Wymiana koła dwumasowego na jednomasowe
Witam,
Niestety pomału dwumas się kończy i postanowiłem zatopić go zwykłym kołem.
Wiem jakie są skutki takiej operacji ale..
Na pierwszy rzut oka kolo z mazdy 626 z 2.0 DiTD wygląda podobnie.Mowa o M6 przed fl (rf5c)
Oczywiście przekładałbym cale kolo z tarczą, dociskiem i łożyskiem.
Z tego co ustaliłem:
-liczba zębów na wieloklinie 22 w przypadku 6 jak i 626
-liczba zębów na wieńcu 112 w przypadku 6 jak i 626
-średnica tarczy sprzęgła 240 mm w 6 , w 626 225 mm (lecz szerokość okładziny prawdopodobnie taka sama)
-rozstaw śrub do przykręcenia koła 8 w 6, w 626 również 8
-łożysko oporowe sprzęgła powinno pasować od 626 (podobne mocowanie jak nie kombinowanie z lapą z 626)
-z benzynowej 6 odpada bo jest na 6 śrub przykręcane koło i średnica tarczy 215 mm
Koło zamachowe 626
Dwumasa 6
Sprzęgło 626
Sprzęgło 6
Łożysko sprzęgłowe 626
Łożysko sprzęgłowe 6
Mam nadzieję, że ktoś miał jakieś doświadczenie oraz mój wysiłek nie poszedł na marne i uda się zastąpić.
Pozdrawiam i proszę o wskazówki.
Niestety pomału dwumas się kończy i postanowiłem zatopić go zwykłym kołem.
Wiem jakie są skutki takiej operacji ale..
Na pierwszy rzut oka kolo z mazdy 626 z 2.0 DiTD wygląda podobnie.Mowa o M6 przed fl (rf5c)
Oczywiście przekładałbym cale kolo z tarczą, dociskiem i łożyskiem.
Z tego co ustaliłem:
-liczba zębów na wieloklinie 22 w przypadku 6 jak i 626
-liczba zębów na wieńcu 112 w przypadku 6 jak i 626
-średnica tarczy sprzęgła 240 mm w 6 , w 626 225 mm (lecz szerokość okładziny prawdopodobnie taka sama)
-rozstaw śrub do przykręcenia koła 8 w 6, w 626 również 8
-łożysko oporowe sprzęgła powinno pasować od 626 (podobne mocowanie jak nie kombinowanie z lapą z 626)
-z benzynowej 6 odpada bo jest na 6 śrub przykręcane koło i średnica tarczy 215 mm
Koło zamachowe 626
Dwumasa 6
Sprzęgło 626
Sprzęgło 6
Łożysko sprzęgłowe 626
Łożysko sprzęgłowe 6
Mam nadzieję, że ktoś miał jakieś doświadczenie oraz mój wysiłek nie poszedł na marne i uda się zastąpić.
Pozdrawiam i proszę o wskazówki.
[/url]
- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
Witam ,
chciałbym sie dowiedziec czy twoja opracja ze zmiana koła 2m>1m sie udała. dzieki wielkie za info.
chciałbym sie dowiedziec czy twoja opracja ze zmiana koła 2m>1m sie udała. dzieki wielkie za info.
- Od: 18 wrz 2012, 09:41
- Posty: 17
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 6 Diesel 2.0 (121KM) 2004
też jestem bardzo ciekawa co z tego wyjdzie...
Witam wszystkich
Dwa miesiące temu stanąłem przed dylematem- skorodowane progi i błotniki w mazdzie 6+ padnięta dwumasa. Samochodem jeździłem trzy lata zrobiłem 80 tys km., aktualny przebieg 290 tys. km a teraz złom!!! Koszty naprawy 4 tys dwumas+ 2 tys blacharka, wartość samochodu wg rocznika ok 8 tys, zł. Reasumując naprawa nieopłacalna=szrot!!!! Po nieudanych poszukiwaniach używanego samochodu do kwoty 10 tys. zł. postanowiłem naprawić mazdę we własnym zakresie.
Na temat blacharki nie będę się rozpisywał, opiszę wymianę dwumasy na jednomas, kierowałem się wskazówkami Thadeussa.
Części:
– sztywne koło zamachowe używane mazda 626 od silnika "RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD"
– docisk używany mazda 626 od silnika RF2A
– nowa tarcza sprzęgłowa: "bardzo ważne" mitsubishi pajero 2,5 diesel.
– nowe łożysko oporowe mazda 6
– nowy simmering wału korbowego.
