Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
MIROSLAV, jak z przepaleniami serwisowymi, czy występują, co jaki dystans (przynajmniej w przybliżeniu) i jak z tym "sławetnym" dymieniem przy jeździe bez DPF, Marcin5, ty też jeździsz bez DPF (przynajmniej bez środka), podziel się bliżej wrażeniami.
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
Jak już pisałem wcześniej nie zauważyłem przepalań, nic mi też nie kopci, zrobiłem już ok 6500km na emulatorze i jak na razie bez żadnych problemów, co tu więcej opisywać:) Opiszę jak coś się spieprzy
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
cześć, mam pytanie do Was ad dpfu i wypalania w trakcie jazdy: na których biegach i przy jakich obrotach aktywuje się procedura wypalania dpfa? wiem, że kontynuacja zalecana jest przy obrotach 2.2-2.4 rpm. niestety mam teraz problem z migającą diodą dpf (pierwszy raz), tego samego dnia zrobiłem jeszcze trasę 300 km na jednym uruchomieniu silnika (już z migającą kontrolką), starałem się trzymać obroty między 2-2.5k rpm na każdym biegu ale nic się nie zmieniło. wypalanie przyuważyłem raz-na 3. spalanie skoczyło mi do 10l (stąd mam podejrzenie że taki wtrysk jest puszczany tylko na 3. właśnie), zdążyłem aktywować autopilota i tak toczyłem się ok 65kmh przez 2-3 minuty do momentu gdy spalanie spadło do realnych 5l. niestety dpf dalej miga... pytam o te biegi bo moje auto robi często trasy rzędu 300-500 km (więc statystycznie kilka okazji do wypalania) i to raczej szybko bo w nocy (czyli mało szarpanego wyprzedzania) a nie kojarzę, żeby wypalanie aktywowało się na 6. b przy 160kmh... teraz pewnie czeka mnie serwis a jeszcze pewniej 'alternatywne rozwiązanie problemu' – emulator lub inna cholera. przebieg teraz 74k km. i jeszcze jedno pytanie: czy na aktywowanie wypalania dpfu ma np wpływ to że jedziemy w deszczu i puszka jest schładzana? może absurdalne pytanie ale samo rozwiązanie pt dpf nie jest wiele lepsze... ;–) dzięki za odpowiedzi, pzdr
-
ak2232
pionowy napisał(a):MIROSLAV, jak z przepaleniami serwisowymi, czy występują, co jaki dystans (przynajmniej w przybliżeniu) i jak z tym "sławetnym" dymieniem przy jeździe bez DPF, Marcin5, ty też jeździsz bez DPF (przynajmniej bez środka), podziel się bliżej wrażeniami.
Cześć
też nie zauważyłem przepaleń serwisowych. Zrobiłem trasę Wa-wa Gdańsk i powrót i nie było problemu.
zauważyłem jednak że z wydechu wypadają odrobinki sadzy być może przyczyna jest gdzieś indziej, że podczas pracy powstaje nadmiar sadzy.
Samochód pracuje prawidłowo i fajnie przyspiesza i ogólnie teraz nie mam zastrzeżeń poza tym jednym małym szczegółem.
Może to wtryski albo podkładki pod wtryskami albo zawór ERG tylko nie znam objawów.
Oleju nie przybywa.
Jeśli ma ktoś odpowiedź na moje wątpliwości proszę o info.
Przebieg 2 tys po operacji wycięcia "ślepej kiszki":
Pozdrawiam
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
a co to oznacza, bo nie jestem wtajemniczony..MIROSLAV napisał(a):Przebieg 2 tys po operacji wycięcia "ślepej kiszki":
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
MIROSLAV napisał(a):...Wyjęciu filtra i montażu emulatora
Aaaa, i wsio jest absolutnie okay?
a czy spalanie spadlo?
