Odgłosy spod maski

Postprzez Blaster7 » 6 cze 2008, 11:32

Panowie a jak wyczyscić ten EGR oglądałem to, odkręciłem te dwie nakrętki mocujące i tę dużą z rury wotowej i nie ma go jak ściągnąć...JAK GO ŚCIĄGNĄĆ do czyszczenia jak sie nie da!!!!!!!1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Jaksa » 6 cze 2008, 19:11

Blaster7 napisał(a):odkręciłem te dwie nakrętki mocujące i tę dużą z rury wotowej i nie ma go jak ściągnąć
No nie ma <lol> najlepiej wykrec te wystające szpilki lub ( bardziej drastyczna metoda ) naciągaj ku dołowi tę "grubą"rurke i wymykiem powinno wyjsc.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez syberek1 » 7 cze 2008, 01:00

odkręcasz te nakrętki wkręcasz dwie inne(cieńsze) na jedną szpilkę po to aby zakątrować kręcisz tą wewnętrzną i wykręcasz szpilkę to samo z drugą ale najpierw odkręć tą grubą rurę :P
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Blaster7 » 10 cze 2008, 07:21

Co za łośki z tych skośnookich... można to było inaczej rozwiązać...


dzięki panowie
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Summit » 10 cze 2008, 08:29

Jaksa napisał(a):Mysle ze DPF da popalić nie jednemu włascicielowi łoł

A idź z tym dziadostwem. Jak słyszę DPF to mi się później koszmary śnią.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez GreGM » 26 cze 2008, 00:13

zdzich44 napisał(a):Mam jeszcze inny objaw – między 2000-3000 obrotów podczas przyspieszania miarowy stukot (słyszalny najlepiej dopiero po opuszczeniu szybek i przejeżdżania w ciasnej zabudowie) – występuje po kilku minutach od odpalenia samochodu, na zimnym nie, i trwa również kilka minut po czym znika... ma ktoś pojęcie co to może być?


Aż dziwne, że nikt nie zlokalizował jeszcze tego źródła dźwięku :|
Chętnie rozwiązałbym ten problem, bo śnią mi się potem koszmary, że to pasek rozrządu, który miałem wymieniany u znajomego mechanika 12tys. km temu (koniec zeszłego lata) i od tamtego czasu mnie to prześladuje, czyżby zbieg okoliczności? W zimie było to dużo bardziej słyszalne niż teraz. Zastanawiam się nad ponowną wymianą samego paska na zgodny z oryginałem, bo ten co mam, to jakiś zamiennik NIPPARTS, ale nie wiem czy to cokolwiek zmieni.. Potem miałem regulowane zawory i zmienianą uszczelkę (chyba od kapy zaworowej) (w serwisie Mazdy).
Przy okazji zmiany paska u znajomego miałem też zmieniany olej na Mobil 1 5W50 z Dexelii 5W30 (ale ktoś pisał, że olej nie ma raczej wpływu na dziwne odgłosy silnika), filtr powietrza (ktoś sugerował, że to przez to – zmieniałem na oryginał i nic to nie dało), filtra paliwa i filtr oleju (oba Filtron, raczej nie mają wpływu).
Może oddam auto do serwisu Mazdy i poproszę o diagnozę, ale następnego dnia, bo od razu (nawet po kilku godzinach) to nie ma sensu, żeby cokolwiek testowali – po przejechaniu kilku km (dojazd do serwisu ~25km) stukotu/terkotania nie słychać, choć jakby się dobrze wsłuchać, to bardzo delikatne terkotanie przy mocnym przyspieszaniu występuje stosunkowo często przy 2.500-3.000obr./min. na biegach 3,4,5, ale to chyba normalne. Irytuje mnie natomiast bardzo wyraźny stukot/terkot na początku.
Dla zachęty – jak ktoś rozwiąże tą zagadkę, to stawiam flaszkę :)
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 06:46

