Ubywa wody ze zbiornika wyrownawczego

Postprzez darrecki » 17 lis 2007, 12:16

Od dluzszego czasu poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym spada, ostatnio problem zaczal sie nasilac.
Obecnie, gdy auto stoi niejezdzone jest to jakies 1-2 mm na dzien. Troche to dziwne, zwazywszy na to ze zbiornik wyrownawszy nie jest przelotowy a dochodzi do niego tylko 1 rurka ktora zasysany jest plyn. Na chlopski rozum nie powinno nic z niego ubywac jak auto stoi nieuzywane. Zbiornik wyjalem i sprawdzilem – nie jest dzirawy.
Jeszcze dziwniejsza sprawa, gdy jade w dluga trase mam wrazenie, ze plynu nie ubywa nawet kropli. Po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu stanu plynu jest go wiecej niz przed wyruszeniem (co chyba jest logiczne, cisnienie w ukladzie sie zwieksza). Ale auto postoi potem dzien i poziom plynu spada ponizej stanu wyjsciowego.

Spedzilem sporo czasu pod autem szukajac jakichkolwiek wyciekow i jedyne co zauwazylem to podrdzewialy klips mocujacy gumowego weza do dolnej czesci chlodnicy, podrdzewiale klipsy na "chlodnicy oleju" znajdujacej sie tuz obok filtra oleju i zielonkawy osad na tejze chlodnicy (zmylem i czekam czy sie znow pojawi). Zadnych plam pod autem (oslona silnika zdjeta), oleju nie przybywa /ubywa. Dynamika auta w porzadku, spalanie w normie, zadnych niepokojacych dzwiekow w silniku, nie dymi, zadnego masla pod korkiem, olej wyglada ok, nic nie smierdzi ze zbiornika wyrownawczego ani z chlodnicy.
Strasza mnie wszczelka pod glowica, jest o tym post na forum ale ma calkiem inne objawy.

Czy ktos z forumowiczow ma jakiekolwiek sugestie nt. przyczyn i ewentualnego rozwiazania?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez xANDy » 17 lis 2007, 21:15

Na zimnym silniku płynu jest mniej niż po zgaszeniu (po trasie), bo przecież woda się rozszerza cieplnie.
Ktoś miał taki problem w benzynie i w końcu znalazł na jakimś wężu (nagrzewnica czy coś obok) pęknięcie, które puszczało wodę od pod ciśnieniem (czyli jak był ciepły) i płyn od razu wysychał albo ciekło w czasie jazdy – na postoju żadnej plamy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez darrecki » 18 lis 2007, 00:15

xANDy napisał(a):Na zimnym silniku płynu jest mniej niż po zgaszeniu (po trasie), bo przecież woda się rozszerza cieplnie.
Ktoś miał taki problem w benzynie i w końcu znalazł na jakimś wężu (nagrzewnica czy coś obok) pęknięcie, które puszczało wodę od pod ciśnieniem (czyli jak był ciepły) i płyn od razu wysychał albo ciekło w czasie jazdy – na postoju żadnej plamy.


Pozwole sobie zadac lekko glupawe pytanie, a w zasadzie 2. Czy istnieje jakis plyn, ktory po dodaniu do cieczy chlodzacej zostawia slady w podczas wysychania (pozwolilo by to na w miare latwe znalezienie miejsca wycieku) No i 2gie pytanie: czy plyn moze ubywac jedynie podczas nagrzewania/stygniecia silnika? Calkiem niedawo mialem trase o dlugosci ponad 2000km, po jej przejechaniu nie zauwazylem ubytku plynu (przynajmniej takie mialem wrazenie). Potem auta uzywalem sporadycznie przez 2 tygodnie, jedynie wypady do miasta nie dluzsze niz 10km i po tym czasie zauwazylem ze poziom jest ponizej minimalnego.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez magicadm » 18 lis 2007, 13:17

darow napisał(a):Czy istnieje jakis plyn, ktory po dodaniu do cieczy chlodzacej zostawia slady w podczas wysychania (

Napewno możesz dodać jakiś marker UV

darow napisał(a):czy plyn moze ubywac jedynie podczas nagrzewania/stygniecia silnika?

