Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Dziś odebrałem auto z serwisu. Koszt przeglądu po 40 000 wraz z olejem i wypalaniem dpf bez wymiany klocków hamulcowych kosztował mnie 1 200 zł po rabatach. Serwis Auto Wache w Poznaniu. Wymienili mi też IC na gwarancji. Podobno był uszkodzony i to był powód braku mocy. Koszt DPF w Niemczech w serwisie Mazdy w dortmundzie do M6 143 KM wynosi 2 465 euro. Wiadomość z wczoraj. Serwis Mazdy w Gorzowie wlkp jest w stanie wymienić filtr DPF za około 8 000 zł (wczoraj dzoniłem i pytałem). Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Witam.
W 100 % polecam serwis w Gorzowie – a tych złodziei Auto Wache – OMIJAC z daleka!
Mam bardzo nie miłe wspomnienia z Auto Wache – i z drugiej strony polecam gorąco Gorzów.
Pozdr
Cristow
W 100 % polecam serwis w Gorzowie – a tych złodziei Auto Wache – OMIJAC z daleka!
Mam bardzo nie miłe wspomnienia z Auto Wache – i z drugiej strony polecam gorąco Gorzów.
Pozdr
Cristow
Witam.
Sprawa z Auto Wache wyglądała następująco:
W moja Mazde 5 wjechała w Audica – na tyle lekko ze gdyby to był 15 letni samochód pewnie bym tego nawet nie robil ale ze auto jest na gwarancji skorzystałem z ASO Mazdy.
Na pierwszym protokole w momencie zgłaszania szkody miałem napisane:
– belka zderzaka – do wymiany (Pan uwierzył mi na słowo ze jest odkształcona )
– zderzak "do odnowienia"
Okazało się jednak ze zderzak jest pęknięty i po drugiej analizie szkody – został zakwalifikowany do wymiany.
I teraz jak wyglądała naprawa.
Auto zostawiłem u Was 9 czerwca rano.
Pan Artur obiecał ze będzie na piątek do odbioru.
Niestety w piątek 13 czerwca, po godzinach prób dodzwonienia się do serwisu, usłyszałem ze odbiór dopiero w poniedziałek – wtorek.
Przyjechałem do serwisu we wtorek około godziny 16 – jak się okazało zderzak był jeszcze w piecu po lakierowaniu.
Po założeniu zderzaka okazało się ze kolor zderzaka nie pasuje do reszty – kolor wyszedł szary zamiast grafitowy i wyglądał jak pomalowany sprayem. !
Nie miałem czym wrócić do domu bo mieszkam około 70 km od serwisu – pojechałem autem do domu i miałem wrócić w środę rano na kolejne malowanie.
Z ciekawości zerknąłem pod auto czy belka zderzaka jest wymieniona – NIE BYŁA.
W środę rano zapytałem dlaczego nie wymienili
"Nie wymieniliśmy ponieważ uszkodzenia są bardzo małe i nie było sensu ruszać – zawsze co oryginał to oryginał "
Przyjąłem do wiadomości bo faktycznie mogło tak być.
Po 4 godzinach odebrałem auto po drugim lakierowaniu zderzaka, zapytałem Pana Artura czy dostanę jakieś potwierdzenie wykonanych czynności – odpowiedz " wszystko przyjdzie z HDI ".
Zadzwoniłem do HDI z pytaniem czy faktycznie dostane od nich dokumenty potwierdzające naprawę – odpowiedz:
" nie, ależ skąd – dostanie Pan od nas tylko informacje ze naprawa została wykonana i płatność do serwisu została uregulowana ".
Ale Pan poinformował mnie ze mogę podjechać i wziąść kserokopie dokumentów.
Na fakturze zobaczyłem ze m.in. wymieniono:
– Zderzak tył – cena 974 netto 1188 brutto
– Wspornik zderzaka tył – cena 552 netto 674 brutto
Tak wiec ktoś z serwisu chciał zarobic na tym ze napisali ale nie zrobili !.
Po wielu bojach staneło na tym ze mam oryginalną belke w kartonie w domku.
Poza tym zbliżał się przegląd na 40.000 km.
Wyslalem maile do Auto Wach ei Pollodego w Poznaniu oraz do Gorzowa.
Z Pollodego – zlew totalny ani maila, ani sie dodzwonic !
Cena w Auto Wache – okolo 1200 zł
Cena w Gorzowie – okolo 800 zł !
