Pękniety tłok
Strona 1 z 1
Witam
Pękły w mojej madzi dwa tłoki, na szczeście tuleje są nienaruszone.Może ktoś się orentuje jaka mogła być tego przyczyna. Chciałbym sie także dowiedzieć czy wystarczy wymiana na uzywane i ewentualnie nowe pierscienie czy muszą byc też nowe tłoki(cena jest zawrotna).
Pękły w mojej madzi dwa tłoki, na szczeście tuleje są nienaruszone.Może ktoś się orentuje jaka mogła być tego przyczyna. Chciałbym sie także dowiedzieć czy wystarczy wymiana na uzywane i ewentualnie nowe pierscienie czy muszą byc też nowe tłoki(cena jest zawrotna).
Ostatnio edytowano 6 cze 2007, 09:32 przez Schwarz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 sty 2007, 23:22
- Posty: 9
- Skąd: Sląskie
- Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
Jak to pekly????Naagle łup????Czy cos wczesniej juz sie dzialo.Uzywek nie wkladaj,bo bedziesz musial rozbierac jeszcze raz.A przyczyna mogl byc nagly wyciek plynu chlodniczego do cylindrow Cos sie dzialo z ukladem chlodzenia???A moze w zime byl uzywany jakis diesel start???A jesli nie to,w takim razie wadliwe tloki.Chociaz dziwne
-
waldii
kupiłem samochód w grudniu i w pierwszej kolejnosci wymieniłem zatarty wtrysk i od tego czasu zrobiłem 25tys. i nic sie nie działo. przy ostatniej jeżdzie dałem mu troch po garach i zaczął mocno kopcić stukać i 2,5 l oleju poszło w wydech. pierwszym podejżeniem była turbina i tam zatarte łożyska i uszczelnienia trafiło. po założeniu po reganeracji wszystko ok. do póki się nie rozgrzał potem znów zaczął stukać . po ściągnięciu głowicy okazało się że pierwszy pęknięty w trzech miejscach a drugi nadpeknięty.głowica sprawdzona nie wygląda żeby był przegrzany. niektórzy mówią że lejący wtrysk i wyższa teemperatura spalania ale żadnych konkretów.czym grozi założenie używanych tłoków?
- Od: 19 sty 2007, 23:22
- Posty: 9
- Skąd: Sląskie
- Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
Schwarz napisał(a):Widze ze masz dar do zjmowania sie głupotami
A ja (i pewnie inni tez) widze ze masz dar opierania sie regulaminowi tego forum.
Schwarz napisał(a):temat pękania tłoków można traktować bardziej ogólnie a tylko pod kontem mazdy jaka jezdze
Tak?A jesli sie okaze ze
to przypadlosc Twojego modelu Mazdy i za dwa miesiace "przyjdzie" na forum posiadaczSchwarz napisał(a):temat pękania tłoków
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
ktoremu wlasnie pekly tloki i bedzie chcial wyszukac cos w historii forum to jak myslisz,bedzie mu łatwiej znalezc cos przez Twoj upór??
Grzyby tu jest moderatorem i uwierz mi ze bez sensu Ci d*py nie truje.
Marcin_626 napisał(a):to przypadlosc Twojego modelu Mazdy
Tfu...na psa urok! Wypluj to...
Na poważnie podejrzewam jednak że samochód był walony w przód i nieudolnie poskładany, albo ktoś bardzo "dbał" o niego ( rozpierniczona turbina ). Przyczyną pękniętych tłoków był zapewne brak oleju który poszedł w wydech, a silnik przy dużych obrotach pracował na połowie oleju i tłoki od temp. walnęły.
p.s. jaki przebieg ma to cudo?
przebieg auta to 80tys, kupiłem go jak miał 55tys ale teraz już nie jestem pewien tego przebiegu chociaż jak kupowałem to byłem na przeglądzie w dwóch serwisach w tym w aso mazdy.auto jednak nie miało książki przebiegu i to już było podejrzane. W serwisie powiedzieli że wygląda na taki przebieg ale gwarancji nie dają. Nie wiem czy powodem pekniętych tłoków była walnieta turbina czy na odwrót.