Bardzo ważne:
– Tarcza z 626 nie pasuje na wałek skrzyni biegów, z szóstki też nie można założyć (nie posiada tłumików drgań skrętnych).
– śruby mocujące dwumas należy skrócić o 5mm, i zakładając jednomas wkręcić je na kleju np. niebieski loctite.
– do przykręcenia docisku tarczy należy zastosować śruby z mazdy 626, z szóstki są zbyt krótkie .
koszt części zakupionych na "popularnym portalu aukcyjnym"– 500 zł.
robocizna 4 dni spędzone w garażu, dojście do sprzęgła nie jest łatwe, bez doświadczenia w mechanice samochodowej będzie ciężko.
Na dzień dzisiejszy w ciągu trzech tygodni szóstką na jednomasie zrobiłem 2,5 tys. km w tym 2 tys. za granicą (wyprawa do Chorwacji, w tym autostrada, góry, bezdroża).
Skrzynia nie padła!!!!!
Samochód nie rozpadł się od Drgań!!!!
Podczas jazdy silnik należy trzymać na wyższych obrotach (wrzucenie 5 biegu przy ok 100 km/h). Przy dynamicznej jeździe oraz zmianie biegów na rozsądnych obrotach- brak dwumasy nieodczuwalny.
Przez zmianę techniki jazdy, której wymaga jednomas, średnie spalanie spadło o pół litra na 100 km.
Powyższe wypociny proszę traktować jako wskazówki, mi się udało- może miałem szczęście, proszę innych użytkowników mazdy 6 ze sztywnym kołem zamachowym o informację na forum, pomoże to osobą które zastanawiają się nad rezygnacją z koła dwumasowego/ tanią alternatywą naprawy leciwego samochodu.
Dwa miesiące temu stanąłem przed dylematem- skorodowane progi i błotniki w mazdzie 6+ padnięta dwumasa. Samochodem jeździłem trzy lata zrobiłem 80 tys km., aktualny przebieg 290 tys. km a teraz złom!!! Koszty naprawy 4 tys dwumas+ 2 tys blacharka, wartość samochodu wg rocznika ok 8 tys, zł. Reasumując naprawa nieopłacalna=szrot!!!! Po nieudanych poszukiwaniach używanego samochodu do kwoty 10 tys. zł. postanowiłem naprawić mazdę we własnym zakresie.
Na temat blacharki nie będę się rozpisywał, opiszę wymianę dwumasy na jednomas, kierowałem się wskazówkami Thadeussa.
Części:
– sztywne koło zamachowe używane mazda 626 od silnika "RF2A tzn bardzo popularnego 2.0 DITD"
– docisk używany mazda 626 od silnika RF2A
– nowa tarcza sprzęgłowa: "bardzo ważne" mitsubishi pajero 2,5 diesel.
– nowe łożysko oporowe mazda 6
– nowy simmering wału korbowego.
Bardzo ważne:
– Tarcza z 626 nie pasuje na wałek skrzyni biegów, z szóstki też nie można założyć (nie posiada tłumików drgań skrętnych).
– śruby mocujące dwumas należy skrócić o 5mm, i zakładając jednomas wkręcić je na kleju np. niebieski loctite.
– do przykręcenia docisku tarczy należy zastosować śruby z mazdy 626, z szóstki są zbyt krótkie .
koszt części zakupionych na "popularnym portalu aukcyjnym"– 500 zł.
robocizna 4 dni spędzone w garażu, dojście do sprzęgła nie jest łatwe, bez doświadczenia w mechanice samochodowej będzie ciężko.
Na dzień dzisiejszy w ciągu trzech tygodni szóstką na jednomasie zrobiłem 2,5 tys. km w tym 2 tys. za granicą (wyprawa do Chorwacji, w tym autostrada, góry, bezdroża).
Skrzynia nie padła!!!!!
Samochód nie rozpadł się od Drgań!!!!
Podczas jazdy silnik należy trzymać na wyższych obrotach (wrzucenie 5 biegu przy ok 100 km/h). Przy dynamicznej jeździe oraz zmianie biegów na rozsądnych obrotach- brak dwumasy nieodczuwalny.
Przez zmianę techniki jazdy, której wymaga jednomas, średnie spalanie spadło o pół litra na 100 km.
Powyższe wypociny proszę traktować jako wskazówki, mi się udało- może miałem szczęście, proszę innych użytkowników mazdy 6 ze sztywnym kołem zamachowym o informację na forum, pomoże to osobą które zastanawiają się nad rezygnacją z koła dwumasowego/ tanią alternatywą naprawy leciwego samochodu.
aż kusi żeby spróbować... jak bardzo zmieniła się kultura pracy silnika? duża różnica?
