Strona 56 z 136

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 6 lip 2010, 20:17
przez aniol0007
Wymiana filtra i czujnika. Na tym polega naprawa w moim przypadku. Odbieram na dniach. Nie mam ani dobrych ani zlych doswiadczen z aso. Tym bardziej na obczyznie. Czy istnieje "domowy" sposob na sprawdzenie czy filtr zostal wymieniony na nowy?

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 6 lip 2010, 20:47
przez krzych
Chyba tylko naocznie na podnosniku od spodu jesli potrafisz odroznic blache ktora jezdzila od niejezdzonej...

Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 6 lip 2010, 23:52
przez Enduro
nowy to sie swieci, jak psie jajka..
pozdr
E.

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 7 lip 2010, 13:21
przez craft
jestem jednym z tych ktorzy przeklinaja dpf, mazda 5 z 2007r 50tys przebiegu na gwarancji a dpf juz 3 razy przepalany, osatnio pelny przeglad w czerwcu 2010 lacznie z przepaleniem dpf i co..... wczoraj odstawilem, znow to samo po 500 km!mocno zastanawiam sie nad emulatorem bo jak dpf odezwie sie gdzies daleko na trasie a madzia przejdzie na tryb awaryjny to sam sie zastanawiam co zrobie, ubilbym ekologow za ten wynalazek a w salonie nic sobie z tego nie robia trzeba przepalac i najlepiej olej wymieniac ot cala ich pomoc

filtr DPF

PostNapisane: 7 lip 2010, 14:38
przez Enduro
craft napisał(a):.. ubilbym ekologow za ten wynalazek a w salonie nic sobie z tego nie robia trzeba przepalac i najlepiej olej wymieniac ot cala ich pomoc

wspolczuje..!
tez kupilem DPF-a no i po wakacjach zaczne go eksplatowac (po naprawie silnika!)
ale wiem z ASO, ze po aktualizacji softu /oprogramowania silniki z DPF-em nie maja zbyt wielu problemow,
choc po zastanowieniu sie przypuszczam, ze jakosc paliwa no i zawartosc spalin ma tez spore znaczenie...
pozdr.
E.

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 7 lip 2010, 20:21
przez MIROSLAV
popieram kolegę crafta.

U mnie DPF zapalał się akurat w trasie. Pic na wodę to przepalanie co 500 km to jest nigdy nie kończąca się opowieść dawać co jakiś czas kilka stówek. Może ktoś ma szczęście ale ja nie i jak czytam to zbyt wielu ma z tym problem. Jest to lipa i bubel Mazdy, a miałem o japońcach dobre zdanie.

A przy okazji może wiecie jak sprawdzić wersje softu? Tylko ASO?

Pozdrawiam
Miroslav

Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 7 lip 2010, 20:29
przez Enduro
MIROSLAV napisał(a):A przy okazji może wiecie jak sprawdzić wersje softu? Tylko ASO?
Pozdrawiam
Miroslav

raczej tak, no chyba ze ktos wtajemniczony z odp sprzetem...
pozdr.
E.

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 7 lip 2010, 21:27
przez craft
a czy jest ktos na forum kto ma emulator w 5? zastanawiam sie bardzo mocno nad tym rozwiazaniem ale chetnie poczytam opinie osob ktore juz go maja

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 7 lip 2010, 22:05
przez MIROSLAV
O ile wiem kolega Rado montował w M6. Masz ten sam silnik w 5 co w 6. Fakt trochę mało opinii na ten temat czekam jeszcze na opinie Marcina5 miał to dziś zakładać. Trochę dużo chcą za montaż 2,5 tys.
Filtr u Klińskiego można kupić już za mniejsze pieniądze
do 6
http://www.kalinski.pl/product_info.php ... cts_id/182
do 5
http://www.kalinski.pl/product_info.php ... cts_id/183

Jeśli to nie jest lipa to Mazda nie pohandluje ze swoimi chorymi cenami.

Nie rozumiem czemu mają ludzi za frajerów.

Pozdrawiam

Miroslav

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 00:24
przez krzych
MIROSLAV napisał(a):Nie rozumiem czemu mają ludzi za frajerów.

Nie ma juz diesli bez DPF, nie tyle maja ludzi za frajerow, co nie umieja zrobic filtra DPF tak, zeby nie byl problemem, tyle.

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 08:22
przez craft
ja bede mial filtr przepelany 4 raz przy 50tys! w salonie 250 zl + moze olej 350zl razem 600 x 4 =2400 na emulator juz bym mial a zapewne to nie ostatnie przepalanie tego wynalazku......

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 08:43
przez Marcin5
Jestem świeżo po montażu emulatora, jak na razie (odpukać) wszystko w jak najlepszym porządku. Całość trwała ok 6,7 godzin. Sam emulator jest całkowicie niewidoczny, schowany za plastikiem osłaniającym akumulator. Sama obudowa filtra też jest na miejscu, emulator nie ingeruje w sterownik silnika tak jak to robi druga metoda pozbycia się DPFu i po podpięciu do komputera filtr jest widoczny, widoczne jest nawet jego ściemnione zasadzenie. Można więc powiedzieć że wszystko jest na swoim miejscu i do Berlina wjadę :) Samochód dostał trochę większego kopa, żywiej i szybciej wchodzi na obroty co mnie bardzo cieszy. Drugą rzeczą którą zauważyłem oczywiście prócz braku momentu przepalania jest trochę basowy pomruk samochodu, wcześniej brzmiał jak pszczółka, teraz czasami przypomina jakiegoś dzikiego zwierzaka :D Kolejną zmianą jest spalanie, przynajmniej w moim przypadku gdzie 50km cykle pomiędzy przepalaniami siały spustoszenie w baku. Wczoraj wracając, maks prędkość 130km, komputer wskazał 5,5l/100km. Podsumowując, nie ma do czego się przyczepić ale zrobiłem dopiero 120km i na większe wnioski przyjdzie jeszcze czas.

