Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez voytecku » 19 wrz 2013, 11:53

Moze podjedz do jakiegos bardziej profesjonalnego warsztatu z ogarnietymi mechanikami, ktorzy kojarza Mazdy. W dziale Warsztaty i Sklepy jest lista polecanych warsztatow.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Magda_ » 19 wrz 2013, 12:03

Podjadę w inne miejsce, to pewne. Dzięki, natychmiast lecę poszukać jakiegoś sprawdzonego warsztatu w okolicy – mam namiary, ale na Olkusz – w przypadku gdy auto trzeba zostawić przynajmniej na jedną noc to trochę kłopotliwe (nie dysponuję drugim autem, żeby jakoś doturlać się do domu).

Uzupełniłam już info skąd ;) z migdałkami trafiłeś w dychę, ale ja stara d... jestem ;) Prawie 3 razy starsza od mojej Madzi, więc nic godnego uwagi ;) <z góry sorki za offtop>
Pozdrawiam
Magda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 07:15
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004

Postprzez bieski » 19 wrz 2013, 12:12

Magda_ napisał(a):. Dzięki, natychmiast lecę poszukać jakiegoś sprawdzonego warsztatu w okolicy

Jedź do Mysłowić, do mazvagtech. Załatwią cię na miejscu. Przedzwoń i się umów ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez voytecku » 19 wrz 2013, 12:16

Wlasnie sprawdzilem, w dziale jest sporo polecanych warsztatow i blizej Ciebie niz Olkusz, wiec mozesz sobie wybrac niemal dowolny np kolor szyldu pod kolor torebki :) Z drugiej strony do Olkusza latwy jest dojazd :)

bieski napisał(a):Załatwią cię na miejscu

Miejmy nadzieje, ze raczej samochod ;)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Magda_ » 19 wrz 2013, 12:19

Szybko, sprawnie i na temat – to lubię!
Zadzwonię ! Wybieram się dziś do Kato, to akurat mogłabym podjechać :)

Dzięki !
Pozdrawiam
Magda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 07:15
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004

Postprzez voytecku » 19 wrz 2013, 12:34

Warsztat jest polecany, wiec bedzie fachowo. Daj znac, jak poszla naprawa :)

Miniemy sie, bo ja dopiero za tydzien tam bede ;)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Magda_ » 19 wrz 2013, 12:44

Umówiłam się na poniedziałek, z pewnością dam znać co to za usterka była i jak poszło :)
Pozdrawiam
Magda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 07:15
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004

Postprzez Enduro » 19 wrz 2013, 14:31

Magda_ napisał(a):...ale ja stara d... jestem ;) Prawie 3 razy starsza od mojej Madzi, więc nic godnego uwagi ;) <z góry sorki za offtop>

po co ten krytycyzm, popatrz lekko pozytywnie a i horyzont zmieni barwy ;)
co do auta to juz masz odp. doradztwa.
z doswiadczenie i osobistej znajmosci polecam warsztat Mariusza w Myslowicach.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez artur105 » 21 wrz 2013, 19:31

Witam szanownych kolegów.

Chciałbym napisać parę słów o dymieniu z Mazdy 6 Diesel 2.0 136 KM. Miałem taka przypadłość od około pół roku i tak jeździłem i jeździłem. Poczytałem trochę na forum o tym że auto dostaje za mało powietrza. Postanowiłem coś z tym zrobić i przejrzeć cały układ dolotowy powietrza, Na początek przeczyściłem zawór EGR – był w sumie ok ale sadzy trochę było. Wymieniłem filtr powietrza oraz przejrzałem wszystkie przewody podciśnienia ( takie małe rurki). Sprawdziłem i dodałem zaciski na te rurki. Przemyłem jeszcze interkuler bo był cały zalepiony błotem. Po tych modyfikacjach skręciłem wszystko do kupy i pojechałem się przejechać. Mazda nadal dymiła ale trochę mniej. Przegoniłem na wysokich obrotach parę kilometrów i powiem że dymienie praktycznie ustało. Czyli jest o.k :) Ale przed tymi zabiegami to przy wyprzedzaniu dawało jak z lokomotywy – wstyd było wyprzedzać. :) Życzę wszystkim minimum dymku i maximum mocy :)
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez Enduro » 22 wrz 2013, 10:53

artur105 napisał(a):... przy wyprzedzaniu dawało jak z lokomotywy – wstyd było wyprzedzać. :..)