Suma sumarum – zaplaciłem w Gorzowie 460 zł, bo sam sobie wymienilem filtr paliwa, powietrza i kabinowe (niby zalecane sa przy 60.000 km – ale w Polsce to chyba chore aby jezdzic tak dlugo na filtrach).
Potem zaliczyłem Akcje Serwisową w gorzowie – wymiana Inrtercoolera ( od reki – trafilem ze mieli na magazynie) oraz zaliczylem wymiane tylnych amortyzatorów – tez na gwarancji – jeden puścił olej – prawdopodobnie po uderzeniu w tył auta.
A poza tym obsługa w Gorzowie – po prostu super.
Pozdr
Cristow.
Sprawa z Auto Wache wyglądała następująco:
W moja Mazde 5 wjechała w Audica – na tyle lekko ze gdyby to był 15 letni samochód pewnie bym tego nawet nie robil ale ze auto jest na gwarancji skorzystałem z ASO Mazdy.
Na pierwszym protokole w momencie zgłaszania szkody miałem napisane:
– belka zderzaka – do wymiany (Pan uwierzył mi na słowo ze jest odkształcona )
– zderzak "do odnowienia"
Okazało się jednak ze zderzak jest pęknięty i po drugiej analizie szkody – został zakwalifikowany do wymiany.
I teraz jak wyglądała naprawa.
Auto zostawiłem u Was 9 czerwca rano.
Pan Artur obiecał ze będzie na piątek do odbioru.
Niestety w piątek 13 czerwca, po godzinach prób dodzwonienia się do serwisu, usłyszałem ze odbiór dopiero w poniedziałek – wtorek.
Przyjechałem do serwisu we wtorek około godziny 16 – jak się okazało zderzak był jeszcze w piecu po lakierowaniu.
Po założeniu zderzaka okazało się ze kolor zderzaka nie pasuje do reszty – kolor wyszedł szary zamiast grafitowy i wyglądał jak pomalowany sprayem. !
Nie miałem czym wrócić do domu bo mieszkam około 70 km od serwisu – pojechałem autem do domu i miałem wrócić w środę rano na kolejne malowanie.
Z ciekawości zerknąłem pod auto czy belka zderzaka jest wymieniona – NIE BYŁA.
W środę rano zapytałem dlaczego nie wymienili
"Nie wymieniliśmy ponieważ uszkodzenia są bardzo małe i nie było sensu ruszać – zawsze co oryginał to oryginał "
Przyjąłem do wiadomości bo faktycznie mogło tak być.
Po 4 godzinach odebrałem auto po drugim lakierowaniu zderzaka, zapytałem Pana Artura czy dostanę jakieś potwierdzenie wykonanych czynności – odpowiedz " wszystko przyjdzie z HDI ".
Zadzwoniłem do HDI z pytaniem czy faktycznie dostane od nich dokumenty potwierdzające naprawę – odpowiedz:
" nie, ależ skąd – dostanie Pan od nas tylko informacje ze naprawa została wykonana i płatność do serwisu została uregulowana ".
Ale Pan poinformował mnie ze mogę podjechać i wziąść kserokopie dokumentów.
Na fakturze zobaczyłem ze m.in. wymieniono:
– Zderzak tył – cena 974 netto 1188 brutto
– Wspornik zderzaka tył – cena 552 netto 674 brutto
Tak wiec ktoś z serwisu chciał zarobic na tym ze napisali ale nie zrobili !.
Po wielu bojach staneło na tym ze mam oryginalną belke w kartonie w domku.
Poza tym zbliżał się przegląd na 40.000 km.
Wyslalem maile do Auto Wach ei Pollodego w Poznaniu oraz do Gorzowa.
Z Pollodego – zlew totalny ani maila, ani sie dodzwonic !
Cena w Auto Wache – okolo 1200 zł
Cena w Gorzowie – okolo 800 zł !
Suma sumarum – zaplaciłem w Gorzowie 460 zł, bo sam sobie wymienilem filtr paliwa, powietrza i kabinowe (niby zalecane sa przy 60.000 km – ale w Polsce to chyba chore aby jezdzic tak dlugo na filtrach).
Potem zaliczyłem Akcje Serwisową w gorzowie – wymiana Inrtercoolera ( od reki – trafilem ze mieli na magazynie) oraz zaliczylem wymiane tylnych amortyzatorów – tez na gwarancji – jeden puścił olej – prawdopodobnie po uderzeniu w tył auta.
A poza tym obsługa w Gorzowie – po prostu super.
Pozdr
Cristow.
