Mazda ogłosiła akcję serwisową na IC

Postprzez Grzyby » 1 kwi 2012, 10:49

darekpaw napisał(a):czy akcje serwisowe są dla pierwszych właścicieli naszych aut

Nie
darekpaw napisał(a):czy ja będąc drugim właścicielem mogę liczyć na te akcje

Tak, po spełnieniu pewnych warunków.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez darekpaw » 1 kwi 2012, 12:12

Dzięki za szybką odpowiedż,a jakie to warunki trzeba spełnić żeby skorzystać z tych akcji.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 52
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek

Postprzez Kai. » 3 kwi 2012, 17:29

Anarchangel napisał(a):Miałem podobne przygody brytyjskimi specjalistami...
Ja zaklepałem sobie wizytę na 4.IV – sam jestem ciekaw czy wymienią ten komputer (tak jak jest w opisie akcji), czy pójdą na łatwiznę i wgrają tylko nowe oprogramowanie <co?>


Daj znać co Ci tam powiedzą...
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Anarchangel » 10 kwi 2012, 02:31

Kai. napisał(a):
Anarchangel napisał(a):Miałem podobne przygody brytyjskimi specjalistami...
Ja zaklepałem sobie wizytę na 4.IV – sam jestem ciekaw czy wymienią ten komputer (tak jak jest w opisie akcji), czy pójdą na łatwiznę i wgrają tylko nowe oprogramowanie <co?>


Daj znać co Ci tam powiedzą...


Odwołałem wizytę, jako, że trzy dni wcześniej byłem na zlocie mazdy gdzie dowiedziałem się wiele o swym samochodzie (zastanawiam się czy nadal powinienem używać w stosunku do niego liczby pojedynczej hahaha )
Samochód w papierach – bezwypadkowy (żadnych zmian kategorii ubezpieczenia) <lol>
Szacunek dla klubowiczów, którzy podzielili się wiedzą (miejscami tak drobiazgową jak –"ta śrubka nie jest oryginalna, a ta była odkręcana" – dziękuję :) )
...z czego łatwo już wywnioskowałem, że auto moje bezwypadkowe, bite było niemal z każdej strony, gdzie przód mam dosztukowany od benzyniaka (niektóre części) – czyli samochód idzie na sprzedaż
pozdrawiam

Edit: Samochód to Brytyjczyk o charakterystyce z mojego profilu z asem pik klapie bagażnika – piszę, aby się nikt nie naciął ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2012, 21:50
Posty: 32
Auto: MAZDA 6 TS D 143KM (2006) Estate

Postprzez rafcikus » 31 maja 2012, 15:56

P O M O C Y !!!

Witam wszystkich!
Posiadam Mazdę 6 2.0D z 2007. Regularnie, co roku, odwiedzałem ASO w celu wykonania przeglądu.
Do tej pory użytkowanie przebiegało bezproblemowo i byłem z niej bardzo zadowolony, aż do ostatniej wizyty w serwisie.
Okazało się, że jest nieszczelny IC i wycieka z niego olej (do wymiany). A skąd olej? – z turbiny (do wymiany). Ponadto strasznie piszczący pasek klinowy (do wymiany). Oczywiście dochodzą do tego wszelkie rureczki, przewodziki, roleczki, kółeczka i inne towarzyszące pierdoły. Koszty – kosmiczne!!! <płacze>
Na moje pytanie dlaczego tak szybko to wszystko padło (mam przejechane 65tys.) odpowiedzieli, że za mało jeżdżę, a dieslem to trzeba dużo i najlepiej kilkaset kilometrów na raz.
Poza tym powiedzieli, że przy IC ktoś coś już majstrował, bo jest poklejony. Tylko, że samochód nigdy nie odwiedzał żadnego warsztatu poza ASO.
Czytam tu o różnych akcjach serwisowych, które były (min. na IC) i jestem co raz bardziej wku...ny, bo nikt nigdy mnie o żadnej nie informował tak jak niektórych, którzy listy nawet podostawali. Kilka postów wyżej są podane nr VIN dla jednej z akcji – sprawdziłem, łapię się, ale od nikogo ani słowa.
Bardzo proszę wszystkich forumowiczów o jakieś rady:
– czy można ze sprawą uderzać do MMP i szukać u nich pomocy? (może macie w tym jakieś doświadczenia)
– czy może znają jakiś zaufany serwis (W-wa i okolice), który zrobi to wszystko za rozsądne pieniądze (a może wcale nie trzeba tego wymieniać, tylko mnie próbują naciągnąć?)
Na razie samochód praktycznie odstawiłem "na kołki", bo mnie nastraszyli, że mogę zatrzeć silnik skoro turbina zasysa olej.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie...
rafcikus
 

Postprzez dobrzyn22 » 31 maja 2012, 17:19

rafcikus napisał(a):odpowiedzieli, że za mało jeżdżę, a dieslem to trzeba dużo i najlepiej kilkaset kilometrów na raz.

<lol> <glupek2> no takiego stwierdzenia to jeszcze tu nie było hahaha

Koszty – kosmiczne!!!

bo to ASO...nie wiem czemu się dziwisz :|

nr VIN dla jednej z akcji – sprawdziłem, łapię się, ale od nikogo ani słowa.

sam "zagadaj" będąc w ASO...

czy może znają jakiś zaufany serwis (W-wa i okolice)

tak są tam warsztaty godne polecenia,które potrafią zająć się odpowiednio Mazdami-poczytaj proszę w dziale spotkań regionalnych
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tonidriver » 31 maja 2012, 19:02

rafcikus napisał(a):tak szybko to wszystko padło (mam przejechane 65tys.)


sprzedaj ten samochód i kup sobie coś normalnego :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez bieski » 31 maja 2012, 19:39

tonidriver napisał(a):sprzedaj ten samochód i kup sobie coś normalnego :)

Proszę bez OT. Co do samochodu to jest on normalny. Tylko z głową trzeba kupować :>

rafcikus napisał(a):Posiadam Mazdę 6 2.0D z 2007.

