gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez marcinmusial20 » 15 lip 2012, 07:18

filtr paliwa mam nowy zmienili mi go w salonie mazdy tutaj a stary mam caly czarny w srodku i pokazywali mi smieci jakie w nim byly i nie bylo tam zadnego brokatu tylko jakies czarne smieci i powiedzieli w salonie ze na na 100 % jest pompa i mam opis pompy po tym jak nie dalo sie jej zregenerowac chyba ze enduro znasz niemiecki to moge opisac ta pompe i sam ocenisz co i jak ale to jak wroce z pracy bo niedziele mam pracujaca pozdro
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez bolkot » 15 lip 2012, 08:46

Enduro napisał(a):
bolkot napisał(a):Ja mialem filtr cały czarny, ale brokatu tam nie było. A co brokat oznacza ?

oznacza: koniec pompy + wtryskow + plukanie zbiornika i przewodow paliwowych <glupek2>
pozdr.E


Wyczyściłem zbiornik i wymieniłem wtryski. Auto jeździ nie gaśnie. Tak więc pompa chyba jeszcze da rade.

Enduro widze że ogarniasz temat tak więc może i mi podpowiesz.
Mam Mazdę 6 2002r po VIN 2003r 121KM przebieg 127000 z kwitów wychodzi że orgnialny. Naświetle całą sytuację. Pojechałem z rodzinką w góry ( 700Km). Mazda zaczeła gasnąć na wolnych obrotach. Przejrzałem forum i również były spaliny w korku wlewu oleju. Zakupiłem SCV i podkładki pod wtryski. Mechanicy wymienili podkładki, olej, filtry i wyczyścili smoka (delikatnie brudny). Oddali mi auto ale cały czas gasło. Postawili na wtryski i takowe zakupiłem, ale niestety bez kabli oporowych. Zamontowali mi wtryski i mazda nie gaśnie ale słychać było turkot do momentu aż się nagrzeje. ( stukanie wtrysków). Pojechałem do domu i tu chciałem je skalibrować obdzwaniając ASO i inne warsztaty, każdy mi mówił że tego nie robią bo kable oporowe za to odpowiadają. Zakupiłem odpowiednie. Mazda nadal chociaż już mniej terkocze zanim się nagrzeje. I czuje delikatne wibracje silnika w przedziale 1100-1200. Przy niższych i wyższych obrotach OK. na starych wtryskach nie było tego objawu. I moje pytanka

1. Czy kalibracja tu pomoże ?
2. Wydaje mi się że mechanicy zakładając podkładki na moje stare wtryski a później podczas wymiany na sprawne użyli tych samych podkładek I czy to może być przyczyną stukania?
3. Inne jakies sugestie ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 15 lip 2012, 09:40

bolkot napisał(a):1a....i inne warsztaty, każdy mi mówił że tego nie robią bo kable oporowe za to odpowiadają. ...
1. Czy kalibracja tu pomoże ?
2. Wydaje mi się że mechanicy zakładając podkładki na moje stare wtryski a później podczas wymiany na sprawne użyli tych samych podkładek I czy to może być przyczyną stukania?
3. Inne jakies sugestie ?
Pozdrawiam

1a bzdura
1warto ja przeprowadzic bo ona zawsze polepsza cykl parcy silnika i potwierdza czy wtryski sa okay
2.to jest kardynaly blad...sprawdz czy masz przedmuchy pod deklem glowicy
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinmusial20 » 15 lip 2012, 12:57

