Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez dobrzyn22 » 3 mar 2013, 11:53

sVider51 napisał(a):Jeżeli się okaże, że cieknie tylko w przewodu wysokiego ciśnienia, to jest to około 1l dolewki/1000 KM.

obojętnie skąd cieknie – w każdym bądź razie taki ubytek oleju jest nie do zaakceptowania – sprawdź, czy nie dymi z wlewu oleju – być może za jednym zamachem podkładki byś wymienił ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sVider51 » 3 mar 2013, 13:11

Po odkręceniu korka taki delikatny siwy dymek leci. To oznacza, że podkładki są do wymiany ? :)
Był : Ford Mondeo MKIII 2001r. 2.0 DuratecHE 145 KM
Jest: Mazda 6 Sport 2003r. 2.0 CiTD 121KM
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 21:51
Posty: 22
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.

Postprzez dobrzyn22 » 3 mar 2013, 14:23

sVider51 napisał(a):To oznacza, że podkładki są do wymiany ? :)

najprawdopodobniej tak – sprawdź na rozgrzanym silniku – to wykluczy parę – wtedy każdy objaw dymienia to na 99% podkładki do wymiany. Do tego przyokazji dojdzie wymiana oleju i kontrola stanu smoka olejowego.
Wszystko to masz dobrze opisane w dziale diesel (MZR-CD)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sVider51 » 3 mar 2013, 14:44

Dzięki wielkie. Sam się tego jednak podejmował nie będę, bo nie chcę czegoś uszkodzić lub zrobić czegoś nie tak :) Zlecę to mechanikowi, niech się chłop trochę pomęczy :D
Był : Ford Mondeo MKIII 2001r. 2.0 DuratecHE 145 KM
Jest: Mazda 6 Sport 2003r. 2.0 CiTD 121KM
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 21:51
Posty: 22
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.

Postprzez herci62 » 10 kwi 2013, 14:59

Panowie ponawiam prosbe...
Panowie chce wiedziec z jaka siłą dokrecic wtryskiwacze w naszej madzi ,,mazda6 2.2 / 163/diesel
Wymieniam podkładki pod wtryskami i nigdzie nie moge nic znalezc, w silniku 2.0 znalazlem ale tu jest zupelnie inaczej chociaz o wiele latwiej, nie trzeba sciagac pokrywy ..ściagamy tylko górną oslone i mamy wtryski na wierzchu .Odkrecamy od góry te dwie nakretki dziesiatki , kostke elektryczna,przewód przelewowy ,rurke wysokiego cisnienia i po robocie .Ja odkreciłem pierwszy wtrysk --podkładka pod nim stroną przylegającą do gniazda w jednym miejscu na szerokosci ok. 2mm od zewnetrznej do wewnętrznej pokryta była nagarem czyli wg. mnie nagar powstał w wyniku nieszczelnosci z pozostłymi wtryskami dałem sobie spokój do czasu az bede znał siłe dokrecenia ich , ten pierwszy wtrysk dokreciłem delikatnie na czuja .
Pozdrawiam....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez kierownik » 10 kwi 2013, 17:25

wtryski, to raczej niedelikatnie się dokręca ;)
masz klucz dynamometryczny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Leoo » 10 kwi 2013, 17:38

herci62 napisał(a):Ja odkreciłem pierwszy wtrysk --podkładka pod nim stroną przylegającą do gniazda w jednym miejscu na szerokosci ok. 2mm od zewnetrznej do wewnętrznej pokryta była nagarem czyli wg. mnie nagar powstał w wyniku nieszczelnosci z pozostłymi wtryskami dałem sobie spokój do czasu az bede znał siłe dokrecenia ich , ten pierwszy wtrysk dokreciłem delikatnie na czuja .