Dzięki za szczegółowy opis. W moim przypadku przegląd po 40 000 u Wachego wraz z wypaleniem DPFa i serwisowa wymianą IC trwał 3 dni i kosztował mnie po rabatach 1 200 zł. Po twoim opisie sytuacji mysle że kolejny przegląd zrobie jednak w Gorzowie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Neon napisał(a):Dzięki za szczegółowy opis. W moim przypadku przegląd po 40 000 u Wachego wraz z wypaleniem DPFa i serwisowa wymianą IC trwał 3 dni i kosztował mnie po rabatach 1 200 zł. Po twoim opisie sytuacji mysle że kolejny przegląd zrobie jednak w Gorzowie.
Pozdrawiam
witam ponownie panowie jest nadzieja ze jak juz nawali ten dpf nie bedzie tak strasznie drogo,wejdzcie sobie na strone ebai w wyszukiwarce wpiszcie mazda dpf i wiecie za ile jest do kupienia .tylko 2200 zł ,to ciekawe dlaczego nasze serwisy takie cenny maja .ciekaw jestem co jest powodem takiej drożyzny .olej tez jest tanszy o 100zł na 6 litrach .moj dpf padł wiem jaka była przyczyna dosłownie zbieg niekozystnych okolicznosci i moja niewiedza .jade do berlina na wymiane mam tylko 300km .napisze wam ile wkońcu zapłaciłem .a jeszcze jedno rozmawiałem z serwisem w gorzowie twierdzi ze dpfu nie mozna ominac poniewaz tak jest silnik skonstułowany i zostawiam wam link ciekawe co otym sadzicie
http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=36705
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
aarko1 napisał(a):zostawiam wam link ciekawe co otym sadzicie
To, że wymontowanie DPF jest możliwe, było wiadome od początku. Chip jest od paru miesięcy rozgryziony, więc zmiany w programie nie są problemem dla osób które się na tym znają. Pewnie chcesz wiedzieć kto to potrafi? Najszybciej firmy tuningujące silniki jako pierwsze to opracowały. U Niemca tym bardziej. Jak masz blisko i umiesz się dogadać po niemiecku, to próbuj tam.
Pozdor Myjk
Witam.
Wszystko się zgadza, koszt filtra dpf w Niemczech wynosi około 800 euro, tylko knyf polega na tym, że jest to dpf do M6 z przed liftu czyli do silnika 136 KM. Jest to dodatkowy element, którego nie ma w standardzie w 136 konnym silniku. Niemcy masowo zakładaja te filtry poniewaz w zamian maja rabat na ubezpieczeniu i podatku drogowym za dbałośc o środowisko. Filtr do M6 143 KM (103KW) jest nieco inny i jego koszt wynosi 2.450 euro i nie niestety zamiennika. Jest to informacja z zeszłego tygodnia. Mam znajomego w Dortmundzie, który był na moja prośbę osobiście w serwisie Mazdy i wszystkiego sie dowiedział. Na ebayu owszem sa filtry dpf bo Mazdy nawet za 1.200 zł ale do wersji 100KW a nie 103 KW.
Pozdrawiam
Wszystko się zgadza, koszt filtra dpf w Niemczech wynosi około 800 euro, tylko knyf polega na tym, że jest to dpf do M6 z przed liftu czyli do silnika 136 KM. Jest to dodatkowy element, którego nie ma w standardzie w 136 konnym silniku. Niemcy masowo zakładaja te filtry poniewaz w zamian maja rabat na ubezpieczeniu i podatku drogowym za dbałośc o środowisko. Filtr do M6 143 KM (103KW) jest nieco inny i jego koszt wynosi 2.450 euro i nie niestety zamiennika. Jest to informacja z zeszłego tygodnia. Mam znajomego w Dortmundzie, który był na moja prośbę osobiście w serwisie Mazdy i wszystkiego sie dowiedział. Na ebayu owszem sa filtry dpf bo Mazdy nawet za 1.200 zł ale do wersji 100KW a nie 103 KW.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Te DPFy do silników przedliftowych (136) potrzebują albo ingerencji w oprogramowanie komputera silnika, albo dodatkowy aktywator chemiczny (tak jak w M3). Nie wiesz która to wersja?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Niestety nie wiem która to wersja. Słyszałem, że te silniki 136 KM sa od Forda Mondeo, tak usłyszałem w serwisie. Może warto dowiedziec sie u forda jak ich Mondeo 130KM miało rozwiązany ten problem. U mnie po 5 dniach po serwisie po przejechaniu 200 km znów zapaliła sie kontrolka DPF, naszczęście po kilku kilometrach zgasła. Mam nadzieje, że nie zacznie za chwilę mrugac. Ten DPF to jakiś dramat. Wam też zapala się raz na tydzień??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Neon napisał(a):Słyszałem, że te silniki 136 KM sa od Forda Mondeo, tak usłyszałem w serwisie
Silniki MZR-CD są chyba jednak rozwinięciem DiTD ? xANDy jak to w końcu jest, bo 100 razy powtórzone kłamstwo staje się prawdą .