Wszystko jest możliwe – u mnie np: wyciekało na gorącym silniku, ale od razu odparowywało:) Dopiero wizyta w kanale na gorącym, pracującym silniku pomogła w lokalizacji.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez darrecki » 21 gru 2007, 01:22

magicadm napisał(a):
darow napisał(a):Czy istnieje jakis plyn, ktory po dodaniu do cieczy chlodzacej zostawia slady w podczas wysychania (

Napewno możesz dodać jakiś marker UV

darow napisał(a):czy plyn moze ubywac jedynie podczas nagrzewania/stygniecia silnika?

Wszystko jest możliwe – u mnie np: wyciekało na gorącym silniku, ale od razu odparowywało:) Dopiero wizyta w kanale na gorącym, pracującym silniku pomogła w lokalizacji.


Z braku dostepu do kanalu wybralem sie do lokalnego serwisu mazdy. Dokladnie nie pamietam co mi facet tlumaczyl (cos o cisnieniach, cisnieniu zwrotnym, zwiekszaniu cisnienia w ukladzie) ale faktem jest, ze NIE WIDZA zadnych sladow ubytku plynu. I na podstawie testow jak i na podstawie dokladnego ogladniecia ukladu. Szkoda tylko ze ucieka :( No jak w Mazdzie nie moga znalezc przyczyny to ja rozkladam rece...
Na koniec facet powiedzial, ze to malo prawdopodobne ale moze to byc uszczelka pod glowica bo woda niekoniecznie musi isc w olej (bo tam jej brak).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Gawro57 » 21 gru 2007, 02:20

"darow"
Czy ostatnio nie był wymieniany płn chłodniczy w Twoim aucie ?
Ja miałem podobne zjawisko ale po konsultacji z "Jaksą"gdzie wymieniany był płyn stwierdził,ze układ wreszcie (po 3-m-cach) sie dobrze odpowietrzył i trzeba tylko dolać troche wody do kreski na zbiorniczku i wtedy bedziesz miał płyn na min.(ja wlałem tochę wody zdemineralizowanej do zbiorniczka ( i tak sie wymiesza z płynem)-tak na wszelki wypadek aby nie osadzał sie kamień.
Przynajmniej u mnie teraz tak jest ok.Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez darrecki » 21 gru 2007, 03:14

Gawro57 napisał(a):"darow"
Czy ostatnio nie był wymieniany płn chłodniczy w Twoim aucie ?
Ja miałem podobne zjawisko ale po konsultacji z "Jaksą"gdzie wymieniany był płyn stwierdził,ze układ wreszcie (po 3-m-cach) sie dobrze odpowietrzył i trzeba tylko dolać troche wody do kreski na zbiorniczku i wtedy bedziesz miał płyn na min.(ja wlałem tochę wody zdemineralizowanej do zbiorniczka ( i tak sie wymiesza z płynem)-tak na wszelki wypadek aby nie osadzał sie kamień.
Przynajmniej u mnie teraz tak jest ok.Leszek


Chcialbym zeby bylo jak piszesz. Niesetey plyn nie byl zmieniany od ponad 1,5 roku, a ubytki sa znaczne szczegolnie przy krotkich trasach (a raczej cyklach rozgrzewania/stygniecia silnika).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez darrecki » 2 sty 2008, 14:17

darow napisał(a):Z braku dostepu do kanalu wybralem sie do lokalnego serwisu mazdy. Dokladnie nie pamietam co mi facet tlumaczyl (cos o cisnieniach, cisnieniu zwrotnym, zwiekszaniu cisnienia w ukladzie) ale faktem jest, ze NIE WIDZA zadnych sladow ubytku plynu. I na podstawie testow jak i na podstawie dokladnego ogladniecia ukladu. Szkoda tylko ze ucieka :( No jak w Mazdzie nie moga znalezc przyczyny to ja rozkladam rece...
Na koniec facet powiedzial, ze to malo prawdopodobne ale moze to byc uszczelka pod glowica bo woda niekoniecznie musi isc w olej (bo tam jej brak).


Witam w nowym, 2008 roku!

