Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez misiek89 » 2 mar 2013, 15:24

Witaj
Nie masz nigdzie wycieków?
Kiedy wymieniałeś podkładki pod wtryskami?
Jak mocno dasz w palnik to nie zostawiasz zasłony dymnej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez smokss » 2 mar 2013, 16:21

Wycieków nie widzę pod samochodem nic ani pod maską odkręcę jeszcze korek od oleju jak go rozgrzeje i napisze czy coś się dzieje, ja mam mazde od nie całego roku więc ja nie wymieniałem podkładek i wcześniejszy właściciel nic o tym nie wspominał więc raczej nie były wymieniane jak wyprzedzam to nie widzę żebym zostawiał jakąś chmurkę dymu ale jeszcze zobacze dokładnie jak z roboty wyjdę czasami webasto dymnie sobie ale to słyszałem że normalne ale czy niebieski dym z webasto też norma ?
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2013, 19:15

smokss napisał(a):w grudniu wymieniłem olej(castrol magnatic 5w40)

nie jest to szczególnie polecany olej do naszych Mazd ;)
najwyraźniej spala Ci olej...sprawdź te podkładki najpierw, a potem... zapoznaj się z tym wątkiem <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smokss » 2 mar 2013, 21:49

czyli jutro lepiej go nie używać bo mam do przejechania 100 km ? czy zostawić go do ponidziałku i do mechanika od razu , bo jak nie to bedę zmuszony siecentem jechać ;P a i sprawdziłem korek od oleju na gorącym silniku i leci z niego tak jakby para i pluje olejem i dymi tak jak mówiłem na zimnym chwile na czarno ale to naprwde chwilę a potem na biało albo wg juz nie dymi
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003r

Postprzez misiek89 » 2 mar 2013, 23:40

Jak masz drugie auto to jedź drugim, mazde odstaw do kumatego mechanika, powiesz co i jak wymienisz podkładki, sprawdzisz luzy zaworowe, zobaczysz smoka olejowego czy nie jest zasyfiony+ nowy olej(nie castrol). Pojeździsz i zobaczysz czy dalej żłopie oliwe, zaufanych fachowców szukaj w dziale regionalnym i przeczytaj sobie dział diesel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez smokss » 3 mar 2013, 00:39

thx za odpowiedzi napisze później jak zrobie to co pisze misiek89 i jeszcze jedno oryginalne te podkładki kupić czy zamiennik ? i jaki olej ?
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003r

Postprzez zagiell » 3 mar 2013, 11:17

Podkładki oryginalne, olej Dexelia 5W30 ;) Przed wymianą zrób płukankę, żeby trochę tego castrola wypłukało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez szymon29k » 4 mar 2013, 22:48

Sorki że wam sie tu lekko wpier...jestem tu dopiero od kilku dni i nawet nie zauważyłem ale chyba w żadnej waznej rozmowie to chyba nie przeszkodziłem.
szymon29k
 

Postprzez szymon29k » 4 mar 2013, 22:52

Moja mazda bierze sporo oleju w grudniu robiłem zmiane oleju od koniec stycznia sprawdzałem i juz było na min co jest grane dodam że leje olej castrol 10w40 wczesniej taki był lany wiec ja teżtaki leje. Dzis dzwoniłem do jednego z serwisów mówiłem że chciabym u nich sprawdzic kompresje silnika bo dowiedziałem sie że niby od tego najlepiej zacząc a gosc mi sie pytał czy normalnie odpala a nie mam problemów z odpalaniem wiec stweirdził ze to nie problem z kompresją raczej turbina może brac olej co o tym sądzicie?
Ostatnio edytowano 4 mar 2013, 23:01 przez bieski, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Proszę zapoznać się z regulaminem forum. Staramy siędopisywać do istniejących wątków.
szymon29k
 

Postprzez dobrzyn22 » 5 mar 2013, 11:43

moim zdaniem pierwsza sprawa – kontrolujesz czy wydobywa się dym spod korka wlewu oleju. Sprawa druga – demontujesz gumowy wąż idący do intercoolera(jest mocowany na skręcaną opaskę zaciskową) i sprawdzasz czy i ile jest w nim oleju. to tak na szybkiego ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Leoo » 10 kwi 2013, 17:53

szymon29k napisał(a):raczej turbina może brac olej co o tym sądzicie?

Lejąca turbna podaje olej do komory spalania lub (i) do wydechu więc auto dymi.
Jeśli nie dymi, trzeba szukać wycieku na silniku.

Dopisano 10 kwi 2013, 17:56:

Raffi27 napisał(a):oprócz tego na zimnym silniku np. przy porannym rozruchu badz dłuzszym postoju ( np. 8 godz ktore jestem w pracy) przez ok. 1 sekunde puszcza białego dymka .

To jest objaw przesiąkającej uszczelki pod głowicą. Woda, która wciekła do cylindra zostaje "wydalona".
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tkosierwawa » 16 maja 2013, 04:37

U mnie w aucie mam problem z bialym dymem. 114 tys km przejechane. Moc idealna. Przyspieszenie rowniez. Wszystkie parametry w normie. Mam usuniety DPF i zastapiony emulatorem.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu (bak dymny przez okolo 2-3 s). Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np kilka minut w korku lub postoju). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej kilku minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo pol litra na kilka tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju (a moze nawet w trasie wogole nie spala).

