Pękniety tłok

Postprzez Schwarz » 5 cze 2007, 22:42

Witam

Pękły w mojej madzi dwa tłoki, na szczeście tuleje są nienaruszone.Może ktoś się orentuje jaka mogła być tego przyczyna. Chciałbym sie także dowiedzieć czy wystarczy wymiana na uzywane i ewentualnie nowe pierscienie czy muszą byc też nowe tłoki(cena jest zawrotna).
Ostatnio edytowano 6 cze 2007, 09:32 przez Schwarz, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez waldii » 6 cze 2007, 00:10

Jak to pekly????Naagle łup????Czy cos wczesniej juz sie dzialo.Uzywek nie wkladaj,bo bedziesz musial rozbierac jeszcze raz.A przyczyna mogl byc nagly wyciek plynu chlodniczego do cylindrow :| Cos sie dzialo z ukladem chlodzenia???A moze w zime byl uzywany jakis diesel start???A jesli nie to,w takim razie wadliwe tloki.Chociaz dziwne :| :| :(
waldii
 

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 00:42

kupiłem samochód w grudniu i w pierwszej kolejnosci wymieniłem zatarty wtrysk i od tego czasu zrobiłem 25tys. i nic sie nie działo. przy ostatniej jeżdzie dałem mu troch po garach i zaczął mocno kopcić stukać i 2,5 l oleju poszło w wydech. pierwszym podejżeniem była turbina i tam zatarte łożyska i uszczelnienia trafiło. po założeniu po reganeracji wszystko ok. do póki się nie rozgrzał potem znów zaczął stukać . po ściągnięciu głowicy okazało się że pierwszy pęknięty w trzech miejscach a drugi nadpeknięty.głowica sprawdzona nie wygląda żeby był przegrzany. niektórzy mówią że lejący wtrysk i wyższa teemperatura spalania ale żadnych konkretów.czym grozi założenie używanych tłoków?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Marcin » 6 cze 2007, 07:18

Schwarz napisał(a):Widze ze masz dar do zjmowania sie głupotami

A ja (i pewnie inni tez) widze ze masz dar opierania sie regulaminowi tego forum.

Schwarz napisał(a):temat pękania tłoków można traktować bardziej ogólnie a tylko pod kontem mazdy jaka jezdze


Tak?A jesli sie okaze ze
Schwarz napisał(a):temat pękania tłoków
to przypadlosc Twojego modelu Mazdy i za dwa miesiace "przyjdzie" na forum posiadacz
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

ktoremu wlasnie pekly tloki i bedzie chcial wyszukac cos w historii forum to jak myslisz,bedzie mu łatwiej znalezc cos przez Twoj upór??
Grzyby tu jest moderatorem i uwierz mi ze bez sensu Ci d*py nie truje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Pawnik » 6 cze 2007, 09:35

Marcin_626 napisał(a):to przypadlosc Twojego modelu Mazdy

Tfu...na psa urok! Wypluj to... :|
Na poważnie podejrzewam jednak że samochód był walony w przód i nieudolnie poskładany, albo ktoś bardzo "dbał" o niego ( rozpierniczona turbina ). Przyczyną pękniętych tłoków był zapewne brak oleju który poszedł w wydech, a silnik przy dużych obrotach pracował na połowie oleju i tłoki od temp. walnęły.
p.s. jaki przebieg ma to cudo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 09:49

przebieg auta to 80tys, kupiłem go jak miał 55tys ale teraz już nie jestem pewien tego przebiegu chociaż jak kupowałem to byłem na przeglądzie w dwóch serwisach w tym w aso mazdy.auto jednak nie miało książki przebiegu i to już było podejrzane. W serwisie powiedzieli że wygląda na taki przebieg ale gwarancji nie dają. Nie wiem czy powodem pekniętych tłoków była walnieta turbina czy na odwrót.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Pawnik » 6 cze 2007, 10:19

Przebieg łatwo sprawdzisz w systemie gwarancyjnym sieci Mazda w ASO po numerze VIN. Jeżeli auto było serwisowane to w komputerach są wpisy o serwisie i stanie licznika.
Przecież tłoki nie padają same z siebie :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 6 cze 2007, 10:25