Odradzam jazdę w takim wypadku. Tych podkładek, jak zresztą chyba wszystkich w silniku, nie można instalować ponownie, zwłaszcza kiedy puszczają.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez herci62 » 10 kwi 2013, 18:11

Pod ten wyciagniety wtrysk oczywiscie załozylem nowa podkładke .
Klucz dynamometryczny posiadam . Przed odkreceniem sprawdziłem w przyblizeniu siłe dokrecania i klucz pykał przy ok. 12Nm I z taka go dokreciłem Nie chce robic tego w przyblizeniu dlatego CHCIAŁ BYM WIEDZIEĆ ILE TO MA BYĆ KONKRETNIE. Przekopałem internet i nic...
Trzeba chyba bedzie jechac do ASO i zapytać moze zdradzą co i jak.... bo płacic za cos co mozna zrobic samemu w godzinke i jeszcze jak sie to lubi to jak dla mnie to wyrzucenie kasy w błoto.
A gdybym z koleji dał do jakiegos nieautoryzowanego servisu to mysle ze jak znam życie dokrecili by na czuja. Miałem juz tak kiedys --postawiłem auto na wymiane koncówki drazka w garażu z bardzo dobrą opinia---po 20-min wróciłem po telefon kom. bo zapomniałem .....i jak zobaczyłem po wejsciu a własciwie najpierw usłyszałem jak mechanik napie...la młotem zeby wybic koncówke to mało mnie szlak nie trafił...najgorsze w tym wszystkim było to ze sciagacz lezał na podłodze przy kole.
Teraz co moge robie sam...mam 100% pewnosci ze jest ok. no i w kieszeni cos zostaje.
Pozdrawiam i czekam moze ktos ma te dane albo jakis użyteczny link....
Ostatnio edytowano 12 kwi 2013, 16:16 przez herci62, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez dobrzyn22 » 10 kwi 2013, 21:14

herci62 napisał(a): CHCIAŁ BYM WIEDZIEĆ ILE TO MA BYĆ KONKRETNIE. Przekopałem internet i nic...


a odpowiedź jest taaaak blisko – zapraszam na 1 stronę tego wątku <czytaj> ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez herci62 » 10 kwi 2013, 21:31

Nie ten silnik :) ---na pierwszej stronie jest mowa o silniku 2.0 . a to zupełnie co innego.
Przejrzałem cały watek wczesniej jest bardzo przydatny ale to nie silnik 2,2 diesel ale mimo to dzieki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Leoo » 10 kwi 2013, 21:51

Może być trudno znaleźć manuala do tego silnika. Na bloku powinien być odlany symbol. Poprzednie wersje miały oznaczenie RF5C, RF7J i pod takimi hasłami coś tam udaje się odszukać.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez mariocieszyn » 13 kwi 2013, 10:17

Witam Panowie
Posiadam mazde 6 2003r 131km.
Zauważyłem, że podczas rozgrzanego silnika po odkręceniu korka oleju unosi się lekki dymek (biały).
Po zgaszeniu kiedy ustaje pęd powietrza z korka w środku widoczna smuga mgiełka dymek trudno to nazwać (jeden paseczek).
Tylko nie wiem czy to spaliny czy para wodna. Jeżdżę praktycznie tylko po mieście 5km w jedną stronę do pracy.
Olejem nie chlapie jedynie po dłuższym odkręceniu korka na obudowie silnika zauważyłem kilka drobniutkich kropelek oleju.
Odkręcałem korek na zimnym silniku i wtedy żadnej mgiełki, z otworu na bagnet podczas rozgrzanego czy zimnego silnika nic się nie wydostaje.
Oleju ubywało mi około 0,8l na 5tyś i czasami (bardzo rzadko) wydobywał się z rury biały dym podczas intensywnego przyśpieszania ale przypuszczam, że to była wina cieknącego interkulera który już jest poprawiony.
Dymu już nie zauważyłem z olejem nie wiem jak jest bo nie przejechałem więcej niż 2 tyś km.
Miska olejowa była demontowana 5 tyś km temu smok czysty w misce 0 nalotu mazi itp.
Na pewno wymienię podkładki pod wtryskami ale moje pytanie czy robić to już teraz czy mogę przejechać jeszcze 5tyś km do następnej wymiany.
Jeżeli mi się uda to spróbuję wrzucić filmik z tej mgiełki.
Proszę o radę.
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 09:41
Posty: 18
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM

