Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Jaksa » 9 lip 2010, 10:32

Marcin5 napisał(a):Jestem świeżo po montażu emulatora, jak na razie (odpukać) wszystko w jak najlepszym porządku.
No to tylko pogratulowac :D Jak wrocisz z wyjazdu daj halo bo ciekawy jestem twojej opinii jazdy bez DPF'u .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez craft » 9 lip 2010, 11:17

jak moze miec problem z dpf-em jak fizycznie juz go nie bedzie mial.......
a chodzi mi o problem z reklamacja i wciskanie kitu ze cala wina lezy po stoie uzytkowikow
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:08
Posty: 8

Postprzez Jaksa » 9 lip 2010, 12:55

craft napisał(a):chodzi mi o problem z reklamacja i wciskanie kitu ze cala wina lezy po stoie uzytkowikow
mam auto z DPF z 2007 roku ( obecnie autentyczne 140 tys km ) wszystko działa poprawnie .... nie wydaje mi sie aby wina w zatykaniu filtra byla po stronie uzytkownika – winni są ekolodzy <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 9 lip 2010, 14:34

craft napisał(a):jak moze miec problem z dpf-em jak fizycznie juz go nie bedzie mial.......

To ja się właśnie pytam o to...

craft napisał(a):a chodzi mi o problem z reklamacja i wciskanie kitu ze cala wina lezy po stoie uzytkowikow

W większości przypadków – niestety tak.

Jaksa napisał(a):nie wydaje mi sie aby wina w zatykaniu filtra byla po stronie uzytkownika – winni są ekolodzy <lol>

Weź, bo ktoś to opacznie zrozumie i będzie... :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez craft » 9 lip 2010, 14:40

to jezeli sadzisz ze wina lezy po stronie uzytkownikow to po co doradzales aby walczyc o swoje jak samochod jest na gwarancji??!!! czasami jak czytam twoje odpowiedzi to czuje sie jakbym rozmawial z kierownikem aso w ktorym serwisuje samochod....... moze ty nim jestes?
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:08
Posty: 8

Postprzez Marcin5 » 9 lip 2010, 14:45

Taaa Myjk-Kierownik ASO :D Po godzinach hehe
Ostatnio edytowano 9 lip 2010, 15:42 przez Marcin5, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Myjk » 9 lip 2010, 15:06

craft napisał(a):to jezeli sadzisz ze wina lezy po stronie uzytkownikow to po co doradzales aby walczyc o swoje jak samochod jest na gwarancji??!!!

To chyba logiczne, że się walczy o swoje jak przedmiot jest na gwarancji?
Poza tym pisałem to w odniesieniu do konkretnej sytuacji -- jakbyś nie zauważył.

craft napisał(a):czasami jak czytam twoje odpowiedzi to czuje sie jakbym rozmawial z kierownikem aso w ktorym serwisuje samochod....... moze ty nim jestes?

Tak, i podgrzewam użytkowników żeby ze mną walczyli... Może już skończysz?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez craft » 9 lip 2010, 20:22

powiem tak koncz wasc wstydu oszczedz widze ze jestes ja chorogiewka raz piszesz tak a raz tak tlko skad mozesz wiedziec jak kto jezdzi samochodem??? podobnie zreszta jak w aso tam tez to wiedza....
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 13:08
Posty: 8

Postprzez MIROSLAV » 9 lip 2010, 23:45

Koledzy

Nie rozumiem czemu wprowadzacie nerwowa atmosferę.

Co do DPFu nie zapalał mi się w okolicy domu, tylko o zgrozo w trasie i zauważyłem że stało się to po wrzuceniu 6 biegu i obrotach ok 2 tys. W okolicy domu nigdy nie wrzucam 6tki a obroty oscylują w granicy 2,5-3 tys.
Dalej podtrzymuje swoje stanowisko że to bubel któremu do ekologii nijak, koszty produkcji i utylizacji spowodują pewnie więcej spustoszenia niż sadza, należy dodać jeszcze koszty dodatkowego paliwa a przy innych samochodach aktywatora który zapewne też nie jest obojętny dla środowiska. Ale jak widać pozostaje się męczyć lub nie usuwając to dziadostwo.

Czy ktoś rozbierał ten filtr? Zastanawiam się co tam może go zatykać. Sadza teoretycznie się wypali ale w wyniku spalania mogą wytrącać się jeszcze inne związki stałe znajdujące się w paliwie, powietrzu i oleju, czyli popioły. Popiołu nie da się już spalić tylko trzeba je fizycznie usuwać bo przez wydech nie wyjdą. Co o tym myślicie?

