Za dużo oleju silnikowego – zostawić czy odessać
Strona 1 z 1
Witam!
Mam takie pytanko dolalem sobie ostatnio troche oleju silnikowego ale troszke mi sie przelało – tak ze 200 ml. Czy moze to mieć jakiś negatywny wpływ na silnik czy zostawić i jeździć? Do przeglądu mam jeszcze 6 tys. km.
Pozdrawiam
Mam takie pytanko dolalem sobie ostatnio troche oleju silnikowego ale troszke mi sie przelało – tak ze 200 ml. Czy moze to mieć jakiś negatywny wpływ na silnik czy zostawić i jeździć? Do przeglądu mam jeszcze 6 tys. km.
Pozdrawiam
wg mnie spuść, albo odessij – bo raczej sporo przelałeś
może nie bardzo wiem co ile trzeba wymieniać olej w tych nowych cackach, ale bardziej bym się matrwił tym dlaczego musiałeś dolać i przelać aż 2 setki
Sebal napisał(a):Do przeglądu mam jeszcze 6 tys. km.
może nie bardzo wiem co ile trzeba wymieniać olej w tych nowych cackach, ale bardziej bym się matrwił tym dlaczego musiałeś dolać i przelać aż 2 setki
- Od: 27 mar 2007, 06:09
- Posty: 75
- Auto: było DiTD '00 jest HDi '07
odessij odessij... wg mojej wiedzy to przelanie oleju może spowodować podniesienie ciśnienia w ukłądzie ponad norme i w najlepszym wypadku puści Ci oring np na wale korbowym... a potem to bedzie już tylko do wymiany
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
W polifcie (143KM) oleju może być do prawie 2 wysokości min-max ponad max-em. Jest nawet taki 'x' na bagnecie. Ciekawe, czy 136KM tak sie różni od polifta w tym aspekcie ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Diesle biorą zawsze troche oleju. To nieprawda że nowe samochody nie wykazują zużycia oleju silnikowego. Każdy troche bierze dlatego zawsze co jakiś czas należy sprawdzać poziom na bagnecie. Wszytsko zależy od stylu jazdy. Przelałem bo nie wiedziałem jaka jest miarka na bagnecie tzn myslałem że wiecej będe musiał dolać niż rzeczywiście było trzeba. Ale nic to jutro popuszcze mu troche krwi
Sebal napisał(a):dlatego zawsze co jakiś czas należy sprawdzać poziom na bagnecie
kto jeździł Mazdą ten o tym wie
Sebal napisał(a):Diesle biorą zawsze troche oleju
no nie wiem czy tędy droga choć to prawda że diesel weźmie proporcjonalnie więcej niż benzyna ale... mój ma ponad 200tyś i jakos od wymiany do wymiany nie musze dolewać a jesli cos mi bierze to śladowe ilości... W Twojej 6-ce jesli bierze to coś jest nie tak
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Grzyby napisał(a):kto jeździł Mazdą ten o tym wie
Przejechałem 60 tys DITD i nie zaobserwowałem nic niepokojącego.
PS
Jechałeś dziś M6 przed 9-tą rano Al. Niepodległości w stronę Centrum???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Jechałeś dziś M6 przed 9-tą rano Al. Niepodległości w stronę Centrum?
tak
TK3404A
Czyżby w końcu ktoś mnie widział w wawie?
magicadm napisał(a):Przejechałem 60 tys DITD i nie zaobserwowałem nic niepokojącego
ale stan sprawdzałeś
Napisałem "tak ogólnie" bardziej jako użytkownik benzyniaka Mazdy (FS)
Witam!Odessij.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Tak jak patrze to narazie 50 % za a 50 % przeciw . Rzuce chyba monetą... a jak znam siebie i to że w dzień o tym zapominam to przejżdze tak do przeglądu
Nawet fotkę dostaniesz z policjiGrzyby napisał(a):TK3404A
Czyżby w końcu ktoś mnie widział w wawie?
Przez turbo szczegolnie 136 konna jednostka – zawsze uswiniony jest wlot do intercoolera , nazwę to normą.Sebal napisał(a):Diesle biorą zawsze troche oleju.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Przez turbo szczegolnie 136 konna jednostka – zawsze uswiniony jest wlot do intercoolera , nazwę to normą.
Ja bym tego nie nazwał "norma" bo u mnie "odpukać w nie malowane" jest suchutko.
To chyba w duzej mierze zalezy od stylu jazdy – taka jest moja opinia.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Oczywiscie są wyjątki ale ......szukanie igły w stogu siana
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6