Brzęczenie, "ćwierkanie" pod maską

Postprzez RUMBURACZEK » 13 sty 2009, 11:03

Od jakiegoś czasu słyszę spod maski dziwne odgłosy (nie jest to webasto) myślę,że to może jakiś pasek (może rozrząd bo nie był wymieniany a na liczniku jest 96 tyś. Macie jakieś pomysly? Odgłos słychać na postoju, podczas jazdy na biegu, milknie, być może silnik go zagłusza podczas przyśpieszania.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2008, 16:19
Posty: 10
Skąd: Tarnow
Auto: Mazda 6 kombi 2005 121 KM

Postprzez Yapa » 13 sty 2009, 11:10

pasek klinowy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Ukman » 13 sty 2009, 17:16

Ja mam podobnie jak rano odpalam silnik to nie jest typowe cwierkanie . Postaram sie dzis to nagrac i pokazac o co tu chodzi .
pozdr
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Gość » 13 sty 2009, 17:29

Ukman napisał(a):Ja mam podobnie jak rano odpalam silnik to nie jest typowe cwierkanie . Postaram sie dzis to nagrac i pokazac o co tu chodzi .

bedzie to co mowi Yapa. Koszt samego paska w uk ok 45 fuli.(ory)
Gość
 

Postprzez Globy » 13 sty 2009, 17:32

=> Diesel
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ukman » 13 sty 2009, 17:58

ja poczekam jeszcze troche do wieczora i wyjde narac ten dzwiek RUMBURACZEK wtedy porownasz czy masz cos takiego jak ja
pozdr
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 15 sty 2009, 12:12

solenoidy
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstr » 15 sty 2009, 22:08

U mnie było brzęczenie, piszczenie, stukotanie i cały szereg różnych niepokojących dźwięków. Wszystkie mijały po ok. 30 sekundach od uruchominia.

Wymiana paska w zeszły piątek usunęła wszystkie na stałe.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Ukman » 15 sty 2009, 22:28

Wiesz ja tez podejrzewam ze to pasek bo rano jak włączam silnik to dosłownie jakbym pasek słyszał taki cykliczny dzwiek jakby cos dokładnie na rolkach pracowalo
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez gstr » 15 sty 2009, 22:53

No ja myślałem, że to: napinacz rozrządu, napinacz paska wielorowkowego, sprzęgiełko w rolce alternatora. Świnka na moim biurku patrzyła błagalnym wzrokiem bo przeczuwała swój los.

A tu wymiana paska załatwiła sprawę.

Wniosek: wyluzować. Zmienić pasek i sprawdzić. Najpewniej pomoże.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez RUMBURACZEK » 15 sty 2009, 23:05

A u mnie mechanik powiedział, że to na 99 % łożysko wyciskowe (albo dociskowe) sprzęgła. Słychać go konkretnie podczas wciskania, puszczania sprzęgła. Mam pytanie: to łożysko pracuje cały czas gdy silnik jest włączony?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2008, 16:19
Posty: 10
Skąd: Tarnow
Auto: Mazda 6 kombi 2005 121 KM

Postprzez Ukman » 15 sty 2009, 23:13

Ok zaraz polece do samochodu połoze telefon na oponie odpale silnik nagram dzwieki wszystko co tam swiszczy piszczy ... I wrzuce to gdzies i posluchacie
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 15 sty 2009, 23:18

Ukman napisał(a):Ok zaraz polece do samochodu połoze telefon na oponie odpale silnik nagram dzwieki wszystko co tam swiszczy piszczy ... I wrzuce to gdzies i posluchacie

nareszcie będzie co posłuchać!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 16 sty 2009, 00:07

Hehe ok jestem juz spowrotem teraz musze to wrzucic :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Jaksa » 16 sty 2009, 00:26

RUMBURACZEK napisał(a):A u mnie mechanik powiedział, że to na 99 % łożysko wyciskowe
Mysle ze nie to , sprawdz pasek wielorowkowy....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł Mo » 16 sty 2009, 00:51

Ja także obstawiam pasek.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Ukman » 16 sty 2009, 01:09

U mnie jest tak ze odpalam silnik rano przy temp 1 st silnik pracuje ok i po paru sekundach zaczyna sie własnie taki cykliczny dzwiek tak pulsujący co 1 sekunde dochodzi z okolic prawego koła no i takze jestem juz przekonany ze to pasek bo po jaks 2 min cichnie
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Enduro » 16 sty 2009, 12:13

Ukman napisał(a):U mnie jest tak ze odpalam silnik rano przy temp 1 st silnik pracuje ok i po paru sekundach zaczyna sie własnie taki cykliczny dzwiek tak pulsujący co 1 sekunde dochodzi z okolic prawego koła no i takze jestem juz przekonany ze to pasek bo po jaks 2 min cichnie

to nasmaruj go eksperymentalnie,
aby się przekonać..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez RUMBURACZEK » 16 sty 2009, 15:04

Jaksa napisał(a):
RUMBURACZEK napisał(a):A u mnie mechanik powiedział, że to na 99 % łożysko wyciskowe
Mysle ze nie to , sprawdz pasek wielorowkowy....


A ten pasek wymienia się razem z całym rozrządem, czy można wcześniej? Czym grozi zerwanie?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2008, 16:19
Posty: 10
Skąd: Tarnow
Auto: Mazda 6 kombi 2005 121 KM

Postprzez Enduro » 16 sty 2009, 15:13

RUMBURACZEK napisał(a):A ten pasek wymienia się razem z całym rozrządem, czy można wcześniej? Czym grozi zerwanie?
\
zawsze grozi zerwanie paska po jakims tam przebiegu
i wymienia się go ze względu na przebieg , na oko jeśli jest popękany/porowaty
lub wg. zaleceń producenta
ale jest to z pewnością trafne aby przy wymianie rozrządu
jego też wymienić..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6