Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 19:44

ryniuniu może w przedliftach jej nie ma ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 1 kwi 2012, 20:01

mnieteczek napisał(a):Witam.Pytanie do kolegów venom200 i pioteq25 ,jak to w końcu jest z tym czasem dotykania do masy,próbowałem na różne sposoby szybko,wolno, przytrzymujac zmasowany dłużej,krócej za kazdym razem mieszczac sie przedziale 5sec. i kicha za żadne skarby nie mogę wymusić kalibracji,dodam że silnik i rocznik mam ten sam co wy,silnik nagrzany(wskazówka dokładnie w połowie),inspekcja olejowa mi się kasuje normalnie.Może ktoś mogłby wrzucić jakis filmik z kalibracji?
ps.Kolego dobrzyn22 ,a u ciebie się udało??



Czasowo wychodzi mi ok 2s. Może nie masz dobrej masy? Jeden koniec przewodu wetknij dobrze w pin, a drugim wal w masę na klemie ujemnej.
Sprawdzałeś na wyłączonej klimie itp?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 20:04

Wszystko miałem powyłączane ,światła,klima,radio,nawet tryb auto w wycieraczkach :) i dupa,a masowałem własnie do minusowej klemy,sprobuje w tym przedziale 2sec.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 20:05

mnieteczek a ręczny miałeś zaciągniety? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 20:08

Tak,zaciągnięty.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 20:19

Może masz jakieś błędy zapisane w PCM-ie. A spaliny z pod korka wlewu oleju czasami nie lecą?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 20:22

Żadnych spalin tylko delikatny podmuch powietrza,podpinałem elm'a i ani scan xl pro i scan master elm żadnych błedów nie pokazuje.Silnik chodzi równiutko i cicho.Na 99% jestem pewien że to wina czasu masowania ,sprawdzę jeszcze jutro po robocie.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez smile » 1 kwi 2012, 20:35

Napisz jeszcze jak to robisz, może tu jest pies pogrzebany.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 20:41

Tak jak w tutku.Wszystko co niepotrzebne powyłaczane chociaż w tutku nie ma o tym mowy,auto na luzie ,reczny zaciagniety.
1.odpalam silnik(czekam az wszystkie kontrolki pogasna)
2.masuje pin 5 razy w ciągu pięciu sekund
3.nie ma zadnej reakcji.. <glupek2>
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez darekpaw » 1 kwi 2012, 20:46

Ja wziąłem dłuższy kabelek,usiadłem wygodnie za kierownicą i masowałem go do zaczepu od zamka drzwi-udało się za 4 razem ale chyba ostatnie 5 połączenie z masą dłużej przytrzymałem zapaliła się kontrolka świec i się zaczeło-ręczny nie był zaciągnięty.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 52
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 20:54

darekpaw napisał(a):Ja wziąłem dłuższy kabelek,usiadłem wygodnie za kierownicą i masowałem go do zaczepu od zamka drzwi-udało się za 4 razem ale chyba ostatnie 5 połączenie z masą dłużej przytrzymałem zapaliła się kontrolka świec i się zaczeło-ręczny nie był zaciągnięty.


Właśnie miałem o tym pisać bo tak też próbowałem(żeby zdążyć sprawdzić mrugnięcia),ale też kicha,może chodzi o to ostatnie dłuższe przytrzymanie...
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez dobrzyn22 » 1 kwi 2012, 21:01

mnieteczek napisał(a):ps.Kolego dobrzyn22 ,a u ciebie się udało??

na razie bez sukcesu...ale się nie poddaję ;) Jak coś się zmieni, to na pewno dam znać :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 21:09

smile napisał(a):Temp. płynu chłodzacego, temp. paliwa i temp. powietrza na odpowiednim poziomie musza być...
Zarówno do korekt jak i do DPF-u ;)


Może tu leży problem ,jakie to mają być wartości?Scan master elm je widzi także można sprawdzić.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez darekpaw » 1 kwi 2012, 21:19