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
czy gdy kontrolka dpfu zacznie migać to czy przy przeprowadzaniu wypalania w warunkach drogowych jest szansa że to zgaśnie czy raczej wymaga to kasowania serwisowego? kojarzę jedną historię tu na forum, że komuś kontrolka dpf zgasła w trasie, ale... ja od pojawienia sie migania przyłożyłem się do pilnowania chwilowego spalania, zrobiłem 3 wypalania na trasie przy 3 podróżach (każde trwało 11-12km (! – dużo chyba) przy zablokowanej tempomatem prędkości 60kmh na 3. b – nikt nie trąbił ;–) w mieście bez szans... odpowiedziałem sobie sam-przepalanie nie działa na innych niż trójka biegach...) aaale efektów brak, kontrolka dpf miga, poza tym auto śmiga normalnie, spalanie średnie w normie, olej w silniku w pół drogi f do x... więc jak, zgasło to komuś przed serwisem? ;–)
wdzięczny będę za info
pzdr
ak
wdzięczny będę za info
pzdr
ak
-
ak2232
Witam, wczoraj na trasie podczas jazdy ok 140 km/h włączyła mi się kontrolki engine i dsc na raz a kontrolka dpf zaczęła migać. Auto straciło moc mogłem jechać max 80km/h a potem to już nawet 60 km/h – wyjazd był pilny więc nie przerwałem jazdy. WIedziałem już o podstawach przepalania więc próbowałem to zrobić – zastosowałem stałą jazdę na wyższych obrotach. Auto trochę się odetkało i odzyskałem możliwość rozwinięcia większych prędkości, ale mocy do końca nie ma. MOge ocenić że mam 1/2 mocy – brak "kopyta". Wszystkei kontrolki jak wyżej pozostały. Martwię się co to jest. Cała rzecz działa się na trasie Gliwice – Opole, Opole – Gliwice. W sumie starając się przepalić zrobiłem prawie 80 km:(
poradźcie coś bo już się obawiam drogiego salonu (Zabrze).
poradźcie coś bo już się obawiam drogiego salonu (Zabrze).
-
zamoy
zamoy napisał(a):poradźcie coś bo już się obawiam drogiego salonu (Zabrze).
bez ASO i i ch testera nie da rady nic zrobic...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
miałem to samo: kontrolki check engine+DSC+migająca DPF
brak mocy, auto rozpędzało się w miarę płynnie, ale tak do 120 km/h, dalej już znacznie wolniej
pomogło wypalenie filtra w serwisie (koszt 160 zł w Słupsku)
pokazało przy okazji na kompie kilka innych drobnych błędów, nie pamiętam już jakich, ale zostały wykasowane
na koniec kalibracja wtryskiwaczy, bo trochę klekotał i samochód jak nowy
rachunek wyniósł 300 zł, także póki co nie bój się strasznych kosztów
p.s. sprawdź też poziom oleju
pozdr
brak mocy, auto rozpędzało się w miarę płynnie, ale tak do 120 km/h, dalej już znacznie wolniej
pomogło wypalenie filtra w serwisie (koszt 160 zł w Słupsku)
pokazało przy okazji na kompie kilka innych drobnych błędów, nie pamiętam już jakich, ale zostały wykasowane
na koniec kalibracja wtryskiwaczy, bo trochę klekotał i samochód jak nowy
rachunek wyniósł 300 zł, także póki co nie bój się strasznych kosztów
p.s. sprawdź też poziom oleju
pozdr
- Od: 26 lip 2010, 22:39
- Posty: 12
- Skąd: pomorskie
- Auto: Mazda 6 MZR-CD GY 143 KM 2007 r.
Enduro napisał(a):MIROSLAV napisał(a):...Wyjęciu filtra i montażu emulatora
Aaaa, i wsio jest absolutnie okay?
a czy spalanie spadlo?
pozdr. E.
tak spalanie spadło o między 1-2 L w zależności od tego czy trasa czy miasto.
