Strona 5 z 13

PostNapisane: 1 wrz 2013, 14:52
przez samson22
Czy dobre mam momenty dokrecania śrub w rfc5: mostki nad wtryskiwaczami 52-61Nm, podkładki pod przelewy 10-12Nm, przewody wysokiego ciśnienia 29Nm?

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 1 wrz 2013, 15:40
przez banasr
BME114ZW1517 (1).JPG

PostNapisane: 1 wrz 2013, 15:50
przez samson22
Dzięki

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4

PostNapisane: 1 wrz 2013, 20:01
przez Enduro
samson22 napisał(a):...podkładki pod przelewy 10-12Nm,..

w twoim silniku ich nie ma.
pozdr.
E

Re: Odp: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 21 wrz 2013, 10:43
przez samson22
Po wymianie wtrysku nr2 na używany wtrysk wynik testu przelewowego wygląda jak na zdjęciu, czyli nowy wtrysk przelewa najmniej. Podjechalem do serwisu żeby przeprowadzić kalibrację niestety kalibracja nie przeszła do końca i proces został wstrzymany. Powodem wymiany wtrysku było kopcenie auta przy dodaniu gazu oraz jego przelewanie. Niestety po wymianie wtrysku auto
1. dalej kopci (turbina jest po regeneracji),
2. na zimnym silniku trochę głośniej chodzi,stuka przez parę sekund (przed.wymiana wtrysku tego nie było),
3 nie udało się przeprowadzić kalibracji.

Dodam że po wymianie wtrysku zalałem forte na cały bak paliwa, a kalibrację zacząłem robić po przejechaniu połowy baku ok 400km, czyli jeszcze ze specyfikiem w baku.
W serwisie powiedzieli mi że najlepiej jest wymienić 4 wtryski np na używki ale z tego.samego egzemplarza auta a nie jak ja zrobiłem tylko.1 szt.
Nie wiem co o tym myśleć. Macie jakieś przemyślenia?


pozdrawiam
Samson

PostNapisane: 21 wrz 2013, 11:22
przez Enduro
z twojego opisu i fotki wynika jednoznacznie, ze dwa zew. wtryski sa kiepskie tzn. do wymiany.
trzeba pamietac, ze jesli uszkodzi sie lub wyeksplatuje jeden wtrysk, to trzy pozotale sa w podobnym lub mocno zblizonym stanie, bo pracowaly na tym samym paliwie i maja ten sam przebieg...
pozdr.E

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 21 wrz 2013, 11:24
przez banzai54
Moim zdaniem 1 i 4 też jest do wywalenia. Z tego co pisało na forum to wtryski mogą się różnić przelewaniem do 10-15% a nie więcej.

Re: Odp: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 21 wrz 2013, 13:20
przez samson22
Dzięki za info. Pamiętam o dopuszczalnej różnicy do15%. Ale zerknijcie jak wyglądał test przelewowy przed wymianą 2 wtrysku.
Chyba jednak mi zostaje wymienić cały komplet :(


pozdrawiam
Samson

PostNapisane: 21 wrz 2013, 15:32
przez Enduro
samson22 napisał(a):... zerknijcie jak wyglądał test przelewowy przed wymianą 2 wtrysku.
...

ten dwgi byl kpl. do bani...
e.

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 21 wrz 2013, 15:38
przez samson22
To wiem, ale teraz czy wymieniać pozostałe 3? Czy tak jak pisał banzai54 1 i 4? Czy cały komplet z tego samego auta?

pozdrawiam
Samson

PostNapisane: 22 wrz 2013, 10:46
przez Enduro
samson22 napisał(a):To wiem, ale teraz czy wymieniać pozostałe 3? Czy tak jak pisał banzai54 1 i 4? Czy cały komplet z tego samego auta?
pozdrawiamSamson

jesli nie przechodzi kalibracja, to trzeba tak dlugo wymieniac wtryski i szukac az bedzie okay,
inaczej bedzie drozej, duzo drozej, bo uszkodzone wtryski uszkodza tloki i blok silnika <glupek2>
viewtopic.php?f=410&t=153992&hilit=uszkodzone
pozdr.
E