Postprzez Leoo » 13 kwi 2013, 12:08

mariocieszyn napisał(a):Po zgaszeniu kiedy ustaje pęd powietrza z korka w środku widoczna smuga mgiełka dymek trudno to nazwać (jeden paseczek).Tylko nie wiem czy to spaliny czy para wodna. Jeżdżę praktycznie tylko po mieście 5km w jedną stronę do pracy

Podczas jazdy w niskiej temperaturze, na krótkich dystansach, następuje zjawisko kondensacji wilgoci w oleju. Czasem można to zauważyć w postaci tzw. masła widocznego po otwarciu korka wlewu oleju. Tak miałem w Nexii, tu może gromadzić się w innych zakamarkach głowicy.
Po pokonaniu dłuższego dystansu olej nagrzewa się do temperatury bliskiej 100 st.C i woda odparowuje więc objaw dymienia może mieć miejsce.
mariocieszyn napisał(a):Miska olejowa była demontowana 5 tyś km temu smok czysty w misce 0 nalotu mazi itp.

Zanim nastąpi wyraźnie dymienie spalinami z korka wlewu oleju sadza gromadzi się w misce i stopniowo zatyka filtr i smok. Zatkany filtr otwiera obejście (bypass) by olej mimo wszystko krążył w silniku ale drobiny, które przejdą przez oczko siatki smoka, będą pompowane i mogą stopniowo uszkadzać pompę, panewki, zatykać dysze olejowe itd.
Jeśli smok był czysty a olej nie był kompletnie czarny, to osobiście jeździł bym dalej.
Kolega "trzyma rękę na pulsie" myślę, że niczego nie przeoczy :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez mariocieszyn » 13 kwi 2013, 13:54

Wielkie dzięki za odpowiedź.
Z tego co się orientuje olej ciemny ale nie przepalony.
Z wlewu oleju wydostaje się zapach gorącego oleju. Spalin czy przepalonego oleju nie wyczuwam.
Jutro mam wyjazd 40km w jedną stronę zobaczę czy po takiej drodze ciągle z wlewu oleju jest ta mgiełka czy jest ok. Nagram też filmik.
Dzięki za info
Pozdrawiam
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 09:41
Posty: 18
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM

Postprzez herci62 » 13 kwi 2013, 14:23

Jestem juz po wymianie podkładek ....Efekt i wniosek- TE SILNIKI TAK MAJĄ !
Po wymianie jest tak jak przed chociaż nie załuje ze je wymieniłem , podkładki nie były w najlepszym stanie i wymiana predzej czy póżniej bedzie konieczna ja mam najechane 100.000 mil czyli 160 tys km
Teraz mam pewnosc ze wszystko jest ok. Koszt wymiany niewielki a czas jaki potrzebujemy na ich wymiane to ok.godzinki.
A teraz najważniejsze SIŁA Z JAKĄ DOKRĘCAMY WTRYSKIWACZE W TYM SILNIKU 2.2 DIESEL to 10 Nm , ja po pyknieciu klucza dynamometrycznego dodałem 1/4 obrotu.
Załaczam fotki wtryskiwacza przed i po czyszczeniu (( nie oczyszczony to ten najgorszy))
no i zdjecie podkładek dwie strony. Pamietajcie o załozeniu nowych podkładek tak jak starych czyli tym scietym rantem do góry. Wnioski czy7 warto to robic czy nie wyciagnijcie sami ....
pozdrawiam...
Załączniki
IMAG0313.jpg
IMAG0309.jpg
IMAG0305.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Leoo » 13 kwi 2013, 15:08

herci62 napisał(a):A teraz najważniejsze SIŁA Z JAKĄ DOKRĘCAMY WTRYSKIWACZE W TYM SILNIKU 2.2 DIESEL to 10 Nm

