Przepływomierz a moc silnika / błąd P0101

Postprzez mcbeth » 12 sty 2010, 08:42

ruby81 napisał(a):czy tylko działa jako "rozgałęźnik" podciśnienia

To jest rozgałęźnik ale i jednocześnie zasobnik. Takie 'naczynie wzbiorcze' biorąc analogię wodociągową :) .

Jest taki sposób. Patrzysz na zgaszonym silniku jak wygląda siłownik turbo – powinien być widoczny taki błyszczący pręt średnicy 5mm i długości ok. 40mm. Odpalasz silnik i pręt powinno wciągnąć do siłownika (zostanie może 1cm). Jeśli nie wciąga, to zawsze można spiąć kawałkiem rurki wężyk od vacuum pompy z wężykiem do turbo i zobaczyć, czy jest dobre podciśnienie z pompy.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez ruby81 » 12 sty 2010, 19:59

No i sprawdziłem te podciśnienia, na moje oko wszystko wygląda dobrze, "kierownica" turbo chodzi, przepustnica na dolocie też, VSC tez wybija, tylko ten ERG mi się nie rusza wcale. jeżeli zepnę go na "krótko" to ładnie się otwiera ale nic to nie daje, mocy dalej brak:/
jeszcze jedno mocy brakuje w całym zakresie obrotów nie tylko do 2500rpm jak w większości przypadków.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez ruby81 » 13 sty 2010, 19:37

może ktoś będzie mądrzejszy z tego? jest to screen z monitora po podłączeniu kompa do samochodu,
są to parametry w całym przedziale obrotów na luzie.
PS: jeśli ktoś potrzebowałby jakiś wykres czy coś to proszę dać znać, na pewno zrobię i wrzucę:D
Błąd P0101 wyskakuje za każdym razem jak go skasuje po jakichś 15 min.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83e ... 80ead.html
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 13 sty 2010, 20:06

ruby81 napisał(a):są to parametry w całym przedziale obrotów na luzie.

IAT=23stC ?? Skad 23 stopnie w zimie na intercoolerze?

A co do reszty to sie nie znam :D (nie wiem czy nie za malo danych)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ruby81 » 13 sty 2010, 20:11

z tego powodu że, czujnik temp na IC jest popsuty ten błąd wyskakuje mi również (chyba P0096) ale to mam już od jakiegoś czasu.
co do danych to więcej tych PID na liście nie było wiec zaznaczyłem wszystko co było.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 13 sty 2010, 20:28

ruby81 napisał(a):tego powodu że, czujnik temp na IC jest popsuty

Huh. No widzisz, zdiagnozowalem Ci fure, 10 zl sie nalezy ;) hehehehe

A tak serio – niech sie lepiej ktos wypowie czy z zepsutym czujnikiem nie bedzie jajek takich jak kolega opisuje, bo sie moze okazac, ze wymiana wszystko naprawi...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ruby81 » 13 sty 2010, 20:33

już od miesiąca mam padnięty ten czujnik :/ nie miałem kiedy się zabrać za to, a Madzia dopiero od kilku dni jakaś chora jest i nie ma siły :/
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 13 sty 2010, 20:36

Ale czleniu, jak masz temp powietrza -6 stopni, a czujnik podaje komputerowi ze niby jest 23 to powietrza wchodzi o wiele wiecej niz komputer mysli, wiec tym samym podaje za mala dawke paliwa (uboga mieszanka) co powoduje... hmm... no co? HGW co, ale na pewno ma to wplyw na prace silnika, spaliny etc – pewnie cos Ci zapyzialo z powodu lenistwa wymiany czujnika i komputer uznal, ze tak sie bawic nie bedziemy i Ci przycial mocz :P

Ma to sens? :) Moim zdaniem jakis moze miec...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ruby81 » 13 sty 2010, 20:46

hmm.... ma to sens <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 13 sty 2010, 20:49

ruby81 napisał(a):hmm.... ma to sens zawstydzony

Pamietaj ze ja tylko informatyk jestem wiec niekoniecznie :) Trzeba sie u mechanikow upewnic, moze maxkls zajrzy z wieczora, napisz mu PW ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MAZVAGTECH » 14 sty 2010, 08:13

ruby81 napisał(a):Błąd P0101 wyskakuje za każdym razem

Sprawdz przeplyw powietrza przez MAF od wolnych obrotow gdzie powinien wynosi od ok.13g/s i tu widac ze zdjecia ze jest dobrze do 2000obr/min gdzie przeplyw powinien wzrosnac do ok.21g/s Zrob wykres przeplywu powietrza od wolnych obrotow do 2200obr/min
ruby81 napisał(a):chyba P0096

