Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Hero » 20 cze 2013, 09:43

szybko to 140 -170 kmh jak się dało <glupek2>
w drodze powrotnej wlokłem się za tirami itd a więc max 100 i nic nie ubyło ;)
poczytam jeszcze jak się wymienia te podkładki
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez wujek116 » 20 cze 2013, 19:57

Jak mam się zgodzić co do gęstości oleju skoro pytałem w kilku serwisach aut japońskich i właśnie kazali mi zmienić o jeden stopień gęstszy i najlepiej mobil. to ja już nie wiem jak to jest z tym . jedni tak mówią inni co innego piszą . ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez xANDy » 21 cze 2013, 15:58

DiTD oraz MZR-CD (2.0) nie lubią innego oleju.
Mobil 5x lepszy niż castrol.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zbiru » 26 cze 2013, 12:21

witam wszystkich forumowiczow :)

czy ubytek oleju z poziomu max (lub moze nieco ponizej max) do poziomu min
po przejechaniu ok 150km autostrada z predkoscia max (210km/h)
jest rzecza naturalna ?
(nic nie dymi, nic nie cieknie)

czytalem na forum ze w tych silnikach "szybka" lub dynamiczna jazda zwieksza spalanie oleju i jest to rzecza naturalna
natomiast zastanawia mnie czy az tak naturalna przy tak badz co badz krotkim odcinku :)
(bezposrednio przed jazda nie sprawdzalem poziomu , ale ok. 1000-2000km wczesniej byl max)

silnik MZR-CD RF5C obecnie na liczniku 142k km

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 12:07
Posty: 12
Auto: MAZDA MPV LW 2004
MZR-CD RF5C
aktualnie 182kkm

Postprzez dobrzyn22 » 26 cze 2013, 12:57

sprawdź, czy nie dymi spod korka wlewu oleju
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zbiru » 26 cze 2013, 14:48

niejasno sie wyrazilem :/

nic nie dymi tzn ze procedure z korkiem opisana w tym watku rowniez przerabialem


moze nie powinno sie tego rozpatrywac w kategorii usterki ?
moze ktorys z forumowiczow ma podobne doswiadczenia ?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 12:07
Posty: 12
Auto: MAZDA MPV LW 2004
MZR-CD RF5C
aktualnie 182kkm

Postprzez dobrzyn22 » 26 cze 2013, 15:54

zbiru napisał(a):czy ubytek oleju z poziomu max (lub moze nieco ponizej max) do poziomu min
po przejechaniu ok 150km autostrada z predkoscia max (210km/h)
jest rzecza naturalna ?

wg. mnie nie.
przyjmując nawet wczesniej przejechane 1tys km, to zuzycie oleju wynosi jakieś 0,5 l / 1000km, a to już na pewno za dużo, nawet przy większych prędkościach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zbiru » 28 cze 2013, 07:43

generalnie to zrobilem od poziomu max do min jakies 8500km (99% to miasto i krotkie dystanse rzedu 10-15km i stop
czyli moge zalozyc ze zuzycie mam prawie 2x wieksze niz powinienem ? (zakladajac wymiane przy 15-16kkm)
czy moze te krotkie dystanse robia swoja robote ?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 12:07
Posty: 12
Auto: MAZDA MPV LW 2004
MZR-CD RF5C
aktualnie 182kkm

Postprzez Leoo » 29 cze 2013, 17:26

zbiru napisał(a):czy ubytek oleju z poziomu max (lub moze nieco ponizej max) do poziomu min po przejechaniu ok 150km autostrada z predkoscia max (210km/h) jest rzecza naturalna ? (nic nie dymi, nic nie cieknie)

Nie wiem jak Twoje autko ale moje posiada pampersa w osłonie spodu silnika. Wszystko co wycieka zbiera się właśnie tam. Kupując moją M6 dokładnie oglądałem spód i też nie było żadnych wycieków jednak po zdemontowaniu osłony okazało się, że cieknie olej ze wspomagania oraz ze skrzyni... Kosztowało mnie to wymianę rurki wspomagania i uszczelniacza półosi, o czasie przeleżanym pod autem nie wspomnę.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez xANDy » 8 lip 2013, 18:46

zbiru napisał(a):czy ubytek oleju z poziomu max (lub moze nieco ponizej max) do poziomu min
po przejechaniu ok 150km autostrada z predkoscia max (210km/h)
jest rzecza naturalna ?