Re: Odp: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 22 wrz 2013, 23:35
przez zboq
samson22 napisał(a):To wiem, ale teraz czy wymieniać pozostałe 3? Czy tak jak pisał banzai54 1 i 4? Czy cały komplet z tego samego auta?
pozdrawiam
Samson

Ja mam każdy z innej parafii i jest ok.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk 4

PostNapisane: 23 wrz 2013, 10:31
przez Enduro
masz te same tj, ten sam typ/model,tylko o innych numerach produkcyjnych tj. od 1 do 27 , a te z kolei wynikaja z parametrow produkcyjnych
pozdr.
E

PostNapisane: 23 wrz 2013, 22:03
przez zboq
Generalnie chodziło mi o to, że już 2 razy wymieniałem wiec mam 1 oryginalny, jeden od Jaksy a 2 od mazvagtech :D

PostNapisane: 24 wrz 2013, 12:44
przez Enduro
mozesz miec je tez nawet od ojca dyrektora, to nie ma abs. znaczenia, najwazniejsze aby byly sprawne i przechodzily kalibracje.
pozdr.E

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 24 paź 2013, 12:41
przez lalol
Witam!

mam maly problem? Otoz Mazda zaczela od jakis dwoch miesiecy dymic na pelnym gazie, i troszke nierowno przyspieszac, tak jak byloby male falowanie. Gdy bylem u mazdy w nNiemczech kalibracji nie przeszla, powiedzieli oczywiscie by sprzedac bo powyzej 200 000 km (aktualnie 234 000) wiec to i tak jest zlom...

Przypomnial mi sie fakt ze jak w Polsce sprawdzali wtryski w jednym z warsztatow na krzykach we wroclawiu to nikt nie poinformowalm mnie o faktie, iz podladki wymienia sie za kazdym razem gdy wyjmuje sie wtryski (jestesm w bledzie?) to bylo w kwietniu b.r. Teraz zrobilem test przelewoy i mam nastepujace wyniki:

Patrzac od rozrzadu

Wtrysk 1 38 ml
Wtrysk 2 28 ml
Wtrysk 3 30 ml
wtrysk 4 30 ml

wnioskuje wiec z tego iz wymienic nalezaloby wtrysk nr 1 a reszta jest okay? Test na kazdy wtrysk przeprowadzony w 3 minuty. Zamierzam juz dzis zamowic by jutro max. pojutrze byl ten wtrysk.. wiec czekam na odpowiedz =)

a! dwa razy madzia zapalila na 3 cylindry i puscila chmure dymu... trwalo to pare sekund i zaczela chodzic normlanie.. myslicie ze ma to jakis zwiazek?

z gory dziekuej bardzo za odpowiedz! :)

Dopisano 24 paź 2013, 13:08:

i jeszcze cos: jezeli na wtryskach mam tylko na 2gim 25 a na innach 24.. znaczy ze 2 byl juz raz wymieniony? iii znalazlem na ebayu jeden z numerem 16... nada sie wtedy? poza tym wszystko pasuje

