Szybko rosnący stan oleju do ponad X

Postprzez marchie » 31 maja 2017, 13:09

Witam wszystkich! Jestem zarówno nowym posiadaczem mazdy jak i nowy na forum.

Szukałem przez 3 dni na forum oraz w internecie informacji na temat oleju w mazdzie 6 2.0 diesel 143km
lecz nie znalazłem nic co by wyjaśniało zachowanie mojego auta.

A więc do rzeczy.
Mazde kupiłem w czwartek ubiegłego tygodnia miała olej niby wymieniony lecz sięgał x, nie wiedziałem jeszcze co to oznacz bo to moje pierwsze auto z DPF po przejechaniu 300km olej zaczał wylewac sie przez miarke(dołem) zarzygało cały silnik podwozie itp, mało tego na zakrecie zaczał mi sie rozbiegac silnik na szczęscie zareagowałem bardzo szybko i zdazyłęm zdusic silnik nim nabrał obrotów. Chwile postał odpaliłem i delikatnie wróciłem do domu (5km). Szukałem przyczyny wszedzie dpf, ok zmieniłem olej pojechałem na komputer aby skasowali inspekcje itp itd pojechałem 40km w jedna strone 40 w druga i juz mam olej w połowie do X, kontrolka od dpf pali sie tylko na poczatku przy odpalaniu. Dodam ze spaliny smierdza jak za starym jelczem. Gdzie mam szukac przyczyny? Wg komputera dpf nie jest zapchany.
To moja pierwsza mazda i juz takie rzeczy, nie chce zarznac silnika..czy dotryskiwanie paliwa w celu wypalenia dpf mogło by napompowac ze 3 litry na 100km? wątpie. Jakies pomysły?

P.S na bank to ON w oleju nie płyn chłodniczy.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2017, 12:57
Posty: 4

Postprzez hak64 » 31 maja 2017, 20:05

Prawdopodobnie kupiłeś trupa z zarżniętym silnikiem. Skoro oleju przybywa, to albo dostaje się do niego płyn chłodniczy, albo paliwo. To drugie tłumaczy też rozbieganie silnika. Powinieneś poważnie podejść do tematu i zacząć od sprawdzenia kompresji. Kolejną czynnością to sprawdzenie wtrysków (próba przelewowa). Nie napisałeś rocznika auta i przebiegu, trudno więc o jednoznaczną diagnozę, ale wszystko wskazuje na (patrz pierwsze zdanie).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez marchie » 31 maja 2017, 21:31

2006 rok 161 tys przebieg udokumentowany niemircka ksiazka, TUVem oraz sprawdzany po vin, oaobiscie kupiony od niemca, silnik nie jest zarzniety kompresja odpowiednia odpala wszystko ma moc rowno ciagnie, nie jest to.zajechany trup. Zaczal sue rozbiegac bo bylo za duzo oleju i ON razem okolo 8l. Cisnienie na wtryskach wporzadku. Przyczyna tkwi gdzies indziej.. Napisalem rowniez ze na pewno o to nie jest plyn chlodniczy
Początkujący
 
Od: 31 maja 2017, 12:57
Posty: 4

Postprzez Dark_Mat » 1 cze 2017, 14:58

Sprawdź DPF. Od zapchanego DPFa potrafi bardzo szybko przybywać ropy w oleju.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 2 cze 2017, 09:24

Musisz sprawdzić ten DPF, normalnie nie jest możliwe żeby paliwo dostawało się do oleju w normalnej pracy silnika, może silnik cały czas jeździ na "ssaniu" dla owego wypalenia DPF?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez marchie » 2 cze 2017, 09:30

Diagnostyka komputerowa wykazała ze dpf pracuje prawidlowo. Chyba ze diagnosta byl cymbal. Wczoraj zdjalem pokrywe zaworow podocigalem wazytkie przelewy (z czuciem) byly bardzo slabo skrecone oraz przewod wysokiego cisnienia paliwa do 4 wtrysku o pol obrotu dociagnalem. Przejechalem 20km niby na oko nie przybylo. Martwi mnie tylko ten smrodek z wydechu taki dziwny, na bank to nie spalany olej ani lejace wtryski. Tak jakby wypalal tego dpf wciaz.. Tylko czemu wypala jak nie kest zapchany..
Początkujący
 
Od: 31 maja 2017, 12:57
Posty: 4

Postprzez Dark_Mat » 2 cze 2017, 11:06

Możesz jechać na serwisowe wypalanie DPFa, ale po takim zabiegu często gęsto jest konieczność wymiany oleju. Jeśli smród minie, to przyczyna wiadoma, tyle że problem może szybko powrócić, jeśli będziesz często jeździć w mieście. Może być konieczna wymiana filtra
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez marchie » 4 cze 2017, 13:14

Problem polowicznie rozwiazany. Ropy nie przybywa, ale smrodek zostal. Puszczalo polaczenie stozkowe przy przewodzie cisnienieniowym do wtyskiwacza.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2017, 12:57
Posty: 4

Postprzez dybidzban » 9 cze 2017, 13:04

witam
pewnie katalizator i dpf został zalany ropą z olejem, też miałem coś takiego w koncu pojechałem na profesjonalne wypalenie dpf, wypalanie ruszało dwa razy bo za pierwszym nie zaskoczyło, wypalało 75 minut i tak kopciło jak na rozbieganym silniku jak juz rozpoczał sie procej. Po tym wypaleniu jeżdziłem rok czasu i niedawno znowu zaczał dpf do mnie mrugać. 4 lata borykam sie z tym super wynalazkiem, tydzien temu został wycięty, katalizator został, auto nie kopci, nie smierdzi silnik zaczął lekko pracować auto ma siłę, czuć to, nie muli przy ruszaniu jestem zadowolony. kosztowało mnie to 800 zeta a ile przez te 4 lata kasy wydałem na wypalania, niektóre pseudo, płyny i specjalne oleje. Radzę zrobić to samo, wymieniać olej z czyszceniem smoka, bezwzglednie. ja wymieniałem olej dwa razy w roku przez tego dpfa, teraz bede lał liqui molly na rok. Mazda to delikatne ustrojstwo i trzeba dbać o silnik, sprawdzać stam egr, przewodów filtrów zaworów np scv itd itd. ja tak robie i nie mam problemów z silnikiem. wymieniłem swiece zarowe i zawór egr oraz scv nic więcej od tych 4 lat i oby dalej taj jeździła.

powodzenia
Początkujący
 
Od: 9 lut 2015, 19:05
Posty: 5
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 6 SPORT KOMBI LIFT
2.0 CiTD 105 kW (143 KM)
JMZGY

Postprzez Dark_Mat » 9 cze 2017, 15:53

Tak swoją drogą, to jak już wycinasz, to poproś o zwrot tego wkładu filtra. Na złomie dostaniesz za niego niemałe pieniądze. Tak się dodatkowo bogacą warsztaty, które wycinają DPFa.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6