[warsztat] Gasnący silnik, świecące się kontrolki ( TCS+hamulec ręczny+ ABS+ silnik)
nie zauwazylem problemow z ruszaniem gdy mam klime wlaczona .. poprostu ruszam ? Jak sie wciska A/C to komputer zwieksza dawke paliwa i rekompensuje obciazenie.... a czy jest zimno czy goraco to klima i tak samo zawsze chlodzi ( czyli na maxa) to problem powinien nie zalezec od temperatury zewnetrznej.
Takie tam moje obserwacje :–)
Takie tam moje obserwacje :–)
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
fox11 napisał(a):.......... Mondeo bez włączonej klimy zgaśnie jeśli ruszysz nim tak jak madzią. Benzyna ma jeszcze gorzej.
Niestety klima potrzebuje trochę mocy.
to moze benzyna w mondeo ja u siebie nie mam takich problemow, wszysko jest oki
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Trochę się dziś bujałem po mieście i zrobiłem pseudo-test. Na zewnątrz było 19-20 st. Ustawiłem temp. wewnątrz na 17, włączyłem ręcznie AC, nawiew na max na szyby, żeby zwiększyć na max pobór mocy włączyłem ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie foteli, nawet telefon do ładowarki . W taki sposób przejechałem ok. 20km w ciągu których wielokrotnie stałem na światłach, toczyłem się żółwim tempem. Ani razu silnik nie miał problemu z ruszeniem, przyśpieszeniem. Nie pojawiło się nic takiego co ma miejsce przy wysokich temperaturach. W związku z tym wydaje mi się że to nie wina klimy przez którą silnik byłby zbyt obciążony, tylko czegoś innego.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mogles wlaczyc jeszcze halogeny i swiatla drogowe oraz awaryjne ..oraz rytmicznie otwierac i zamykac wszystkie szyby + wlaczyc oswietlenie kabiny, wlaczyc wycieraczki a do tego odkrecic na maksa radio... ale pewnie i tak bys niczego nie odczul :–) ... ale przynajmniej bys mial troche rozrywki w drodze do/z pracy
To pewnie cos innego... ale co? czekamy na dalesze rewelacje.
To pewnie cos innego... ale co? czekamy na dalesze rewelacje.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
DeadlY napisał(a):to moze benzyna w mondeo ja u siebie nie mam takich problemow, wszysko jest oki
A ja jak wlazłem do modziaka tego najmocniejszego diesla natychmiast go zgasiłem przy ruszaniu, a potem jeszcze z dwa razy podczas jazdy
- Od: 22 maja 2008, 10:56
- Posty: 74
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r
MarekW napisał(a):mogles wlaczyc jeszcze halogeny i swiatla drogowe oraz awaryjne ..oraz rytmicznie otwierac i zamykac wszystkie szyby + wlaczyc oswietlenie kabiny, wlaczyc wycieraczki a do tego odkrecic na maksa radio... ale pewnie i tak bys niczego nie odczul :–) ... ale przynajmniej bys mial troche rozrywki w drodze do/z pracy
To pewnie cos innego... ale co? czekamy na dalesze rewelacje.
Niezłe ale się
- Od: 22 maja 2008, 10:56
- Posty: 74
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r
Pawnik napisał(a):Chyba dość mocno przesadzasz. Na CiTD włączona klima nie robi żadnego wrażenia ( chyba, że zaciera sie sprężarka albo jej sprzęgło )
A jak można sprawdzić czy zaciera się sprężarka albo jej sprzęgło ?,jakie są objawy i o ile powinno wzrosnąć spalanie przy włączonej klimie (chwilowe lub średnie)
- Od: 22 maja 2008, 10:56
- Posty: 74
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r
fox11 napisał(a):Pawnik napisał(a):Chyba dość mocno przesadzasz. Na CiTD włączona klima nie robi żadnego wrażenia ( chyba, że zaciera sie sprężarka albo jej sprzęgło )
A jak można sprawdzić czy zaciera się sprężarka albo jej sprzęgło ?,jakie są objawy i o ile powinno wzrosnąć spalanie przy włączonej klimie (chwilowe lub średnie)
Głównym objawem jest hałas ze sprężarki. Można też zdjąć pasek wielorowkowy i sprawdzić koło od sprężarki.
MarekW napisał(a):mogles wlaczyc jeszcze halogeny i swiatla drogowe oraz awaryjne ..oraz rytmicznie otwierac i zamykac wszystkie szyby + wlaczyc oswietlenie kabiny, wlaczyc wycieraczki a do tego odkrecic na maksa radio... ale pewnie i tak bys niczego nie odczul :–) ... ale przynajmniej bys mial troche rozrywki w drodze do/z pracy
Jakoś chciałem sprawdzić czy to klima, czy też zbyt duże obciążenie silnika to powoduje. Jak się zrobi znów upalnie to dla odmiany pojeżdżę trochę bez klimy. Jeśli wtedy silnik nie będzie się chciał wkręcać na obroty to będę miał pewność że to nie klima. Otwarte pozostanie pytanie:
MarekW napisał(a):To pewnie cos innego... ale co?