Ja to wykonałem 2 godz.po przyjeżdzie do dom samochód 2 godz stygł i się udało -próbowałem kilka razy nie gasiłem silnika i za 4 razem się udało-mruganie kontrolki jest na koncu kalibracji a w trakcie jej- pali się cały czas.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 52
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 doszła CX 7 z 2010r. także dizelek

Postprzez mnieteczek » 1 kwi 2012, 21:28

darekpaw napisał(a):Ja to wykonałem 2 godz.po przyjeżdzie do dom samochód 2 godz stygł i się udało -próbowałem kilka razy nie gasiłem silnika i za 4 razem się udało-mruganie kontrolki jest na koncu kalibracji a w trakcie jej- pali się cały czas.


Następna cenna informacja,jutro walki ciąg dalszy.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez seba1177 » 2 kwi 2012, 09:31

Czyli w przedliftach nie ma możliwości wymusić kalibracji? A żeby dopuścić do autokalibracji musze powyłączać radio, klime itp.???
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez matelam2 » 2 kwi 2012, 11:42

Dokładnie...wszystkie urządzenia wyłączone,silnik rozgrzany(najlepiej po co najmniej krótkiej przejażdżce),no i temp. na zewnątrz co najmniej 10 stopni.
U mnie po wymianie wtryskiwaczy właśnie w takich warunkach wystąpiła autokalibracja.
Wymieniałem dwa w odstępach czasu(jakieś trzy miesiące) i za każdym razem tuż po wymianie auto robiło ten zabieg :) .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 19:02
Posty: 15
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA MPV (LW) 2.0 – MZR-CD '04 136km
IVECO 35-10 2,5tdi
vw lt 35 2,5tdi

Postprzez dobrzyn22 » 2 kwi 2012, 11:58

Czyli dla podsumowania: Aby wymusić kalibrację należy spełnić określone warunki:
-zaciągnięty ręczny
-powyłączane urządzenia w aucie(np.radio,klima itd.)
-Odpowiednie wartości Temp. płynu chłodzącego(65-85st.C, optymalnie 65-70), temp. paliwa(FLAT: 30⁰C – 60⁰C) i temp. powietrza (IAT: 15⁰C – 65⁰C)
-silnik uruchomiony
-podłączamy przewód do PIN-u w skrzynce bezpieczników(zdjęcie poniżej)-drugi koniec przewodu podłączamy do masy (–) 5x w ciągu 5 sekund.
Obrazek
Ostatnio edytowano 2 kwi 2012, 17:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dlysy » 2 kwi 2012, 15:53

seba1177 napisał(a):Czyli w przedliftach nie ma możliwości wymusić kalibracji? A żeby dopuścić do autokalibracji musze powyłączać radio, klime itp.???



Ja juz próbowałem wszystkiego ,wylaczałem klime itd ale nic nie pomaga. musi byc jakas mozliwosc z tymi pinami w Przedliftach
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 11:13
Posty: 25
Skąd: Ryglice
Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM

Postprzez dekster » 2 kwi 2012, 16:31

dobrzyn22 napisał(a):Czyli dla podsumowania: Aby wymusić kalibrację należy spełnić określone warunki:
-zaciągnięty ręczny
-powyłączane urządzenia w aucie(np.radio,klima itd.)
-Odpowiednie wartości Temp. płynu chłodzącego(65-85st.C, optymalnie 65-70), temp. paliwa i temp. powietrza (dopiszę później jakie konkretnie)
-silnik uruchomiony
-podłączamy przewód do PIN-u w skrzynce bezpieczników(zdjęcie poniżej)-drugi koniec przewodu podłączamy do masy (–) 5x w ciągu 5 sekund.
Obrazek

Temperatura płynu chłodzącego (ECT: 65⁰C – 95⁰C), Temperatura powietrza (IAT: 15⁰C – 65⁰C), Temperatura paliwa (FLAT: 30⁰C – 60⁰C) i po sprawie <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 14:57
Posty: 41
Skąd: Morąg
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6