Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 16:34

mircho napisał(a):Pytam:
1. dlaczego od razu miga ?(nie widzi 6,5 tylko od razu 8?)
2. dlaczego raz migała tylko kontrolka DPF a innym razem DPF+check+poślizg?
3. dlaczego to się dzieje zawsze po dłuższym odcinku i zawsze po zmniejszeniu prędkości (np. zjazd z autostrady) nigdy w czasie gdy włączony jest tempomat?

eh... z tym to raczej do Mazdy Motor Corporation, ale nic to nie zmieni...

Watek ten traktuje o tym: co robic, gdy juz miga kontrolka DPF, albo co robic aby juz jej nie zobaczyc... :P
Ja podalem swoj sposob i ludzie, ktorym pomoglem, juz nie maja tego problemu.
Kazdy zrobi jak uwaza... <spoko>

Zycze Tobie niskich kosztow wymuszonego wypalania filtra DPF-u papa
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sagitt » 8 sty 2014, 17:26

Ja jestem ofiarą takiego właśnie problemu, w mieście wszystko grało , a na trasie(autostradowej trasie i też nie zawsze) ,raz, drugi, trzeci wywaliło kontrolki za 4 razem na bramkach w Gliwicach po dojeździe do domu (BB) okazało że DPF już nie do odratowania, oczywiście w ASO przy pierwszej takiej sytuacji powiedzieli, że inspekcja olejowa, dlatego omijam ich szeroko.

Śmieszne jest to że w dzisiejszych czasach auto nam dyktuje jak mamy jeździć
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez em_dzej » 8 sty 2014, 17:53

Sagitt napisał(a):Ja jestem ofiarą takiego właśnie problemu........oczywiście w ASO przy pierwszej takiej sytuacji powiedzieli, że inspekcja olejowa, dlatego omijam ich szeroko.


To dlaczego od razu nie pisałeś co i jak z tym ASO :|
I co wycinkę DPF zrobiłeś

Jak więc jeździć na trasie z rodziną na pokładzie ?? ??
Ja robię w miarę często te 660 km i myślałem że jak kupiłem dużego kombiaka z tempomatem , i ustawie na 6 biegu te 2 tyś obrotów to że będzie OK, a tu widać <dupa> .
Wszyscy mówią DPF nie do miasta, a tu widać że na trasę też nie
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Pioteq25 » 8 sty 2014, 18:28

DPF jest na samym końcu przewodu pokarmowego i cudów nie zrobi jak reszta gratów silnika nie jest sprawna. Nie ty jeden robi takie trasy i reszta buja się po mieście bez problemów, ale wszystko w silniku musi być ok. Turbina, EGR odpowiedni olej itd.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Sagitt » 8 sty 2014, 19:15

em_dzej

Ja nie wiem czy masz ten sam problem co ja i już się nie dowiemy, ponieważ ja można by powiedzieć "nie bawiłem się w leczenie złamanego palca, od razu uwaliłem całą rękę" Nie chce podnosić tutaj dyskusji na temat słuszności usuwania DPF, bo ile osób tyle opinii i każdy ma do tego prawo, jest to wałkowane na forum. Dla mnie nie był to problem innego ogniwa
Pioteq25 napisał(a):przewodu pokarmowego
ale nie jestem specjalista więc moja opinia nie powinna być znacząca. Wojtek chyba próbował przekazać, że ten typ tam ma i trzeba go traktować w specjalny sposób z czym się nie zgadzam. Uważam, że to jest usterka.. czegoś..
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez em_dzej » 8 sty 2014, 19:16

Pioteq25 napisał(a):......reszta gratów silnika nie jest sprawna.


Jak sam widzisz czytając ten wątek kilka/kilkanaście osób ma taki sam problem, podobny styl jazdy i awaria DPF :|
Podpinałem M6 do kompa w ASO (dupiatym podobno ale zawsze ) i nic nie wykazało.
Pytanie jak wyżej ( głównie do Wojtka ) jak tym autem jeździć długie trasy korzystająć z tempo ??