Kontynuujac temat wycieku mam pytanie do posiadaczy M6 Diesel:
Czy przy probie odkrecenia nakretki na zbiorniczku z ciecza przy goracym silniku macie "syczenie". U mnie nie ma nic takiego, zupelny brak cisnienia. Poza tym rurka idaca z chlodnicy do tegoz ze zbiorniczka jest do niego wsunieta, nie ma zadnego uszczelnienia i mozna ja w kazdej chwili wyciagnac.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Pawnik » 2 sty 2008, 16:48

darow napisał(a):
darow napisał(a):Z braku dostepu do kanalu wybralem sie do lokalnego serwisu mazdy. Dokladnie nie pamietam co mi facet tlumaczyl (cos o cisnieniach, cisnieniu zwrotnym, zwiekszaniu cisnienia w ukladzie) ale faktem jest, ze NIE WIDZA zadnych sladow ubytku plynu. I na podstawie testow jak i na podstawie dokladnego ogladniecia ukladu. Szkoda tylko ze ucieka :( No jak w Mazdzie nie moga znalezc przyczyny to ja rozkladam rece...
Na koniec facet powiedzial, ze to malo prawdopodobne ale moze to byc uszczelka pod glowica bo woda niekoniecznie musi isc w olej (bo tam jej brak).


Witam w nowym, 2008 roku!

Kontynuujac temat wycieku mam pytanie do posiadaczy M6 Diesel:
Czy przy probie odkrecenia nakretki na zbiorniczku z ciecza przy goracym silniku macie "syczenie". U mnie nie ma nic takiego, zupelny brak cisnienia. Poza tym rurka idaca z chlodnicy do tegoz ze zbiorniczka jest do niego wsunieta, nie ma zadnego uszczelnienia i mozna ja w kazdej chwili wyciagnac.

Pozdrawiam

Tak ma być. Układ zbiorniczka wyrównawczego nie jest ciśnieniowy. Ze zbiornika tego rurka od chłodnicy zasysa albo wypluwa płyn i nic więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez maxymilianus » 2 sty 2008, 17:41

Witam!

Wyciek nie jest nieraz łatwo zlokalizować ale na mój rozum to ucieka tam gdzie masz ten zielony nalot (ja miałem to samo).Płyn szybko odparowuje i ciężko się zorientować gdzie jest usterka.Jedno wiem na pewno – te opaski ory w madzi są do bani. Ściągnij wąż dokładnie obejrzyj króciec czy nie jest "zarośnięty" lub wyżarty-jeśli tak to oczyść drobnym papierem ściernym odtłuść i załóż tradycyjną opaskę zaciskową. Płyn będzie znikał jeszcze przez jakiś czas ale później się już całkiem odpowietrzy i powinno być o.k. (przynajmniej tak było w moim).
Powodzenia!
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez darrecki » 3 sty 2008, 00:38

maxymilianus napisał(a):Witam!

Wyciek nie jest nieraz łatwo zlokalizować ale na mój rozum to ucieka tam gdzie masz ten zielony nalot (ja miałem to samo).Płyn szybko odparowuje i ciężko się zorientować gdzie jest usterka.Jedno wiem na pewno – te opaski ory w madzi są do bani. Ściągnij wąż dokładnie obejrzyj króciec czy nie jest "zarośnięty" lub wyżarty-jeśli tak to oczyść drobnym papierem ściernym odtłuść i załóż tradycyjną opaskę zaciskową. Płyn będzie znikał jeszcze przez jakiś czas ale później się już całkiem odpowietrzy i powinno być o.k. (przynajmniej tak było w moim).
Powodzenia!


Chyba bede sie musial za to w koncu wziasc sam, a nie jezdzic po serwisach i wydawac pieniadze na sprawdzania ktore nic nie daja :/ Przyznam, ze troche przeraza mnie uszczelka pod glowica, szczegolnie w UK gdzie godzina pracy "fachowca" w ASO to koszt od 70 funtow w gore. To sama robocizna wyniesie 1/5 wartosci tego auta tutaj.

Zapewne nie obejdzie sie bez spuszczenia plynu chlodniczego, w zwiazku z tym zapytam: czy istnieje jakas procedura odpowietrzania po ponownym napelnieniu? W Fiaciku i Renowce bylo kilka kurkow sluzacych do tego celu, jednak w Mazdzie jakos ich nie zauwazylem. Jaki plyn wlac? Obecnie dolewam "niebieskiego, nizamarzajacego"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6