Jesteś jej pierwszym właścicielem ?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez rafcikus » 1 cze 2012, 02:31

Tak, kupiona w salonie w Niemczech przez polskiego pośrednika (nie było jeszcze MMP).
Dlatego o sprzedawaniu raczej nie myślę... Samochód ogólnie jest rewelacyjny.
Tak naprawdę do tej pory poza olejem, filtrami i klockami to złotówki do niej nie dołożyłem.
rafcikus
 

Postprzez Hubix » 1 cze 2012, 12:10

No nie przesadzaj już. 65 tys jaki to przebieg, żeby do auta dokładać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rafcikus » 1 cze 2012, 22:40

Właśnie o to chodzi – przebieg symboliczny i pada turbina, pada IC, pada pasek, który chyba wg. instrukcji powinien wytrzymać 120tys. Dlatego właśnie napisałem – może są jakieś osoby, które w podobnych sytuacjach, już po gwarancji, zwracały się do MMP z prośbą o naprawę w ramach rękojmi (czy czegokolwiek innego – nie znam się na tym)
rafcikus
 

Postprzez eszo67 » 2 cze 2012, 00:58

rafcikus napisał(a):P O M O C Y !!
Bardzo proszę wszystkich forumowiczów o jakieś rady:

– czy może znają jakiś zaufany serwis (W-wa i okolice), który zrobi to wszystko za rozsądne pieniądze (a może wcale nie trzeba tego wymieniać, tylko mnie próbują naciągnąć?)
ja na Twoim miejscu pojechalbym do Jaksy do Bronisz tam na miejscu uzgodnicie,dogadacie co do roboty i za ile,bez robienia z Ciebie <jelen> przez Asowcow :|
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez xANDy » 2 cze 2012, 12:22

No to Cię nieco w balona zrobili. Przynajmniej tak to wygląda.

Pękający króciec od IC to niestety "wada wrodzona". Olej musi tam być z samej zasady istnienia obwodu odmy. Pary oleju są zasysane przez turbinę poprzez wąż odmy. Zatrzymują się i skraplają w intercoolerze po wyłączeniu silnika. W nowym samochodzie po 10 tys. km też będzie tam olej.
Uszczelnianie IC silikonem (szarym zazwyczaj) jest "standardowym" tańszym postępowaniem (zamiast wymiany na nowy). Powinni go wymienić w ramach akcji serwisowej.
Wymiana turbiny to po prostu zbędny wydatek (oni mają starą w ręku, całkiem dobrą, z minimalnym przebiegiem :) )

Pasek rozrządu wymienia się po 120kkm albo po 5 latach. W drugim przypadku przebieg nie jest ważny – co szybciej będzie, to to decyduje o wymianie.

Zrób co trzeba u jakiś innych mechaników polecanych na forum albo POCZYTAJ forum.
O tym wszystkim co piszesz to my tu od dawna piszemy...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez tadziol » 2 cze 2012, 15:35

xANDy napisał(a):Pasek rozrządu wymienia się po 120kkm albo po 5 latach. W drugim przypadku przebieg nie jest ważny – co szybciej będzie, to to decyduje o wymianie.

kolo pisze o pasku "klinowym" AC/ALT
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 2 cze 2012, 16:24

tadziol napisał(a):kolo pisze o pasku "klinowym" AC/ALT

nie tylko o wielorowkowym... o rozrzadzie tez...

rafcikus, posluchaj xANDy... on wie o co biega... ;)

na pewno masz rozrzad do zrobienia... IC do uszczelnienia (jest tutaj o tym), pasek od klimy do sprawdzenia (poczytaj jest o tym)...
po prostu zrob co powinno byc zrobione i bedzie dobrze ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tadziol » 2 cze 2012, 18:07

Wojtek napisał(a):nie tylko o wielorowkowym... o rozrzadzie tez...


gdzie ??


rafcikus napisał(a):Ponadto strasznie piszczący pasek klinowy (do wymiany).

rafcikus napisał(a): pada turbina, pada IC, pada pasek, który chyba wg. instrukcji powinien wytrzymać 120tys

zwracam uwagę na słowo chyba odnośnie paska.to nie wskazuje jasno na rozrząd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 2 cze 2012, 21:04

aby zakonczyc i nie mieszac koledze ;)
auto jest z 2007 r... czy tak? (pytanie retoryczne)

xANDy napisał(a):Pasek rozrządu wymienia się po 120kkm albo po 5 latach. W drugim przypadku przebieg nie jest ważny – co szybciej będzie, to to decyduje o wymianie.

i wszystko w temacie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gospo83 » 16 sie 2012, 17:03

Dziś odwiedziłem ASO we Wrocławiu i miły Pan powiedział mi o jakiejś akcji serwisowej- wgranie nowego softa? był ktoś? robił to? o co w ogóle chodzi z tą akcją?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 16 sie 2012, 19:03

trochę mało szczegółów :P
chodzi Ci o jakąś nową akcję czy jedną z wcześniejszych??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 16 sie 2012, 19:20

gospo83 napisał(a):miły Pan powiedział mi o jakiejś akcji serwisowej- wgranie nowego softa?


w polifcie to byla akcja ale przeflifcie? jakos nie kojarzę :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6