Jeśli wtrysk jest walnięty to źle rozpyla paliwo – efektem jest spalanie nie w całej komorze spalania a tylko w jednym punkcie – powoduje to czasem wypalanie tłoka albo i jego pęknięcie.
Druga rzecz to kiepski olej (za mało, nie zmieniany albo coś) bo tłoki są chłodzone od spodu olejem (są takie żygacze, nazywane też i kaczorami) i one odpowiadają za schładzanie.
A trzecia rzecz to box – tak czasem się dzieje, jak ktoś miał box'a podłączonego (chociaż twój silnik to JEDYNY denso, który można przeprogramować na 136PS) i box symuluje komputerowi nierozgrzany silnik, więc komputer inaczej dobiera parametry paliwa – uzyskuje się w ten sposób trochę dodatkowych kucyków ale zmniejsza się wyraźnie trwałość silnika (symulacja jazdy na ssaniu).

Prosze to w ogóle przerzucić do mojego działu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 10:35

Jeżeli chodzi o sprawdzenie przebiegu to w aso powiedzieli że sprawdzić przebieg można tylko w modelach po 2004 sprawdzili tylko że był serwisowany i kiedy skończyła się gwarancja.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 10:41

Może powodem mogą być wtryski bo jeden z nich lał, olej jest wymieniany co 10tys przynajmniej jak ja nim jeżdzę.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Pawnik » 6 cze 2007, 10:52

Schwarz napisał(a):Jeżeli chodzi o sprawdzenie przebiegu to w aso powiedzieli że sprawdzić przebieg można tylko w modelach po 2004 sprawdzili tylko że był serwisowany i kiedy skończyła się gwarancja.

Bujają Cię. Ja mam model z 2003 r. i jest pełny obraz serwisowania w kompach ASO z podaniem stanu licznika przy poszczególnych przeglądach.
Xandy – czym objawia się lanie wtrysku w silniku CR? Kopceniem z rury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 11:24

Kopcenie z rury i specyficznem stukaniem wtrysku czasem na zimnym a czasem na ciepłym silniku pod obciążeniem.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 11:31

Własnie dzwoniłem do aso Chorzów i powiedzieli że nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu przeglądy wprowadzane są do systemu dopiero po roku 2006, w katowicach jak sprawdzałem pół roku temu to też mi tak powiedzieli.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Pawnik » 6 cze 2007, 11:44

Schwarz napisał(a):Własnie dzwoniłem do aso Chorzów i powiedzieli że nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu przeglądy wprowadzane są do systemu dopiero po roku 2006, w katowicach jak sprawdzałem pół roku temu to też mi tak powiedzieli.

To ciekawe jakim cudem u mnie samochód jest w sytsemie??? Świetne ASO są na Śląsku! :| Zadzwoń albo wyślij maila tu: http://www.auto2000.waw.pl/kontakt.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Schwarz » 6 cze 2007, 12:45

dzwoniłem do warszawy i powiedzieli to samo co w chorzowie ze system rejstracji przeglądów istnieje dopiero od2006 wyjątkiem jest sytuacjia kiedy w samochodzie było coś naprawiane wtedy to widać i widać przebieg przy którym była wykonywana naprawa. moje auto nie było naprawiane na gwarancji więc nie można sprawdzić przebiegu.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2007, 23:22
Posty: 9
Skąd: Sląskie
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

Postprzez Pawnik » 6 cze 2007, 13:07

Schwarz napisał(a):dzwoniłem do warszawy i powiedzieli to samo co w chorzowie ze system rejstracji przeglądów istnieje dopiero od2006 wyjątkiem jest sytuacjia kiedy w samochodzie było coś naprawiane wtedy to widać i widać przebieg przy którym była wykonywana naprawa. moje auto nie było naprawiane na gwarancji więc nie można sprawdzić przebiegu.

Hmm.. możliwe, bo u mnie na gwarancji był wymieniany reflektor i stąd wiadomo w jakiej dacie samochód miał określony przebieg... Wychodzi wiec na to, że lepiej jak samochód miał naprawe gwarancyjną ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez sboard » 6 cze 2007, 14:24

W niemieckim ASO sprawdzą Ci historię mailowo albo telefonicznie.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2008, 12:56 przez sboard, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez polnik@studio » 6 cze 2007, 14:37

Zajrzyj do regulaminu tego działu.


napisz np :

[b]Temat :[/b] Pęknięty tłok
[b]Opis :[/b] Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6