Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 23 lip 2010, 13:35

MIROSLAV napisał(a):Co masz na myśli?
sam pisałeś w jednym poście o wydzielaniu ceru.

Wiem co pisałem i z tego m.in. wynika, że w swoim poprzednim poście rozmijasz się z prawdą.
hint FAPy nie są wypalane tym płynem, a jedynie wspomagane -- wypalanie odbywa się
tak samo w FAP jaki DPF.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez buster7 » 23 lip 2010, 14:20

dzięki za uwagi. a odłączenie klemy nie spowoduje żadnych "szkód" typu jakieś inne ustawienie komputera pokładowego bądź rozkodowanie radia, autoalarmu itp... ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez tombien » 23 lip 2010, 20:39

Odłączenie klemy i zostawienie tak samochodu na kilkanaście minut, podłączenie jej z powrotem nie spowoduje żadnych szkód. ABS będzie się świecił, ale wystarczy ruszyć, zahamować i ruszyć ponownie. Szyby trzeba wszystkie opuścić i podnieść z powrotem bo nie działa ich uchylanie. Nie ma żadnych dodatkowych czynności. Robiłem osobiście po błędzie komputera, gdy zapomniałem podłączyć wiązki pod filtr powietrza i uruchomiłem silnik – operacja z zabraniem prądu pomogła a komputer nie zapamiętał tego błędu – co potwierdzili mi w Aso na późniejszym przeglądzie.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez mcbeth » 23 lip 2010, 21:12

P242F to 'Ash Accumulation' więc PCM nawet nie próbuje wypalać filtra, więc pewnie znów zapcha się sadzą. Jeśli rzeczywiście jest czysty, to spróbuj skasować błąd ale nie uniwersalnym skanerem, tylko IDS-em np. w ASO – zdaje się, że tylko to jest skuteczne.
Warto byłoby sprawdzić też czujniki ciśnienia – może ten P242F wyskakuje przez uszkodzony czujnik. A PCM 'myśli', że to DPF jest kompletnie zapchany i nie wypala go nawet....
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez aczek » 24 lip 2010, 12:19

Mam dobrą nowinę dla wszystkich którzy maja problem z filtrem DPF
jest już firma która po przez podłączenie modułu oszukuje komputer i omija filtr DPF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 17:55
Posty: 35
Skąd: londyn
Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi

Postprzez Marcin5 » 24 lip 2010, 13:49

Sorry za mój poprzedni trochę lakoniczny wpis ale miałem ograniczony dostęp do netu. Wczoraj wróciłem, w sumie zrobiłem 4500km, jak pisałem wcześniej nie udało mi się zauważyć momentu "wypalania", autko w dalszym ciągu chodzi żwawiej, po agresywnej jeździe po autostradach wydaje mi się że jeszcze lepiej, chyba go trochę przegoniłem:) Jeżeli chodzi o dźwięk to jestem niemal pewien że chodzi ciszej niż po montażu. Człowiek który montował emulator mówił że oprócz zapchanego filtra miałem jeszcze trochę przytkany katalizator i on też miał wpływ na dźwięk auta. Nie mogę powiedzieć że brzmi jak przed montażem bo być może się przyzwyczaiłem ale na pewno ciszej niż po i "laik" nie zauważy różnicy. W każdym bądź razie nie zauważyłem jak do tej pory żadnych problemów. O spalaniu nie mogę za dużo powiedzieć ponieważ dość dużo jeździłem po górach a na autostradzie też nie oszczędzałem.
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Jaksa » 24 lip 2010, 15:22

Jak widze operacja sie udała :) to chyba dobrze ? Ja jeszcze nie mam problemu z DPF wiec nic nie przerabiam i mysle ze predzej auto sprzedam niz wywale filtr ( zonka mało ostatnio jezdzi)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez grerad » 24 lip 2010, 21:24

Witam, od 4 miesięcy mam Madzie6 143KM 2006r ,ale od dawna czytam różne opinie o DPF/FAP w różnych czasopismach motoryzacyjnych i przeważa w nich opinia fachowców że jeśli jest taka możliwość to lepiej pozbyć się tego ustrojstwa.Rozmawiałem już z różnymi zakładami i okazuje się że w Madzi da się to zrobić jednym sposobem-zamontowanie emulatora drugi sposób lepszy to wyłączenie ale w innych autach.Emulator tez działa różnie ,ale generalnie w większości jest OK.Na jesieni myślę o usunięciu DPFa.Pozdr.
grerad
 

Postprzez buster7 » 25 lip 2010, 19:51

Odłączyłem akumulator. Radość była wielka bo skasowało mi błąd i w końcu poczułem jak autko jeździ jednak po paru minutach włączyła się kontrolka DPF na stałe więc wrzuciłem trzeci bieg obroty na 2500 i tempomat. Niestety po 2km kontrolka zaczęła migać i po chwili auto przeszło w tryb awaryjny – zapaliła się kontrolka silnika.
Dziwne że nie mogłem wypalić filtra itym bardziej że jest wyczyszczony.

Niestety odłączenie zasilania spowodowało rozkodowanie radia (nie mam kodu, poprzedni właściciel też go nie ma) nie mogę też otwierać szyb z panelu sterowania – każdy z pasażerów ma kontrolę tylko nad swoją szybą.