warto podjechac do ASO, aby ori. testerem (VCM) odczytac kody bledow i ustawic elektronicznie wtryski, przy tej okazji wyjdzie czy sa sprawne! <spoko>
bo uszkodzone wtyski spowoduja uszkodzenie bardziej powazne/kosztowe!
viewtopic.php?f=410&t=153992&hilit=uszkodzone
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez artur105 » 22 wrz 2013, 17:06

Robiłem test przelewowy – wykazało o.k. Minimalna różnica w przelewach. Błędów nie było na komputerze diagnostycznym, Jak jest rada ustawić wtryski tak na wszelki wypadek ???
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez Enduro » 22 wrz 2013, 22:47

artur105 napisał(a):.. Jak jest rada ustawić wtryski .. ???

tylko testerem VCM, na ogol tylko w ASO.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez somethinglikeelvis » 26 kwi 2014, 11:29

Witam.

Mam problem z moją "6". Może ktoś z was potrafi zdiagnozować usterkę. Objawią się kopceniem na czarno po dodaniu "gazu". Auto nie ma siły ruszyć, ledwo ledwo na 1 biegu się "kula" i kłęby czarnego dymu z siebie "wydala" (o zapachu sadzy) i motor dziwnie pracuje tzn trzęsie się. Pedał wciśnięty do deski a obroty max ok. 1500. Po małym odpoczynku wszystko wraca do normy. Te objawy występują przeważnie po przejechaniu trasy ok. 40 km. i kilkukrotnym uruchomieniu auta (nigdy przy uruchamianiu zimnego motoru).

Pozdrawiam.
somethinglikeelvis
 

Postprzez tadziol » 26 kwi 2014, 14:01

i to tak samo od siebie się stało ?
profil sobie uzupełnij,bo nie wiadomo jakie autko masz...
choć ja wiem,że to RF5C.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jarek999 » 26 kwi 2014, 15:08

Według mnie to jest problem ze sterowaniem gruszki turbiny,podciśnieniem i/lub z egr .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez tadziol » 26 kwi 2014, 16:15

Obrazek
a ja bym skupił uwagę na przepustnicy głównej sterowanej przez lewy (dwie gruszki) siłownik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez somethinglikeelvis » 28 kwi 2014, 20:42

Dzięki za wskazówki. Problem pojawił się od tak sobie po ok. tygodniu po zakupie autka.
somethinglikeelvis
 

Postprzez zielony700 » 9 maja 2014, 14:38

Sprawdź tematy o zapychającym się dolocie powietrza ( zamykająca się blaszka)
Miałem identyczne objawy- po zdjęciu czarne rurki mozna to zrobić samemu..
pzdr
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez strus1111 » 27 maja 2014, 14:21

W moim przypadku okazało się że zawór EGR działał nieprawidłowo, zaślepiony i po sprawie.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2013, 14:56
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM

Postprzez Hubix » 9 sie 2014, 23:09

Witam

Wstyd wyprzedzać......


Na trójce, czwórce czy piątce nie mogę depnąć bo pomimo iż mam ciemne szyby widzę chmury dymu za sobą.

Jadę ze stałą prędkością np. 120 km/h i dym leci za samochodem.

Filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Pt3G7_6 ... e=youtu.be


WNIOSKI:

DYMI GDY NA POLU JEST GORĄCO. W ZIMNE DNI NIE MA DYMU, ZIMĄ NIE MA NIC DYMU. ŚWIEŻO PO ODPALENIU RÓWNIEŻ NIE DYMI, GDY LEKKO SIĘ NAGRZEJE TO JUŻ DYMI

Gdzie leży problem ?....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6