To bylby blad czujnika IAT2 Trzeba pamietac ze sa dwa czujniki temperatury Pierwszy jest zintegrowany z przeplywomierzem
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2


Postprzez krzych » 14 sty 2010, 15:20

ruby81 napisał(a):to jest jeden wykres ale zaznaczone są różne obszary obrotów.

Tu i bez zaznaczania widac, ze cos odcina przeplyw powietrza powyzej jakos 2500... Turbo? Dziwne to troche...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ruby81 » 14 sty 2010, 15:29

nie przycina wyżej nie gazowałem, maxkls chciał do 2200 obrotów tylko widzieć, wiec tylko to zrobiłem żeby nie "zamazać"wykresu.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 15:46

To czemu obroty sa powyzej 2500, a MAF pokazuje odcinke naplywu nowego powietrza dokladnie przy 2500? Czyzby silnik z rozpedu wkrecal sie powyzej 3000? Troche zagadka. Ja jak przestane gazwoac na 2500 to mi maksymalnie podejdzie jeszcze ze 100-200, ale nie o tysiac obrotow...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ruby81 » 14 sty 2010, 18:10

reszta Screenów tym razem 1i2 to prze gazówka a reszta w trakcie jazdy na 2 biegu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7d ... 65bfd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/188 ... dd0b8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/458 ... c09e5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/216 ... 58a20.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa4 ... feee6.html
jeszcze zauważyłem ze Madzia nawet podczas ostrego ruszania nie zakopci, a wydaje mi się ze czasem lubiła puścić dymka.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 14 sty 2010, 19:56

Nie no, jak dla mnie to to dziwnie pracuje. Jesli wykres obrotow idzie w gore to logicznie rzecz biorac, wzrasta zapotrzebowanie na paliwo co determinuje rowniez wzrost odczytu z MAF. U Ciebie raz jest tak wlasnie jak mowie (pozniejsze czesci wykresu), a raz tak jak wczesniej zauwazylem – sciety wierzcholek, tak, jakby dolot juz nie wyrabial i mial gdzies to ze silnik wkreca sie na obroty... Deko nie rozumiem zagadki, ale jak juz wczesniej zauwazylem, ja laik jestem – byc moze u wszystkich tak dziala, a ja o tym nie wiem ;P.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MAZVAGTECH » 15 sty 2010, 12:07

Postaw uklad EGR na "nogi" zeby zaczal pracowac, wtedy nie bedzie tak duzego przeplywu powietrza przez MAF i problem powinien zniknac, oczywiscie zakladam ze sam przeplywomierz jest czysty i nie ma zadnej nieszczelnosci na dolocie.
krzych napisał(a):Troche zagadka.
Najlepiej porownac przeplyw powietrza z MAF i cisnienie powietrza z MAP sensora.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 18:20

maxkls napisał(a):Najlepiej porownac przeplyw powietrza z MAF i cisnienie powietrza z MAP sensora.

Byloby git, tylko ze "w standardzie" Mazda nie oferuje MAPa. Ale o tym pogadamy jeszcze jak bede na ukonczeniu moich prac ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez ruby81 » 15 sty 2010, 19:09

no włąśnie:/ zrobiłem jakiś wykres z MAP ale to chyba nie to o co chodzi:/ (intake manifold absolute pressure- kolektor ssący ciśnienie absolutne). na zimnym silniku z samego rana wartość ta wynosiła 104, z biegiem czasu jak silnik się rozgrzewał ta wartość malała do poziomu 34, temperatura silnika rosła od -3 do 88 st Celsjusza
przepływke wymyłem w benzynie, rury gumowe sprawdzałem są OK.
powalczę jeszcze z tym Ergiem zeby go wyczyścić, ostatnio jak spiąłem ERG na krótko żeby był otwarty nie zauważyłem jakiejś zmiany, mocy dalej brakowało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6