Błąd P2009- kolektor dolotowy.

Postprzez siemix » 16 maja 2015, 13:28

tadziol napisał(a):oczywiście skasowano błędy i dokonano ponownego odczytu,prawda ?
przy okazji można też zmierzyć opór tego solenoidu.


blad po skasowaniu wyskakuje odrazu
czyli jak ktos napisal wyzej moze to byc tez przeplywomierz? przypomne jeszcze raz ze błąd co jakis czas znika i pojawia sie na nowo SAM
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 13:44
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136 KM

Postprzez tadziol » 16 maja 2015, 19:56

a skąd masz solenoid na wymianę ?
zmierzyłeś jego opór ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 17 maja 2015, 08:27

Weź chłopie napisz z skąd jesteś ,może ktoś na forum jest z twoich okolic to można by pipnac podmiane,u mnie jak sie palił check P0455, podlaczylem dobry seloid to sam zgasł check ,wychodzi na to ze to nie to, lub walnięty zawór.
Ostatnio edytowano 17 maja 2015, 11:30 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez siemix » 20 cze 2015, 18:54

solenoid sprawdzony i jest z nim wszystko ok, czy moze to byc tez zasyfiony kolektor ssacy?
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 13:44
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136 KM

Postprzez siemix » 2 lip 2015, 18:25

http://img.photobucket.com/albums/v296/ ... AG0701.jpg


wymiana tego "gówienka" rozwiązała problem, w serwisie mazdy w slupsku wolaja za to 580zl, znalazlem w internecie za 195zł nowy , na prawde jest ciezko to dostac a nieoplaca sie wymieniac nawet na uzywke
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 13:44
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136 KM

Postprzez tadziol » 2 lip 2015, 22:12

tadziol napisał(a):wymienisz sobie ten elektrozawór i pozbędziesz się P2009.

siemix napisał(a):wymiana tego "gówienka" rozwiązała problem

długo to trwało....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 3 lip 2015, 06:50

Pełno tych zaworów i nie musi być od 6 koniecznie, u mnie trochę inny siedzi od 307 :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez MrShaleck » 4 lip 2015, 23:42

Tak jak Tadziol wcześniej pisał – z jakiegoś starego Xeda wyciągać te elektrozawory. 195zł to kupa hajsiwa.
Są też w rX-8 i 323 BJ na pewno.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2539 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez siemix » 6 lip 2015, 01:02

lepiej miec nowy i problem z glowy niz pozniej znowu sie motac, u mnie takie miasto ze nawet na zadnym szrocie tego nie ma :/
Początkujący
 
Od: 9 maja 2015, 13:44
Posty: 8
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136 KM

Postprzez Zbyk » 8 lip 2015, 21:34

A w moim mieście to nawet oleju silnikowego nie kupię do Madzi z DPF <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Hubix » 19 lip 2015, 16:00

Witam

Też pojawił mi się check. Podłączyłem i wywaliło 2 komunikaty.

P2009 – Intake Manf Runner Control Circuit low bank1 a)
P0401 – Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected

P2009 będę próbował załatwić solenoidem.

Jaką rezystancję ma sprawny a jaką zepsuty solenoid ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez MrShaleck » 22 lip 2015, 21:45

Nie pamiętam dokładnych wartości ale sprawny chyba powinien mieć ok 0.14-0.18 kOhm (?)
Wyjmij go i zmierz, ale jak masz P2009 to na 99% jest zepsuty więc będziesz wiedział jaki opór ma zepsuty solenoid :D

P2009 – się nawet nie zastanawiaj, szukaj xedos z solenoidem i wymieniaj.
P0401 – uwalony EGR lub podcisnienie od niego lub jakis elektozawór od EGR'a. Ja to ciągle kasuje ;)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2539 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Hubix » 16 gru 2015, 23:44

Witam

Wymieniony solenoid: K5T49091

Skasowany błąd.

Po kilkudziesiąciu km dalej to samo:

P2009 – Intake Manf Runner Control Circuit low bank1 a)


Jakieś pomysły dalej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez brodaM6 » 17 gru 2015, 17:19

maxkls napisał(a):P2009 – Variable swirl control (VSC) solenoid valve circuit high input To jest oryginalny opis tego bledu Nie wiem z czym maja problem bo tu za wiele mozliwosci nie ma uszkodzony solenoid, zwarte przewody zasilajacy solenoid i do PCM, uszkodzone zlaczki

Czytaj strona 4 viewtopic.php?f=60&t=73456&start=60
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 17 gru 2015, 22:15

Hubix napisał(a):Wymieniony solenoid: K5T49091

na nowy ? czy używany z RF5C ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hubix » 18 gru 2015, 00:29

Tadziol, wiem, że mnie zjesz:

kupiłem używany z RF5C – sprzedawca zapewniał, że sprawny <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez brodaM6 » 18 gru 2015, 06:29

Ten zawór słychać jak puszcza powietrze ,zgas silnik i po około 30s powinno być słuchać spust powietrza ,jednorazowe psyt
Zastanawia mnie jedno temat dotyczy oprzyrządowania silnika,a znajduje sie w dziale podwozia :|
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 18 gru 2015, 14:45

brodaM6 napisał(a):Ten zawór słychać jak puszcza powietrze ,zgas silnik i po około 30s powinno być słuchać spust powietrza ,jednorazowe psyt
tak się dzieje w benzynie,nie w dieslu.

Hubix napisał(a):Tadziol, wiem, że mnie zjesz

no to pięknie.... :| zostałem kanibalem <lol>
roxygenium napisał(a):Tak jak Tadziol wcześniej pisał – z jakiegoś starego Xeda wyciągać te elektrozawory.
a najlepiej z GE/FS,z regulacji ciśnienia paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 18 gru 2015, 16:41

O kurczę <glupek2> Nie spojrzałem <lol> :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 18 gru 2015, 21:07

brodaM6 napisał(a):Zastanawia mnie jedno temat dotyczy oprzyrządowania silnika,a znajduje sie w dziale podwozia :|

takie rzeczy proszę zgłaszać przyciskiem "zgłoś ten post" <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6