Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam wszystkich. Ja od wczoraj jestem po zabiegu DPF. Koszt usunięcia dpf oraz wstawienia emulatora to 1800 zł. i gwarancja na 2 lata . W Żernikach Wrocławskich jest serwis C-Tronic który w profesjonalny sposób to ustrojstwo demontuje i omija. Oni zajmują się elektroniką samochodów i słyszłem dużo pozytywnych opini o ich usługach. Najlepsze jest to że swoją M6 eksploatowałem głównie na długich odcinkach, obr. powyżej 2,2 tys. wypalanie filtra systematyczne, olej dexelia, a filtr i tak się zapchał Wypalanie w serwisie to tylko podleczenie na krótki czas a wymiana wg mazdy filtra bezobsługowego jest nieunikniona. Serwisy autoryzowane to nie profesjonaliści tylko wymieniacze na nowe Pozdrawiam
- Od: 29 sie 2008, 16:15
- Posty: 7
- Skąd: Strzegom
- Auto: Mazda CX-5 2.0 l 2018 r.
rmkb1 napisał(a):Najlepsze jest to że swoją M6 eksploatowałem głównie na długich odcinkach, obr. powyżej 2,2 tys. wypalanie filtra systematyczne, olej dexelia, a filtr i tak się zapchał
Co się dziwisz, auto masz z drugiej ręki -- cholera wie co się z nim działo. BTW Jaki masz przebieg?
Pozdor Myjk
Ja swoją M6 kupiłem od znajomego a on brał ją w salonie w niemczech i miała wtedy nakręcone 40 tys. i także eksploatacja głównie trasa. Moim zdaniem ten filtr to jedno wielkie nieporozumienie. Kiedy auto było na zabiegu ja czekając usłyszłałem że jestem 48 osobą w tym miesiącu która ma problem z dpf
- Od: 29 sie 2008, 16:15
- Posty: 7
- Skąd: Strzegom
- Auto: Mazda CX-5 2.0 l 2018 r.
W takim razie widze ze moja GG jest super , ma obecnie autentyczne 150 tys km i nie wiem co to znaczy DPF , nigdy nie zapaliła sie kontrolka DPF , nie mam problemu z przybywaniem ( rozcienczaniem ) oleju , podpinajac IDS ( po wymianie oleju ) sprawdzam jaki procent sadzy posiada- wynik zawsze jest zadawalajacy ( 1,90 – 2.10 kontrolke wywala przy 6 – 8 blokada 10 i wyzej ) Olej wymieniam co 10 tys km.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
rmkb1 napisał(a):jestem 48 osobą w tym miesiącu która ma problem z dpf
Szokujące... dla uzupełnienia statystki dodaj ile z tych osób było pierwszymi właścicielami.
Potem ile samochodów z DPFem jeździ po naszych drogach i ani myśli go wycinać.
Jaksa napisał(a):W takim razie widze ze moja GG jest super
Nie tylko Twoja
Jaksa napisał(a):Olej wymieniam co 10 tys km.
Ja mam co prawda trochę trudniej, więc wymieniam olej co 20k -- jak instrukcja nakazuje. Jeżdżę w mieście i też nie wiem co to DPF. Ale w listopadzie kończy się gwarancja, wtedy... Wszystko się może zdarzyyyyyć, gdy głowa pełna marzeń... Gdy bardzo czegoś pragniesz, gdy bardzo chcesz... ooo... oooo...
Pozdor Myjk
Wyluzuj , wszystko bedzie git , masz auto zadbane , jestes pierwszym włascicielem co jest wazne ... no i znasz mnie sąsiedzieMyjk napisał(a):Wszystko się może zdarzyyyyyć
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Może ja coś dopowiem na temat DPF-u w mojej Mazdzie. Samochód posiadam od czerwca 2009 roku. Gdy ją kupowałem na liczniku miała 140 tys.km, co później potwierdziła rozmowa telefoniczna z niemieckim serwisem gdzie była serwisowana. Aktualnie mam "nakręcone" 180 tys.km, i odpukać nic się z filtrem nie dzieje, może przez to że samochód jest eksploatowany głównie w trasie (Wałbrzych – Kraków, Częstochowa). Niedługo będę wymieniał olej to poproszę żeby sprawdzili jaki mam procent sadzy w filtrze.