No dzis podjechalem do lokalnego mechanika na wymiane klockow z przodu i z tylu i poprosilem o sprawdzenie kompresji . Okazalo sie ze jest ok. Ale po calym dniu u mechanika gdy odpalilem auto to puscil mi duzego bialego "baka" przez okolo 10 sekund...mechanik w szoku...a potem jak pojechalem przetrzec nowe klocki i juz ani razu nie bylo dymu z wydechu...wrocilem do mechanika pokazac mu ze dym znika po pierwszym strzale z rury wydechowej i nie ma go juz wcale w dalszej jezdzie az do kolejnego dluzszego postoju . Byl w szoku ...przegazowal auto i gdy nie zobaczyl zadnego dymu (a widzial go wczesniej po postoju na wolnych obrotach.... ) to stwierdzil ze musi sie skonsultowac z kolegami po fachu bo jak pracuje w zawodzie 30 lat tak niestety nie ma pojecia co sie dzieje.

Prosze o jakies sugestie poniewaz przeczytalem caly ten watek i wszystkie te elementy silnika ktore tu byly podawane jako przyczyny "baka" bialego dymu zostaly sprawdzone i sa ok. Wymieniane byly rowniez podkladki pod wtryskami na te wlasciwe...sprawdzany smok olejowy sprawdzana kompresja turbina.
Nic nie robilem tylko z EGR. Wszystkie te rzeczy byly robione u Jaksy,
Moze Jaksa lub ktos majacy rozwiazany ten problem moglby sie wypowiedziec w tym temacie.
Dodam ze oprocz tego strzalu z rury jednostka napedowa pod kazdym wzgledem ok.
Wody w ukladzie chlodzenia nie ubywa ani nie ma w niej sladow oleju.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:03
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF

Postprzez xANDy » 3 cze 2013, 19:56

Gdzieś mi się po głowie kołacze, że ktoś miał taką sytuację już. Problemem był emulator właśnie lub oprogramowanie silnika, które wciąż widziało filtr i pchała się tam gdzieś jakaś dawka paliwa – która to właśnie wychodzi na biało...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hero » 17 cze 2013, 21:38

cześć
moja mazda spaliła na 600km (trasa Gdansk – Lublin) całą miarkę na bagnecie od maxa prawie do min.
niestety nie wiem ile to jest ale wydało mi się od razu podejrzane.
Od ostatniej wymiany zrobione ponad 9 tyś km i ani grama ubytku :| Zalany był niepolecanym Castrolem 5W30
Przyznaje, że leciałem dość szybko z 5 osobami + bagażami na pokładzie ale czy to może być przyczyna ubytku? Plamy pod autem nie ma, na osłonie pod silnikiem raczej też, nie dymi ...
Dolałem przed powrotem ok 0,5L i jechałem spokojnie i delikatnie – nic nie ubyło <faja>
odkręciłem korek wlewu oleju i trochę dymek leci (bezbarwny) ... ale nie wali jak lokomotywa ;) jak to ktoś wcześniej opisał.
Jak sprawdzić czy podkładki pod wtryskami sa ok?
Co byście dalej z autem robili? znowu musze trase robić ....
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez wujek116 » 17 cze 2013, 22:45

Na początek to powinieneś podać rok prod. auta i jaki ma przebieg .
Jeżeli bierze olej i leci dym z pod korka wlewu oleju to na 100% podkładki pod wtryskami do wymiany . nie jest to zbyt kosztowna naprawa i warto ją zrobić choćby zapobiegawczo na przyszłość . nie znam przebiegu twojego auta ale jeśli już masz trochę nabite kilometrów to możesz przejść na olej o jeden stopień gęstszy A JUŻ na pewno zmienić z tego castrola na INNY .
całkiem niedawno temu przeżywałem to samo co ty i wymiana podkładek pod wtryskami plus zmiana oleju na gęstszy (mobil) pomogła .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Hero » 18 cze 2013, 08:26

rocznik 2003 a najechane ma prawie 242tyś km

Dopisano 18 cze 2013, 08:27:

a jak sprawdzić czy podkładki sa uszkodzone?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez wujek116 » 18 cze 2013, 19:22

nie ma możliwości sprawdzenia czy są uszkodzone bez rozebrania pokrywy zaworów i wyjęcia wtryskiwaczy . ale w takim roczniku i z tym przebiegiem to na pewno podkładki się wypaliły . już pora na wymianę (nie kupuj podkładek z aso kup w sklepie z forum są bardzo dobre i tanie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Hero » 18 cze 2013, 20:15

wujek na jaki zmieniłeś olej? jaki masz przebieg?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez wujek116 » 18 cze 2013, 20:31

Więc tak . mój przebieg to 197 000 tyś km i cały czas auto jeździło na castrolu :( (moim zdaniem to kiepski olej jak dla mazdy ) wymieniłem na mobil super 10w40 . wymieniłem podkładki (12 zł komplet ze sklepu forum) wyczyściłem smoka olejowego , teraz to nie ten sam silnik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez xANDy » 19 cze 2013, 20:57

To przy następnej zmianie oleju wróć wujku do oryginalnej gęstości.
Oczywiście absolutnie nie castrol

Ma być 5w30 – nawet przy półmilionowym przebiegu. Pompa vacuum doszczelnia się olejem – jeśli jest za gęsty to się nie doszczelnia. Poza tym – przed zimą dokonaj wymiany na pierwotny bo wałek rozrządu dostanie w kość i zacznie się łuszczyć.
Hero napisał(a): leciałem dość szybko z 5 osobami + bagażami na pokładzie
Co to znaczy dla Ciebie "szybko"?

Co do podkładek to kupić tam, gdzie pisał, wymiana nie jest problematyczna. Ciesz się, że nie kopci – rekordzista spalił 1,5 litra na 30 km....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6