Czy wymieniać olej i filtr po roku postoju auta?

Postprzez Myjk » 12 mar 2008, 14:07

Summit napisał(a):Nieważne i tak chla jak smok

Ale to komputer Ci pokazuje takie wysokie spalanie? Spróbuj go zresetować.
Jeśli liczysz sam, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to błędnie wykonane dzielenie danych.

Summit napisał(a):Tak, wiem tylko szukam jakiegoś dobrego serwisu w Łodzi, bo w ASO stwierdzili, że oni nie wymieniają przed 20kkm.

Hę? :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Summit » 12 mar 2008, 14:24

Myjk napisał(a):Ale to komputer Ci pokazuje takie wysokie spalanie? Spróbuj go zresetować.

Resetowałem go już wiele razy. I zawsze to samo. Ostatnio w ogóle przełączyłem na zegar i go nie włączam, bo nie chce się wk.....ć.
Myjk napisał(a):Jeśli liczysz sam, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to błędnie wykonane dzielenie danych.

Matura zdana Myjk. Potrafię liczyć ;) . Nawet równanie z dwiema niewiadomymi myślę że nie przysporzyłoby mi problemów.
Myjk napisał(a):Hę? usmiech

Taka sama była moja reakcja. Generalnie wyśmiali mnie za nadgorliwość.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Myjk » 12 mar 2008, 14:32

Summit napisał(a):Resetowałem go już wiele razy. I zawsze to samo. Ostatnio w ogóle przełączyłem na zegar i go nie włączam, bo nie chce się wk.....ć.

:)

Summit napisał(a):Matura zdana Myjk. Potrafię liczyć oczko . Nawet równanie z dwiema niewiadomymi myślę że nie przysporzyłoby mi problemów.

Sorx, ja też niby miałem 5 z matmy :P ale w pierwszym odruchu podzieliłem il. km / ilość zużytego paliwa i wyszło mi... dużo – wynik zbliżony do Twojego :) Aż się przeraziłem, i się nie zgadzało z komputerem. :D
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Summit » 12 mar 2008, 14:44

Ja już mam to przećwiczone. Jak masz dajmy na to 276 km to dzielisz litry przez 2,76. Czyli o pomyłce raczej nie ma mowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez malkolm2 » 12 mar 2008, 17:16

kiedyś rozmawiałem ze znajomym który zajmuje się sprzedażą ciągników co prawda a nie samochodów ale stwierdził ze olej należy wymieniać co 12 miesięcy ze względu na to iż on jełczeje jak wszystkie tłuszcze i użytkowanie może być niebezpieczne dla silnika, ale myślę że około 5 tys km w powiedzmy 2 miesiące możesz zrobić bez przeszkód.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez scichy » 12 mar 2008, 23:01

malkolm2 napisał(a):kiedyś rozmawiałem ze znajomym który zajmuje się sprzedażą ciągników co prawda a nie samochodów ale stwierdził ze olej należy wymieniać co 12 miesięcy ze względu na to iż on jełczeje jak wszystkie tłuszcze i użytkowanie może być niebezpieczne dla silnika


Ej.. nie rozśmieszaj mnie <lol> <lol> <lol> <lol>

Jełczenie dotyczy tłuszczów (czyli substancji pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego).

Oleje samochodowe są pochodzenia mineralnego lub syntetycznego. Też pewnie podlegają jakiemuś procesowi starzenia ale podejrzewam, że producenci dodają odpowiednie uszlachetniacze, które mają temu zapobiec.
Olej przechowywany w szczelnym naczyniu (np misce olejowej), odseparowany od promieni słonecznych, nie poddawany wysokiej temperaturze, nie rozcieńczany benzyna/ropą, nie zanieczyszczany sadzą lub innymi osadami – nie ma specjalnie okazji żeby się zestarzeć albo zepsuć w inny sposób.


ak jak koledzy doradzili, 1000-1500km i wymienię (na ten czas 690). Pewnie u Jaksy zrobię operację.


Dla spokoju duszy możesz zmieniać... ale zrób chociaż ze 3000km, bo po 1500km to on jeszcze nawet barwy nie zmieni.

W swojej M6 (co prawda benzyna a nie diesel) olej na pierwszym przeglądzie po roku i 12kkm byl ciemnobrązowy i jeszcze w miarę klarowny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez malkolm2 » 12 mar 2008, 23:53

dodatki w oleju syntetycznym to jest kilkanaście procent, resztą jest baza mineralna, taka sama jak w oleju mineralnym, a z tego co wiem to nie ma z byt wielkiej różnicy pomiędzy olejami mineralnymi a pochodzenia roślinnego, te ostatnie są tylko w większym stopniu zanieczyszczone innymi odpadami co przyśpiesza ich starzenie
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Pawnik » 12 mar 2008, 23:59

malkolm2 napisał(a):dodatki w oleju syntetycznym to jest kilkanaście procent, resztą jest baza mineralna, taka sama jak w oleju mineralnym, a z tego co wiem to nie ma z byt wielkiej różnicy pomiędzy olejami mineralnymi a pochodzenia roślinnego, te ostatnie są tylko w większym stopniu zanieczyszczone innymi odpadami co przyśpiesza ich starzenie

Coś Ci sie dość ostro pomyliło ( chyba z z dodatkami uszlachetniającymi). Baza w mineralnym jest mineralna a w syntetyku – syntetyczna :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez malkolm2 » 13 mar 2008, 00:10

napisałem tylko to co mi kiedyś ktoś tłumaczył, :| moze sam był niedouczony, nie wiem, nie będę się spierał że na pewno mam racje
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez Summit » 13 mar 2008, 00:35

scichy napisał(a):Dla spokoju duszy możesz zmieniać... ale zrób chociaż ze 3000km, bo po 1500km to on jeszcze nawet barwy nie zmieni.

