czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5

Postprzez marex » 7 maja 2012, 21:30

wg. mego rozumowania:
Jak wyczytałem z różnych źródeł EGR jest po to żeby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach. Dodatkowo DPF też jest jednym z takich elementów który jest za zaworem EGR. Idąc tokiem rozumowania jeżeli zaślepimy EGR nie będzie recyrkulacji spalin i wszystko będzie szło w wydech a co za tym idzie będzie zabijało DPF.
Porównam częstotliwości wypalania filtra przed i po czyszczeniem EGR, wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Enduro » 7 maja 2012, 23:49

marex napisał(a):... wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.

na to masy czekają..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 8 maja 2012, 15:49

Ciekawe kiedy zaczną robić emulatory EGR jak DPF <lol>
Ja też dam relację, jak przetestuję różne warianty zaślepienia EGR.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Sagitt » 10 maja 2012, 21:38

Pytanko, mam suchy smar w spreju PTFE 100% teflon do 260 stopni C będzie dobry czy lepiej ten który Ty używałeś z cząstkami miedzi do 1000 C ?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Pioteq25 » 13 maja 2012, 17:24

Spaliny mają powiedzmy 900C i dlatego wypalają zaślepki EGR z aluminium, które jak dobrze pamiętam płynie przy 600C Sensowne zaślepki EGR są tylko z kwasówki o grubości >2mm
Nawet smar na 1100C nie jest w stanie utrzymać się przez wieczność, ale zawsze coś da.
Najważniejsze wyczyścić nagar żeby zawór się nie blokował, a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 13 maja 2012, 23:42

Pioteq25 napisał(a):..a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.

niekiedy ulega on szybko spaleniu a stwardniale pozstalosci sprawiaja kolejne problemy..
polecam lepiej niczym nie smarowac i co jakies dobre 50 tys km przeczyscic go ponownie
lub czesciej a to w zaleznosci od jakosci paliwa no i warunkow eksplatacji auta
i nie nalezy zapomiec, ze zbyt duze zamulania auta sprzyja powstawaniu nagaru w dolocie!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 14 sie 2012, 23:02

Czy fotorelację można zastosować do M6 przed liftem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Enduro » 15 sie 2012, 11:35

kalatos napisał(a):Czy fotorelację można zastosować do M6 przed liftem?

tak, to bardzo podobna procedura
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 16 sie 2012, 12:19

po zaślepieniu EGR nie masz choinki na desce? wątpie aby ECU się nie wkurzył i odpali check albo co jeszcze :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dobrzyn22 » 18 sie 2012, 09:38

Panowie, czy ktoś ma zaślepiony EGR w M6 polifcie ?? (dodam od razu, że na razie nie mam planów go zaślepiać-pytam z czystej ciekawości <ok> )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 18 sie 2012, 16:05

nikt kto nie lubi zapalonych kontrolek na liczniku i pracy silnika w trybie awaryjnym, tego nie zrobi,
raczej..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MIROSLAV » 19 wrz 2012, 17:47

Ja do smarowania EGR stosuje preparat Henkel Plastilube numer katalogowy: 13616A
http://www.casg.pl/product-pol-331-Plastilube-smar.html.
http://www.loctite-kleje.pl/Teroson+Pla ... _t2383.htm

Co jakiś czas na wylot sprayu zakładam wężyk i w otwór EGRa pod spodem na sprężynę i iglicę wstrzykuje dawkę smaru. Później chodził lekko. Temperatura spalin nie jest taka straszna gdyż przechodzą przez chłodnicę spalin i ten smar to wytrzymywał.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 19 wrz 2012, 18:08

Enduro napisał(a):nie nalezy zapomiec, ze zbyt duze zamulania auta sprzyja powstawaniu nagaru w dolocie!

eee to u mnie prawie czyściutko było :D (sam zawór podobnie "uwalony" jak u autora wątku, jednak dolot duuuużo czystszy) <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez JankoM » 20 sty 2013, 14:23

Mam pytanie dotyczące zaworu proporcjonalnego
Po wymontowaniu zaworu ten grzybek pozostaje w położeniu w jakim się go wciśnie trzeba użyć trochę siły aby go wyciągnąć lub wcisnąć czy tak ma być ???
Do których pinów we wtyczce należy podłączyć napięcie aby zobaczyć czy zawór jest sprawny??
Załączniki
5a8a151bacfd1261.jpg
zawór.jpg
JankoM
 

Postprzez marex » 21 sty 2013, 11:13

grzybek powinien chodzić płynnie ale z lekkim oporem (wytwarzany przez sprężynę) a piny można sprawdzić miernikiem
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Enduro » 21 sty 2013, 11:59

marex napisał(a):grzybek powinien chodzić płynnie ale z lekkim oporem ...

zawsze... <oczko>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kondzinsan » 13 maja 2013, 13:01

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5054958

Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 00:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez Enduro » 13 maja 2013, 14:46

Kondzinsan napisał(a):http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=pd&search_scope=userItems-5054958&string=mazda&us_id=5054958

Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm

przy OBD2 nie dziala wszystko jak nalezy.
E.
Ostatnio edytowano 13 maja 2013, 20:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 15 maja 2013, 00:09

Kondzinsan napisał(a):http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=pd&search_scope=userItems-5054958&string=mazda&us_id=5054958

Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm


aktualizacja
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 27 maja 2013, 18:04

Po czyszczeniu zaworu EGR w GH RF-7J nie trzeba go jakoś adoptować/ustawiać ?? ...pytam ponieważ ten "zawor proporcjonalny" a dokładnie jego grzybek nie jest w stanie sam (przed czy po czyszczeniu) wyjść za pomocą tej sprężyny, podejrzewam że ów zawór proporcjonalny musi ten grzybek wciągać skoro go wysuwa i otwiera EGR....

Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a, bo na pewno ta sprężyna nie wypchnie grzybka z tego zaworu proporcjonalnego...

A w dodatku po czyszczeniu przepustnicy teraz mam piszczenie z jego okolicy (lub z silniczka który steruje zamknięciem/otwarciem), które cichnie jak wcisnę sprzęgło lub dodam delikatnie pedał gazu... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6