Strona 35 z 37

PostNapisane: 7 sty 2015, 22:06
przez syczka133
Skarabe napisał(a): silnik przestał gasnąć ale na małej przejażdżce ładnie chodzi do 2200 obrotów a dalej zaczyna szarpać i nie ma mocy. Wiecie co może być przyczyną??
i


Kolego może masz przpchanego smoka w zbiorniku paliwa? i się dławi powyżej 2200 RPM

PostNapisane: 8 sty 2015, 18:47
przez Skarabe
przejechałem 10km i problem ustąpił. Może trochę zapowietrzyło się??.

PostNapisane: 8 sty 2015, 19:56
przez syczka133
To spoko że ustąpiło . ale smoka w zbiorniku warto wyczyścić . Pozdrawiam

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 9 sty 2015, 00:28
przez Skarabe
Przydało by się ale najpierw chcę wymienić podkładki pod wtryskami. do smoka musiałbym dorobić klucz do odkręcenia i jeszcze pewnie zaleje ropą środek auta.

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 9 sty 2015, 11:50
przez syczka133
Z tym kluczem to nie problem .Mloteczek i nieduże drewienko. Delikatnie i pujdzie jak ta lala. A z zalaniem wachą środka to naprawde niezdarnie byś musiał to robić. Dasz rady . Tylko uważaj na wtyki od podłaczenia przewodów żeby nie połamać.
Gdzieś na forum jest Foto relacja

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 15 lut 2015, 14:10
przez adriang
Witam, parę postów wcześniej ktoś pisał, że zawór w polifcie jest rozbieralny z tym że moje pytanie czy coś pomaga rozebranie go i przeczyszczenie czy od razu kupować nówkę ?

Moje objawy na chwilę obecną to ciężko maździnka odpala przy większym mrozie ( muszę pokręcić ze 2-3 sek dłużej rozrusznikiem ) i ostatnio przyuważyłem ale to sporadycznie ( może ze 3 razy się zdarzyło ) – w momencie wciśnięcia gazu przy jakiś 2000 obr na 6 biegu ma lekkie szarpnięcie na 1 sek i dopiero idzie do przodu... Przebieg prawie 250 tys km i podejrzewam, że zawór nie był wymieniany od nowości...

Czy w ogóle te objawy podchodzą pod SCV ? <oczy>

Dziękuję z góry za pomoc :)

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 17 lut 2015, 08:48
przez Pioteq25
-rozbieranie nic nie daje
-ciężki rozruch to może być inna przyczyna
-szarpanie może wskazywać EGR nie SCV

Podstawowy symptom końca SCV to gaśnięcie na wolnych obrotach.
Jak ktoś jest wprawiony, to pozna wadliwą prace zaworu SCV po odczytach ciśnienia z forscana.

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 17 lut 2015, 18:15
przez adriang
No to na razie jak znajdę chwilkę do biorę się za czyszczenie EGRu ;)

U mnie te podejrzenia padły na SCV bo parę postów wcześniej czytałem, że jak zawór już się kończy to strasznie silnik klekocze i u mnie po odpaleniu na zimnym szczególnie klekocze jak żuk ;) Wcześniej, takich objawów nie słyszałem ;)

PostNapisane: 17 lut 2015, 18:20
przez bieski
Pioteq25 napisał(a):-szarpanie może wskazywać EGR nie SCV

Przy zaworze SCV tez szarpie...

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 17 lut 2015, 18:28
przez Pioteq25
Przed wymianą SCV miałem tylko gaśnięcie choć może też i szarpie w zależności od zużycia.

PostNapisane: 17 lut 2015, 23:50
przez bieski
A mi właśnie szarpało, nieraz potrafił sobie zgasnąć.

PostNapisane: 21 kwi 2015, 09:32
przez Krystof72
<oczy> <glupek2>

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 28 maja 2015, 12:12
przez sneijder
Witam wszystkich!!
Moja Madzia od dłuższego czasu gaśnie. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach np jak jej dam w p**de i wrzucę luz lub jak dojeżdżam do krzyżówki itp. Wymieniłem dziś zawór pompy wtryskowej SCV i dalej to samo..co to może być?...nie wiem czy to ma jakiś związek ale z pokrywy zaworów dość mocno mi się poci.

Dopisano 28 maja 2015, 17:48:

Chłopaki podpowiedzcie cos...moze to byc EGR?próbowałem sie do niego dobrać ale nie mogę zdjąć tej rury u dolu. W innym wypadku ze zrób nie chce zejść...wyczyszcze egr i zobaczę czy pomoże.
Przy zapchanym egr nie powinien aby wyskoczyć"check"?...

Może to pompa wtryskowa siada?
Nie mam ani żadnego programu ani kabli do sprawdzenia parametrów wiec musialbym sie gdzies przejechać...

Będę wdzięczny za kazda podpowiedz. Pozdr

PostNapisane: 3 cze 2015, 10:57
przez sneijder
Widzę ze nie doczekam się pomocy...

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 10 cze 2015, 20:13
przez syczka133
Kolego a czysciles sitko w zbiorniku?

PostNapisane: 10 cze 2015, 23:10
przez sneijder
sitko w zbiorniku??...nie czyściłem. Myślisz że to może być przyczyną??ost zaczeła kopcić jak smok na czarno. EGR zaślepiłem i dalej to samo. Może to ma jakieś powiązanie?

PostNapisane: 11 cze 2015, 22:08
przez syczka133
Mądry mechanik powiedział mi jak jest ZAWÓR EGR to ma działać a nie zaślepiać go . :> ma funkcjonować i tyle . a EGR masz z czujnikiem czy bez?

Warto jeszcze podciśnienia przejrzeć morze któryś wężyk szwankuje .

no i to sitko w zbiorniku , po pewnym czasie zbiera się tam osad parafinowy i przytyka .

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 30 cze 2015, 09:06
przez sneijder
No i okazalo sie ze u mnie nie poszedł zawór,pompa ani sitko nie jest zatkane...niestety padly wtrysku i koszt nie maly a objawy takie jak przy zaworze

Re: Gasnący silnik, prawd. zawór SCV, zdjęcia zaworu !!

PostNapisane: 3 sie 2015, 17:38
przez Miron_Pomorze
TZ1.JPG
Panowie, podepnę się pod temat, ponieważ moja M6 po wciśnięciu gazu najpierw się dusi po czym puszcza obłok czarnego dymu i dopiero później przyspiesza szukam usterki, doszedłem do zaworu SCV ponieważ czasami na luzie mam podwyższone obroty, czasami obroty falują przy jeździe ze stałą prędkością, dodatkowo zauważyłem falujące ciśnienie w szynie CR 34...41bar (bieg jałowy), a więc rozebrałem ten zawór i są na trzpieniu ślady tarcia, czy to może powodować złą pracę tego zaworu? Zawór jest z tych "poprawionych", zdjęcia T1 iT2 są z drugiej strony trzpienia gdzie nie występowało tarcie, proszę o pinię. Koszt nowego to przynajmniej 300Pln, to dość drogi eksperyment :(

PostNapisane: 3 sie 2015, 21:25
przez tadziol
Miron_Pomorze napisał(a):Koszt nowego to przynajmniej 300Pln, to dość drogi eksperyment

Drogi <oczy> znam bardziej kosztowne.....
Ale wracając do pytania – tak,zacierający się tłoczek może powodować "falowanie" ciśnienia na rail-u.