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
dzięki za podpowiedzi. Dziś byłem u mechanika na kompie. wyszło:
P2453, P0299, P0101, P0104, P242F, P 2458 – po zresetowaniu powtórzyły się trzy błędy: P2453 filtr cząstek stałych, P242F przeływomierz i P2458 nieznana usterka. Diagnoza konieczne czyszczenie filtra.
Zastanawia mnie tylko dlaczego nie udało mi się skutecznie przepalić tego filtra na trasie – jechałem kilkadziesiąt kilometrów na obrotach ok. 3,5 tys – raz tylko odczułem poprawę mocy (wróciło do jakichś 3/4 pierwotnej mocy) i mogę teraz jeździć do ok. 140 km/h ale bez "odrzutu". Czy to może oznaczać, że kupiłem już auto (maj 2010) z zapchanym częściowo filtrem czy sam zapchałem (jeżdżę zwykle cyklem mieszanym raz – dwa w tygodniu trasa 200-300 km, reszta miasto, choć przed tym zdarzeniem właśnie odpuściłem trasy przez miesiąc).
Czy po ewentualnym obejściu (wyjęciu) DPF dymię na czarno sadzą?
pozdrawiam
P.S. po końcowym rozwiązaniu problemu napiszę dla potomnych – bo też z tego Forum wiem w ogóle o co kaman:)
P2453, P0299, P0101, P0104, P242F, P 2458 – po zresetowaniu powtórzyły się trzy błędy: P2453 filtr cząstek stałych, P242F przeływomierz i P2458 nieznana usterka. Diagnoza konieczne czyszczenie filtra.
Zastanawia mnie tylko dlaczego nie udało mi się skutecznie przepalić tego filtra na trasie – jechałem kilkadziesiąt kilometrów na obrotach ok. 3,5 tys – raz tylko odczułem poprawę mocy (wróciło do jakichś 3/4 pierwotnej mocy) i mogę teraz jeździć do ok. 140 km/h ale bez "odrzutu". Czy to może oznaczać, że kupiłem już auto (maj 2010) z zapchanym częściowo filtrem czy sam zapchałem (jeżdżę zwykle cyklem mieszanym raz – dwa w tygodniu trasa 200-300 km, reszta miasto, choć przed tym zdarzeniem właśnie odpuściłem trasy przez miesiąc).
Czy po ewentualnym obejściu (wyjęciu) DPF dymię na czarno sadzą?
pozdrawiam
P.S. po końcowym rozwiązaniu problemu napiszę dla potomnych – bo też z tego Forum wiem w ogóle o co kaman:)
-
zamoy
Co do dymienia to nowy diesel na Common Rail nie może dymić!!! Jeżeli dymi to coś jest nie tak albo ma przejechane 200'000 i już może puszczać DELIKATNIE dymka przy gwałtownym starcie. Co do białego dymu to jest to niespalona ropa która jest pakowana do DPF'a podczas regeneracji.
Opiszę tu w kilku zdaniach moją "przygodę" z tym wynalazkiem.