Witam ponownie przetlumaczylem ten tekst co dostalem na temat pompy ale niestety ja jezyka nie znam i zrobilem to za pomoca translatora a wyszlo to tak;
dostarczona pompa CR oczyszczany i wejściowy egzamin prowadzony.
Wynik badań: pompa CR staje się bardzo silne mechaniczne zużycie i musiałby kosztowna instandgesetzt
Na wyraźnym wniosku klientów żadna naprawa lecz jedynie kompletacja następowała pod zastosowanie starożytni DIchtungen w ryzyko klienta
Od ponownego wykorzystywania ten jest pompą CR pilnie to są najcięższe szkody pośrednie odradzać do befürchaten
Prośba państwo sprawdzają pojazd-system pod względem niewykluczonych przyczyn i przejmują konieczne środki
To nie było stwarzane zdolności do pracy agregat
U zakładu z tymi elementami najcięższe uszkodzenia szkód pośrednich są możliwe

nie wiem czy wam to w czyms pomoze ale zamieszcze wam ta informacje i jakie sa wasze sugestie co do tego. pozdro
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Enduro » 15 lip 2012, 16:01

przeslij mi originaly tekst na PW, to cos wiecej sie dowiemy
ale juz widac, ze po sprawdzeniu sugeruja sprawdzenie z jakiego powodu sie tak uszkodzila
wg . mnie to brak smarowania
zastanawia mnie stan wtryskow, bo je rowniez powinni oczyscic i sprawdzic.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 15 lip 2012, 17:23

Enduro napisał(a):2.to jest kardynaly blad...sprawdz czy masz przedmuchy pod deklem glowicy
pozdr.E


Na szczęście nie ma przedmuchów. A w niedalekim czasie wymienie podkładki i jak znajde kogos na pomorzu kto robi kalibrację to też ten temat ogarnę.

Naprawdę jestem ciekaw tej pompy, bo objawy u mnie te same a inna diagnoza.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 15 lip 2012, 21:02

Naprawdę jestem ciekaw tej pompy, bo objawy u mnie te same a inna diagnoza.
pozdrawiam[/quote]


a u ciebie tez auto chodzilo normalnie na wyzszych obrotach tak jakby sie nic nie stało i po zgasnieciu auta nie mogles go odpalic dopiero po kilku sekundach odpalal?
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez bolkot » 15 lip 2012, 22:23

marcinmusial20 napisał(a): a u ciebie tez auto chodzilo normalnie na wyzszych obrotach tak jakby sie nic nie stało i po zgasnieciu auta nie mogles go odpalic dopiero po kilku sekundach odpalal?


Dokładnie miałem to samo. np dojeżdżałem do skrzyżowania i nie zdążyłem utrzymać obortów i zonk :| stałem i czekałem około 20s. Mi mechanik powiedział że wtryski mają 3 tryby pracy wolne oborty,średnie i wysokie i że u mnie nie działa na wolnych poprzez np zabrudzenie.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 16 lip 2012, 13:58

to co w salonie mazdy w niemczech pogliby sie pomylic jest to mozliwe bo juz nie wiem co myslec na ten temat w srode bede mial pompe myslalem ze to bedzie problem rozwiazany a zalezy mi na czasie bo za tydzien jade do polski i nie wiem czy sie wyrobie jesli to beda wtryski nie bede mial ich jak zalatwic zeby na szybko je zmienic normalnie juz po nocach nie spie przez to wszystko chyba za powaznie do tego podchodze ale zaboczymy w srode co z tego bedzie mam nadzieje ze w moim przypadku to bedzie pompa :(
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Enduro » 16 lip 2012, 23:47

wg opisu pompa jest mocno uszkodzona mechanicznie a naprawa wymaga sporej inwestycji finansowej.
na zyczenie poskladano pompe na starych elementach i przestrzega sie przed jej montazem w kwestii innych uszkodzen silnika itp.
nalezy poszukac przyczyny takich mocnych uszkodzen.
to takie sedno tego opisu
P.S.
wg. mnie to b. nietypowe w tym aucie
czyzby paliwo miala az tak kiespą jakość
warto spojrzec pod tylne siedzenia do zbiornika czy nie ma tam innych niespodzianki typ: piasek, metal, itp..
powodzenia
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinmusial20 » 17 lip 2012, 11:41

