Lepsze przyspieszenie w deszczowe dni ? – Foto IC

Postprzez diavollo » 13 maja 2009, 10:47

Witam

Zauwazyłem że jak ostatnio padał deszcz i było stosunkowo zimno moja madzia ma lepszego "kopa" . Czy to normalne czy tak powinno być

Zauwazyłem tez ale to juz w każda pogoodę ze jak jej wdepne tak do 3 tys obrotów zostawia chmurę czarnego dymu.
Ale tym chyba nie powinienem sie przejmowac bo widzialem ostatnio nowego paska co tez zostawiał taka chmurę :P


Sorry powinno byc >>> dział diesel
Ostatnio edytowano 8 cze 2009, 08:35 przez diavollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez Grzyby » 13 maja 2009, 11:09

diavollo napisał(a):Zauwazyłem tez ale to juz w każda pogoodę ze jak jej wdepne tak do 3 tys obrotów zostawia chmurę czarnego dymu.
Ale tym chyba nie powinienem sie przejmowac

wręcz przeciwnie – Skoro chura jest bardzo duża to coś jest nie tak. A Pasek czy Mondeo nie jest żadnym punktem odniesienia.


diavollo napisał(a):jak ostatnio padał deszcz i było stosunkowo zimno moja madzia ma lepszego "kopa"

kojarzę że był podobny temat, ktoś już opisywał podobną przypadłość
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bartosz51 » 13 maja 2009, 12:27

Za moją co prawda się nie chmurzy ;) , ale jak jest zachmurzenie – to normalne na niebie, czy ogólnie – pogoda, za którą większość z nas nie przepada, też lepiej mnie się jeździ.

Pozdrowienia
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez brii » 13 maja 2009, 13:19

Przy chłodniejszej i wilgotniejszej pogodzie powietrze ma większą gęstość (to pomaga każdemu silnikowi, ale niewiele) i lepiej odbiera ciepło z Intercoolera (to daje dodatkowego buta samochodom z turbo i IC) :)
Co do chmury z tyłu – masz pewnie jakąś nieszczelność w układzie lotowym/doładowania.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 13 maja 2009, 13:55

w M6 jest kilka czujikow ktore to przez parametry,
ustalaja wartosci dla pracy silnika...
a ponadto kazdy Diesel a tymbardziej Turbo jest
korzystnie czuly na ochlodzenie,
gdyz im zimniejsze powietrze tym bardziej mozne je sprezyc itp..
co daje w efekcie lepszy proce spalania(mocy)
a co do chmury to nie jest normlne!
silnik moze zakopcic przy sporym otwarciu gazu!
ale nie kopcic!!!

albo dolot powietrza albo wtryski ?!!!

pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez diavollo » 13 maja 2009, 14:25

Pozostaje mi posprawdzac wszytkie węze itp czy cos nie peknięte albo przetarte.

Teraz tak zamierzałem zrobic kalibracje wtrysków. Czy ta operacje jest skomplikowana? Chodzi o to czy np. takie ASO w Łodzi na Szparagowej sobie z tym poradzi :P Czy jest jakas integracja mechaniczna czy tylko podpiąć pod urządzenie diagnostyczne ?

Tzn nie kopci cały czas jest to objaw przy ostrym raczej dodawaniu gazu które powiedzmy zakańczam na tych 3 tys.
Ostatnio edytowano 13 maja 2009, 14:39 przez diavollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez Yapa » 13 maja 2009, 14:32

diavollo napisał(a): tylko podpięć pod urządzenie diagnostyczne
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Enduro » 13 maja 2009, 16:06

diavollo napisał(a):Pozostaje mi posprawdzac wszytkie węze itp czy cos nie peknięte albo przetarte.

proponuje, abys wszystkie weze te cienkie od podcisnien
wymienil na nowe!
bo zdarza sie, ze sie od srodka zaklejaja brudem
i nie mozna wtedy nawet tego wydmuchac pod cisnieniem...
i nie musisz zmieniac ich na originalne!
wystarczy, aby byly dobre, podobnej srednicy i dlugosci
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 13 maja 2009, 17:27

U mnie różnica jest kosmiczna.... jazda w dzień a w nocy. Różnica temp. robi swoje...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 13 maja 2009, 19:49

Riki napisał(a):U mnie różnica jest kosmiczna.... jazda w dzień a w nocy. Różnica temp. robi swoje...

czyli co, tylko w nocy?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez diavollo » 13 maja 2009, 21:43

A nie jest tak przypadkiem że schładzanie IC też dużo daje ?
Z tego co pamiętam na wyscigach na 1/4 jest praktykowane spryskiwanie IC przed startem.

