scv??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez sonsieno » 25 lis 2011, 15:13

Dziś silnik dwa razy zgasł na światłach i czara goryczy się przepełniła. Zawór SCV wymieniony i póki co wszystko ok.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez mądry » 26 lis 2011, 07:20

sonsieno napisał(a):Dziś silnik dwa razy zgasł na światłach i czara goryczy się przepełniła. Zawór SCV wymieniony i póki co wszystko ok.

I to było własnie przyczyną <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez grubby » 9 lut 2012, 14:44

temat prawktycznie już martwy... ale piszę bo rozwiązał się mój problem (auto na rozgrzanym silniku wchodziło na 1250 – 1300 rpm i po 15-20s wracało do tradycyjnych jałowych obrotów).

Otóż jeździłem z tym przez ponad rok jak widać (nie przeszkadzało mi to aż tak i nie powodowało innych objawów ;) aż nagle wszystko wróciło do normy... po wymianie akumulatora na nowy!
temten był już w tragicznym stanie (też już od ponad roku) więc wymieniłem na nowy... i od pierwszego dnia po wymianie problem po prostu zniknął. ktoś powie o co mogło chodzić ? :) komputer miał za mało papu i wariował? :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez roman.f » 14 maja 2012, 17:24

Enduro napisał(a):sprawdz elektro-zaworki na przednim wzmocnieniu, te przed filtrem powietrza!
jeden z nich jest od wolnych obrotow..
u mnie bylo podobnie i chyba prawy byl nadlamany i pomimo klejenia itp tylko wymiana pomogla..
pozdr.
Enduro.

Witam
Mam podobny problem jak rudygrzes
Po zatrzymaniu na światłach, wyrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła obroty spadają minimalnie (o jakieś 100 obr./min.). Sądziłem że przechodzi w jakiś "tryb oszczędny" zmniejszając obroty.
Teraz jest tak samo, z tym że po zmniejszeniu obrotów zaczynają falować-mniej więcej co 5 sek. spadają na 1-2 sek. i wracają do poprzedniego poziomu.
rudygrzes pisze że u niego występuje to 2, 3, 5 razy. U mnie faluje cały czas.
Dziwne jest to że czasem faluje a czasem jest dobrze.
Enduro czy możesz coś więcej powiedzieć o tych elektro-zaworkach?
Może jakaś fotka, gdzie on się znajduje?
rudygrzes, czy poradziłeś sobie z tym problemem? Czy miałeś to samo co Enduro??
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez roki » 20 maja 2012, 01:33

Witam Niestety u mnie podobny problem z obrotami z tym ze w moim przypadku obroty spadają znacznie, trwa to z dwie sekundy i tak od 3 do 4 razy zawsze na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym.Co ciekawe silnik w momencie max zdławienia nie gaśnie i wraca do normalnych obrotów po czym sytuacja się powtarza.Wywnioskowałem również ze sprawa może być związana z temperaturą gdyż dochodzi do tego częściej gdy auto stoi dłużej w korku.
roki
 

Postprzez gacek » 25 maja 2012, 15:51

U ojca w FL 2007 DPF problem falowania obrotów występował i występuje , nawet po ostatniej wymianie wszystkich płynów, wszystkich filtrów i kalibracji wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez gacek » 11 cze 2012, 10:02

Przepływomierz wyeliminowany jako przyczyna falowania. Zamieniłem z mojej Mazdy do ojca i problem nadal pozostaje . Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez gacek » 3 sie 2012, 14:37

A jak to falowanie obrotów może mieć do SCV ?
Czasami bywa tak , że jest bliski zgaśnięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez krystiank » 10 sie 2012, 03:12

Mam dokładnie ten sam problem co gacek, obroty na luzie z reguły na rozgrzanym silniku falują o około 100-200 RPM po czym po około 1-2 minutach stabilizują się na dolnym zakresie falowań (pierwsza kreska pod 1000 RPM). Dodam może że jak ostatnio zczytywalem błędy przez ScanXL z Mazda Addon to wykrył mi P0404,401,406,2009,0106. Nie paliła się kontrolka MIL więc mam wrażenie że to jakieś zapisy z pamięci. Madzia do tego kopci i się kiepsko zbiera do 2.5k RPM. Czy ktoś może ma jakieś sugestie co może być nie tak? Czy EGR może wpływać na takie falowanie obrotów? lekki skok też czasami pojawia się po puszczeniu sprzęgła.

PS: Witam wszystkich to mój pierwszy post na forum i miejmy nadzieje że nie ostatni ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2012, 04:06
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6