Dopisano 8 sty 2014, 18:19:

Sagitt napisał(a): "nie bawiłem się w leczenie złamanego palca, od razu uwaliłem całą rękę"


I słusznie Twoja fura Twoje decyzje :D

Dzięki za odpowiedz
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 20:12

em_dzej napisał(a):Pytanie jak wyżej ( głównie do Wojtka ) jak tym autem jeździć długie trasy korzystająć z tempo?

przeciez wszystko juz jest w tym watku ;)
ale zsumuje to w calosc (moze mi sie uda <diabełek> )
Mazda w dieslu lubi wyzsze obroty... najlepsze by byly tak od 2300 ;)
Szostke wbijamy tylko przy jezdzie autostradowej (nie emeryckiej) i nie przy dojazdach...
W takim przypadku nalezy zmniejszajac predkosc redukowac biegi i hamowac silnikiem...
Jazdzic bardziej energicznie... szybciej sie rozpedzac i osiagac predkosc zadana...
Sami stwierdzicie, ze spalanie przy takiej jezdzie wam spadnie...
Tempomat tutaj nie przeszkadza... przy redukcji biegu sie i tak wylaczy :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez em_dzej » 8 sty 2014, 20:35

Wojtek napisał(a):ale zsumuje to w calosc (moze mi sie uda )


OK <spoko>
Dzięki w imieniu swoim i własnym , pożyjemy/pojeżdzimy zobaczymy :D
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez smile » 8 sty 2014, 20:49

Problemy z wypaleniem DPF-u mogą brać się także z nieaktualnego softu PCM-u. Szacuje że 90 % aut nie miało tego wykonywanego... Tylko jedno auto które robiłem miało to wykonane, wszystkie inne nie. Nawet te serwisowane regularnie w ASO... a aktualizacja była jakoś w 2007-2008 roku. ASO tego po prostu nie robią, boją się, że wysypie się PCM lub nie mają świadomości jak to jest ważne.
A aktualizacja obejmowała min. zmianę logiki wypalania DPF-u – wiec warto było to wykonać.
Po wykonywaniu aktualizacji problemy zazwyczaj znikały z mruganiem DPF-u w trasie.
Wystarczy IDS i odpowiednie pliki kalibracyjne ( dołączane do softu IDSa ).
Po aktualizacji i niższe obroty nie groźne DPF-owi – pod warunkiem prawidłowej sprawności układu paliwowego / dolotowego!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez em_dzej » 8 sty 2014, 20:57

smile napisał(a):Po aktualizacji i niższe obroty nie groźne DPF-owi – pod warunkiem prawidłowej sprawności układu paliwowego / dolotowego!


Przyjadę w Twoje okolice na wakacje to się zgłoszę po nowy soft :D. Chyba że wcześniej GEJSZA zmieni właściciela <faja>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez smile » 8 sty 2014, 21:08

A zapraszam, IDS-a jeszcze mam... :) Aktualizacja softu obowiązkowo <spoko>
Dodatkowo płukanie stacjonarne Forte ADFC ewentualnie Forte DPF wlać do baku przed trasą :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 8 sty 2014, 21:14

tak, o zmianie softu bylo juz dawno i o tym jest na forum...
Glowne pacjentki byly z UK, a tutaj wiekszosc ma wszystkie akcje serwisowe zaliczone... <oczy>

ps. oczywiscie dolot i uklad paliwowy zawsze musza byc sprawne ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 8 sty 2014, 21:43

Wojtku, zaliczone nie znaczy zawsze "wykonane rzetelnie"... Kiedyś ( w PL ) widziałem, jak mechanik w ASO po wymianie podkładek pod wtryskami zdemontował miskę olejową a smok w 90% zaklejony nagarem... Demontuje, pokazuje mistrzowi warsztatu a ten na to " wyczyść to a w kartę pracy wpisz że był czysty..." <oczy> :|
Zresztą auta które robiłem także były po akcjach a aktualizacji nie miały robione...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mircho » 9 sty 2014, 00:01

