Aktywne czyszczenie DPF – jak sie objawia ?

Postprzez peteros1 » 28 cze 2008, 20:46

Czy ta kontrolka zapaliła się za Twojej kadencji? Jeśli tak, to po tym "oczyszczeniu" powinieneś gruntownie zmienić styl jazdy. Ja jeżdżę dużo w mieście i uwierz mi, że DPF nigdy się nie odzywał. Oczywiście, co jakiś czas przeganiam maszynkę, czego wcale nie unikam ;–)
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Maxim » 28 cze 2008, 20:53

–>Piter007
Super że sie udało !! Czyli kontrolka dpfu już nie szaleje ?? przynajmniej kasa nie poszła na marne ciekawe tak jak piszesz co sie bedzie teraz dzialo oby było OK. Mam nadzieje że z moja też sobie poradzą. Ale musze jeszcze pare dni poczekac na umówiony termin.(Serwisy obdzwaniałem pare dni temu) pewnie ktoś męczy sie tak jak my. U nas w mieście jezdzi jeszcze jedna M5 i z tego co sie dowiedziałem facet mial ten sam problem bo był w tym samym warsztacie elektrycznym co ja i tez nie dali rady tego zrobić, ale czy gdzieś naprawił to narazie jeszcze nie wiem.
Maxim
 

Postprzez Piter007 » 28 cze 2008, 21:52

Peteros proszę o radę jak jeżdzic, moze faktycznie za wczesnie wrzucam wyższy bieg ???
Piter007
 

Postprzez peteros1 » 28 cze 2008, 21:58

Poszukaj na forum – sporo o tym pisano. A jak wcześnie (przy ilu obrotach) wrzucasz wyższy?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Piter007 » 29 cze 2008, 07:17

no tak przy 2000 , chyba za szybko ??? z tego co czytałem dłużej utrzymywac wysokie obroty ???
Maxim a jak wygląda u Ciebie spalanie ??? bo umnie 7,5 -8 co tez nie jest zbyt zadawalające
Piter007
 

Postprzez Maxim » 29 cze 2008, 09:19

Biegi chyba tez zaszybko przełaczałem ale u mnie powodem mogło być to że wlałem niewłaściwy olej do silnika. Zalałem Castrolem magnatekiem 10/40 półsyntetykiem bo wtedy nie wiedziałem że powinien być specjalny olej. Wielu mechaników radziło mi zalać półsyntetykiem ale widać że o nowych silnikach nie mają pojęcia. Dopiero po przejechaniu 1200km na castrolu zaczął fiksować DPF i wtedy zasięgłem literatury na forum po czym zaraz zmieniałem olej na dexelie. Spalanie mam na poziomie 6,5 przy 120 i 7,5 miasto
Maxim
 

Postprzez peteros1 » 29 cze 2008, 10:36

Piter007 napisał(a):no tak przy 2000

lepiej 2500

Piter007 napisał(a):7,5 -8 co tez nie jest zbyt zadawalające

Podobnie – choć wiele zależy od kontekstu ;–)

Dla DPF olej wyłącznie dedykowany dla DPF
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Piter007 » 29 cze 2008, 18:41

trzeba troszkę zmienić jazdę i może będzie wszystko oki,facet który mnie obsługiwał w serwisie jednoznacznie stwierdził że nie ma mowy o innym oleju tylko i wyłącznie dexelia dpf, a jak z tym studzeniem turbinki po jeździe ??? czekasz 30 s-1 min po zaparkowaniu nim wyłączysz silnik ???
dzisiaj juz jedźiłem trochę inaczej zobaczymy co się będzie działo przełaczam biegi na wyższe 2200 – 2500 a na niższe 1500
Piter007
 

Postprzez Piter007 » 29 cze 2008, 18:44

--> Maxim
w każdym razie trzymam kciuki by Tobie też się udało ,oczywiście daj od razu znać , precz z DPF-em i wszystkimi problemami z tym związanymi, niech autko hula :–)
Piter007
 

Postprzez xANDy » 30 cze 2008, 17:28

Chłopaki – jak chcecie robić pogadanki to może jednak nie tutaj.
Jeśli jest filtr DPF/FAP zamontowany to nie wolno stosować zwykłych olejów (wyłącznie specjalne do nich, zwykłe oleje zawierają związki, które zapychają filtr na amen). Problem DPF'a nie kończy się na mazdach – dotyczy również koncernu VW i tam mają takie same cyrki.
W przypadku DPF'u nie należy specjalnie schodzić aż do 1500 – przekładać lepiej tak z 500rpm wyżej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez peteros1 » 30 cze 2008, 18:36

xANDy napisał(a):Chłopaki – jak chcecie robić pogadanki to może jednak nie tutaj.
Jeśli jest filtr DPF/FAP zamontowany to nie wolno stosować zwykłych olejów (wyłącznie specjalne do nich, zwykłe oleje zawierają związki, które zapychają filtr na amen). Problem DPF'a nie kończy się na mazdach – dotyczy również koncernu VW i tam mają takie same cyrki.
W przypadku DPF'u nie należy specjalnie schodzić aż do 1500 – przekładać lepiej tak z 500rpm wyżej.


Sparafrazowałeś to, co napisaliśmy wyżej. Nie wniosłeś żadnej nowej jakości do dyskusji. To nie jest pogadanka?
A chłopaki, to... u szewca. Wiesz co. ;–) Bez urazy.
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6