Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez smile » 29 mar 2012, 20:16

Pioteq25 napisał(a):dopóki za radą kolegi smile dowiedziałem się jak ważny jest czas wciskania gazu do dechy
mam nadzieję, że duzy browar nie ulega przedawnieniu nigdy ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2012, 13:01

No i kolejne próby (kilkanaście!!) nie przyniosły żadnego rezultatu.Wymuszenie wypalenia DPF też nie udane <płacze> <głaszcze>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kai. » 30 mar 2012, 13:33

ee. jak próbowałeś wymusić wypalanie DPF?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2012, 13:43

sposobem przedstawionym na wcześniejszym linku(co prawda do Mazdy GH)...

http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 30 mar 2012, 15:38

smile napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):dopóki za radą kolegi smile dowiedziałem się jak ważny jest czas wciskania gazu do dechy
mam nadzieję, że duzy browar nie ulega przedawnieniu nigdy ;)


Ja nie zapomniałem, żeby była tylko okazja :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 30 mar 2012, 15:38

dobrzyn22 napisał(a):No i kolejne próby (kilkanaście!!) nie przyniosły żadnego rezultatu.Wymuszenie wypalenia DPF też nie udane

A ja wiem dlaczego ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 30 mar 2012, 15:40

dobrzyn22 napisał(a):No i kolejne próby (kilkanaście!!) nie przyniosły żadnego rezultatu.Wymuszenie wypalenia DPF też nie udane <płacze> <głaszcze>


Sprawdzałeś na dobrze rozgrzanym silniku? Tak jeszcze kombinuję, że jak silnik nie ma odpowiedniej temperatury >80C to się nie uruchomi.
Ja przy kalibracji wyłączałem wszystkie odbiorniki prądu jak światła itd.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 30 mar 2012, 15:43

Temp. płynu chłodzacego, temp. paliwa i temp. powietrza na odpowiednim poziomie musza być...
Zarówno do korekt jak i do DPF-u ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2012, 16:32

Kurde, że też o tym nie pomyślałem <glupek2> Jestem ciekawy czy te dane można zobaczyć przez podłączenie ELMa??...i wtedy po osiągnięciu odpowiednich temperatur dopiero próbować działać :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 30 mar 2012, 17:08

smile napisał(a):Temp. płynu chłodzacego, temp. paliwa i temp. powietrza na odpowiednim poziomie musza być...
Zarówno do korekt jak i do DPF-u ;)


Czyli dobrze kombinowałem :)
Kalibracje robiłem dzisiaj drugi raz po przejechaniu 30km, czyli silnik był w pełni rozgrzany.
Temperatura zewnętrzna 10C

Info odnośnie procedury kalibracji w silnikach subaru: http://subdiesel.wordpress.com/tag/calibration/
Pisze jak byk, żeby silnik miał min 80C
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 30 mar 2012, 18:27

Dokładnie...ja sprawdzałem z rana, bez żadnej wcześniejszej jazdy – odpaliłem i próbowałem-nic dziwnego, że się nie udawało ;P Będę informował o kolejnych podejściach(mam nadzieję, że już skutecznych ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ryniuniu » 30 mar 2012, 20:00

W przedlifcie chyba nie da rady, ten pin jest pusty :(
Czy moglby ktos sprawdzic czy na tym pinie jest napiecie, a jesli jest to jakie?
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez smile » 30 mar 2012, 20:16

Jak nie masz DPF-u to nie działa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ryniuniu » 31 mar 2012, 22:56

smile napisał(a):Jak nie masz DPF-u to nie działa

No to <dupa>
trzeba bedzie pewno kupic vcm :)
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez smile » 31 mar 2012, 23:35

ryniuniu napisał(a):trzeba bedzie pewno kupic vcm


Dla samej kalibracji?? Pozostaje autokalibracja.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 31 mar 2012, 23:51

smile napisał(a):
ryniuniu napisał(a):trzeba bedzie pewno kupic vcm


Dla samej kalibracji?? Pozostaje autokalibracja.

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 00:21

kubsztyk napisał(a):Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie..

? ? ? ? ? ?
A to??
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 1 kwi 2012, 00:28

Ok, ja wiem jak wygląda autokalibracja wtrysków i jakie są jej warunki. Ale przejechałem ponad 20 tysięcy km moim autem, nieraz stało zagrzane z włączonym silnikiem ponad dwie minuty i nic takiego nie zaobserwowałem. W warunkach normalnego użytkowania autokalibracja jest zjawiskiem niezwykle rzadkim. I stąd mój powyższy post.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ryniuniu » 1 kwi 2012, 15:59

smile napisał(a):
ryniuniu napisał(a):trzeba bedzie pewno kupic vcm


Dla samej kalibracji?? Pozostaje autokalibracja.


Wlasnie, tylko jak ja wymusic, sama jakos nie chce sie wlaczyc :(
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 19:43

Witam.Pytanie do kolegów venom200 i pioteq25 ,jak to w końcu jest z tym czasem dotykania do masy,próbowałem na różne sposoby szybko,wolno, przytrzymujac zmasowany dłużej,krócej za kazdym razem mieszczac sie przedziale 5sec. i kicha za żadne skarby nie mogę wymusić kalibracji,dodam że silnik i rocznik mam ten sam co wy,silnik nagrzany(wskazówka dokładnie w połowie),inspekcja olejowa mi się kasuje normalnie.Może ktoś mogłby wrzucić jakis filmik z kalibracji?
ps.Kolego dobrzyn22 ,a u ciebie się udało??
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron