Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez aniol0007 » 18 lip 2010, 21:36

Nowy filtr w mojej mazdzie stal sie faktem + roczna gwarancja. Mam nadzieje (wiem czyja matka jest nadzieja- uprzedzam wpisy zyczliwych), ze nie bede musial w przyszlosci walkowac tematow zwiazanych z DPF. Za dwa tygodnie ruszam do kraju.1070mil do pokonania. Trzymajcie kciuki. Ja szukam dobrego ubezpieczenia na europe.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 11:19
Posty: 9

Postprzez krzych » 18 lip 2010, 22:11

O ile zadbales o wtryski i inne wrazliwe cuda w/przy silniku, bedziesz jezdzil dlugo i malo szczesliwie ze wzgledu na spalanie, ale bezawaryjnie ;). Pamietaj tylko aby dbac o osprzet silnika.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Marcin5 » 19 lip 2010, 00:35

Panowie tak na szybko po przejechaniu 2000km z emulatorem po Chorwacji, zero problemów, nie zauważyłem momentów wymuszonego przepalania bo jest tu za pięknie żeby patrzeć się w komputer, głośniejszy dźwięk silnika ustąpił i auto brzmi jak wcześniej, (tak też mówił człowiek który montował emulator) wszystko w jak najlepszym porządku :D
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez gorylla » 19 lip 2010, 12:29

No to pięknie! Czekamy na wpisy po większym przebiegu. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 19 lip 2010, 17:35

Marcin5 napisał(a):głośniejszy dźwięk silnika ustąpił i auto brzmi jak wcześniej, (tak też mówił człowiek który montował emulator)

A jak ten "fenomen" wytlumaczyc? Bo jakos nie widze zwiazku...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chmooreck » 19 lip 2010, 19:10

krzych napisał(a):
Marcin5 napisał(a):głośniejszy dźwięk silnika ustąpił i auto brzmi jak wcześniej, (tak też mówił człowiek który montował emulator)

A jak ten "fenomen" wytlumaczyc? Bo jakos nie widze zwiazku...

Siła przyzwyczajenia ? "Coś" się "ułożyło" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 19 lip 2010, 19:43

Ja autora pytam, chodzi mi o fakty a nie domysly. Dlatego tez kwestionuje, bo biorac pod uwage system DPF, nijak nie widze technicznie wytlumaczalnego "przyciszenia".

No chyba ze pisales to ironicznie ;) (mozna zinterpretowac dwojako)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MIROSLAV » 19 lip 2010, 22:17

Marcin5 napisał(a):głośniejszy dźwięk silnika ustąpił i auto brzmi jak wcześniej, (tak też mówił człowiek który montował emulator) wszystko w jak najlepszym porządku :D


To super.

A możesz opisać, co robili z wnętrzem filtra? zwykłą dziurę czy coś więcej wywalili? Też jestem ciekawy skąd nagle taka zmiana z głośniejszego na cichszy.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez tombien » 19 lip 2010, 22:57

Odpowiedź jest prosta – 'bebechy" z prawie czystego filtra zostały poddane modyfikacji czyli jest ich mniej albo wcale, czyli zrobiło się bardziej pusto a przez to dżwięk bardziej metaliczny i słyszalny. Teraz cała sadza wali w resztę filtra i odkłada się na jego ściankach przez co filtr już nie jest taki pusty i dźwięk się zrobił bardziej głuchy. Taka jest moja teoria <jupi>

A tak swoją drogą, to kilka razy przyuważyłem, że silniki diesla w Mazdach (te bez DPFa) potrafią sobie puścić dymka przy przyśpieszaniu. Miesiąc temu miałem okazję jechać za GG przy dojeżdżaniu do Szklarskiej Poręby i z rurki cały czas pod górkę dymek szedł aż nie miło.

Tak sobie myślę, że jak te silniki tak kopcą to nie dziwię się, dlaczego dopalanie w Mazdach z DPFem jest tak często...

Mój ojciec jeździ od 5 lat CRV 2.2, samochód w jego rękach ma naprawdę ciężko i jeszcze nigdy nie zauważyłem, żeby coś poleciało z rury przy depnięciu, a zawsze zwracam na to uwagę jak rusza lub jadę za nim.