Poziom oleju niestety się podnosi, ale nie jest to stan, który powinien niepokoić. Do znaku X jest jeszcze kawałek. Jak będą jakieś problemy z filtrem (oby nie) to na pewno się do Was odezwę .
Pozdrawiam
Może ja coś dopowiem na temat DPF-u w mojej Mazdzie. Samochód posiadam od czerwca 2009 roku. Gdy ją kupowałem na liczniku miała 140 tys.km, co później potwierdziła rozmowa telefoniczna z niemieckim serwisem gdzie była serwisowana. Aktualnie mam "nakręcone" 180 tys.km, i odpukać nic się z filtrem nie dzieje, może przez to że samochód jest eksploatowany głównie w trasie (Wałbrzych – Kraków, Częstochowa). Niedługo będę wymieniał olej to poproszę żeby sprawdzili jaki mam procent sadzy w filtrze.
Poziom oleju niestety się podnosi, ale nie jest to stan, który powinien niepokoić. Do znaku X jest jeszcze kawałek. Jak będą jakieś problemy z filtrem (oby nie) to na pewno się do Was odezwę .
Pozdrawiam
-
mały1982
Jaksa napisał(a):no i znasz mnie ...
- Jaksa – Ciebie to Wszyscy znają ...
Jaksa napisał(a):sąsiedzie
- Tylko że nie każdy może być Twoim sąsiadem ...
- Więc , co Nam pozostaje ? – forum i
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Jeszcze chyba nie wszyscy ale fakt jest faktem ze troche ludzi mnie znajarku007 napisał(a):Jaksa – Ciebie to Wszyscy znają
Sąsiadem nazywam wszystkich ktorzy mieszkaja 20 minut drogi od mojego miejsca zamieszkania , zawsze mozna zamieszkac na Grochowie .....i być moim sąsiademjarku007 napisał(a):Tylko że nie każdy może być Twoim sąsiadem
Zgadzam sie , tu jest sporo wiedzy na rozne tematy .jarku007 napisał(a):co Nam pozostaje ? – forum
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Eeee trzymać mi się tematu
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Dzień dobry
czytam i czytam i nie wiem co zrobic dpf mrugal od 4 tys km ale jezdzilem bo nic wiecej oprucz tego sie nie dzialo.jakies 3 tys temu wymienilem olej bo myslalem ze mu przejdzie tyle ze robilem to sam
teraz auto przeszło w tryb awaryjny mruga dpf i swieci kontrolka od silnika
nie wiem czy powinnem sie udac do servisu na mala diagnostyke czy od razu zalozyc emulator
-czy po wymianie oleju powinnem sie podpiac pod kompa w servisie
_czy nie podpiecie sie pod niego moglo spowodowac przejscie w tryb awaryjny
-czy powodem tego moze byc tylko ten nieszczesny dpf
jestem drugim wlascicielem auto ma zrobione okolo 160tys mil pisze okolo bo licznik jak sie okazalo byl cofany ostatni servis aso wykonywalo na 144tys mil 6 miesiecy przed tym jak go kupilem
a ja zaczolem przygode na stan licznika 77tys i w sumie mam go rowny rok i do tej pory dawalem z nim sobie rade sam no ale teraz niestety skapitulowalem
co radzicie od razu emulator czy jeszcze prubowac go ratowac w servisie
troszke boje sie angielskich cen
a koszty zamontowania emulatora podobne jak u nas
czytam i czytam i nie wiem co zrobic dpf mrugal od 4 tys km ale jezdzilem bo nic wiecej oprucz tego sie nie dzialo.jakies 3 tys temu wymienilem olej bo myslalem ze mu przejdzie tyle ze robilem to sam
teraz auto przeszło w tryb awaryjny mruga dpf i swieci kontrolka od silnika