- Od: 19 sty 2007, 23:22
- Posty: 9
- Skąd: Sląskie
- Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
Jeśli wtrysk jest walnięty to źle rozpyla paliwo – efektem jest spalanie nie w całej komorze spalania a tylko w jednym punkcie – powoduje to czasem wypalanie tłoka albo i jego pęknięcie.
Druga rzecz to kiepski olej (za mało, nie zmieniany albo coś) bo tłoki są chłodzone od spodu olejem (są takie żygacze, nazywane też i kaczorami) i one odpowiadają za schładzanie.
A trzecia rzecz to box – tak czasem się dzieje, jak ktoś miał box'a podłączonego (chociaż twój silnik to JEDYNY denso, który można przeprogramować na 136PS) i box symuluje komputerowi nierozgrzany silnik, więc komputer inaczej dobiera parametry paliwa – uzyskuje się w ten sposób trochę dodatkowych kucyków ale zmniejsza się wyraźnie trwałość silnika (symulacja jazdy na ssaniu).
Prosze to w ogóle przerzucić do mojego działu.
Druga rzecz to kiepski olej (za mało, nie zmieniany albo coś) bo tłoki są chłodzone od spodu olejem (są takie żygacze, nazywane też i kaczorami) i one odpowiadają za schładzanie.
A trzecia rzecz to box – tak czasem się dzieje, jak ktoś miał box'a podłączonego (chociaż twój silnik to JEDYNY denso, który można przeprogramować na 136PS) i box symuluje komputerowi nierozgrzany silnik, więc komputer inaczej dobiera parametry paliwa – uzyskuje się w ten sposób trochę dodatkowych kucyków ale zmniejsza się wyraźnie trwałość silnika (symulacja jazdy na ssaniu).
Prosze to w ogóle przerzucić do mojego działu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Schwarz napisał(a):Jeżeli chodzi o sprawdzenie przebiegu to w aso powiedzieli że sprawdzić przebieg można tylko w modelach po 2004 sprawdzili tylko że był serwisowany i kiedy skończyła się gwarancja.
Bujają Cię. Ja mam model z 2003 r. i jest pełny obraz serwisowania w kompach ASO z podaniem stanu licznika przy poszczególnych przeglądach.
Xandy – czym objawia się lanie wtrysku w silniku CR? Kopceniem z rury?
Własnie dzwoniłem do aso Chorzów i powiedzieli że nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu przeglądy wprowadzane są do systemu dopiero po roku 2006, w katowicach jak sprawdzałem pół roku temu to też mi tak powiedzieli.
- Od: 19 sty 2007, 23:22
- Posty: 9
- Skąd: Sląskie
- Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
Schwarz napisał(a):Własnie dzwoniłem do aso Chorzów i powiedzieli że nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu przeglądy wprowadzane są do systemu dopiero po roku 2006, w katowicach jak sprawdzałem pół roku temu to też mi tak powiedzieli.
To ciekawe jakim cudem u mnie samochód jest w sytsemie??? Świetne ASO są na Śląsku! Zadzwoń albo wyślij maila tu: http://www.auto2000.waw.pl/kontakt.htm
dzwoniłem do warszawy i powiedzieli to samo co w chorzowie ze system rejstracji przeglądów istnieje dopiero od2006 wyjątkiem jest sytuacjia kiedy w samochodzie było coś naprawiane wtedy to widać i widać przebieg przy którym była wykonywana naprawa. moje auto nie było naprawiane na gwarancji więc nie można sprawdzić przebiegu.
- Od: 19 sty 2007, 23:22
- Posty: 9
- Skąd: Sląskie
- Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
Schwarz napisał(a):dzwoniłem do warszawy i powiedzieli to samo co w chorzowie ze system rejstracji przeglądów istnieje dopiero od2006 wyjątkiem jest sytuacjia kiedy w samochodzie było coś naprawiane wtedy to widać i widać przebieg przy którym była wykonywana naprawa. moje auto nie było naprawiane na gwarancji więc nie można sprawdzić przebiegu.
Hmm.. możliwe, bo u mnie na gwarancji był wymieniany reflektor i stąd wiadomo w jakiej dacie samochód miał określony przebieg... Wychodzi wiec na to, że lepiej jak samochód miał naprawe gwarancyjną
Zajrzyj do regulaminu tego działu.
napisz np :
[b]Temat /b] Pęknięty tłok
[b]Opis /b] Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6