Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników
Czy dobre mam momenty dokrecania śrub w rfc5: mostki nad wtryskiwaczami 52-61Nm, podkładki pod przelewy 10-12Nm, przewody wysokiego ciśnienia 29Nm?
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
samson
samson22 napisał(a):...podkładki pod przelewy 10-12Nm,..
w twoim silniku ich nie ma.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po wymianie wtrysku nr2 na używany wtrysk wynik testu przelewowego wygląda jak na zdjęciu, czyli nowy wtrysk przelewa najmniej. Podjechalem do serwisu żeby przeprowadzić kalibrację niestety kalibracja nie przeszła do końca i proces został wstrzymany. Powodem wymiany wtrysku było kopcenie auta przy dodaniu gazu oraz jego przelewanie. Niestety po wymianie wtrysku auto
1. dalej kopci (turbina jest po regeneracji),
2. na zimnym silniku trochę głośniej chodzi,stuka przez parę sekund (przed.wymiana wtrysku tego nie było),
3 nie udało się przeprowadzić kalibracji.
Dodam że po wymianie wtrysku zalałem forte na cały bak paliwa, a kalibrację zacząłem robić po przejechaniu połowy baku ok 400km, czyli jeszcze ze specyfikiem w baku.
W serwisie powiedzieli mi że najlepiej jest wymienić 4 wtryski np na używki ale z tego.samego egzemplarza auta a nie jak ja zrobiłem tylko.1 szt.
Nie wiem co o tym myśleć. Macie jakieś przemyślenia?
pozdrawiam
Samson
1. dalej kopci (turbina jest po regeneracji),
2. na zimnym silniku trochę głośniej chodzi,stuka przez parę sekund (przed.wymiana wtrysku tego nie było),
3 nie udało się przeprowadzić kalibracji.
Dodam że po wymianie wtrysku zalałem forte na cały bak paliwa, a kalibrację zacząłem robić po przejechaniu połowy baku ok 400km, czyli jeszcze ze specyfikiem w baku.
W serwisie powiedzieli mi że najlepiej jest wymienić 4 wtryski np na używki ale z tego.samego egzemplarza auta a nie jak ja zrobiłem tylko.1 szt.
Nie wiem co o tym myśleć. Macie jakieś przemyślenia?
pozdrawiam
Samson
samson
z twojego opisu i fotki wynika jednoznacznie, ze dwa zew. wtryski sa kiepskie tzn. do wymiany.
trzeba pamietac, ze jesli uszkodzi sie lub wyeksplatuje jeden wtrysk, to trzy pozotale sa w podobnym lub mocno zblizonym stanie, bo pracowaly na tym samym paliwie i maja ten sam przebieg...
pozdr.E
trzeba pamietac, ze jesli uszkodzi sie lub wyeksplatuje jeden wtrysk, to trzy pozotale sa w podobnym lub mocno zblizonym stanie, bo pracowaly na tym samym paliwie i maja ten sam przebieg...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za info. Pamiętam o dopuszczalnej różnicy do15%. Ale zerknijcie jak wyglądał test przelewowy przed wymianą 2 wtrysku.
Chyba jednak mi zostaje wymienić cały komplet
pozdrawiam
Samson
Chyba jednak mi zostaje wymienić cały komplet
pozdrawiam
Samson
samson
samson22 napisał(a):... zerknijcie jak wyglądał test przelewowy przed wymianą 2 wtrysku.
...
ten dwgi byl kpl. do bani...
e.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
samson22 napisał(a):To wiem, ale teraz czy wymieniać pozostałe 3? Czy tak jak pisał banzai54 1 i 4? Czy cały komplet z tego samego auta?
pozdrawiamSamson
jesli nie przechodzi kalibracja, to trzeba tak dlugo wymieniac wtryski i szukac az bedzie okay,
inaczej bedzie drozej, duzo drozej, bo uszkodzone wtryski uszkodza tloki i blok silnika
viewtopic.php?f=410&t=153992&hilit=uszkodzone
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
samson22 napisał(a):To wiem, ale teraz czy wymieniać pozostałe 3? Czy tak jak pisał banzai54 1 i 4? Czy cały komplet z tego samego auta?
pozdrawiam
Samson
Ja mam każdy z innej parafii i jest ok.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk 4
masz te same tj, ten sam typ/model,tylko o innych numerach produkcyjnych tj. od 1 do 27 , a te z kolei wynikaja z parametrow produkcyjnych
pozdr.
E
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 24 wrz 2013, 12:43 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Generalnie chodziło mi o to, że już 2 razy wymieniałem wiec mam 1 oryginalny, jeden od Jaksy a 2 od mazvagtech
Ostatnio edytowano 24 wrz 2013, 09:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
mozesz miec je tez nawet od ojca dyrektora, to nie ma abs. znaczenia, najwazniejsze aby byly sprawne i przechodzily kalibracje.