Jak już porównuję te japońskie dzieła to dodam, że działanie sprzegła w dieslu Hondy jest takie jak w silniku benzynowym, obsługuje się je bardzo lekko i przy cofaniu nie trzepie się jak w Mazdzie czy innych markach, gdy trzyma się ją na półsprzęgle. Honda może nie ma doświadczenia w wysokoprężnych, ale w tych 2 kwestiach wg mnie pokazali klasę.
Ostatnio edytowano 19 lip 2010, 23:21 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez krzych » 19 lip 2010, 23:08

Jeszcze raz zauwaze, ze pytam celowo autora postu, bo tylko On wie co dokladnie bylo modyfikowane i co twierdzili ludzie ktorzy modyfikowali... Teorie spiskowe to nie fakty. Gdyby sadza osadzala sie do tego stopnia zeby tlumic dzwieki to samochody bez DPFu bylyby cichsze niz benzyny :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez buster7 » 22 lip 2010, 10:45

Witam!
Robiłem regenerację filtra DPF (mrugająca kontrolka DPF oraz paląca się silnika) robił to znajomy "Pan Henio" ponieważ mam daleko do najbliższego ASO. Filtr jest na 100% czysty auto jeździ, jednak bez mocy (w dalszym ciągu palą się te kontrolki). Czy ktoś z kolegów forumowiczów "oczyszczał" w ten sposób DPF-a? Czy należy też wymienić od razu olej? Próba skasowania błędów spełzła na niczym. Błędy są kasowane ale za chwilkę komputer znowu je pokazuje. Jakim IDS-em można je samemu skasować? Ewentualnie co zrobić aby te kontrolki zgasły?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez gorylla » 22 lip 2010, 14:37

Jak "pan Henio" grzebie ci w DPF-ie, to raczej długo nie pojeździsz.
Jakby nawet w jakiś sposób Heniek oczyścił ci filtr z sadzy, to nie rozwiązuje to tak naprawdę żadnego Twojego problemu, który przede wszystkim polega na odpowiedzi na pytanie "dlaczego się zapchał?" Jak się zapchał raz to i zapcha się drugi, trzeci, czwarty itd. No chyba, że chcesz utrzymywać w dostatku pana Henia, który będzie golił za każdą taką "akcję serwisową".

Masz błędy w komputerze, które powodują, że Twoje auto działa w trybie awaryjnym. Musisz zrobić diagnostykę błędów, sprawdzić newralgiczne elementy silnika i osprzętu, przed wszystkim sonda lambda i wtryski, no i oczywiście sam filtr, czy nie jest już do bani. Bez ASO i ich IDS-a się nie obejdzie. A im wcześniej tym lepiej.

U mnie z takimi objawami padła sonda lambda ( i kilku innym userom też, co nie znaczy, że u Ciebie musi być to samo).
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez buster7 » 22 lip 2010, 20:02

Niedawno kupiłem Madzie i filtr był juz zapchany (koleś opuścił mi cenę o cenę przepalania). Nie miałem więc możliwości pojeździć i sam zapchać :)
a czy poziom oleju (1cm ponad F) może mieć wpływ na to że błędy się nie kasują?? Jedyny błąd jaki mam to ten dot. zapchanego DPF. Jeszcze jedno pytanko jaki mięliście poziom oleju zaraz po zmianie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez mcbeth » 22 lip 2010, 20:45

Jakie kody błędów? Kontrolki świecą czy migają ? W jaki sposób wykonywano 'regenerację' ? IDS-em ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez chmooreck » 22 lip 2010, 21:03

Inspekcję olejową przy okazji wymiany oleju kasowałeś ?
Olej po wymianie powinien być zdaje się na F i w ciągu eksploatacji nie może przekroczyć X.