Wracając do emulatora, gdzie jest ten wątek? znalazłem tylko kilka postów na ten temat a uważam że powinna być możliwość wpisywania w formie tabeli uwag opinii po przejechaniu kolejnych kilometrów z emulatorem i bez DPF. To da nam obraz pracy tych urządzeń i ewentualnej awaryjności oraz konsekwencji. Krzychu jest magikiem w tej dziedzinie może by coś podrzucił. Przewalanie kilkudziesięciu stron postów szybko się nudzi.


Do Jaksy

no piękne masz hobby, nie wiedziałem że z tej yamahy można tyle wyciągnąć, może kiedyś pogramy? Nie mieliśmy nawet czasu żeby pogadać jak byłem. Tu mnie znajdziesz
http://www.theraz.pl/
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 10 lip 2010, 01:07

MIROSLAV napisał(a):Krzychu jest magikiem w tej dziedzinie może by coś podrzucił.

Emm, w sensie tabelek? :) Nic tu po mnie, zarzad mnie nie cierpi, a u siebie robil nie bede ;) Moze Myjka popros, to spec od www ;).

Wracajac do emulatorow – ja osobiscie mialem do czynienia tylko z jedna ekipa od emulatorow i patrzac na to jak podchodzili do rzeczy (jedynie punkt widzenia elektryczny, zero roztrzasania wplywu na pozniejsza prace reszty ukladow silnika itp. – aby tylko zarobic – i absolutnie zadnych informacji jak to dziala – masz bombe w srodku, a jak sie zepsuje to tylko my ja umiemy naprawic) i przez to zupelnie mi sie odechcialo jakichkolwiek emulatorow. Poki mi sie nie psuje poty mam zamiar olewac. Jesli zacznie sie psuc, zaczne szukac uzywki. I dopiero gdy uzywki mnie zawioda (o ile w ogole), bede sie zastanawial – ale jak znam zycie, predzej sprzedam fure ze wzgledu na wiek niz to nastapi.
Co do zatykania filtra, tak, zapewne w koncu sie przytka jakas smola niepalna, ale pewnie niepredko (stawiam na okolo 300tkm).

Watek o emulatorze jeden tu viewtopic.php?f=90&t=75704
Drugi tu viewtopic.php?f=90&t=100607&start=0
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MiKo » 13 lip 2010, 13:38

Witam serdecznie,

Jako, że jest tu sporo osób z problemami chciałem dołączyć do grona nielicznych osób, które jeszcze (odpukać) z DPF-em nie mają problemów.
Otóz auto eksploatuje od fabryki, wersja po lifcie 143KM – obecnie na liczniku 62 kkm. Ani razu nie zapaliła się kontrolka DPF, na ostatnim przeglądzie 60kkm oleju było dokładnie w połowie między F i X (po 20kkm), 90% jazdy A4 Katowice-Gliwice – więc potwierdzało by się, że DPF przepalał się samoczynnie.
Paliwo tankowane na NESTE.

Będe obserwował teraz co się będzie działo, ponieważ jeżdzę teraz głównie 10km ocinki do pracy i spowrotem, trasy rzadziej.

Dodam jeszcze, że na każdym przeglądzie 20kkm/rok ASO przepala mi serwisowo DPF-a – traktują to jako standardową procedurę i kosztuje to 150 zł, po ostatnim odebraniu auta na średnim spalaniu w kompie po resecie było 340l.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Myjk » 13 lip 2010, 13:48

MiKo napisał(a):na każdym przeglądzie 20kkm/rok ASO przepala mi serwisowo DPF-a – traktują to jako standardową procedurę i kosztuje to 150 zł,

Z byka spadli? <wow>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 13 lip 2010, 14:06

Kolego, przepalanie w ramach standardowego przeglądu to jawne złodziejstwo. Skoro nie masz żadnych problemów z filtrem, to jest to ci zupełnie zbędne, a serwis z czystą premedytacją i wyjątkowo złośliwie zawyża ci koszty przeglądu o zupełnie zbędną procedurę. Ja byłem dwa razy w Księżynie Białystok i nikt nigdy nie wypalał mi na siłę filtra DPF. Nie daj się oszwabić i kategorycznie zakaż wykonywania takiej ekstra-płatnej procedury. A jak będą się upierali zmień ASO.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez chmooreck » 13 lip 2010, 14:10

W którym ASO Cię naciągają na niepotrzebne wydatki ?
Jakoś w instrukcji (w wykazie czynności przeglądowych) nie znalazłem wypalania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MiKo » 13 lip 2010, 14:16

Auto serwisowane w ASO-DYGA Katowice.
Konsultowałem się przed chwilą z drugim serwisem PRO-MOTO Katowice, który twierdzi, że w zależności od stanu DPF-a komputer diagnostyczny wskazuje lub nie, na konieczność wypalania serwisowego. Wydaje mi się to trochę naciągane, bo skoro nie zapala sie kontorlka, to znaczy, że z DPF nic się nie dzieje ?!?