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 25 paź 2013, 10:41
przez BlackM3
Witam. Mam kilka pytań. Po pierwsze co oznacza pojęcie "lejący wtrysk"? Czy chodzi o to, że wtrysk podaje zbyt duża dawkę do cylindra czy na przelew? Bo tu nasuwa się wniosek: jeżeli za dużo paliwa "wlewa się" do cylindra, to automatycznie mniej go idzie na przelew. Po drugie czy tak naprawdę nie jest istotna ilość paliwa jaka idzie na przelew w jednostce czasu (np. w czasie 2 min), a mniej ważne różnice pomiędzy przelewami poszczególnych wtrysków? W mojej opinii dla danego silnika, przy podobnych warunkach (temperatura silnika i na zewnątrz), wartość przelanego paliwa powinna być stała, a przynajmniej zbliżona. Załóżmy, że na przelew nr 1 w ciągu 2 min. poszło 60 ml paliwa, a na pozostałe trzy po ok 25 ml. Skąd pewność, że problem dotyczy tego jednego, a nie trzech pozostałych? Może te trzy są nieszczelne i leją nadmiernie paliwo do cylindra? Dla przykładu – wykonałem wczoraj próbę przelewów.
Silnik rozgrzany, bieg jałowy, czas: 4 min. Oto wyniki: wtrysk 1 – 45 ml, wtrysk 2 – 60 ml, wtrysk 3 – 55 ml, wtrysk 4 – 70 ml. Ciężko tu znaleźć punkt odniesienia, nie wiedząc ile paliwa powinno się przelać w ciągu 4 min. Pierwsza opcja, to, że wtrysk nr 1 leje do cylindra, a wtrysk nr 4 na przelew. Skąd mam wiedzieć czy dwa pozostałe są sprawne? Po tym, że mają zbliżoną wartość na przelewie? Trochę to nie ścisłe, bo równie dobrze 4 wtryski mogą mieć w miarę równą wartość na przelewach a być nie sprawne. Jak to interpretować?

Re: Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

PostNapisane: 25 paź 2013, 18:31
przez banasr
BlackM3
Częściowo odpowiedź na Twoje pytanie na stronie 4 tego tematu 2 post od góry.

Pozdro.

PostNapisane: 4 lis 2013, 14:39
przez Enduro
lalol napisał(a):1...kalibracji nie przeszla, powiedzieli oczywiscie by sprzedac bo powyzej 200 000 km (aktualnie 234 000) wiec to i tak jest zlom.....
2. w jednym z warsztatow na krzykach we wroclawiu to nikt nie poinformowalm mnie o faktie, iz podladki wymienia sie za kazdym razem gdy wyjmuje sie wtryski..
3. Wtrysk 1 38 ml , Wtrysk 2 28 ml, Wtrysk 3 30 ml , wtrysk 4 30 ml
wnioskuje wiec z tego iz wymienic nalezaloby wtrysk nr 1 a reszta jest okay? Test na kazdy wtrysk przeprowadzony w 3 minuty. Zamierzam juz dzis zamowic by jutro max. pojutrze byl ten wtrysk.. wiec czekam na odpowiedz =) ...
4.jezeli na wtryskach mam tylko na 2gim 25 a na innach 24.. znaczy ze 2 byl juz raz wymieniony? ...

1.moze to byc wynik uszkodzonych wtryskow lub PCma.
P.S. moj kolega ma przejechane 320 000 km i auto chodzi bardzo dobrze a on w czasie eksplatacji wymienil tylko wtryski i pompe vaku reszta abs. we fabrycznym originale!
2. bo to kpl. barany!
3. wg. mnie to pierwszy ma najwiekszy zwrot co nie musi swiadcyzc o jego uszkodzeniu, kalibracja decyduje o losach wtrysku.
4. nie. montaz w fabryce jest loteryjny..i te numerki o niczym nie swiadcza!
pozdr.
E

PostNapisane: 4 sty 2014, 12:39
przez everyman
everyman napisał(a):Witam,

Czy moge prosić mądrych Forumowiczów o interpretację wyników testów przelewowych?
Moja Madzia to 6 136 KM RF5C.

Wydaje mi się ze działanie 3 i 4 na "słuchanie klucza" ma wyższą częstotliwość niż wtryskiwacze 1 i 2.

Pozdrawiam,
Michał



Cześć!

Po regeneracji wtrysków silnik ma następujące objawy:
– trudności przy odpalaniu – nasiliło się zimą
– nierówna praca na biegu jałowym – kreska skacze w zakresie 100 obr/min
– potrafi zgasnąć podczas jazdy – kilka razy zgasł przy załączeniu sprzęgła przy skręcaniu (nieciekawa sprawa)

Czy mogą być to wtryskiwacze? Czy warto oddać do naprawy gwarancyjnej po serwisie regeneracji?
W załączeniu zdjęcie po teście przelewowym.