Enduro >>> znajde gdzies które to sa te podciśnieniowe ? Jest gdzieś jakiś schemacik ?
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez brii » 13 maja 2009, 22:13

diavollo – przecież o tym napisałem :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 13 maja 2009, 22:39

diavollo napisał(a): znajde gdzies które to sa te podciśnieniowe ? Jest gdzieś jakiś schemacik ?

no ..
popatrz w rubryce
diesel, mazda 6 nie taka straszna..
autorstwa maxklsa
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 13 maja 2009, 23:40

Riki napisał(a):U mnie różnica jest kosmiczna


Enduro napisał(a):czyli co, tylko w nocy?
No no ....Riki tylko w nocy jezdzi ( bez korków <lol> )
diavollo napisał(a):Czy jest jakas integracja mechaniczna czy tylko podpiąć pod urządzenie diagnostyczne ?
Tylko IDS ...
diavollo napisał(a):takie ASO w Łodzi na Szparagowej sobie z tym poradzi
Nie znam akurat tam nikogo ale jak mają sprzet i szkolonych ludzi to powinni sobie poradzic no i jeszcze jedno , wszystko zalezy tez od Twoich wtrysków ( zniszczone wtryski – nie ma kalibracji )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 14 maja 2009, 07:47

Enduro napisał(a):czyli co, tylko w nocy?

<lol>


Jaksa napisał(a):No no ....Riki tylko w nocy jezdzi ( bez korków


przyznam że czasami robię sporo km wieeeczorami i nocą .. :P korków nie ma fakt <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 3 cze 2009, 11:29

Najlepsze chłodzenie i prężność powietrza jest w okolicy tzw. punktu potrójnego wody (lub tzw. punkt rosy). Wtedy wilgotność powietrza wpływa tak na silnik, że ma najwyższą sprawność cieplną i największego kopa.

Maluchem mozna było wtedy wyciagać rekordowe prędkości. Często występuje taka sytuacja zaraz po zachodzie słońca.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez diavollo » 8 cze 2009, 08:36

W weekend zdjąłem zderzak.
Czy kwalifikuje się do uszczelnienia IC ?
Przy połaczeniach są uszczelki czy silikon?.
Czy po zdjęciu cały IC należało by wyczyścić , powiedzmy benzyna czy naftą ?

Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 20:09
Posty: 11
Skąd: Lodz
Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.

Postprzez Enduro » 8 cze 2009, 11:28

[quote="diavollo"]
Przy połaczeniach są uszczelki czy silikon?.
Czy po zdjęciu cały IC należało by wyczyścić , powiedzmy benzyna czy naftą ?
IC uszczelniony jest gumowymi usczelkami
a wyczyszenie go jest warte polecenia,
ale po wymyciu np. benznyna lub nafta nalezy go
absolutnie i BARDZO doklanie osuchyc z tych wybuchowych oparow,
bo jak tego nie zrobisz, to moze motor ulec uszkodzeniu
przez b. wysokie obroty!!!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Udesky » 8 cze 2009, 13:17

diavollo napisał(a):Zauwazyłem że jak ostatnio padał deszcz i było stosunkowo zimno moja madzia ma lepszego "kopa" .

Czyli norma, nawet seryjne diesle puchną po paru dynamiczniejszych przejazdach. Zrób sobie program to dopiero poczujesz różnice jak ja czy Riki. W tej chwili jeśli temperatura jest większa niż 15stop. po paru przejazdach robi się masakra. A przy np. 9stop. mam wrażenie, że dostałem dodatkowe 10KM (bo pewnie tak jest <lol> ).
Lek jest jeden na to: większy wydajniejszy IC. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 8 cze 2009, 14:37

podpisuję się pod słowami kolegi Udesky.... :)

w seryjnym CiTD też czuć różnicę...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6