Wymiana oleju w silniku MZR-CD

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 22 maja 2013, 15:23.
Powód: dubel

Postprzez Pioteq25 » 4 cze 2013, 10:36

dobrzyn22 napisał(a):a ja bym powiedział że gorsze :P
nowy olej spełnia normy ACEA C2, natomiast poprzedni spełniał C1.
Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (stary olej) w stosunku do 0,8% – nowy


To potwierdzona informacja, że mazda zmieniła specyfikację dexeli na C2?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez grubby » 4 cze 2013, 11:28

w sklepach z częściami ori już są właśnie pod nową nazwą i z nową specyfikacją – ale w salonie potwierdzić nie byłem.

@dobrzyn22 – gorsze dla środowiska i dla dpf, egr i innych czyścicieli spalin... ale silniczek to siarke lubi ;)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Pioteq25 » 4 cze 2013, 12:47

0,3% siarczanów to mała różnica. Co myślicie o valvoline ENV C2? Wszystkie parametry lepsze od C1 poza większą liczną siarki.

SAE Viscosity Grade 5W-30
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 10.2
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 57.3
Viscosity Index ASTM 167
Viscosity, mPa.s –30ºC. <6600
TBN, mg KOH/g ASTM 7.4
Pour Point, ºC -42
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.853
Flash Point, COC, ºC. 230
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 4 cze 2013, 20:46

grubby napisał(a):@dobrzyn22 – gorsze dla środowiska i dla dpf, egr i innych czyścicieli spalin... ale silniczek to siarke lubi ;)

zgadza się – pytanie – gdzie jest kompromis ?? ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez grubby » 4 cze 2013, 20:58

u mechanika wycinajacego dpf ;) a tak na serio to ja na C2 jezdzilem u siebie bez DFP (bo taki zalecal producent oleju). na dpf sie nie znam zbytnio wiec pytanie dobre... i tez chetnie sie dowiem :)

choc mysle ze skoro mazda z c1 zmienila na c2... to moze wlasnie to jest ten kompromis...
albo seryjnie zaczna sie zapychac dpf co pare kilometrow ;)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez marooo9 » 2 sie 2013, 10:52

Witam,

Ktorej plukanki LM uzywaliscie?

LIQUI MOLY 2640
LIQUI MOLYPRO-LINE 2662
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez grubby » 4 sie 2013, 20:32

ja lalem proline
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez djczarko111 » 3 wrz 2013, 12:26

Witam
Ja przy doborze oleju korzystałem z wyszukiwarki na stronie millers i wyszukało mi taki olej: XF LONGLIFE C2 5w30 i taki też wlałem. Ale teraz mam pytanko czy ten olej jest dobry? Czy klasa C2 nie jest za wysoka?
Autko mam bez filtra DPF.
Pozdrawiam
Krystian
Początkujący
 
Od: 13 lip 2008, 21:23
Posty: 10
Skąd: Wołów
Auto: Mazda 6,2003r,Hatchback,136KM

Postprzez Sabat » 3 wrz 2013, 12:32

Jedna strona w tył i byś wiedział że jest ok :) Moje auto dalej jeździ, zrobione 7100km i bez dolewki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez djczarko111 » 3 wrz 2013, 12:39

Spoko dzięki, czytałem to ale później przeczytałem też wpis dobrzyna w którym pisze że coś źle wkleił i napisał że olej C1 i coś mi się ubzdurało że to Ty napisałeś tego posta, sorry za zamieszanie.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 13 lip 2008, 21:23
Posty: 10
Skąd: Wołów
Auto: Mazda 6,2003r,Hatchback,136KM

Postprzez Hubix » 3 wrz 2013, 23:38

Martwisz się czy 5W30 jest OK, a niektórzy tu na 15W40 jeżdżą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez szeregus » 18 wrz 2013, 10:21

Czy ktoś jeździł na Castrolu Edge 5W30? Taki olej zaproponował mi mechanik, niby super itp. Jakieś opinie? Musze wymienić i tak czytam i się zastanawiam... Mam zalaną aktualnie dexelie Ultra 5w30 przebieg 177 tys. <pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez bieski » 18 wrz 2013, 10:46

szeregus napisał(a):Czy ktoś jeździł na Castrolu Edge 5W30?

<czytaj> <czytaj> viewtopic.php?f=90&t=65171#4d

Zostań przy Dexeli albo Elfie albo zalej prawdziwego syntetyka :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez szeregus » 18 wrz 2013, 11:43

Czyli nie ma co się bawić w Castrole tylko zakupić Dexelie i jeździć dalej :) dodam ze autko bez DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez maziadm » 27 wrz 2013, 10:25

Castrol to gniot oczywiście ten w PL. A jak trafisz na podróbkę to jeszcze gorzej. Większość wymieniaczy oleju oddaje puste flaszki do skupu i to nie celem utylizacji. Ale to też ma swój wydźwięk proekologiczny, przecież to idealne wyjście – opakowania wtórne.
Dexelia też lipa, olej sam w sobie nie jest zły jak max. cena za 5L to jakieś 100-110Plnów. Czyli w cenie jak inne rasowe dobre półsyntetyki.
Nie masz DPFu poszukaj czegoś: 5W30, B4, C3.

Ja spróbuję teraz Millers EE LL C3 5W30 (nr 7707) nanotechnologia, wiadomo silnik sam się kręci :D lub coś taniego, dobrego typu lotos, statoil ....
Czasami mam wrażenie, że rola oleju jest trochę przeceniana, czyżby działania marketingowe dystrybutorów? Że to niby lepszy=droższy olej zapewni nam lepszy żywot poprzez bezawaryjne funkcjonowanie samochodu. Jedna z zasad Marphego mówi, że to co ma się spieprzyć i tak się spieprzy choćbyśmy postawili klocka na miętowo.