nie wiem czy powinnem sie udac do servisu na mala diagnostyke czy od razu zalozyc emulator
-czy po wymianie oleju powinnem sie podpiac pod kompa w servisie
_czy nie podpiecie sie pod niego moglo spowodowac przejscie w tryb awaryjny
-czy powodem tego moze byc tylko ten nieszczesny dpf
jestem drugim wlascicielem auto ma zrobione okolo 160tys mil pisze okolo bo licznik jak sie okazalo byl cofany ostatni servis aso wykonywalo na 144tys mil 6 miesiecy przed tym jak go kupilem
a ja zaczolem przygode na stan licznika 77tys i w sumie mam go rowny rok i do tej pory dawalem z nim sobie rade sam no ale teraz niestety skapitulowalem
co radzicie od razu emulator czy jeszcze prubowac go ratowac w servisie
troszke boje sie angielskich cen
a koszty zamontowania emulatora podobne jak u nas
-
busiarz5
Jazda ze świecącym może się skończyć zapchaniem filtra powyżej 200% co oznacza konieczność jego wymiany. Ignorowanie lampki DPF to proszenie się o kłopoty.
Nie skasowanie inspekcji olejowej przy wymianie oleju jest błędem.
Problemy z DPF to zazwyczaj objaw innych niesprawności samochodu lub nieprawidłowego sposobu użytkowania . Emulator to obejście a nie rozwiązanie problemu źródłowego.
Nie skasowanie inspekcji olejowej przy wymianie oleju jest błędem.
Problemy z DPF to zazwyczaj objaw innych niesprawności samochodu lub nieprawidłowego sposobu użytkowania . Emulator to obejście a nie rozwiązanie problemu źródłowego.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Myjk napisał(a):mcbeth napisał(a):Emulator to obejście a nie rozwiązanie problemu źródłowego.
Herezje opowiadasz. Emulator jest dobry na wszystko!
Chociaż sens tej wypowiedzi jest zgoła odmienny, to paradoksalnie -jak pokazuje kilka przypadków- może być to prawdą i nie widzę powodów do śmiechu. Kto ma w miarę młody przebiegowo samochód, może się śmiać, ale rzeczywistość pokazuje, że po 150tkm można się już wszystkiego spodziewać w każdej chwili.
Cały czas się zastanawiam, czy mnie również nie dotknie, w bliższej lub dalszej przyszłości, konieczność kastracji filtra, bo jego zachowanie napawa mnie niepokojem. Wypalanie ustabilizowało się na poziomie co 120km (wcześniej 170). Z tego wynika, że na bak to będą 4-5 wypalenia (na starym, pierwotnym sofcie, dla którego zapewne Mazda obliczała żywotność filtra, było to tylko jedno- co ok. 400km). Ciekawe ile jeszcze czasu przeżyje filtr przy takiej częstotliwości wypaleń, czego Mazda zapewne nie przewidziała.
Wczoraj w trakcie wypalania (pociąłem na grzybki) zatrzymałem auto w lesie i jak silnik chodził na wolnych obrotach (chłodziłem turbinkę) z rury wydechowej ostro sypało dymem. Nie wiem czym to było spowodowane, ale po chwili ustało. Może to po prostu wypalanie sadzy z filtra tak zadymiło, może co innego, a może po prostu filtr jest już niewydolny. Co ciekawego poziom oleju ustabilizował się około połowy skali, a przejechane już 19tys. km. od przeglądu. Ciekawe czy na kompie wykryją jakiś problem z DPF-em, ciekawe też, czy po wymianie oleju wypalenia wrócą do poprzedniej częstotliwości. Zobaczymy pod koniec miesiąca.