Witam
Dziś od wymiany dwumasy na jednomas pękło 5 tys. km, skrzynia OK, spalanie nadal na niskim poziomie. Kultura pracy silnika bez zmian czyli OK. Jak już opisywałem wcześniej jedynym mankamentem jest konieczność przełączania biegów na wyższych obrotach/prędkościach tzn. aby jazda była płynna czwarty bieg należy wrzucać przy min 70 km/h a piątkę przy 100 km/h.
Dziś od wymiany dwumasy na jednomas pękło 5 tys. km, skrzynia OK, spalanie nadal na niskim poziomie. Kultura pracy silnika bez zmian czyli OK. Jak już opisywałem wcześniej jedynym mankamentem jest konieczność przełączania biegów na wyższych obrotach/prędkościach tzn. aby jazda była płynna czwarty bieg należy wrzucać przy min 70 km/h a piątkę przy 100 km/h.
Na czwartym biegu przy 50 km/h silnik szarpie i samochód nie przyśpiesza. Samochód zachowuje się jak mazda z dwumasą na czwórce przy 30km/h.
Czyli jeździć klekotem jak benzyną? wyższe obroty, dłużej czekać na zmiane biegu, przeciągać go, nie oszczędnie?
Tak jak we wszystkich dieslach bez dwumasy?
Całą tą operację zmiany 2M na 1M można porównać do stosowania podróbek paska rozrządu w DITD czy nawet CITD.Owszem,pojeździ...pytanie jak : jak długo ?
to żaden przebieg....wały szlifowane na 4 a nawet 5 (!) wymiar panewki też jeździły nawet po 20 kkm.Ale potem jak pierdykło,to już tylko złom.użytkownik_mazda_6 napisał(a):Dziś od wymiany dwumasy na jednomas pękło 5 tys. km,
Czyli co – generalnie dwumasa "wybacza błędy" wykonania podczas produkcji silnika i pozwala producentowi na stosowanie większych tolerancji i bicia części obrotowych? Bo tak wynika z Waszych wypowiedzi:
Wydawało mi się, że rozwiązanie commonrail ma za zadanie poprawić spalanie mieszanki na pełniejsze i bardziej równomierne, a co za tym idzie wpłynąć na kulturę pracy silnika – skąd więc te drgania?
Generalnie, wyjaśnienie szarpania na niskich obrotach jest bardzo proste: Sztywne koło zamachowe jest lżejsze od dwumasowego, więc gromadzi mniejszą ilość energii kinetycznej, dlatego wymaga większej prędkości obrotowej – podobnie jak odchudzone koła zamachowe w samochodach rajdowych, KJS itp. Diesel z takim kołem łatwiej wchodzi i schodzi z obrotów, więc poprawia się np. przyspieszenie (również poprzez zmniejszenie strat na sprężynach, których już nie ma), ale pogarszają się własności eksploatacyjne pojazdu.
smile napisał(a):(...) Gdzieś te wibracje, które dwumasa kompensowała
Wydawało mi się, że rozwiązanie commonrail ma za zadanie poprawić spalanie mieszanki na pełniejsze i bardziej równomierne, a co za tym idzie wpłynąć na kulturę pracy silnika – skąd więc te drgania?
Generalnie, wyjaśnienie szarpania na niskich obrotach jest bardzo proste: Sztywne koło zamachowe jest lżejsze od dwumasowego, więc gromadzi mniejszą ilość energii kinetycznej, dlatego wymaga większej prędkości obrotowej – podobnie jak odchudzone koła zamachowe w samochodach rajdowych, KJS itp. Diesel z takim kołem łatwiej wchodzi i schodzi z obrotów, więc poprawia się np. przyspieszenie (również poprzez zmniejszenie strat na sprężynach, których już nie ma), ale pogarszają się własności eksploatacyjne pojazdu.
To raz, a druga sprawa to co powiedzieć o pojazdach, w których silniki nie są bezpośrednio sprzężone ze skrzynią i brak jakiegokolwiek sprzęgła? (W maszynach górniczych itp.)
Ich praca liczona jest w tysiącach motogodzin i brak jakichkolwiek problemów ze stukaniem pukaniem czy wychodzeniem korby. Najczęściej jest tak, że silnik przeżywa całą maszynę. (Deutz, Cummins)
Oczywiście piszę o silnikach z Common Rail.