powiem wam ze poprzedni wlasciciel nigdy tam nie zagladal bo jak podnioslemsiedzenie to sie troche przerazilem bylo toche piachu i jak spuszczalem rope to w ropie tez widzialem jakies plywajace smieci czyli w moim przypadku to bedzie popma wtryskowa???
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez marcinmusial20 » 17 lip 2012, 11:57

a jeszcze jedno jak moglbym np przedmuchac przewody paliwowe poprostu chce usunac ta rope calkowicie i czy jest jakas metoda taka zebym mogl to sam zrobic jesli chodzi o przeczyszczenie wtryskow
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez bolkot » 17 lip 2012, 12:24

marcinmusial20 napisał(a):powiem wam ze poprzedni wlasciciel nigdy tam nie zagladal bo jak podnioslemsiedzenie to sie troche przerazilem bylo toche piachu i jak spuszczalem rope to w ropie tez widzialem jakies plywajace smieci czyli w moim przypadku to bedzie popma wtryskowa???


Mam nadzieje, że to tylko pompa, bo przecież ona podaje paliwo dalej :( Tak więc z wtryskami to loteria. Trzeba poczekać na wymiane pomopy to się okaże.

marcinmusial20 napisał(a):a jeszcze jedno jak moglbym np przedmuchac przewody paliwowe poprostu chce usunac ta rope calkowicie i czy jest jakas metoda taka zebym mogl to sam zrobic jesli chodzi o przeczyszczenie wtryskow


Na forum zalecają środek FORTE ale nie wiem czy to pomoże. A tak to zapoznaj się z zasilaniem paliwa i porozkręcaj i przedmuchaj. Chyba, że są jakies łatwiejsze sposoby.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 17 lip 2012, 12:48

marcinmusial20 napisał(a):a jeszcze jedno jak moglbym np przedmuchac przewody paliwowe poprostu chce usunac ta rope calkowicie i czy jest jakas metoda taka zebym mogl to sam zrobic jesli chodzi o przeczyszczenie wtryskow

sprężonym powietrzem,a co do wtrysków to tylko prof. firmy ultradzwiękami itp..
o ile jeszcze jest co czyścić

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 17 lip 2012, 14:40

Enduro pytanko do Ciebie.
Zrobiłem test przelewowy i 1-40ml, 2-30ml, 3-50ml, 4-40ml.
Co to oznacza ?
Drugi przelewa ?
Są to różnice do skalibrowania ?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 17 lip 2012, 19:30

bolkot napisał(a):Enduro pytanko do Ciebie.
Zrobiłem test przelewowy i 1-40ml, 2-30ml, 3-50ml, 4-40ml.
Co to oznacza ? Drugi przelewa ?
Są to różnice do skalibrowania ?
pozdrawiam

najgorszy jest 3, bo najwiecej on przlewa zwrotnie, ale wg. mnie w normie
i polecam kalibracje, no i jesli przejdzie bezproblomowo, to możesz spac tzn. jeździć spokojnie i na idealnie dostrojonej dawce paliwa.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 19 lip 2012, 07:53

I jak tam po montażu pomopy ?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 19 lip 2012, 15:34

bolkot napisał(a):I jak tam po montażu pomopy ?

kiepsko. :|
ale akcja trwa..
cdn. raczej.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 19 lip 2012, 18:47

Enduro napisał(a):kiepsko. :|
ale akcja trwa..
cdn. raczej.
pozdr.E

Czekam na jakąś relację
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 19 lip 2012, 19:08

witam pompa zamontowana ale jeszcze efektu nie ma pekl mi pasek rozrzadu z mojej winy i z braku wiedzy ale czlowiek sie uczy po bledach chcialem kupic tutaj pasek w salonie ale jednak jest cholernie drogi bo az 130 euro i zas musze czekac do niedzieli kolega wraca z urlopu i bede mial z polski. a moje pytanie to czy po odkreceniu lapy tej na ktorej opiera sie silnik od strony rozrzadu nic sie nie stanie czy potzrebne sa jakies zabezpieczenia bo niestety musze ja odkrecic zeby miec troszke miejsca przy zmianie paska takze prosze o jakies podpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6