Osobiście bałbym się zakupu auta ze zgłaszanym błędem i obietnicą, że wypalenie pomoże – chyba, że upust by był w wysokości nowego filtra DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez buster7 » 23 lip 2010, 08:51

Kody błędów P242F oraz P2458. Regeneracja była wykonana specjalnym środkiem chemicznym na wymontowanym filtrze. Sadzy było od groma sam filtr jest jeszcze w bardzo dobrym stanie. Kasowany był współczynnik rozrzedzenia oleju. Mój "Pan Heniu" ma doświadczenie z filtrami FAP z Peugeotów do tych aut jego IDS wystarczał aby skasować błędy, a w Madzi nie poszło. Stąd moje pytania co jeszcze można wykasować IDS-em aby pzbyc się tych ostrzeżeń. Kontrolka DPF tak jak pisałem w pierwszym poście miga a kontrolka silnika pali się na stałe. Próbowałem na początku sam przepalić według instrukcji z forum jednak przy tej sygnalizacji według instrukcji możliwe jest tylko kontrolowane wypalanie w ASO który jest daleko od mojego miejsca zamieszkania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez chmooreck » 23 lip 2010, 09:06

Z tego co wiem serwisowe wypalenie DPF w maździe wykonywane jest pod kontrolą komputera samochodu. Być może komputer oczekuje teraz wykonania cyklu przepalania niezależnie od czystości filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez MIROSLAV » 23 lip 2010, 12:08

buster7 napisał(a): Regeneracja była wykonana specjalnym środkiem chemicznym na wymontowanym filtrze. Sadzy było od groma sam filtr jest jeszcze w bardzo dobrym stanie. Kasowany był współczynnik rozrzedzenia oleju. Mój "Pan Heniu" ma doświadczenie z filtrami FAP z Peugeotów do tych aut jego IDS wystarczał aby skasować błędy, a w Madzi nie poszło.


Myślę że Twój Pan Heniu nie zapoznał się do końca z typami DPF a ja zielony w tej dziedzinie doczytałem się że są dwa rodzaje. Te z Peugota sa wypalane specjalnym płynem bodajże tlenkiem ceru a w Mazdach jest to olej napędowy spalany w filtrze i tym sposobem mógł dobić twój filtr. Z tego co wiem do wykasowywania niektórych komunikatów jak inspekcji olejowej czy DPF obsługuje tylko IDS Mazdy. Możesz spróbować jeszcze wykasować przez odłączenie klemy (–) akumulatora na minutę czy dwie, ale nie wykasuje to chyba inspekcji olejowej tylko kod błędu DPF. Jeśli filtr jest zapchany za chwilę ponownie zapalą się kontrolki DPF, trakcji, i silnika.
Tyle od laika, o resztę pytaj się specjalistów:)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Myjk » 23 lip 2010, 12:11

MIROSLAV napisał(a):Te z Peugota sa wypalane specjalnym płynem bodajże tlenkiem ceru a w Mazdach jest to olej napędowy spalany w filtrze i tym sposobem mógł dobić twój filtr.

Poczytaj dokładniej, bo rozmijasz się z faktami.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez MIROSLAV » 23 lip 2010, 13:30

Myjk napisał(a):Poczytaj dokładniej, bo rozmijasz się z faktami.


Co masz na myśli?
sam pisałeś w jednym poście o wydzielaniu ceru.



Postprzez Myjk » 16 wrz 2009, 18:12
Miacho, przede wszystkim musisz wiedzieć co powoduje ten płyn. A powoduje obniżenie temperatury spalania sadzy poprzez tworzenie większych przestrzeni pomiędzy cząsteczkami. Dzięki temu temperatura potrzebna do przepalenia sadzy spada o 100 stopni z 500 do 400 stopni. To z kolei daje krótszy czas przepalania filtra DPF i mniejsze zużycie paliwa podczas przepalania. To na tyle zalet. Wada jest taka, że cer z płynu katalitycznego osadza się na plastrze filtra i oblepia go doszczętnie – przez co filtr musi być wymieniony lub przeczyszczony fizycznie po wymontowaniu (wyspawaniu/wycięciu). W rozwiązaniu Mazdy nie ma płynu, dlatego potrzeba osiągnąć ponad 500 stopni Celsjusza do przepalenia filtra. Wadą jest dłuższy okres przepalania i wyższe zużycie paliwa. Zaletą, przynajmniej w teorii, brak konieczności wymiany/czyszczenia filtra. Więcej na ten temat pisałem w wątku "Problemy związane z filtrem DPF" w dziale Diesel.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6