Wojtek napisał(a):Mazda w dieslu lubi wyzsze obroty... najlepsze by byly tak od 2300 ;)

Nieprawda. 6 bieg+tempomat i przy 2300-2500 rpm DPF świeci po przejechaniu 200 km zaraz po zakończeniu jazdy, choć w mieście można wyjeździć bak nie przekraczając 2000 i nie ma problemów.
Tak na marginesie, to bawi mnie określenie "zmień styl jazdy" w odniesieniu do jazdy na tempomacie.
smile napisał(a):Problemy z wypaleniem DPF-u mogą brać się także z nieaktualnego softu PCM-u.

I to jest jakiś kierunek i nadzieja.
Wg mnie na trasie DPF wcale bardziej się nie zapycha, tylko się nie wypala.
Wygląda to tak, jakby tempomat i/lub 6 bieg fałszowały pomiar zapełnienia filtra i po wyłączeniu tempomatu/6 biegu układ się "budzi" i od razu dostaje wartość powyżej stanu alarmowego (sąd barak ostrzeżenia).
@ smile ile kosztuje aktualizacja ?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Wojtek » 11 sty 2014, 16:45

polecam lekture tego watku:

viewtopic.php?f=124&t=139328&start=139

oto fragment:
Janusz626 napisał(a):4. Wypalanie w drodze może być najczesciej co 150km jeśli jest wszystko ok, jeśli cos nie będzie ok np wtryski paliwo lub dlawienie duszenie silnika niskie obroty na wysokim biegu wypalanie będzie częstsze niż co 150km ale do czasu jak jego zdolność regeneracji nie będzie schodzić ponizej wymaganego PM_GEN 5, będzie więcej niż 5 to kontrolka i check i serwis.
Mozliwe jest wypalanie również co 500km, jak również raz na zbiornik paliwa, zależy to od kondycji czy sprawnosci silnika, paliwa, i kierowcy.

moze to rozjasni sprawe "stylu jazdy" ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mircho » 12 sty 2014, 10:53

Wojciechu, nie wiem czy tak samo rozumiemy w tym poście określenie "w drodze".
Mam od niedawna forscan'a, więc przy najbliższej okazji spróbuję podpatrzeć co dzieje się z DPF'em
w czasie jazdy na tempomacie <cfaniak>
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez mircho » 14 sty 2014, 20:22

Pojeździłem trochę z Forscanem, narzędzie rewelacja <jupi>
Wydaje mi się, że potwierdza się to, co pisałem wcześniej, a mianowicie obserwując wartość PM, która wyznacza moment inicjacji wypalania zauważyłem, że wartość ta spada po włączeniu wyższego biegu i wzroście prędkości. A miałem możliwość jechać tylko 3-4 km na 5 biegu ok 100/h.
3 parametry PM wynosiły 5 (czekałem na start wypalania) Po wzroście prędkości i włączeniu 5 dwie spadły na 4 żeby po redukcji wrócić na 5.
Po starcie procesu wypalania PM zeszły do zera z tym, że w ostatniej fazie po zejściu PM do 1, proces kilkakrotnie wyłączał się i ponownie włączał, także w czasie gdy już osiągnął 0.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez gorylla » 17 sty 2014, 12:49

Dodam swój głos w zakresie obserwacji pracy filtra DPF.

Przed komplikacjami, które opisałem kilka wątków wcześniej, przez blisko dwa lata wypalanie inicjowało mi się mniej więcej co 130-135km i trwało przez około +/– 18-20km. Zatem pełny cykl zamykał się w przebiegu mniej więcej 150km. Trochę byłem zdziwiony, że tak króko, bo jak kupiłem Mazdę (niecała dwuletnia) to cykle były po 250km (stary program), a po zmianie softu początkowo 170-180. Zatem w ciągu trzech lat nastąpiło wyraźne zmniejszenie okresów wypaleń. Myślałem, że tak ma być, bo filtr się "starzeje" i traci sprawność.