A ja powiem tak ponieważ to też moja pierwsza przygoda z dieslem i też mnie wszystko wk... bo mi za głośno – może te diesle tak mają bo ja potrafie znaleźć burczenia, rytmiczne dzwięki o wykresie sinusoidy i wiele innych a mechanik od diesli mówi że jest wszystko idealnie ;/

wiec może tak masz i koniec i trzeba sie przyzwyczaić dodawając gazu już nie usłyszymy buuuuuuuuuuuuuuuuu tylko walenie po garkach heheheh
ja zaczynam sikać już na te odgłosy, Sam regulowałem zawory sam wymieniłem rozrząd z pompą sam rozbierałem vakum wym wszystkie filtry, oleje i płyny by sprawdzić czy wszystko ok i jest ok a orkiestra będzie dziennie rano i przez cały dzień az tego klamora nie wyłącze ;P
P.S Jeszcze musze ten smok olejowy sprawdzić ale to za tydzień jak sie pozbede następnego trupa z kanału...
Jesteś z Sosowca ja z Tarnowskich Gór jak będziesz przejazdem w godzinach popołudniowych możemy sie spiknąć i obsłuchać mój twój (chociaż mam ten słabszy silnik ale larmo pewnie i tak to samo) bo nie miałem okazji jeszcze porównać jak by co tel zapodam na PRIV
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez zdzich44 » 26 cze 2008, 08:01

GreGM napisał(a):
Zastanawiam się nad ponowną wymianą samego paska na zgodny z oryginałem, bo ten co mam, to jakiś zamiennik NIPPARTS, ale nie wiem czy to cokolwiek zmieni

Przy okazji zmiany paska u znajomego miałem też zmieniany olej na Mobil 1 5W50 z Dexelii 5W30 (ale ktoś pisał, że olej nie ma raczej wpływu na dziwne odgłosy silnika), filtr powietrza (ktoś sugerował, że to przez to – zmieniałem na oryginał i nic to nie dało), filtra paliwa i filtr oleju (oba Filtron, raczej nie mają wpływu).

Pasek + napinacz + rolka mam oryginały więc to nie to a olej Elfa 5W30 więc też pudło :D
Szczerze mówiąc mam ten terkot w nosie bo jest słyszalny tylko przez kilka minut po osiągnięciu przez silnik "temperatury roboczej" i znika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 08:18

zdzich44 napisał(a):
GreGM napisał(a):
Zastanawiam się nad ponowną wymianą samego paska na zgodny z oryginałem, bo ten co mam, to jakiś zamiennik NIPPARTS, ale nie wiem czy to cokolwiek zmieni

Przy okazji zmiany paska u znajomego miałem też zmieniany olej na Mobil 1 5W50 z Dexelii 5W30 (ale ktoś pisał, że olej nie ma raczej wpływu na dziwne odgłosy silnika), filtr powietrza (ktoś sugerował, że to przez to – zmieniałem na oryginał i nic to nie dało), filtra paliwa i filtr oleju (oba Filtron, raczej nie mają wpływu).

Pasek + napinacz + rolka mam oryginały więc to nie to a olej Elfa 5W30 więc też pudło :D
Szczerze mówiąc mam ten terkot w nosie bo jest słyszalny tylko przez kilka minut po osiągnięciu przez silnik "temperatury roboczej" i znika...



Moja opinia: Wszyscy preferujecie same oryginałki i super oleje:

Prawda jest taka że wszystkie te nasze mazdy mają pewnie pokręcone liczniki jeździły u sknerliwych Holendrów i jeszcze gorszych niemców pewnie lali najgorsze badziewia dlatego te smoki pozatykane rżneli te silniki a autami ciągneli pług po polu i jeździli, potem sprzedali...
oryginał olej i filtry tutaj już nic nie pomogą sam mam pasek CONTITECH i jakoś wątpie by mu coś od oryginała ujmowało Trzeba by sie spotkać i obsłuchac kolegów uspokoić sumienie i nerwy i nie żałować jechać te 100 km spotkać sie pooglądać niż wymieniać rozrzad bo chyba coś piszczy.....
Przyznam że jestem fanatykiem lubie jak wszystko tyka jak w zegarku ale panowie!!! TRZEBA SIE TROSZECZKE ZNIECZULICY NAUCZYĆ bo sie wykończycie!!!!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez GreGM » 26 cze 2008, 10:35

Blaster7 napisał(a):...
Trzeba by sie spotkać i obsłuchac kolegów uspokoić sumienie i nerwy i nie żałować jechać te 100 km spotkać sie pooglądać niż wymieniać rozrzad bo chyba coś piszczy.....
Przyznam że jestem fanatykiem lubie jak wszystko tyka jak w zegarku ale panowie!!! TRZEBA SIE TROSZECZKE ZNIECZULICY NAUCZYĆ bo sie wykończycie!!!!!!!


No właśnie denerwuje mnie to, bo lubię jak coś chodzi jak należy, szczególnie, że na początku tak nie miałem. Pewnie jakby tak było, to bym tego auta nie kupił, bo bałbym się, że jest zjechane ;)
W przyszłym tygodniu jak się wyrobię, to dam chyba wyzwanie serwisowi Mazdy – ciekawe jaka będzie diagnoza.

