Spadek mocy diesla

Postprzez koder » 30 sie 2008, 20:38

WITAM WSZYSTKICH
Mam problem z swoją madzią i bardzo liczę na to, że mi ktoś pomoże za co z góry dziękuję.
Od pewnego czasu zauważyłem spadek mocy mojego silnika, długo przyspiesza i szarpie na 3 i 4 biegu. Podczas dodawania gazu bardzo słychać zawory. Po dociśnięciu gazu do dechy praktycznie nie reaguje. W międzyczasie oświeciła mi się kontrolka z PDF , DSC oraz po czasie kontrolka z silnika. Pojechałem do serwisu lampki pokasowali ale efekt pozostał i rozkładają ręce. Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF. Czy to może być faktycznie lekarstwo na tą dolegliwość czy problem jest w czym innym? W lutym robiłem przegląd gwarancyjny po 20 tyś przebiegu.
Bardzo proszę o odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Postprzez Enduro » 30 sie 2008, 22:50

czy w serwise wykryli jakies cody testerem?
moze kalibracja wrtyskow...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez peteros1 » 30 sie 2008, 22:53

Luz zaworowy regulowali? Jeśli tak, to widziałeś, w jaki sposób to robili?
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez koder » 31 sie 2008, 07:26

Enduro napisał(a):czy w serwise wykryli jakies cody testerem?
moze kalibracja wrtyskow...
E.


Co robili w serwisie nie widziałem.Facet który wydawał mi auto powiedział, że żadnych błędów nie wykryli tylko pokasowali te o których pisałem.
Na czym polega kalibracja wtrysków, czy robi się to poprzez komputer?
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Postprzez MAZVAGTECH » 31 sie 2008, 07:26

koder napisał(a):Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF

Rozumiem ze auto masz na gwarancji jesli tak to ja bym do niego nie zagladal, niech siedza nad nim /serwis/ az sie poplacza, napewno masz w ksiazce gwarancyjnej napisane ze mazda udziela gwarancji na swoj wyrob i w jakim terminie zobowiazuje sie ewentualna usterke usunac i tego bym sie trzymal. Bierz wszystko na pismie. "przegonic" to sobie moga dzieci na podworku.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez MAZVAGTECH » 31 sie 2008, 07:28

W ktorym serwisie byles?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez koder » 31 sie 2008, 07:31

peteros1 napisał(a):Luz zaworowy regulowali? Jeśli tak, to widziałeś, w jaki sposób to robili?


Nie wiem czy to robili, ale gdyby tak było to mam nadzieję, że by mi powiedzieli.
Czy regulacja zaworów w tym przypadku by pomogła?
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Postprzez koder » 31 sie 2008, 07:38

maxkls napisał(a):W ktorym serwisie byles?

W Katowicach za Piotrowicami
Początkujący
 
Od: 4 lut 2008, 21:46
Posty: 8
Skąd: Ruda Śląska
Auto: M-6 2,0 Kombi 143Ps

Postprzez domin1979 » 31 sie 2008, 08:26

koder napisał(a):W międzyczasie oświeciła mi się kontrolka z PDF , DSC oraz po czasie kontrolka z silnika. Pojechałem do serwisu lampki pokasowali ale efekt pozostał i rozkładają ręce. Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF.
To nie powiedzieli jakie to błędy i czy coś robili? Po prostu je skasowali? Swoją drogą przejrzyj ten wątek jak wypalić DPF: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... hlight=dpf
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez peteros1 » 31 sie 2008, 11:19

Hmm... luz mogli regulować, odkręcając mocowanie wtrysków (tak łatwiej) bez wymiany podkładek pod wtryskami na nowe... Poszukaj wątku na forum...
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez xANDy » 31 sie 2008, 21:57

peteros1 – jest specjalny przyrząd do regulacji zaworów BEZ ruszania mostków mocowania wtrysków ;P

[tak słyszałem]

PS. co ja mam zrobić z takim tematem...?
Dlaczego nie jest on wpisany gdzieś w jakisinny mądry i logiczny wątek...?

Ludzie – litości!!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez peteros1 » 31 sie 2008, 22:04

xANDy napisał(a):peteros1 – jest specjalny przyrząd do regulacji zaworów BEZ ruszania mostków mocowania wtrysków ;P

[tak słyszałem]

Bo to ja o tym pisałem... Na ogół gamonie – nawet w ASO – demontują dociski wtrysków...
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez mr_t » 1 wrz 2008, 14:18

koder napisał(a):Pojechałem do serwisu lampki pokasowali ale efekt pozostał i rozkładają ręce. Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF.

IMO to powinni jeszcze zrobić serwisowe wypalenie filtra. Samo wykasowanie kontrolek to jakieś nieporozumienie. To tak jak mi w ASO powiedzieli – jeśli mi się trzaska zawieszenie i jest w samochodzie za głośno to mogę pogłośnić radio. Poniekąd rozwiązali mój problem, ale wg. mnie to będzie tylko jeszcze głośniej...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Neon » 1 wrz 2008, 18:08

Ja też zauważyłem spadek mocy. Mam tez 143 konnego diesla. Najpierw spadła mi znacznie moc a tydzień później zapalił sie i zaczął mrugać DPF. W serwisie powiedzieli, że moc spada gdy DPF sie pali lub mruga. Pojutrze jadę do serwisu na przegląd i wypalenie tego dziadostwa, zobaczymy czy to pomoże. W środę napisze co mi zrobił i powiedział serwis. Autko mam jeszcze na gwarancji, przebieg 39.000 km.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez domin1979 » 2 wrz 2008, 20:07

To trzeba jeździć do serwisu, żeby wypalić DPF?!? Nie przesadzacie trochę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 2 wrz 2008, 20:53

domin1979 napisał(a):To trzeba jeździć do serwisu, żeby wypalić DPF?!? Nie przesadzacie trochę?

Mało tego. Podobno trzeba jeszcze za to płacić! :| Dobrze nie mieć DPF-a ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez mr_t » 2 wrz 2008, 20:57

Jeśli filtr nie może się sam wypalić w czasie jazdy to niestety trzeba jechać na serwisowe wypalenie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Neon » 4 wrz 2008, 14:00

Okazało sie, że w moim przypadku spadek mocy spowodowany był uszkodzeniem intercoolera. Naszczęście wymienią go w ramach gwarancji
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6