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
gdyniek napisał(a):DYGA jest ponizej wszelkich standardow.. bezczelni goscie.. raz bylem i dziekuje, wiec popieram mr_t
no to wracamy do tematu, czekam na dalszy ciąg sprawy.
MarekW napisał(a):Jak sie wciska A/C to komputer zwieksza dawke paliwa i rekompensuje obciazenie....
w samochodach z elektronicznym sterowaniem silnika, bo w tych starszych o to ciężko. to tak przy okazji
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
tak....... ja też jestem ciekaw jak ta sprawa się zakończy
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Z tego co tutaj czytam, wychodzi na błąd użytkownika – instalacja alarmu na własną rękę,
u osoby nie znającej się na rzeczy. W nowym samochodzie... to już wiem czemu w umowie
zakupu jest zastrzeżenie, że traci się gwarancję na elektrykę w takich przypadkach.
Żeby potem nie naprawiać czegoś, co ktoś inny po prostu zepsuł.
u osoby nie znającej się na rzeczy. W nowym samochodzie... to już wiem czemu w umowie
zakupu jest zastrzeżenie, że traci się gwarancję na elektrykę w takich przypadkach.
Żeby potem nie naprawiać czegoś, co ktoś inny po prostu zepsuł.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Z tego co tutaj czytam, wychodzi na błąd użytkownika
Użytkownik to ja, gdzie popełniłem błąd? Instalację alarmową zakładało mi ASO Mazdy (to samo które mi Mazdę sprzedało) i ja nie miałem nawet wpływu na to co to za rodzaj instalacji. Oni sami zamontowali taki system jaki montują w innych Mazdach. Po wymianie całej instalacji alarmowej na nową (ten sam producent, ten sam model) problemy z gasnącym silnikiem i świecącymi kontrolkami zniknęły. Więc to chyba jednak nie mój błąd.
Ad. pism.
Mazda Polska nie widzi nic złego w zachowaniu ASO, ani w tym że zgłaszane usterki nie były odnotowane w systemie serwisowym, czy też że nie wystawiano na nie zleceń serwisowych, cóż- jakoś trzeba budować mit niezawodności, najprościej nie wpisując że coś jest nie tak.
A samo ASO – dostało dwa pisma, jedno z moją prośbą o wyjaśnienie dlaczego nie wpisywali zgłaszanych przeze mnie usterek do systemu serwisowego, a drugie dlaczego wymusili na mnie serwisowe wypalanie DPF (i wzięli za to kasę) mimo tego że nie świeciła mi się kontrolka i dostałem od Mazdy Polska pismo w którym mi napisali, że przy wymianie oleju nie jest konieczne wypalanie DPF. W piśmie do ASO o DPF zażądałem zwrotu kasy za usługę wypalenia filtra, bądź pisemne uzasadnienie dlaczego było to konieczne. Minęły dwa miesiące – na żadne z pism nie dostałem odpowiedzi, pieniędzy za wypalenie DPF mi też nie zwrócono.
Na razie nie mam czasu żeby słać kolejne pisma, ale jak się tylko odrobię to napiszę kolejne, w tym do ASO o odpisanie na dwa wcześniejsze, 2 miesiące to chyba wystarczająco dużo czasu żeby uzgodnić wewnątrz serwisu jakąś pisemną opinię.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):Instalację alarmową zakładało mi ASO Mazdy
Przepraszam, zrozumiałem z opisu tego posta z 08 Lip 2008 | 21:03,
że zakładałeś na własną rękę, tymczasem chodziło o "elektronika" z salonu.
Teraz już jasne. Moja wina.
mr_t napisał(a):Mazda Polska nie widzi nic złego w zachowaniu ASO, ani w tym że zgłaszane usterki nie były odnotowane w systemie serwisowym, czy też że nie wystawiano na nie zleceń serwisowych, cóż- jakoś trzeba budować mit niezawodności, najprościej nie wpisując że coś jest nie tak.
No tak, ale to nie wina Marki, tylko ASO. Dokładnie tego, co zakładał Alarm.
Dla pocieszenia Ci napiszę, że u mnie też Alarm nawalał. Dokładnie to był zbyt delikatnie wyregulowany
i włączał się nawet jak wiatr mocniej zawiał. Zmniejszyłem czułość własnoręcznie i jest OK.
mr_t napisał(a):Minęły dwa miesiące – na żadne z pism nie dostałem odpowiedzi,
pieniędzy za wypalenie DPF mi też nie zwrócono.
Formalnie mają dwa tygodnie na odpisanie. Może i tym razem Grubas – Martinez się wypowie.
Pozdor Myjk
Ogólnie – poza dziwnymi dźwiękami spod silnika (tutaj o nich pisałem) to samochód wreszcie jeździ (nawet mniej pali...). Więc nie staram się za wszelką cenę wszystkiego wyjaśniać co było, ale mimo tego że nie jest to dla mnie sprawa pierwszorzędna to będę chciał żeby ustosunkowali się pisemnie do moich obydwu pism. W trakcie rozmów są pewni swego – więc niech mi to dadzą na piśmie. A co potem z tymi pismami zrobię – to się jeszcze zastanowię.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6