BTW. Denerwuje mnie jeszcze skrzynia biegów przy szybkiej zmianie. Pisałem już gdzieś o tym, ale jak się wyżalamy, to już na całego ;) Jak zmieniam powoli/spokojnie, to wchodzi ładnie, a jak chcę gwałtownie przyspieszyć to jest opór i odgłos przeskoku, ale nie ma żadnych zgrzytów. Chyba też "wyzwanie" dla serwisu ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 10:56

Jak chce wżucić 2 to u mnie jest nieciekawie zawsze jak przypadkeim silnik jeszcze ciągnie i mu gazu nie popuszcze bo takie walniecie jest na lewarku..... a tak szczerze to chyba nie ma diesli z cudownie chodzacą skrzynią dlatego pierwsze automaty do diesli wkładali....

P>S> a tak apropo na poczatku tak nikt nie ma.. Ponieważ auta sie trzeba nauczyć słuchać jak kupisz i wydasze te 40 pare kawałków to jesteś tak szczęśliwy że wkońcu je masz wymmarzone że nei słyszysz niczego i dopiero potem 1 ,2 ,3 ,4 ,5 bak i zaczyna wyłazić to czego sie nei słyszało a było ot psychologia ;P
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez GreGM » 26 cze 2008, 11:23

Blaster7 napisał(a):Jak chce wżucić 2 to u mnie jest nieciekawie zawsze jak przypadkeim silnik jeszcze ciągnie i mu gazu nie popuszcze bo takie walniecie jest na lewarku..... a tak szczerze to chyba nie ma diesli z cudownie chodzacą skrzynią dlatego pierwsze automaty do diesli wkładali....

P>S> a tak apropo na poczatku tak nikt nie ma.. Ponieważ auta sie trzeba nauczyć słuchać jak kupisz i wydasze te 40 pare kawałków to jesteś tak szczęśliwy że wkońcu je masz wymmarzone że nei słyszysz niczego i dopiero potem 1 ,2 ,3 ,4 ,5 bak i zaczyna wyłazić to czego sie nei słyszało a było ot psychologia ;P


Pewnie trochę tak, ale nie zgodzę się z tą teorią do końca, bo terkotania nie było na 100% przed wymianą elementów, natomiast skrzynia od początku chodziła ciężko, ale wcześniej nie aż tak jak teraz.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 11:31

no to kolego możliwość jest jedna spotkać sie i porównać można zagadać jeszcze kogooś może bedzie miał bliskoi wtedy wszyscy pozbedziemy się "urojeń"...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Pawnik » 26 cze 2008, 11:50

Blaster7 napisał(a):można zagadać jeszcze kogooś może bedzie miał bliskoi wtedy wszyscy pozbedziemy się "urojeń"...

ja mam niedaleko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 12:16

No to ja jestem też chętny np BYTOM M1 by był lepszy dojazd jakieś popołudnie mi to obojętne np godzina 18 tylko dni by pasowały wszystkim ja niemoge w sobote 28 06 2008 a tak sie dopasuje....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez GreGM » 26 cze 2008, 12:25

Blaster7 napisał(a):No to ja jestem też chętny np BYTOM M1 by był lepszy dojazd jakieś popołudnie mi to obojętne np godzina 18 tylko dni by pasowały wszystkim ja niemoge w sobote 28 06 2008 a tak sie dopasuje....


OK, ale dziś ani jutro raczej nie dam rady. Najchętniej w przyszłym tygodniu np. poniedziałek albo środa.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 12:31

Poniedziałek 30 06 2008 godzina 18 M1 Bytom

Preferowane Mazdy 6 Diesel ';P

jak by co mój kontakt 506 027 198
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez GreGM » 26 cze 2008, 12:38

Blaster7 napisał(a):Poniedziałek 30 06 2008 godzina 18 M1 Bytom

Preferowane Mazdy 6 Diesel ';P

jak by co mój kontakt 506 027 198


A nie mogłoby być M1 w Zabrzu przy trasie Kraków-Wrocław?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Blaster7 » 26 cze 2008, 12:41

Mogło tylko od sosnowca masz w 3 pupy dalej!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez GreGM » 26 cze 2008, 12:53

Blaster7 napisał(a):Mogło tylko od sosnowca masz w 3 pupy dalej!!!!


Ale będę jechał z Gliwic (z Toszeckiej), bo jestem tam kilka razy w tygodniu :) więc jest mi to jak najbardziej po drodze.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6