Nie.... wymień EGR najpierw i dopiero na trasę. Powinno wrócić wszystko do normy, ja też tak miałem i mimo że DPF świecił to po wymianie EGR a wszystko dobrze się skończyło
Bo to jest tak, masz błąd i tryb serwisowy, wtedy przepustnica jest zamknięta w 80% a procesu wypalania silnik nie zatrzyma mimo błędu, ewentualnie można powiedzieć że nie masz dość wymaganego przepływu spalin w trybie serwisowym.
Przy tak zamkniętej przepustnicy jest za mało powietrza do wypalenia DPF u, po usprawnienie silnika czyli wymianie EGR silnik znów będzie próbować wypalić do skutku...
Brak mocy do 3000rpm
1, 2
Jeżeli kontrolka DPF świeci to raczej nie jest najgorzej. Jeżeli PM_ACC>15 to kontrolka DPF powinna migać. Proces serwisowego wypalania DPF jest zablokowany w przypadku gdy któryś z parametrów PM przekracza 15. Jest też dość pokaźna liczba błędów która blokuje tą procedurę. Jeśli PM masz mniejsze niż 15, nie ma zapamiętanych błędów to powinno się udać Ci zregenerować DPF.
Mi raz PM dość znacznie przekroczyło 15 – zregenerowałem doraźnie, bo wyszło mnie taniej niż wycięcie.
Mi raz PM dość znacznie przekroczyło 15 – zregenerowałem doraźnie, bo wyszło mnie taniej niż wycięcie.
Sprawdziłem – mój błąd – cały czas miga kontrolka, a nie świeci ciągłym. Zresztą już tak miałem jak mi sie zapchał w sierpniu – przeszedł od razu do migania, nie miałem jeszcze takiej sytuacji żeby świeciła światłem ciągłym. Tylko że wtedy dało się go wypalić w serwisie.
Wolę wyciąć ten badziew, bo wyjdzie mnie to taniej na dłuższą metę – tańszy olej, mniejsze zużycie paliwa no i brak potrzeby serwisowego wypalania po każdej głupiej usterce.
Wolę wyciąć ten badziew, bo wyjdzie mnie to taniej na dłuższą metę – tańszy olej, mniejsze zużycie paliwa no i brak potrzeby serwisowego wypalania po każdej głupiej usterce.
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
A w książce obsługi jest napisane że jak świeci się kilka kontrolek to jedyna jazda to do serwisu.
Miałeś najpierw błąd CHECK, jezdziles dalej, później DPF świecił, aż na końcu już tylko migal .... tak?
Miałeś najpierw błąd CHECK, jezdziles dalej, później DPF świecił, aż na końcu już tylko migal .... tak?
Nie, nic mi nie świeciło – samochód zaczął baardzo mocno zamulać. Po kilkunastu kilometrach zaczął w tym samym czasie migać DPF, zapalił się check engine i DSC. Jednocześnie moc została ograniczona (z 10KM na 5KM... hehe) i nie mogłem w ogóle kontynuować jazdy. Do warsztatu dotarłem na lawecie.
Wybacz, mam to auto od 5 lat i wiem co oznaczają dane kontrolki
Tak jak zresztą napisałem wyżej – nigdy nie miałem sytuacji ciągłego świecenia DPF. Od razu przechodzi do migania i pozostaje jedynie wypalanie w trybie serwisowym.
Wybacz, mam to auto od 5 lat i wiem co oznaczają dane kontrolki
Tak jak zresztą napisałem wyżej – nigdy nie miałem sytuacji ciągłego świecenia DPF. Od razu przechodzi do migania i pozostaje jedynie wypalanie w trybie serwisowym.
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
Witam.podłącza sie pod temat.kupiłem niedawno 6 2.2 on.163.wymieniłem rozrząd kompletny.2 wtryskiwaczy.wypalanie dpf.egr zaslepiony.przebieg 250 tys.wszystko zrobił Wiesiek z Dębicy.pelen Profesjonalizm.Mazda wrocila do uk.po przejechaniu 1000 km.mazda szła jak przeciag przy spalaniu 6 litrów.jednak wydaje mi sie ze cos jest nie tak.ciągnie dopiero powyzej2000 rpm.do 2000 nic sie dzieje.jak wygląda to u Was ?
- Od: 9 wrz 2019, 20:18
- Posty: 1
- Auto: MAZDA6 GH ESTATE2.2 163
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6