Jednak po wyczyszczeniu dolotu i EGR przeloty cyklowe wyraźnie się zwiększyły. Po kilku wypaleniach jestem 100% pewien, że cykl wydłużył się o około 20km, tzn. samo wypalanie trwa mniej więcej tyle samo (blisko 20km w trasie), ale wyraźnie później następuje inicjacja- obecnie jest to mniej więcej 155km. Także cały cykl wynosi w granicach 175km, czyli podobnie jak na początku, po zmianie softu.

W sumie jest to dość ciekawa, aczkolwiek przewidywalna, obserwacja, bo zmiana w pracy filtra była spowodowana tylko i wyłącznie oczyszczeniem osprzętu silnika. Konkluzja jest prosta- jak masz coś pouwalane w silniku czy jego osprzęcie, to nie dziw się, że filtr może świrować, bo dostaje wtedy mocno "po tyłku". Jak widać nie zawsze "świeczki DPF" spowodowane są złym stanem filtra, bo on pełni trochę funkcję ostatniego ogniwa łańcucha pokarmowego (tudzież jak w moim przypadku papierka lakmusowego do wykrycia innych usterek).

PS. Moje zdanie o filtrze DPF i tak nie ulega zmianie- totalna padaka.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez mircho » 18 sty 2014, 19:37

Gorylla, a co ze spalaniem po tych zabiegach?
Mniej sadzy znaczy lepsze spalanie = mniej paliwa/100km.
U mnie filtr wypala się do zera, czyli nie jest zużyty. Częstotliwość w mieście jakoś między 100 a 200, nigdy tego dokładnie nie badałem, bo nie uważam że kierowca powinien jechać z wzrokiem wbitym w odczyt bieżącego zużycia. Ostatecznie producent chyba dopuścił że wyświetla się tam zegar.
Auto pali w mieście poniżej 7 więc nie mam specjalnie powodów do narzekań, a przecież w tym jest wypalanie.
Na trasie było 5,8 a jechałem 2,2-2,5 k rpm, prawdopodobnie w tym czasie nie było wypalania.
Jednak zapalił się DPF, więc wg mnie coś jest nie halo z samym pomiarem zapełnienia. .
Pomiar realnej wartości różnicy ciśnień jest dla układu wypalania kompensowana przez kilka innych parametrów (co najmniej przez ilość powietrza zasysanego do silnika) I chyba ta krzywa ma niewłaściwe nachylenie.
Układ widzi małe wartości PM przy wysokim biegu i większej prędkości i nie inicjuje wypalania. Po zmniejszeniu prędkości/redukcji biegu wartość PM od razu wskakuje na poziom powyżej alarmowego 6,5 lub nawet 8, nie dając szans na wypalenie.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez piotruszmrok » 20 sty 2014, 10:52

Cześć, panowie u mnie po wymianie filtra paliwa (robił to znajomy mechanik) zaczęła migać kontrolka DPF i zaświecił się CHECK ENGINE. Autko po wymianie filtra paliwa zapaliło normalnie, od pierwszego cyknięcia. Przez parę sekund silnik pracował nierówno (tak jak z zapchanym filtrem paliwa) ale potem zaczął pracować normalnie i pracuje tak do tej pory.
Podczas wymiany, filtr zalałem do pełna ropą i nie używałem pompki, która jest z filtrem. Przejechałem jakieś 200km (większość trasy w obrotami 2-2,5tyś) chcąc wypalić filtr, ale kontrolka po tej trasie nadal mruga. Autko nie ma kopa (jeździ tak jakby był bez turbiny), max prędkość jaką jechałem to 130km/h (więcej nie mogłem bo pogoda). Zrobiłem reset (odłączyłem klemę "–" i wcisnąłem pedał hamulca na 20-30s), mając w nadziei, że wystarczy skasować błędy. Niestety kontrolka pojawiła się ponownie.
Przed wymianą filtra paliwa kontrolka nie paliła się. Czy mrugający DPF ma związek z wymianą filtra paliwa?

Co o tym myślicie? Proszę o opinie, porady...
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2011, 11:43
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6