MZR-CD Problemy z turbiną

Postprzez Enduro » 10 sty 2014, 17:02

razor78 napisał(a):1..Czy jest możliwe, aby z powodu zbyt wysokiego stanu oleju jak i przedmuchów na wtryskach (czyli zwiększonego ciśnienia pod pokrywą zaworów) olej został zassany przez turbinę do układu dolotowego poprzez odmę?
..2... Czy żeby wymontować turbinę trzeba zlać płyn chłodzący i olej.
3.. jak długo mogę pozostawiś silnik bez płynów ustrojowych. ..

1. nie
2. nie trzeba
3. do gwiazdki.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez razor78 » 10 sty 2014, 17:07

Enduro dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Zabieram się za "wydłubanie" turbinki i sprawdzenia luzów wirnika jak również demontaż IC. Postaram się udokumentować to kilkoma fotkami, może komuś pomogą.

Pozdrawiam.

Dopisano 11 sty 2014, 00:39:

IC wymontowany i przy okazji zdemontowałem cały układ dolotowy aż do przepustnicy (wszystkie rury) celem sprawdzenia szczelności i oczyszczenia. :)
Turbina wyjęta po długiej walce. Powiem szczerze, że w madzi po lifcie nie jest to łatwe szczególnie jeśli nikt niedobierał się tam wcześniej (do odkręcenia 2 srób musiałem użyć sporo siły i długiego klucza).
Oględziny turbiny i luzów wzdłużnych brak, na boki minimalne (może jakieś 0.5mm, brak kontaktu z ściankami obudowy, mokra na dolocie i wylocie). Myślę, że zdjęcia mówią same za siebie.
Jutro postaram się nagrać krótki filmik pokazujący luzy wirnika.

Jak myślicie do wymiany, czy jeszcze torchę pośmiga?

Pozdrawiam.

Dopisano 11 sty 2014, 12:40:

Poszperałem dzisiaj w necie i oto co znalazłem. Co o tym myślicie?

Pozdrawiam.
Załączniki
IC - przód.jpg
IC - tył.jpg
Turbo - śruby.jpg
To te dwie śruby.
Turbo - Wirnik strona zimna.jpg
Ebay - MELETT.jpg
razor78
 

Postprzez henek155 » 16 kwi 2014, 15:40

Witam , mam podobne problemy z mazdą 6 2.0 D 136 KM, z tym ze kilka rzeczy posprawdzałem i rozkładam ręce. zacznijmy od początku na autostradzie straciła moc i bardzo dymiła ,
pseudo fachowcy zregenerowali turbine ale jest to samo brak mocy i dymi,
wiec zabrałem sie za to sam ,wymieniłem podkładki pod wtryskami i wyregulowałem zawory oraz wymieniłem olej, bład ze nie wyczyściłem smoka. -silnik po zabiegu juz nie dzwoni ale do najcichszych nie nalezy,dalej coś słysze przy obciązeniu na niskich obrotach takie tykanie (oczywiście mocy dalej nie ma)
okazało sie ze pseudo fachowcy pomylili podciśnienia na sterowanie turbiny , zamieniłem wezyki i sztanga na turbinie zaczeła coś tam sie ruszać podciśnienie ma na gruszke ok -0,4 bar na zaworek dochodzi ok -0,8 wiec wymieniłem ten zawór sterowania turbina bo równiez miał filterek ułamany,
Efekty po podłaczeniu pod komputer Ciśnienie w rurze ssacej na wolnych 1020mb przy depnieciu podczas jazdy udało mi sie wycisnąć zaledwie 1570 po podłozeniu podkładek pod gruszke poszło 1700 ale dalej czuć ze auto nie jedzie.
Sprawdziłem egr ładnie pracuje nie przycina sie ,sprawdziłem jeszcze działanie przepustnicy i chyba klapek w kolektorze tak mi sie przynajmniej wydaje wszystkie wezyki podcisnieniowe sprawne.
Przepływomierz tez ładnie pracuje w zakresie do 4,3 v
Juz nie mam sił do tego auta, nie mam jak sprawdzić ciśnienia paliwa bo mój tester nie ogarnia tego sterownika dobrze nie mam podgladu parametrów paliwa, sprawdzałem wtryski na przelew wszystko wyglada wporządku korekcje jednakowe. Geometria na turbinie sie przycina na gorącym turbina odesłana na gwarancje to pseudo fachowców i dalej to samo.
czy rozregulowali geometrie bo nic innego mi do głowy nie przychodzi prosze was o pomoc.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2014, 15:15
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003r 2.0 D 136 KM

Postprzez Pioteq25 » 16 kwi 2014, 18:58

Forscan czyta ci auto po LM327?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez henek155 » 17 kwi 2014, 09:05

ale poprzez elm327 to chyba tylko przez protokół obd diagnostyka jak tak to odpada bo ta mazda mi przez obd nie rusza , tylko ze sterownikiem silnika moge sie połaczyć ale nie mam programu pod model 136km, tylko mam pod 143 z dpf i jeszcze pod słabsza 120 chyba bez dpf z obiema sie łaczy ale nie mam parametrów paliwa.Czy ten forscan jest specjalnie do mazd i łaczy sie ze sterownikami? Mam w PL gdzies w szafce zakurzonego elma. moze po swietach go sciągne.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2014, 15:15
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003r 2.0 D 136 KM

