Problem z odpalaniem – diesel
Najprościej zamiast pisać dokładnie o co chodzi to w płacz
Moja mazda dziala tylko jak jej pompuje recznie przy filtrze paliwo. nie wiem o co kaman.
Mechanik mowi ze albo zsawór scv albo wtryski..
czy ktos zna podobny przypadek ?>
Mechanik mowi ze albo zsawór scv albo wtryski..
czy ktos zna podobny przypadek ?>
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
SITKO CZYSTE, FILTR WYMIENIONY – NIC SIE NIE ZMIENIŁO PO TYM.
NIE MA NIESCZELNOSCI – JEDEN KOLEGA ZALECIL WYMIANE SCV
SPRAWDZE
NIE MA NIESCZELNOSCI – JEDEN KOLEGA ZALECIL WYMIANE SCV
SPRAWDZE
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
witam , podłączę się do tematu bo mam podobny problem z moją mazdą 6 rok 2003 2.0 d 121 km. Otóż problem z odpalaniem i gaśnięciem na zimnym silniku. Na forum znalazłem parę takich postów ale nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Rano silnik odpala o po kilku sek. gaśnie , za drugim razem po chwili kręcenia odpala i później nie mam już problemu z odpalaniem, silnik chodzi równo , obroty nie falują. Dodam , że już wymieniłem zawór SCV, nowy filtr paliwa, przy filtrze nie mam żadnych nieszczelności, na komputerze zero błędów. Piszę bo nie wiem co dalej robić, może ktoś podpowie co wymienić lub wyczyścić czy też sprawdzić .
-
wit32
Witam, mam problem z Mazdą 6 2.0 CITD. Gasła na wolnych obrotach więc pojechałem na komputer i nic nie wykryło. Mechanik powiedział żeby zacząć od zmiany filtra paliwa. Zmieniłem i nie ujechałem 20 kilometrów i zgasł. Nie chciał odpalić. Zadzwoniłem do innego mechanika, ten powiedział żeby zmienić filtr paliwa na nowy jeszcze raz i nalać Liquoi Moly do zbiornika. Zrobiłem tak i nic. Nadal nie odpala. Co to może być ? Proszę o pomoc.
-
kuba7167
Znając życie zapowietrzyłeś układ..
Paliwo dochodzi ?
Auto kręci?
Bezpieczniki dobre ?
Mógł Ci nawet rozrząd się przestawić ..
Może masa się poluzowała?
Akumulator ? kabel od rozrusznika ?
A więc czeka Cię wyprawa do warsztatu no chyba że sam sobie poradzisz..
Opisz dokładniej problem..
Paliwo dochodzi ?
Auto kręci?
Bezpieczniki dobre ?
Mógł Ci nawet rozrząd się przestawić ..
Może masa się poluzowała?
Akumulator ? kabel od rozrusznika ?
A więc czeka Cię wyprawa do warsztatu no chyba że sam sobie poradzisz..
Opisz dokładniej problem..
:)
- Od: 5 cze 2013, 23:41
- Posty: 48
- Skąd: Małopolska Bochnia-Brzesko-Tarnów
- Auto: Mazda 323F Ba 1.8 114 Km 95 rok.
kuba7167 napisał(a):Witam, mam problem z Mazdą 6 2.0 CITD. Gasła na wolnych obrotach więc pojechałem na komputer i nic nie wykryło. Mechanik powiedział żeby zacząć od zmiany filtra paliwa. Zmieniłem i nie ujechałem 20 kilometrów i zgasł. Nie chciał odpalić. Zadzwoniłem do innego mechanika, ten powiedział żeby zmienić filtr paliwa na nowy jeszcze raz i nalać Liquoi Moly do zbiornika. Zrobiłem tak i nic. Nadal nie odpala. Co to może być ? Proszę o pomoc.
poczytaj wątki o SCV
- Od: 26 kwi 2007, 19:29
- Posty: 41
- Skąd: Kalisz
- Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9
Witam,
Wymieniłem SCV – nic nie pomogło – auto odpala i gasnie.
sprawdziłem wtryski – wszystkie sprawne (firma PEZAL W GDAŃSKU)
zostaje chyba pompa wysokiego ciśnienia. auto stoi u 3 mechanika juz 2 miesiac leci.
czy ktoś może pomóc z weryfikacją pompy instrukcją demontażu ?
Wymieniłem SCV – nic nie pomogło – auto odpala i gasnie.
sprawdziłem wtryski – wszystkie sprawne (firma PEZAL W GDAŃSKU)
zostaje chyba pompa wysokiego ciśnienia. auto stoi u 3 mechanika juz 2 miesiac leci.
czy ktoś może pomóc z weryfikacją pompy instrukcją demontażu ?
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
Szkoda, że pominąłeś w tym wątku błąd P0200.