Z drugiej strony znów nachodzi mnie myśl, czy jeśli tego wypalania nie zrobią przy przeglądzie to może DPF się zapcha się szybciej i będe miał extra płatną wizytę w ASO ??
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Myjk » 13 lip 2010, 14:52

MiKo napisał(a):Z drugiej strony znów nachodzi mnie myśl, czy jeśli tego wypalania nie zrobią przy przeglądzie to może DPF się zapcha się szybciej i będe miał extra płatną wizytę w ASO ??

Jak ma się zapchać, to się zapcha i bez tej "standardowej procedury"...
Pogoń ich i to zdrowo, z żądaniem zwrotu kasy włącznie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez chmooreck » 13 lip 2010, 15:11

Myjk napisał(a):Pogoń ich i to zdrowo, z żądaniem zwrotu kasy włącznie.

<lol>
ja zagłosowałem nogami... papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MIROSLAV » 13 lip 2010, 22:06

Myjk napisał(a):Z byka spadli? <wow>

W Gdańsku za przepalenie skasowali mnie 250 zł, te 150 zł to pikuś. Precz z nieekologiczną i nieekonomiczną ekologią!!!
Myjk, to jak z tą tabelką, takim badaniem sondażowym, może Ty coś wymyślisz? ludzie czekają na opinie tych co wstawili emulatory. Przeszukiwać kilkadziesiąt stron postów to straszna robota.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 13 lip 2010, 22:14

MIROSLAV napisał(a):
Myjk napisał(a):Z byka spadli? <wow>

W Gdańsku za przepalenie skasowali mnie 250 zł, te 150 zł to pikuś. Precz z nieekologiczną i nieekonomiczną ekologią!!!
Myjk, to jak z tą tabelką, takim badaniem sondażowym, może Ty coś wymyślisz? ludzie czekają na opinie tych co wstawili emulatory. Przeszukiwać kilkadziesiąt stron postów to straszna robota.

Pozdrawiam


Pikus to by bylo gdyby bylo przydatne chociaz, a to nie dosc ze jest ZBEDNE to jeszcze prawdopodobnie SZKODLIWE, bo to wypalanie przy maksymalnych warunkach – w trasue wypalasz inaczej – mniejsza temperatura, przerywany cykl etc – material cierpi prawdopodobnie mniej.

Wiec wiesz, 150 zl _za_nic_ a wrecz za szkodzenie to jednak COS. Ja tez bym chcial codziennie 150 zl zgarnac za klikniecie gusiorem – mialbym teraz miliardy ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tradelux » 16 lip 2010, 18:42

MiKo napisał(a):Auto serwisowane w ASO-DYGA Katowice.
Konsultowałem się przed chwilą z drugim serwisem PRO-MOTO Katowice, który twierdzi, że w zależności od stanu DPF-a komputer diagnostyczny wskazuje lub nie, na konieczność wypalania serwisowego. Wydaje mi się to trochę naciągane, bo skoro nie zapala sie kontorlka, to znaczy, że z DPF nic się nie dzieje ?!?

Z drugiej strony znów nachodzi mnie myśl, czy jeśli tego wypalania nie zrobią przy przeglądzie to może DPF się zapcha się szybciej i będe miał extra płatną wizytę w ASO ??


Wybrałeś najgorszy z możliwych serwisów ASO na Śląsku. Ja jestem w trakcie pisania oficjalnego pisma do Mazdy Polska co Ci pseudofachowcy wyrabiają z klientami.
Przepalanie, a raczej wypalanie sadzy z filtru DPF co 20tys km <lol> Może za chwilę zaczną go wymieniać co 10tys km na nowy i inkasować po kilka tys zł. Widzę, że kosmiczne ceny u nich są w standardzie. Szkoda, że jakośc nie idzie w parze z ceną.
Trade-LUX – Pewne i bezwypadkowe samochody w Polsce – z nami to możliwe.
Samochody do sprzedaży dostępne już Polsce
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 20:56
Posty: 135 (0/3)
Auto: Zawsze jakieś jest :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6