Diesel w zimie

Postprzez mzat » 20 lis 2007, 09:32

witam. no i przyszła zima. wiem że diesle nie najlepiej znoszą niskie temperatury. mam pare pytań do tych bardziej doświadczonych:
1) moje autko na zimnym silniku, po nocy ciężko kręci , raz nawet nie chciał zapalić. musiałem troche rozgrzać i dopiero po jakis 5 minutach się udało
2) na jałowym biegu na zimnym silniku skaczą lekko obroty, tzn raz w górę raz w dół. problem znika po rozgrzaniu silnika

czy powyższe oznaki są normalne w tym silniku czy coś jest nie tak.

3) może warto zainwestować w rozbudowę webasto?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Postprzez mcbeth » 20 lis 2007, 09:53

Czy 158KM w Twoim sigu to jakaś modyfikacja ? Box? Może stąd problemy ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mzat » 20 lis 2007, 10:11

nie nie, teraz jest fabryczne 151 KM . Miałem o 7 kucyków wiecej po zmianie programu ale powróciłem do ustawień z serii.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Postprzez domin1979 » 20 lis 2007, 11:03

mzat napisał(a):nie nie, teraz jest fabryczne 151 KM . Miałem o 7 kucyków wiecej po zmianie programu ale powróciłem do ustawień z serii.

W 2004 r. mogłeś fabrycznie jedynie mieć 121 lub 136 KM, później (obecnie) produkowali 143 KM.
Wracając do twojego pytania, nie jest to normalne co napisałeś.
Ciężko odpala? Może świece czas wymienić? Albo słaby prąd rozruchu z aku. Co do falowania obrotów to u mnie nie ma czegoś takiego.
Co do zimy to chyba czeka mnie wymiana akumulatora bo jak postoi i odpalę coś mi się lampki zapalają na chwilę, gdzieś wyczytałem, że to właśnie to. A że pokonuję ostatnio same krótkie trasy to chyba warto zainwestować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez martinpl » 20 lis 2007, 11:46

na fabrycznym akumulatorze jak narazie bez problemu odpalala, zawsze za pierwszym razem, czesto uzywane webasto, ktore ciagnie "lewy" prad ale aku nadal zwawy :)

falowania obrotow tez nie zauwazylem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Riki » 20 lis 2007, 13:02

domin1979 napisał(a):W 2004 r. mogłeś fabrycznie jedynie mieć 121 lub 136 KM, później (obecnie) produkowali 143 KM


domin1979 podejrzewam ze żadne CiTD nie ma 121/136KM... generalnie z tego co widzę zawsze maja kilka kucyków więcej :) 151KM? sporo jak na gratis z fabryki... ale to tylko się cieszyć :)


mzat napisał(a):Miałem o 7 kucyków wiecej po zmianie programu


Gdzie go "podkręcałeś"? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł Mo » 20 lis 2007, 14:22

Panowie powiedzcie mi proszę czy podkręcanie KM może mieć jakieś negatywne reperkusje??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Riki » 20 lis 2007, 14:54

Paweł M. napisał(a):czy podkręcanie KM może mieć jakieś negatywne reperkusje??


Nie. pod warunkiem że ktoś to zrobi profesjonalnie w granicach rozsądku.... only V-tech :]

P.S
Nie róbmy już OT.... potem posprzątam :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mzat » 21 lis 2007, 09:20

Riki napisał(a):podejrzewam ze żadne CiTD nie ma 121/136KM
dokładnie. w moim przypadku to 151 kM

Riki napisał(a):Gdzie go "podkręcałeś"?
firma g-lab w łodzi. polecam. koleś jest dobry w swoim fachu. i dobierze taki program aby nie zaorac silnika. ja dostalem tydzien na sprawdzenie auta ale powrocilem do ustawien fabrycznych bo roznica byla niewielka. no ale przynajmniej jest mocna seria.

dobra co do moich problemów to dzisiaj pojade do aso w łodzi i sie dowiem wszystkiego. przy okazji czas wymienic klocki bo cos popiskują.
swoją drogą jeszcze jedno pytanie: czy klocki w naszych 6 są tak schowane czy ja mam takie zjechane że ich nie widze? jak wymienialem opony to nie moglem sie dopatrzec ile ich tam jeszcze pozostalo

pozdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Postprzez martinpl » 21 lis 2007, 09:31

mzat dla mnie klocki zarowno z przodu jak i tylu sa widoczne :) klocki tyl wymienia sie w 15min pod blokiem, liczac czas na wyjscie podnosnika z bagaznika, tak samo same klocki mozna kupic w cenie o wiele bardziej rozsadnej niz w ASO :) pisalem w ktoryms poscie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez mzat » 21 lis 2007, 14:27

martinpl napisał(a):klocki tyl wymienia sie w 15min pod blokiem,
zgadza się. ale chodziło mi głównie o te falujące obroty. problem rozwiązany. wymieniłem świece żarowe, jedna była już dead.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2007, 17:31
Posty: 24
Skąd: zgierz
Auto: M6 GY MZR-CD 151 KM 2004 kombi