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam!
mam maly problem? Otoz Mazda zaczela od jakis dwoch miesiecy dymic na pelnym gazie, i troszke nierowno przyspieszac, tak jak byloby male falowanie. Gdy bylem u mazdy w nNiemczech kalibracji nie przeszla, powiedzieli oczywiscie by sprzedac bo powyzej 200 000 km (aktualnie 234 000) wiec to i tak jest zlom...
Przypomnial mi sie fakt ze jak w Polsce sprawdzali wtryski w jednym z warsztatow na krzykach we wroclawiu to nikt nie poinformowalm mnie o faktie, iz podladki wymienia sie za kazdym razem gdy wyjmuje sie wtryski (jestesm w bledzie?) to bylo w kwietniu b.r. Teraz zrobilem test przelewoy i mam nastepujace wyniki:
Patrzac od rozrzadu
Wtrysk 1 38 ml
Wtrysk 2 28 ml
Wtrysk 3 30 ml
wtrysk 4 30 ml
wnioskuje wiec z tego iz wymienic nalezaloby wtrysk nr 1 a reszta jest okay? Test na kazdy wtrysk przeprowadzony w 3 minuty. Zamierzam juz dzis zamowic by jutro max. pojutrze byl ten wtrysk.. wiec czekam na odpowiedz
a! dwa razy madzia zapalila na 3 cylindry i puscila chmure dymu... trwalo to pare sekund i zaczela chodzic normlanie.. myslicie ze ma to jakis zwiazek?
z gory dziekuej bardzo za odpowiedz!
Dopisano 24 paź 2013, 13:08:
i jeszcze cos: jezeli na wtryskach mam tylko na 2gim 25 a na innach 24.. znaczy ze 2 byl juz raz wymieniony? iii znalazlem na ebayu jeden z numerem 16... nada sie wtedy? poza tym wszystko pasuje
mam maly problem? Otoz Mazda zaczela od jakis dwoch miesiecy dymic na pelnym gazie, i troszke nierowno przyspieszac, tak jak byloby male falowanie. Gdy bylem u mazdy w nNiemczech kalibracji nie przeszla, powiedzieli oczywiscie by sprzedac bo powyzej 200 000 km (aktualnie 234 000) wiec to i tak jest zlom...
Przypomnial mi sie fakt ze jak w Polsce sprawdzali wtryski w jednym z warsztatow na krzykach we wroclawiu to nikt nie poinformowalm mnie o faktie, iz podladki wymienia sie za kazdym razem gdy wyjmuje sie wtryski (jestesm w bledzie?) to bylo w kwietniu b.r. Teraz zrobilem test przelewoy i mam nastepujace wyniki:
Patrzac od rozrzadu
Wtrysk 1 38 ml
Wtrysk 2 28 ml
Wtrysk 3 30 ml
wtrysk 4 30 ml
wnioskuje wiec z tego iz wymienic nalezaloby wtrysk nr 1 a reszta jest okay? Test na kazdy wtrysk przeprowadzony w 3 minuty. Zamierzam juz dzis zamowic by jutro max. pojutrze byl ten wtrysk.. wiec czekam na odpowiedz
a! dwa razy madzia zapalila na 3 cylindry i puscila chmure dymu... trwalo to pare sekund i zaczela chodzic normlanie.. myslicie ze ma to jakis zwiazek?
z gory dziekuej bardzo za odpowiedz!
Dopisano 24 paź 2013, 13:08:
i jeszcze cos: jezeli na wtryskach mam tylko na 2gim 25 a na innach 24.. znaczy ze 2 byl juz raz wymieniony? iii znalazlem na ebayu jeden z numerem 16... nada sie wtedy? poza tym wszystko pasuje
- Od: 6 gru 2012, 10:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 Diesel, 2.0 136 Km, 2003, rejestracja 2004. Przebieg 197 000 km.
Witam. Mam kilka pytań. Po pierwsze co oznacza pojęcie "lejący wtrysk"? Czy chodzi o to, że wtrysk podaje zbyt duża dawkę do cylindra czy na przelew? Bo tu nasuwa się wniosek: jeżeli za dużo paliwa "wlewa się" do cylindra, to automatycznie mniej go idzie na przelew. Po drugie czy tak naprawdę nie jest istotna ilość paliwa jaka idzie na przelew w jednostce czasu (np. w czasie 2 min), a mniej ważne różnice pomiędzy przelewami poszczególnych wtrysków? W mojej opinii dla danego silnika, przy podobnych warunkach (temperatura silnika i na zewnątrz), wartość przelanego paliwa powinna być stała, a przynajmniej zbliżona. Załóżmy, że na przelew nr 1 w ciągu 2 min. poszło 60 ml paliwa, a na pozostałe trzy po ok 25 ml. Skąd pewność, że problem dotyczy tego jednego, a nie trzech pozostałych? Może te trzy są nieszczelne i leją nadmiernie paliwo do cylindra? Dla przykładu – wykonałem wczoraj próbę przelewów.