A w kwestii kontrolki DPF – u mnie świeci tylko przy odpalaniu silnika (więc działa). W czasie jazdy jeszcze sie nie zdarzyło.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
W korkach niestety stoje codziennie tankuje na Orlenie. Dobrze że tym razem kontrolka nie zaczeła mrugac. Wystarczyło kilka kilometrów na prostej i wszystko ok. Zobaczymy na jak długo. Musze popytac w VTG lub u Kocara czy są w stanie wywalic to dziadostwo w przyszłości i przeprogramowac komputer.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Myjk napisał(a):Neon napisał(a):Wam też zapala się raz na tydzień
Nie, od nowości, tj. od 12kkm nie widziałem tej kontrolki na oczy.
U mnie kontrolki też jeszcze nie ma ale wypalanie mam ostatnio co 150-200 km, mimo, że w mieście prawie nie jeżdżę.
Może ten filtr wypala się w różnym stopniu w zależności od czasu i sposobu jazdy.
Krótka trasa – małe wypalanie, długa trasa – duże wypalanie; w mieście, ze względu na warunki – bez wypalania.
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
Możliwe. Jutro jadę w trase w sumie około 250 km z czego 120 km to autostrada. Przepale go konkretnie. Zobaczymy po tej trasie jak długo bede miał spokój.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Tylko pamietaj ze wypalenie nie polega na wciskaniu pedału gazu do oporu :–)
Wrzuc sobie tempomacik tak aby obroty były okolo 2500 – 3000 obr i tak przez kilka – kilkanascie km.
Chodzi o to aby spaliny do DPF trafiały równomiernie i bardzo gorące .
Moze na próbe wlej sobie Shell V-Power Diesel – zoabacz jak bedzie na tym paliwku :–)
Wrzuc sobie tempomacik tak aby obroty były okolo 2500 – 3000 obr i tak przez kilka – kilkanascie km.
Chodzi o to aby spaliny do DPF trafiały równomiernie i bardzo gorące .
Moze na próbe wlej sobie Shell V-Power Diesel – zoabacz jak bedzie na tym paliwku :–)
Nie mam zamiaru katowa autka. Mając na mysli konkretne przepalenie chodziło mi właśnie o równomierną jazde na autostradzie. Ty jeździsz na Shell V-Power Diesel? Czujesz różnice w porównaniu ze zwykłym Dieslem? Ja ostatnio zalałem ON Verwa. Bez różnicy. Wlałem 54 litry.
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Ja kontrolkę DPF widzę świecącą tylko i wyłącznie przed uruchomieniem silnika, ale za to w zastraszającym tempie przybywa oleju w silniku. Auto ma przejechane 25000 km i olej wymieniałem już dwa razy po 17000 km i... 24000 km .
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
- Od: 31 gru 2006, 20:36
- Posty: 83
- Skąd: Piaseczno
- Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07
witam panowie -Dzis bylem w serwisie mazdy w itali tam kupilem swoja mazde i teraz po przejechaniu 7500 widze ze poziom oleju jest podwyzszony i pojechalem pytac sie co jest i jest czy to normalne i gosc mi wytlumaczylwlasnie jak dziala DPF i teraz wiem wlasnie jak sie jezdzi duzo po miescie to poziom oleju wzrazsta poniewaz czasteczki nie zostaja wyrzucone przez filtr tylko zostaja cofniete do silnika i przybywa oleju i gosc mi powiedzial mam teraz nad maxymalnym poziomem 1/3 ponizej F i mowil ze jeszcze 4 lub 5 tysiecy kilometrow poziom dojdzie do F i trzeba przyjechac wymienic olej i na kompa i po sprawie.Narazie jescze sie nieswiecila ale juz wiem na czym to polega jak zacznie sie blyskotac nawet na olej nietrzeba patrzec bo wiadomo ze jest do wymiany i do kasacji kompa.pozdrawiam
- Od: 31 maja 2008, 17:20
- Posty: 10
- Skąd: Asti italia
- Auto: Mazda6 16GH 08r 2.0l 140KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6