Wczoraj w trakcie wypalania (pociąłem na grzybki) zatrzymałem auto w lesie i jak silnik chodził na wolnych obrotach (chłodziłem turbinkę) z rury wydechowej ostro sypało dymem
Też zauważyłem taki dymek z rury, kiedy odpaliłem samochód rano. Przebieg wtedy miałem między 10 a 20 tys. Prawdopodobnie przed postojem przerwałem proces dopalania.
gorylla napisał(a):...Ciekawe czy na kompie wykryją jakiś problem z DPF-em, ciekawe też, czy po wymianie oleju wypalenia wrócą do poprzedniej częstotliwości. ...
raczej dwa razy tak!
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mogą wykryć uszkodzenia czujników i ew. poziom zapełnienia filtra. Stan filtra raczej nie jest na kompie widoczny, bo niby jak? Chyba że by zrobić serwisowe wypalanie i wtedy sprawdzić "zapełnienie". To powinno być jakimś wykładnikiem stanu filtra. Poza tym, patrząc na zakres temperatur materiałów z których jest zrobiony plaster DPFu, oraz zakres temperatur kolektora wydechowego (nawet przy wypalaniu), zwiększona ilość wypaleń nie powinna powodować uszczerbku "na zdrowiu".
Pozdor Myjk
Enduro napisał(a):raczej dwa razy tak!
Ciekawe czemu tak uważasz? Możesz rozszerzyć swoją wypowiedź, bo nie bardzo ją zrozumiałem- czy chodziło ci o to, że wykryją problem z DPF, a wypalenia wrócą do poprzedniej częstotliwości (dwa pytania= dwa razy TAK), czy też wypalenia będą dwa razy częstsze?
Czemu zastanawiam się nad tym, że po wymianie oleju wypaleni mogą wrócić do poprzedniego stan? Bo ja sobie tak myślę, że skoro po wypaleniu niejeden użytkownik (w tym ja) miał takie spostrzeżenia, że poziom oleju czasami nawet troszeczkę spadał, to może to poniekąd dawać domysły, że jakość oleju może mieć jakiś wpływ na szybkość zapychania filtra, skoro w procesie wypalenia filtra były wypalane nawet części pozostałości paliwowych w tej mieszance paliwowe-olejowej w silniku. Tym samym te syfy od-olejowe podczas wypaleń mogą razem jakoś "mieszać" się w filtrze i powodować już na starcie (bezpośrednio po wypaleniu) jego pewne zabrudzenie lub nawet jakieś niepełne, niedokładne wypalenie. No zresztą sam nie wiem, nie jestem żadnym fachowcem mechaniki silnikowej, a i często "chłopski rozum" ma się nijak do rzeczywistości.
Jedno jest pewne, bez diagnostyki filtra i jego czujników pewnie się nie obejdzie przy poszukiwaniu przyczyn częstszych niż wcześniej wypaleń. Ciekawe tylko, ile serwis zażyczy sobie za taką diagnozę?
Ciekawe też, czy może zaistnieć taka sytuacja, że np. tylko jakaś część filtra może być sprawna, a część już jest na tyle zabrudzona, że wypalenie tej części już nie ruszy? Ale z drugiej strony pewnie wtedy czujniki i tak wykrywałyby, że filtr jest zabrudzony i wypalenie nie mogłoby zostać ukończone, a u mnie jednak nie ma z tym problemów. Cholera wie tak naprawdę, jak ten filtr jest zbudowany i jak dokładnie działają te czujniki. Więc w sumie to takie głupie, akademickie dywagacje.
Myjk napisał(a):Poza tym, patrząc na zakres temperatur materiałów z których jest zrobiony plaster DPFu, oraz zakres temperatur kolektora wydechowego (nawet przy wypalaniu), zwiększona ilość wypaleń nie powinna powodować uszczerbku "na zdrowiu".
Oby to była prawda. Bo skoro nie mam problemów z utrzymanie poziomu oleju, to jedynym dyskomfortem byłaby właśnie ta większa częstotliwość, ale idzie z tym żyć.
PS. Ciekawe, gdzie jest user krzych- wcześniej było go w tym wątku pełno, a teraz gdzieś zaginął. Może zmienił auto?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6