Silnik rozgrzany, bieg jałowy, czas: 4 min. Oto wyniki: wtrysk 1 – 45 ml, wtrysk 2 – 60 ml, wtrysk 3 – 55 ml, wtrysk 4 – 70 ml. Ciężko tu znaleźć punkt odniesienia, nie wiedząc ile paliwa powinno się przelać w ciągu 4 min. Pierwsza opcja, to, że wtrysk nr 1 leje do cylindra, a wtrysk nr 4 na przelew. Skąd mam wiedzieć czy dwa pozostałe są sprawne? Po tym, że mają zbliżoną wartość na przelewie? Trochę to nie ścisłe, bo równie dobrze 4 wtryski mogą mieć w miarę równą wartość na przelewach a być nie sprawne. Jak to interpretować?
Silnik rozgrzany, bieg jałowy, czas: 4 min. Oto wyniki: wtrysk 1 – 45 ml, wtrysk 2 – 60 ml, wtrysk 3 – 55 ml, wtrysk 4 – 70 ml. Ciężko tu znaleźć punkt odniesienia, nie wiedząc ile paliwa powinno się przelać w ciągu 4 min. Pierwsza opcja, to, że wtrysk nr 1 leje do cylindra, a wtrysk nr 4 na przelew. Skąd mam wiedzieć czy dwa pozostałe są sprawne? Po tym, że mają zbliżoną wartość na przelewie? Trochę to nie ścisłe, bo równie dobrze 4 wtryski mogą mieć w miarę równą wartość na przelewach a być nie sprawne. Jak to interpretować?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
lalol napisał(a):1...kalibracji nie przeszla, powiedzieli oczywiscie by sprzedac bo powyzej 200 000 km (aktualnie 234 000) wiec to i tak jest zlom.....
2. w jednym z warsztatow na krzykach we wroclawiu to nikt nie poinformowalm mnie o faktie, iz podladki wymienia sie za kazdym razem gdy wyjmuje sie wtryski..
3. Wtrysk 1 38 ml , Wtrysk 2 28 ml, Wtrysk 3 30 ml , wtrysk 4 30 ml
wnioskuje wiec z tego iz wymienic nalezaloby wtrysk nr 1 a reszta jest okay? Test na kazdy wtrysk przeprowadzony w 3 minuty. Zamierzam juz dzis zamowic by jutro max. pojutrze byl ten wtrysk.. wiec czekam na odpowiedz ...
4.jezeli na wtryskach mam tylko na 2gim 25 a na innach 24.. znaczy ze 2 byl juz raz wymieniony? ...
1.moze to byc wynik uszkodzonych wtryskow lub PCma.
P.S. moj kolega ma przejechane 320 000 km i auto chodzi bardzo dobrze a on w czasie eksplatacji wymienil tylko wtryski i pompe vaku reszta abs. we fabrycznym originale!
2. bo to kpl. barany!
3. wg. mnie to pierwszy ma najwiekszy zwrot co nie musi swiadcyzc o jego uszkodzeniu, kalibracja decyduje o losach wtrysku.
4. nie. montaz w fabryce jest loteryjny..i te numerki o niczym nie swiadcza!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
everyman napisał(a):Witam,
Czy moge prosić mądrych Forumowiczów o interpretację wyników testów przelewowych?
Moja Madzia to 6 136 KM RF5C.
Wydaje mi się ze działanie 3 i 4 na "słuchanie klucza" ma wyższą częstotliwość niż wtryskiwacze 1 i 2.
Pozdrawiam,
Michał
Cześć!
Po regeneracji wtrysków silnik ma następujące objawy:
– trudności przy odpalaniu – nasiliło się zimą
– nierówna praca na biegu jałowym – kreska skacze w zakresie 100 obr/min
– potrafi zgasnąć podczas jazdy – kilka razy zgasł przy załączeniu sprzęgła przy skręcaniu (nieciekawa sprawa)
Czy mogą być to wtryskiwacze? Czy warto oddać do naprawy gwarancyjnej po serwisie regeneracji?
W załączeniu zdjęcie po teście przelewowym.
- Od: 24 mar 2013, 13:21
- Posty: 7
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GY 2000cc 136KM RF5C rok prod. 2005 przed liftem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6