To bardzo mało, z taką siłą dokręca się m.in. pokrywę zaworów...
Szkodza, że Kolega nie zrobił fotki mocowania wtrysków.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez herci62 » 13 kwi 2013, 17:41

Dane dotyczące siły dokręcania otrzymałem serwisu mazdy wiec musi byc ok. Wtryskiwacz jest dokręcony dwoma malymi nakrętkami na klucz 10-tke więc nie można za mocno ich dokręcać'

A tu fotka mocowania wtryskiwaczy .
Załączniki
_s0.zmniejszacz.pl_IMAG0301_zmniejszacz-pl_997434.jpg
_s0.zmniejszacz.pl_IMAG0296_zmniejszacz-pl_923456.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Leoo » 13 kwi 2013, 21:49

herci62 napisał(a):A tu fotka mocowania wtryskiwaczy .

Wygląda na to, że wtryskiwacze są odseparowane od obiegu oleju. Jeśli tak jest faktycznie, to przepuszczająca uszczelka wtrysku nie spowoduje zanieczyszczenia oleju. Widzę, że przelewy wtrysków zaprojektowane jak w RF5C – łatwiejsza (możliwa) próba przelewowa. Szyna CR nie blokuje też dostępu do kolektora dolotowego. Dodatkowy wtryskiwacz podaje paliwo wprost do kolektora wydechowego, więc olej nie będzie rozrzedzany podczas fazy wypalania DPF, poprawione mocowanie wtrysków, przepustnica demontowana bez kolektora – jednym słowem same plusy.
Ile wałków rozrządu ma ten silniczek?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Em.Ka. » 17 kwi 2013, 08:49

No dobrze panie i panowie;] Jestem po wymianie (wraz z tesciem) podkladek i regulacji zaworow i mam w zwiazku z tym dwa pytania. Primo – podczas roboty nalecialo mi troche oleju i paliwa na silnik i chcialbym go umyc jakims preparatem a nastepnie splukac myjka cisnieniowa. Czy elektryka jest zabezpieczona zebym niczego takim ostrzejszym prysznicem nie uszkodzil i jaki srodek polecacie z wlasnego doswiadczenia?? Drugie pytanie. Po powyzszych zabiegach kopcenie z korka ustalo calkowicie a wczesniej dawalo konkretnie juz lecz pojawilo sie metaliczne stukanie (dzwiek przypomina klepanie metalem o metal). Na biegu jalowym slychac delikatnie lecz przy przyspieszaniu slychac juz je dosc mocno. Wystepuje na zimnym i cieplym silniku do ok 2000 rpm potem juz jest ok. Dzwiek ten jest rytmiczny zgodnie z obrotami tzn im wyzsze obroty tym rytm tego dzwieku jest szybszy. Niestety z powodu braku klucza dynamometrycznego sruby byly dokrecane na czuja. W czym szukac winy tego stukania. Mozliwe zeby cos bylo za slabo dokrecone czy trzebaby powtorzyc regulacje zaworow??
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 17 kwi 2013, 08:53

Em.Ka. napisał(a):podczas roboty nalecialo mi troche oleju i paliwa na silnik i chcialbym go umyc jakims preparatem a nastepnie splukac myjka cisnieniowa

viewtopic.php?f=97&t=21861&p=297398&hilit=mycie+silnika#p297398
Em.Ka. napisał(a):Mozliwe zeby cos bylo za slabo dokrecone

no jak najbardziej tak...
Em.Ka. napisał(a):czy trzebaby powtorzyc regulacje zaworow??

wtryskiwacze nie zostały zamienione miejscami ?? Jeżeli nie, to proponuję wykonać kalibrację wtryskiwaczy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6