Może tak się zdarzyć, zależy to także od oleju! Takie maksymalne prędkości mogę gwałtownie zjeść olej (zauważ, że miałeś pow. 4000 rpm). Niemcy w ten właśnie sposób zarzynają silniki – u nich to dość powszechny, znany problem. 45 minut z butem w podłodze może dać takie efekty jak opisałeś.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hubix » 8 lip 2013, 22:01

Wiem, że mało kto mi w to uwierzy ale moja M6 od wymiany do wymiany nie wypiła nic oleju. Ubytek na bagnecie niezauważalny bądź go brak. Cały czas MAX.

PS – płyn nie dostaje się do oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Leoo » 9 lip 2013, 00:00

Hubix napisał(a):PS – płyn nie dostaje się do oleju.

Może paliwo...
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez sorand » 5 sie 2013, 13:19

Witam.
Po naczytaniu się rożnych wątków i tematów przymierzam się do wymiany podkładek wtrysków.

Kupiłem Madzię w listopadzie 2012. mam przejechane do dzisiaj ok 6kkm i dolałem 2,5 l oleju. Poprzedni właściciel zalewał Castrolem 5w40 Edge, no i takowy też dolewałem. Tak swoją drogą to który jest z nich lepszy Edge czy magnatec?
Mi dymi jak przycisnę po garach, w normalnej jeździe nie. Na gorącym silniku z korka wlewu dymi, ale trudno mi odnieść się czy to dużo czy mało. Przydałby się może wzorcowy filmik.
Ostatnio pojechałem na wakacje, przejechane prawie 1500km częściowo autostradą no i bardzo nie dymiło jak przyspieszałem. Ale od jakiegoś czasu zalewam ON Verva a nie tym tańszym. Paliwo pewnie tez ma wpływ na dymienie.

Ja zaleję MaxLifem, po wymianie podkładek i sprawdzeniu smoka.
A jak będzie jeszcze brało sporo to wtedy trzeba się turbinka zająć – póki co nie sprawdzałem odmy.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 6 sie 2013, 00:06

sorand napisał(a):Na gorącym silniku z korka wlewu dymi, ale trudno mi odnieść się czy to dużo czy mało.

myślę, że jest to mało istotne czy mało, czy więcej – wymień profilaktycznie te podkładki, a będziesz spał spokojniej. Do tego obowiązkowo kontrola stanu smoka w misce
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jacek2 » 30 gru 2013, 22:22

Witam czy ktos moze mi doradzic co moze byc za przyczyna nadmiernego zuzycia oleju tak 1litr musze dolac po przejechaniu 2500tys km przy odpaleniu i w czasie jazdy nie dymi tylko gdy ostro pociagne na niskim biegu to wtedy zadymi IC jest poci sie od oleju pewnie jest gdzies nieszczelny .ZA co najpierw sie zabrac moze to byc turbina? czy cos gorszego mazda ladnie rowno chodzi tylko ten olej prosze o jakies wskazowki Jacek
jacek2
 

Postprzez dobrzyn22 » 31 gru 2013, 14:32

łączę z istniejącym wątkiem.

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


PS. proszę się z nim zapoznać, bo odpowiedź zapewne jest w nim zawarta <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Galen » 23 lip 2015, 22:30

Hej. Ostatno zauważyłem ze w mojej mazdzie w zastraszającym tempie znika olej silnikowy. Przejechałem ostatnio jakieś 200km i na bagnecie ubyło jakieś 5 mm od stanu poprzedniego. Nigdzie na ziemi nie zauważyłem wycieków a parkuje zawsze na tym samym miejscu. Auto tez nie kopci na siwo. Silnik pracuje równo i cicho. Jedyne co mnie niepokoi to "pocenie" się elementu na załączonej fotce. Ktoś się orientuje co to jest i czy może to wpływać na ubytki oleju?
Załączniki
20150717_184441.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2015, 06:21
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, 2004 r.

Postprzez Vichur » 23 lip 2015, 23:58

Ten element to EGR. A przyczyną pocenia się może ktoś inny podratuje. Może spróbowac rozkręcić go, przeczyścić ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 18:53
Posty: 29 (3/0)
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 90KM

Postprzez ela323f » 24 lip 2015, 08:08

Odkręć korek oleju i sprawdź czy nie dymi.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez Galen » 24 lip 2015, 08:23

Nie dymi.
Ostatnio edytowano 24 lip 2015, 09:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2015, 06:21
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6