Chciałbyś. 2000 KM i już prawie czarny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Yapa » 13 mar 2008, 10:59

Summit napisał(a):Chciałbyś. 2000 KM i już prawie czarny.


Bo to diesel, olej musi być czarny :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Lukano » 14 mar 2008, 09:41

Yapa napisał(a):Bo to diesel, olej musi być czarny język

Czemu musi ?? Tak zawsze jest ?? Dawno nie zaglądałem, ale mnie się zdaje, że u ojca w volvo olej po 10kkm był o wiele jaśniejszy niż u mnie w mx-3. 2,4 diesel. Mnie się zdawało, że tak było w starszych dieslach ??
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Yapa » 14 mar 2008, 10:57

sadza z oleju napędowego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez xANDy » 19 mar 2008, 23:05

Co do sadzy w oleju silnikowym i kolorów – zapraszam do poradnika.

Summit napisał(a):Widzisz webasto działa tak, że nie rozgrzewa samego silnika, a płyn w chłodnicy
tutaj też sprostowanie – webasto jest zamontowane za nagrzewnicą a przed blokiem silnika. Pracuje na małym obiegu i pcha do silnika własnie podgrzaną wodę – więc pierwsze co jest grzane to blok, potem w kolejności nagrzewnica. Dopiero na końcu (jak działa silnik) to termostat otwiera duży obieg.

Silnik pomimo webasto na czas nagrzewania żłopie ok 2l/100 więcej niż silnik niedogrzewany – komputer dodaje paliwa dodatkowo na wygrzanie. Jeśli wygrzewany jest silnik na zimnym ale webasto nie działa (z jakiegokolwiek powodu) to nagrzewanie się silnika może być bardzo długie. I paliwożerne.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Gawro57 » 19 mar 2008, 23:46

Ja zauważyłem u siebie ,że owszem załącza się" webasto" ale odpala coraz póżniej (a użytkuję swoją madzię już 1,5 roku).
Na początku było po około 1 min. do 2 a teraz conajmniej po 3 min.lub później.
Co może być przyczyną i co można by było zrobić (np. "reset" przez wyciągniecie bezpiecznika ale nie wiem kiedy ten "reset" wykonać.
Czy zaraz po odpaleniu samochodu , czy dopiero jak zacznie "huczeć"?
Acha i jeszcze , jak było ciepło tzn. około 10 -12 stopni to też "odpala" .
Czyli poprostu odpala – kiedy i jak chce.
Proszę o porady za które z góry dziekuję. Najlepiej punkt po punkcie. :)
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Myjk » 28 mar 2008, 22:32

Jestem po wymianie oleju i filtru. Przebieg 1680 km. 350 mniej w portfelu, ale za to spokojna dusza.
Się pochwalę :P poznałem w końcu Jaksę po prawie pół rocznych próbach hahaha
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 29 mar 2008, 17:17

Myjk napisał(a): poznałem w końcu Jaksę po prawie pół rocznych próbach
No własnie <lol> mogę powiedziec tak samo o Tobie :P jak znasz juz dokładna cene za to smieszne urządzonko to daj znać , nie sądze abym to zamontował w ciągu tygodnia , jakos przełknę jazdę bez oswietlenia jednej gałeczki w panelu <lol> najwazniejsze ze zakupłem juz zaróweczki ( 40 zł sztuka <szok> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 29 mar 2008, 19:50

Jaksa napisał(a):jak znasz juz dokładna cene za to smieszne urządzonko to daj znać

Spokojnie, pali się? :) Najpierw miałeś sprawdzić czy działa...

Jaksa napisał(a):nie sądze abym to zamontował w ciągu tygodnia ,
jakos przełknę jazdę bez oswietlenia jednej gałeczki w panelu

Eh... zaniedbujesz tą swoją "blondynę"... ;P

Jaksa napisał(a):najwazniejsze ze zakupłem juz zaróweczki ( 40 zł sztuka szok )

W tym przypadku można chyba bez szkody zastosować jakiś zamiennik... to nie koło 2M :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 29 mar 2008, 23:41

Myjk napisał(a):W tym przypadku można chyba bez szkody zastosować jakiś zamiennik
Wiesz, przyznaje rację koledze BRT..... Kuba zawsze do mnie mowi " Jarek, nie zakładaj do tego samochodu zamienników bo żal aby takie auto faszerowac szitem " tutaj sie zgadzam bo......jest to za młode , za dobre , za drogie auto, nie mam nic w tym aucie w zamienniku a zarówki hm...... nie sa tanie fakt..... ale niech tam bedą oryginalne <lol> ( stać Cię na kawe to i na ciastko tez )
Myjk napisał(a):Spokojnie, pali się?
No nie ale nie lubię miec długów.
Myjk napisał(a): zaniedbujesz tą swoją "blondynę"...
Zona jakoś nic nie mówi <lol> powiem wiecej , jest zachwycona trojką <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6