Postprzez piotreks » 28 sty 2012, 02:48

Witam, na początek zaznaczam iż zdaję sobie sprawę że być może zadaję głupie pytania, aczkolwiek jest to mój pierwszy diesel, którego kupiłem późną wiosną zeszłego roku (do tej pory jeździłem wyłącznie benzyniakami) i jestem zielony jeśli chodzi o użytkowanie tego auta zimą.

Dziś pierwszy raz odpalałem go na mrozie (ok. -10st.) po 2 dniach nieużywania, oczywiście odczekałem aż "spiralki" zgasną, ale jak odpaliłem to przez ok. 2-3 sek. wskazówka obrotomierza lekko drgała, później wszystko ok, trzymał równe obroty lepiej niż benzyniak, tym nie mniej nie wiem czy ta nierówna praca z początku to norma czy coś jest nie tak, i jaki to ma wpływ na silnik.

Ponadto przy pracy na jałowym biegu dość mocno drży kierownica (drgania te są wyraźnie odczuwalne i słyszalne), wcześniej – przy wyższym temperaturach otoczenia nie działo się to, jak dodam minimalnie gazu (dosłownie minimalnie) problem znika, czy jest możliwe że przy niskich temperaturach ma nieco niższe obroty i stąd się to bierze (a jeśli tak to czy należy je podnosić) czy trzeba raczej szukać przyczyny w poduszkach silnika lub gdzieś indziej?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 28 sty 2012, 16:10

przenoszę-->MZR-CD

a dla kolegi polecam również krótką lekture:http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=54535&p=946688&hilit=diesel+w+zim%C4%99#p946688
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5154 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nieznamsie » 31 sty 2012, 14:18

Hej!

Filmik z odpalania mazdy na mrozie http://www.youtube.com/watch?v=azEscjFASSo
Pochwalcie się swoimi. Też Wam tak klepią?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez zboq » 31 sty 2012, 15:19

Hehehe a ja myślałem, że to tylko u mnie taki klekot przy uruchamianiu :D. Jak odpalam przy -20 to sie zastanawiam czy już uciekać z auta czy jednak poczekać.

I żeby było ciekawiej, też mi się zapalają te kontrolki (DSC, Trakcja, ABS) aczkolwiek nie zawsze i nigdy nie zostawiają śladu w pamięci sterownika.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez dobrzyn22 » 31 sty 2012, 15:52

kontrolki zapalają się(ale po chwili gasną) z powodu dużo słabszego aku w momencie rozruchu-to jest raczej naturalne w naszych dieslach ;) ale niech się inni też wypowiedzą ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5154 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grzyby » 1 lut 2012, 00:23

dobrzyn22 napisał(a):to jest raczej naturalne w naszych dieslach

Nie zauważyłem takiego objawu u siebie.
Przed wymianą aku (3 lata temu) również tego nie było.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 1 lut 2012, 00:56

i zawsze nawet w największe mrozy odpalał Ci bez zająknięcia??Poczekajmy na opinie innych ;) U mnie te kontrolki zapalają się dosłownie na niecałą sekundę,kiedy czuć wyraźnie,że aku ma ciężki rozruch(właściwie tylko rano po większych mrozach) i momentalnie gasną.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5154 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grzyby » 1 lut 2012, 01:05

dobrzyn22 napisał(a):i zawsze nawet w największe mrozy odpalał Ci bez zająknięcia?

Tak. W największe poniżej -25 odpalał ciężej i ciut dłużej trzeba było kręcić ale to w zasadzie normalne.
Pomijam czas kiedy padł aku – ale wtedy miałem tylko "wędrówki" wskazówek po skali. Żadnych dodatkowych efektów świetlnych :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubsztyk » 1 lut 2012, 01:10

U mnie tak samo 3 kontrolki pojawiają się na sekundę po odpaleniu, ale to tylko i wyłącznie, jak temperatura spadnie do 0 *C i mniej, a może nawet ta granica jest niżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6