Ich praca liczona jest w tysiącach motogodzin i brak jakichkolwiek problemów ze stukaniem pukaniem czy wychodzeniem korby. Najczęściej jest tak, że silnik przeżywa całą maszynę. (Deutz, Cummins)
Oczywiście piszę o silnikach z Common Rail.
Odniosę się do kilku wcześniejszych wypowiedzi:
– Jazda na wyższych obrotach zmniejszyła spalanie o pół litra/100 km., więc jest oszczędniej.
– Nawet w samochodach z dwumasą sugerowana jest zmiana biegów przy wyższych obrotach (przy zmianie biegów podczas niskich obrotów drastycznie spada żywotność dwumasy).
– co do wagi koła zamachowego i dwumasy, przed zmianą ważyłem zestaw koło zamachowe+docisk+ tarcza- waga jest taka sama jak zestawu z dwumasą.
– szarpanie na niskich obrotach według mnie jest spowodowane tylko i wyłącznie mniejszą zdolnością tłumienia drgań przez tarczę z pajero w stosunku do koła dwumasowego.
Jak już pisałem wcześniej miałem do wyboru zezłomowanie mazdy lub tanią naprawę z ryzykiem. Wybrałem tanią naprawę, jeśli padnie skrzynia lub dwumasa, będę pięć stówek w plecy i tysiące przejechanych kilometrów do przodu.
– Jazda na wyższych obrotach zmniejszyła spalanie o pół litra/100 km., więc jest oszczędniej.
– Nawet w samochodach z dwumasą sugerowana jest zmiana biegów przy wyższych obrotach (przy zmianie biegów podczas niskich obrotów drastycznie spada żywotność dwumasy).
– co do wagi koła zamachowego i dwumasy, przed zmianą ważyłem zestaw koło zamachowe+docisk+ tarcza- waga jest taka sama jak zestawu z dwumasą.
– szarpanie na niskich obrotach według mnie jest spowodowane tylko i wyłącznie mniejszą zdolnością tłumienia drgań przez tarczę z pajero w stosunku do koła dwumasowego.
Jak już pisałem wcześniej miałem do wyboru zezłomowanie mazdy lub tanią naprawę z ryzykiem. Wybrałem tanią naprawę, jeśli padnie skrzynia lub dwumasa, będę pięć stówek w plecy i tysiące przejechanych kilometrów do przodu.
Czy po zmianie na koło jedno-masowe :
– wewnątrz auta są odczuwalne drgania? ( w tym momencie mam padającą dwu-masę i strasznie drga wewnątrz pojazdu, na biegu jałowym a szczególnie w granicach 1.1 tyś. obrotów, widać jak się kierownica trzęsie)
– czy zmienił się komfort zmiany biegów ? Biegi lekko wchodzą, nie charczą ? (z moją kończącą się dwu-masą wszystkie ciężko wchodzą i charczy w skrzyni)
– wewnątrz auta są odczuwalne drgania? ( w tym momencie mam padającą dwu-masę i strasznie drga wewnątrz pojazdu, na biegu jałowym a szczególnie w granicach 1.1 tyś. obrotów, widać jak się kierownica trzęsie)
– czy zmienił się komfort zmiany biegów ? Biegi lekko wchodzą, nie charczą ? (z moją kończącą się dwu-masą wszystkie ciężko wchodzą i charczy w skrzyni)
- Od: 28 wrz 2014, 10:55
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM 2003 r.
Cześć. Pytanko mam do autora tematu. Chodzi mi o koło zamachowe do mazdy 626 RF2A jak i docisk. Jaki rocznik wybrałeś? Czy ma to jakieś znaczenie? Widzę dostępne są różne rodzaje 2000 rocznik 2003 jak i 97-99. Które? P.S czynię to samo co Ty. Tylko u mnie jeszcze troszkę więcej bałaganu jest. Głowic, wał do szlifu. Nowy tłok. .. ehhh
-
lukasz_bori123
Witam Jest jeszcze opcja regeneracji dwumasa koszt około 700 zł za regeneracje i rok gwarancji kosztów założenia nie liczę przy przebiegu 206 tys poprzedni właściciel tak zrobił z forum , kupując od niego M 6 z 2004 r 136 km przy przebiegu 240 tys obecnie 272 tys ostra jazda dopiero się zaczyna pomału odzywa c dwumas mechanik stwierdził ,że jeszcze spokojnie mogę pojeżdzic ale też już myśle co dalej zrobic . Ogólnie zrobione 72 tys po regeneracji dwumasa także dopiero się odzywa pomału moim zdaniem ten zabieg też się opłaca
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6