Postprzez krystian77 » 17 kwi 2014, 11:31

Forscan jest dla fordów i Mazdy. Łączy się z OBD2 ale również łączy się ze wszystkimi innymi modułami dołączonymi do szyny CAN. Dostęp do niektórych modułów wymaga przeróbki ELM327. Opis działania i zdjęcie mojej przeróbki umieściłem w wątku dla mazdy GH http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=124&t=163818
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez henek155 » 17 kwi 2014, 14:22

Dzięki krystian77 za szybką odpowiedz, sprawdzę tym programem zaraz po świętach i zrobię logi może ktoś na forum zauważy co jest nie tak z tą mazdą.Jeszcze pytanko gdzie mogę ściągnąć najnowsza wersje tego programu?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2014, 15:15
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003r 2.0 D 136 KM

Postprzez dobrzyn22 » 17 kwi 2014, 14:25

henek155 napisał(a):Jeszcze pytanko gdzie mogę ściągnąć najnowsza wersje tego programu?

z oficjalnej strony <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez henek155 » 17 kwi 2014, 14:32

Dzieki zassałem juz czekam tylko na elma.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2014, 15:15
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2003r 2.0 D 136 KM

Postprzez Leoo » 18 kwi 2014, 13:49

henek155 napisał(a):Dzieki zassałem juz czekam tylko na elma.

Z którego miesiąca masz auto?
Jeśli z początku roku, to ELM może nie zadziałać <płacze>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2014, 15:25

A może to kwestia softu?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebam89 » 27 kwi 2014, 18:36

Witam. Dzisiaj znowu nabawiłem się palpitacji serca przez moją M6 (121km rok 2003)
Mianowicie na wolnych obrotach silnik pracuje normalnie, natomiast przy dodawaniu gazu słychać że turbo robi wicher, ale nie pcha tego powietrza do silnika bo słychać jakby to powietrze wydobywało się gdzieś czyli nazwę to tak że słychać przedmuch, objaw brak mocy.
Może to być problem ze samą turbiną że gdzieś ma przedmuch czy raczej upatrywać problemy w wężach?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 18:43

Szukaj problemów na drodze turbina – IC – dolot. Możliwe, że zsunął się wąż.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez sebam89 » 27 kwi 2014, 18:51

Najlepszy dostęp pewnie jest od spodu silnika? Wiem pytanie trochę głupie ale jak już mam kłaść się na chodnik i rozbierać pokrywę to chociaż wolę wiedzieć czy ma to sens? to jedna sprawa. A druga czy ewentualne przejechanie paru km do pracy może spowodować jakieś uszkodzenia IC, turbo, silnika? czy lepiej wstać wcześniej i naginać z buta.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 19:15

Żeby dostać się do IC trzeba zdemontować lewe nadkole. Osłony spodu na razie nie zdejmuj, zobaczysz jaki będzie dostęp. Osobiście nie jeździł bym samochodem, bo nieszczelność w układzie dolotowym może zassać bród do silnika.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez sebam89 » 27 kwi 2014, 19:25

Ok dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez krzych » 31 sie 2014, 00:56

kubsztyk napisał(a):Niestety, ale zwężka nie zwiększa ciśnienia, lecz je zmniejsza. http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_hydrodynamiczny

<glupek2>

A Ty rozumiesz pojęcie "ciśnienie statyczne"? Zanim coś zacytujesz, _przeczytaj_ze_zrozumieniem_.

A na przyszłość, kup sobie końcówkę do węża ogrodowego i potestuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kubsztyk » 5 wrz 2014, 21:32

Owszem, wiem co to jest.
Szkoda, że odwołałeś się do może nie do końca przemyślanej wypowiedzi sprzed dwóch lat.
I właściwie nie wiadomo w jakim celu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez raq81 » 4 paź 2014, 16:27

koledzy pomóżcie ostatnio pojawił się straszny świst turbiny podczas dodawania gazu zarówno na postoju jak i jazdy,piszczenie ustaje po około 30 sekundach jazdy na wysokich obrotach,gasze silnik czekam 5 min włączam i świst pojawia się znowu.nie jest to świst jaki wydaje turbina tylko świst jakby coś się zacierało
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 00:32
Posty: 9
Auto: mazda 6 2004 sport kombi exclusive 2.0 diesel 136 km

Postprzez bartes76 » 4 paź 2014, 21:20

Turbo możesz sprawdzić sam – zdejmując wąż doprowadzający powietrze do turbo i sprawdzając luzy ośki. Druga opcja świstu to 'lewe' powietrze – trzeba sprawdzić cały dolot czy nie ma nieszczelności (może być również na intercoolerze)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6