Zaleciłem SCV bo nie było mowy o błędach.. zresztą:
A jeśli masz błąd P0200 to bym posłuchał się Tadziola z tego wątku, w którym się już przyznałeś do P0200. Janusz626 już Ci wskazał kierunek 16 grudnia...
Daj znać po wszystkim, ile na to wszystko wydałeś a ile nie potrzebnie....
Zaleciłem SCV bo nie było mowy o błędach.. zresztą:
smile napisał(a):prawdopodobnie SCV. Można to zweryfikować IDS-em... Ale żaden błąd na to nie będzie wskazywać!
Pzdr.
A jeśli masz błąd P0200 to bym posłuchał się Tadziola z tego wątku, w którym się już przyznałeś do P0200. Janusz626 już Ci wskazał kierunek 16 grudnia...
Daj znać po wszystkim, ile na to wszystko wydałeś a ile nie potrzebnie....
Witam – wiązka sprawdzona – nie matam uszkodzeń izolacji. Auto po zamontowaniu wtrysków nadal ma ten sam objaw – odpala i gaśnie. po czym nie daje sie uruchomić. odczekując chwile znów odpala i gaśnie. czasem pochodzi około 20-30s i gaśnie.
Dziś jest ostatni dzien na inspekcji w obecnym warsztacie. Koledzy rozkładają ręce. Mojego koszmaru ciąg dalszy trwa... a mrozy juz u mnie . Komputer wciąż wywala 1 błąd p0200.
Nic nie wspominaj o kasie bo krew mnie zalewa.
oplacenie mechanikow oraz koszt zaworu scv. teraz mam 2 sprawne. – zostaje rozmontowac ja i sprzedac na czesci. nic innego ani mi ani mechanikom nie przychodzi do głowy.
Dopisano 13 sty 2014, 11:39:
Właśnie rozmawiałem z mechanikiem. juz nie ma wiecej pomysłów auto nie działa. . szukac nastepnego (4) czy szrot?
Dopisano 13 sty 2014, 13:18:
tak to widze w niedługim czasie...
Dziś jest ostatni dzien na inspekcji w obecnym warsztacie. Koledzy rozkładają ręce. Mojego koszmaru ciąg dalszy trwa... a mrozy juz u mnie . Komputer wciąż wywala 1 błąd p0200.
Nic nie wspominaj o kasie bo krew mnie zalewa.
oplacenie mechanikow oraz koszt zaworu scv. teraz mam 2 sprawne. – zostaje rozmontowac ja i sprzedac na czesci. nic innego ani mi ani mechanikom nie przychodzi do głowy.
Dopisano 13 sty 2014, 11:39:
Właśnie rozmawiałem z mechanikiem. juz nie ma wiecej pomysłów auto nie działa. . szukac nastepnego (4) czy szrot?
Dopisano 13 sty 2014, 13:18:
tak to widze w niedługim czasie...
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
nie dramatyzuj....
błąd P0200 to ewidentny problem w komunikacji IDM-PCM.oczywiście nie wykluczam usterki PCM-u lub IDM-u,ale raczej w to wątpię.
posłużyłeś się tą stroną ?
http://dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esico ... 00W01.html
trzeba sprawdzić każdą z pięciu żył pomiędzy IDM a PCM : przejście/przerwa/zwarcie do masy/zwarcie do zasilania.
od konektora IDM do konektora PCM.
błąd P0200 to ewidentny problem w komunikacji IDM-PCM.oczywiście nie wykluczam usterki PCM-u lub IDM-u,ale raczej w to wątpię.
posłużyłeś się tą stroną ?
http://dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esico ... 00W01.html
trzeba sprawdzić każdą z pięciu żył pomiędzy IDM a PCM : przejście/przerwa/zwarcie do masy/zwarcie do zasilania.
od konektora IDM do konektora PCM.
tak, tę instrukcję przesłałem do mechanika – twierdzi ze sprawdzał. ja sam nie byłem przy tym.
Wiem gdzie sie znajduje PCM, czy mozecie mi powiedziec gdzie znajde i co to jest idm?
sam to posprawdzam zanim rozkręce pompę cisnienia
Dopisano 15 sty 2014, 09:57:
1. PCM
15 IDM
Wiem gdzie sie znajduje PCM, czy mozecie mi powiedziec gdzie znajde i co to jest idm?
sam to posprawdzam zanim rozkręce pompę cisnienia
Dopisano 15 sty 2014, 09:57:
1. PCM
15 IDM
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
Jakie powinno być ciśnienie na magistrali podczas rozruchu ? Ostatnio jak przeprowadzalem kontrole kabli podlaczylismy sie pod kompa i pokazywalo nam podczas krecenia 35-170kPa. Czy to nie za mało ?
Komputer rownież w logu wywala wiadomość CAN ERROR, co kieruje mnie na bardziej szczegółową kontrole przewodów.
Komputer rownież w logu wywala wiadomość CAN ERROR, co kieruje mnie na bardziej szczegółową kontrole przewodów.
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6