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 11:17
przez jarku007
Marcinie obserwuj i jeśli można dziel się z nami Swoimi spostrzeżeniami bo można Tobie zaufać ( staż na forum ) a nigdy nie wiadomo którego z nas to ... wpędzi w kłopoty .

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 18:58
przez krzych
Marcin5 napisał(a):Jestem świeżo po montażu emulatora, jak na razie (odpukać) wszystko w jak najlepszym porządku. Całość trwała ok 6,7 godzin. Sam emulator jest całkowicie niewidoczny, schowany za plastikiem osłaniającym akumulator. Sama obudowa filtra też jest na miejscu, emulator nie ingeruje w sterownik silnika tak jak to robi druga metoda pozbycia się DPFu i po podpięciu do komputera filtr jest widoczny, widoczne jest nawet jego ściemnione zasadzenie. Można więc powiedzieć że wszystko jest na swoim miejscu i do Berlina wjadę :) Samochód dostał trochę większego kopa, żywiej i szybciej wchodzi na obroty co mnie bardzo cieszy. Drugą rzeczą którą zauważyłem oczywiście prócz braku momentu przepalania jest trochę basowy pomruk samochodu, wcześniej brzmiał jak pszczółka, teraz czasami przypomina jakiegoś dzikiego zwierzaka :D Kolejną zmianą jest spalanie, przynajmniej w moim przypadku gdzie 50km cykle pomiędzy przepalaniami siały spustoszenie w baku. Wczoraj wracając, maks prędkość 130km, komputer wskazał 5,5l/100km. Podsumowując, nie ma do czego się przyczepić ale zrobiłem dopiero 120km i na większe wnioski przyjdzie jeszcze czas.


Dzieki za czesc odpowiedzi z watku:
viewtopic.php?f=90&t=100607#p1744907
Zaskakujace jaki ten swiat maly ;)

jarku007 napisał(a):Marcinie obserwuj i jeśli można dziel się z nami Swoimi spostrzeżeniami bo można Tobie zaufać ( staż na forum ) a nigdy nie wiadomo którego z nas to ... wpędzi w kłopoty .

Wiele firm ma tu dlugi staz.

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 20:48
przez craft
ja tez zdecydowalem sie na emulator dzis dzwonilem do serwisu w sprawie przepalenia dpf 4 raz od 2007r mazda 5 na gwarancji do sierpnia i oczywiscie zostalem zlany – wina uzytkownika bo to nie jest samochod do jazdy po miescie to ja sie pytam czemu tylko mazda ma z tym problem?! Ile moga jezdzic nia po miescie jest jakis limit?!poza tym czujnik dpf mruga oraz silnika i trakcji pojazd w trybie awaryjnym w jednym srwisie karza na lawecie przywiezc samochod a w innym ze moge jeszcze jechac – rece opadaja, a najlepsze jest to ze olej tez bede musial wymienic i aso ma 500zl w kieszeni wiedzac ze niedlugo znow przyjade... niestety musze przyznac ze popelnilem blad kupujac 5-tke mam nadzieje ze emulator zakonczy moje problemy a w serwisie mady juz sie chyba nie pojawie....

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 21:17
przez Myjk
craft napisał(a):ja tez zdecydowalem sie na emulator

Możecie z łaski swojej nie śmiecić tutaj? Wątek o emulatorze jest w innym miejscu.

craft napisał(a):to ja sie pytam czemu tylko mazda ma z tym problem?!

Kto Cię tak oszukał? Pierwszymi autami które miały wyjmowane filtry były auta ze
stajni PSA, następnie VW a dopiero ostatnio opracowano emulator do Mazdy...

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 21:50
przez craft
Kto Cię tak oszukał?
nie rozumiem w jakim kontekscie padlo to pytanie i czego dotyczy a watkow o dpf-ie i emulatorze bedzie coraz wiecej bo coraz wiecej osob ma z tym problemy a tutaj one sie lacza

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 8 lip 2010, 22:14
przez MIROSLAV
Marcin5 napisał(a):JDrugą rzeczą którą zauważyłem oczywiście prócz braku momentu przepalania jest trochę basowy pomruk samochodu, wcześniej brzmiał jak pszczółka, teraz czasami przypomina jakiegoś dzikiego zwierzaka :D


trochę mnie zmartwiłeś. Ten samochód i tak jest głośny (mowa o M6) jak po wywaleniu wnętrzności filtra DPF staje się jeszcze głośniejszy to przykre. Może to przyczyna że tam zostaje pusta puszka i robi się z tego strumienica.
Jest to mocno odczuwalne?

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 9 lip 2010, 08:13
przez Myjk
craft napisał(a):nie rozumiem w jakim kontekscie padlo to pytanie i czego dotyczy

Przecież zacytowałem, ba, nawet wyjaśniłem. Przeczytaj może z łaski swojej.

craft napisał(a):a watkow o dpf-ie i emulatorze bedzie coraz wiecej

Możesz być pewien, nie będzie więcej wątków.

craft napisał(a):bo coraz wiecej osob ma z tym problemy a tutaj one sie lacza

Powiedz mi, tak na logikę, czy jeśli ktoś zamontuje sobie emulator to będzie miał
później problemy z filtrem DPF czy też będzie miał ew. problemy z emulatorem?

Re: Problemy związane z filtrem DPF

PostNapisane: 9 lip 2010, 08:22
przez Marcin5
Myjk ma racje, także proszę cię, jeśli to możliwe o wycięcie postów o emulatorze z tego wątku do wątku słusznego.