Dopisano 27 wrz 2013, 10:31:

marooo9 napisał(a):Witam,

Ktorej plukanki LM uzywaliscie?

LIQUI MOLY 2640
LIQUI MOLYPRO-LINE 2662


Lałem obie/oba, tzn niejednocześnie. Tylko ja zawsze pakuję x2, po prostu wolę więcej jak mniej. Ogólnie jeszcze forte i motul. Jak bym miał oceniać to naprawdę ciężko. Na tę chwile pozostaje przy LM Pro. LM ma poza tym dobre oleje i np. LM 2666 i 2185. Działanie tego szajsu sprawdziłem w trzech dieslach i na +. Także stosuję regularnie. Np. po LM2185 silnik stał się (a właściwie jego praca) jakby to powiedzieć taka mięciutka jak kaczuszka.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kubsztyk » 27 wrz 2013, 10:32

maziadm napisał(a):(...) Nie masz DPFu poszukaj czegoś: 5W30, B4, C3.

Do CiTD bez DPF to bym raczej celował w ACEA B3 lub B5 z naciskiem na tą drugą. B4 jest rekomendowana dla silników z pompowtryskiwaczami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maziadm » 30 wrz 2013, 13:49

kubsztyk napisał(a):ACEA B3 lub B5 z naciskiem na tą drugą. B4 jest rekomendowana dla silników z pompowtryskiwaczami.

Hmmm to nie jest tak do końca:
– B4 wg European Automobile Manufacturers Association: Oleje do silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) np. nasze poczciwe RF5C/RF7j ***.
– a do pompowtrysków: VW505.01 i VW506.01
– Np. oliwa LiquiMoly 1151 ma normy: ACEA A1/B1/A5/B5 ; VW 503.00 / 506.00 / 506.01 co oznacza, że pasuje tu i tu.

Podstawowa różnica to taka, że B1/B5 mają obniżone HTHS (grubość filmu olejowego przy 150 stopniach) do max. 3,5mPa, zazwyczaj 2,9mPa. Ale są i takie (niektóre silniki Forda) co mają 2,6mPa.

Norma B3/B4 nie ma niskiego HTHS zwyczajowo 3,5-3,6mPa. Można mieć HTHS na poziomie 3,5-3,6 i wskaźnik lepkość np 180 lub niskie HTHS 2,9mPa i wsk. lep. 160. I teraz pytanie który olej będzie bardziej płynny? Chyba ten pierwszy.
Mazda zaleca:
SEA:5W30; ACEA B1/B3; API CF lub
SEA:5W30; ACEA B3/B4; API CD/CE/CF-4
Ja mam teraz Motula min. z normą B5 i ma HTHS = 3,6mPa.

*** a może jest tak, że problemy z zapieczonym smokiem olejowym, padającymi wtryskiwaczami są spowodowane użytkowaniem oleju Dexelia. Z tego co się orientuje to jest to jedyny dopuszczony olej do smarowania wankla, ale do diesla czy benzyny w japonii stosują zupełnie coś innego jakiś Eneos czy Indemitsu – ot taka mała teoria spiskowa <czarodziej>

Patrzę nikt nie smoli w tym wątku to takie małe up.
Drodzy, hmmm, mam dylemat, co wlać???
1) Millers EE LL 5W30 (ten nano coś tam)?
– (podobno) full syntetyk "–"
– technologia nano (lekkobieżność, leszpe zabezpieczenie) "+"
2) LM TT4200?
– półsyntetyk, to na "+",
– sprawdzony, b. mocny olej, prawdziwy LL do 50kkm lub 2 lata "+"
– można dodać Ceratec (molibdenian amonowy), podobno robi robotę (takie wypasione nano coś tam) "+"
Hmmm, wychodzi TT4200 ???
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Shaarky » 27 paź 2013, 00:26

Ja też mam duże wątpliwości do wskazań bagnetu. Wygląda jakby był nadmiar, ale jeżdżę, już 3 miechy i żadnych niepokojących akcji nie miałem (odpukać!). Za dwa tygodnie jestem umówiony na wymianę olejów i filtrów i wtedy liczę, na fachową ocenę. Jutro podejdę jeszcze raz do tematu po przeczytaniu waszych sposobów na sprawdzenie poziomu oleju.

W Toyocie wskazanie miałem bezbłędne. ;) A tu walcze z myślami i mam nadzieję, niepotrzebnym stresem. :)

Dopisano 27 paź 2013, 13:58:

Dwa podejścia do odciągnięcia nadmiaru oleju i niestety nie udane. Mam strzykawkę 50ml, rurkę z zestawu kroplówkowego i NIE POTRAFIĘ odciągnąć tego oleju. albo nic nie zasysa, ale zasysa się rurka jakby do ścianki i też <dupa> z tego. Co robię źle, bo wydawało mi się, że to proste jak budowa cepa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez maziadm » 28 paź 2013, 17:49

Shaarky napisał(a):Co robię źle, bo wydawało mi się, że to proste jak budowa cepa...
Weź tzw. żanetę, ma ona chyba 100ml i jak najkrótszy i nie za gruby wężyk.

Ja teraz będę zbierał olej, tzn. po zlaniu sprawdzał ile go tam wypłynęło. Warto też porównywać wskazanie na zimnym po nocy i ciepłym 5 min. po zgaszeniu. Chociaż wg teorii olej w ciągu 1-2 min. powinien być już w misce.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6