U mnie problem z DPF pojawił przy 150'000km. Dokładnie takie same objawy. Pojechałem do ASO i delikatnie mówiąc cena jaką usłyszałem za nowy filtr wbiła mnie w ziemie! Poszukałem w internecie i na Allegro zamówiłem filtr z niby nowym wkładem. Nie jestem specjalistom ale jego wnętrze na nowe nie wyglądało a obudowa dostała drugie życie po odmalowaniu. Z takim fantem pojechałem do mechanika który wymienił filtr stary na "nowy". Zadowolony pojechałem do serwisu, panowie skasowali jakieś dane w komputerze silnika, potem skasowali mnie , kontrolka zgasła a ja zadowolony cieszyłem się z jazdy, w końcu zapłaciłem 1/4 ceny nowego filtra. niestety moja radość szybko się skończyła, po 5 tys. km DPF zamrugał ponownie. W serwisie odczytali ponownie ten sam błąd, czyli "nowy" DPF się skończył... Nie będę opisywał jak wk****ony byłem, oczywiście gość, który mi sprzedał DPF nie ma sobie nic do zarzucenia. W czasie konfliktu ze sprzedawcom trefnego filtra znalazłem w internecie ofertę gościa który z tych silników usuwa to dziadostwo bez problemu i daje na to gwarancje, dla tych którzy maja ten sam problem daje LINK ( link wymoderowano można na PW zapytać ) do fachowca i przestrzegam przed "jak nowymi" filtrami. Dodam tylko że po wywaleniu filtra auto nie dymi co wg. sprzedawcy zamiennika było przyczyną ponownego zabicia wkładu. Teraz już tylko walczę o swoje pieniądze
Opiszę tu w kilku zdaniach moją "przygodę" z tym wynalazkiem.
U mnie problem z DPF pojawił przy 150'000km. Dokładnie takie same objawy. Pojechałem do ASO i delikatnie mówiąc cena jaką usłyszałem za nowy filtr wbiła mnie w ziemie! Poszukałem w internecie i na Allegro zamówiłem filtr z niby nowym wkładem. Nie jestem specjalistom ale jego wnętrze na nowe nie wyglądało a obudowa dostała drugie życie po odmalowaniu. Z takim fantem pojechałem do mechanika który wymienił filtr stary na "nowy". Zadowolony pojechałem do serwisu, panowie skasowali jakieś dane w komputerze silnika, potem skasowali mnie , kontrolka zgasła a ja zadowolony cieszyłem się z jazdy, w końcu zapłaciłem 1/4 ceny nowego filtra. niestety moja radość szybko się skończyła, po 5 tys. km DPF zamrugał ponownie. W serwisie odczytali ponownie ten sam błąd, czyli "nowy" DPF się skończył... Nie będę opisywał jak wk****ony byłem, oczywiście gość, który mi sprzedał DPF nie ma sobie nic do zarzucenia. W czasie konfliktu ze sprzedawcom trefnego filtra znalazłem w internecie ofertę gościa który z tych silników usuwa to dziadostwo bez problemu i daje na to gwarancje, dla tych którzy maja ten sam problem daje LINK ( link wymoderowano można na PW zapytać ) do fachowca i przestrzegam przed "jak nowymi" filtrami. Dodam tylko że po wywaleniu filtra auto nie dymi co wg. sprzedawcy zamiennika było przyczyną ponownego zabicia wkładu. Teraz już tylko walczę o swoje pieniądze
-
JanuszW
jack7 napisał(a):wzruszająca reklama
to z zycia wziete ostrzezenie, tymbardziej ze kolega nie pisze historii uslyszanej w tramwaju a ponadto uszczupilo to przezycie jego kase..
i tu zycze powodzenia w walce ze sprzedawca prawie nowego filtra!
podr.E
Ostatnio edytowano 15 wrz 2010, 23:29 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a mnie tu jednak reklamą zaciąga, ale czas zweryfikuje użytkownika: memberlist.php?mode=viewprofile&u=44512
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
jack7 napisał(a):wzruszająca reklama
Szkoda gadać... Następnym razem nie będę pisał tak rzeczowych odpowiedzi...
Gdyby wszyscy oferowali taką samą cenę za tą usługę linka by nie było, ale to najtańsza oferta jaka znalazłem, a trochę się naszukałem i na dzwoniłem.
-
JanuszW
JanuszW napisał(a):link wymoderowano można na PW zapytać
Miło, że to najtańsza oferta, ale od polecania warsztatów jest inny dział (polecane/niepolecane) a ten dział jest od rozmawiani na temat usterek silników Diesela w naszych mazdach, więc jeśli ktoś będzie chciał namiar na ten zakład to o niego zapyta. Pozdrawiam
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6