Ma ktoś jakieś patenty jak przywrócić samemu normalne działanie? Pewnie nie obędzie się bez wizyty u jakiegoś elektronika... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez Jaksa » 25 lip 2010, 21:59

buster7 napisał(a):iwne że nie mogłem wypalić filtra itym bardziej że jest wyczyszczony.
Wszystko uzaleznione jest od zawartosci sadzy , generalnie system działa tylko wtedy gdy wszystko jest ok , gdy tylko ktorys z czujnikow padnie nie ma szans ani go skasowac ani wypalic DPF podczas jazdy – only serwis ....
buster7 napisał(a):Ma ktoś jakieś patenty jak przywrócić samemu normalne działanie?
Oczywista :) Stacyjka w pozycję zaplonu – otwierasz dane drzwi w ktorych nie otwiera sie okienko ( z twojego miejsca ) – otwierasz przyciskiem tę szybe do konca i trzymasz 2-3 sec. przycisk , nastepnie to samo do gory i juz masz naprawione :) powodzenia

P.S. Z DPF-em podjedz do serwisu mazdy ( nikt inny nie pomoze chyba ze ma tester mazdy IDS )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez buster7 » 26 lip 2010, 09:21

Dzięki Jaksa szyby chodzą :)

Trzeba będzie zaryzykować jazdę w trybie awaryjnym 100km może dojadę... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez buster7 » 26 lip 2010, 09:38

Marcin5 napisał(a):Sorry za mój poprzedni trochę lakoniczny wpis ale miałem ograniczony dostęp do netu. Wczoraj wróciłem, w sumie zrobiłem 4500km, jak pisałem wcześniej nie udało mi się zauważyć momentu "wypalania", autko w dalszym ciągu chodzi żwawiej, po agresywnej jeździe po autostradach wydaje mi się że jeszcze lepiej, chyba go trochę przegoniłem:) Jeżeli chodzi o dźwięk to jestem niemal pewien że chodzi ciszej niż po montażu. Człowiek który montował emulator mówił że oprócz zapchanego filtra miałem jeszcze trochę przytkany katalizator i on też miał wpływ na dźwięk auta. Nie mogę powiedzieć że brzmi jak przed montażem bo być może się przyzwyczaiłem ale na pewno ciszej niż po i "laik" nie zauważy różnicy. W każdym bądź razie nie zauważyłem jak do tej pory żadnych problemów. O spalaniu nie mogę za dużo powiedzieć ponieważ dość dużo jeździłem po górach a na autostradzie też nie oszczędzałem.


Marcin5 Wysłałem Ci PW możesz odpisać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 09:53
Posty: 28
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 Exclusive 110KM 2006r.

Postprzez MIROSLAV » 26 lip 2010, 21:18

Jaksa ja mam ten sam problem, wypalili w serwisie DPF, przejechałem 250 km i ta sama bajka znów zapchany i to w trasie gdańska-warszawa może niepotrzebnie wrzuciłem 6 kę i zszedłem do 2000 obrotów.

W serwisie powiedzieli że może też padać zawór spalin ERG gdyż tak samo zapisuje błąd, możliwe to jest?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Jaksa » 27 lip 2010, 23:43

Skoro byl wypalany i po przejechaniu 250 km znow pojawil sie problem jest cos nie tak z....czujnikami DPF / sondą lub wtryskiwaczami – to jest nie dopuszczalne aby tylko tyle auto przejechalo po wypaleniu .
Wszystkie te czujniki mozna sprawdzic podczas testu ( od tego jest własnie tester IDS )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez aniol0007 » 30 lip 2010, 22:00

Noi stalo sie. Kiedy to zalozyli nowy filtr? Trzy tygodnie temu? Dzis w drodze na prom po przejechaniu ok 160km, przy obrotach powyzej 2000, na 6-tym biegu. Utrata mocy, pozniej w porzadku, znow spadek i tak w kolko. Myslalem, ze mnie krew zaleje. Laweta, serwis. Tam jakis walijski ciolek powiedzial, ze moge jechac z mrugajacym dpf i kontrolka silnika. Nie bede sie rozpisywal. Final jest taki, ze mimo uplyniecia gwarancji komis wymienil nam samochod na inny. Jutro przesiadam sie do hondy accord. Biore sie za dpf w hondzinie. Trzymcie sie ludki. nara.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 11:19
Posty: 9

Postprzez Radek Kraków » 5 sie 2010, 13:51

Witam

Czy konieczne jest zresetowanie ustawień (jeśli tak to jak w prosty sposób to zrobić?) podczas wymiany oleju w M6 121KM z 2006 roku z DPF, kupiłem dexelię 5w30 do DPF.

z góry dziekuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 13:47
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM prod 2006/ model 2007

Postprzez Jaksa » 5 sie 2010, 22:24

Radek Kraków napisał(a):Czy konieczne jest zresetowanie ustawień
Tak
Radek Kraków napisał(a):jeśli tak to jak w prosty sposób to zrobić
Nie ma prostego sposobu chyba ze kupisz sobie za 14 tys tester z oprogramowaniem do mazdy , taniej jednak wychodzi wymieniac oliwe w serwisie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wiktorbel » 6 sie 2010, 15:44

a ja zamontowałem sobie emulator w swojej 6, ogólne wrażenia, bardzo pozytywne, wyżej się wkręca, stał się bardziej elastyczny, no i nie mruga już żaden dpf :D do samego emulatora nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, na początku były problemy, ale jak się potem okazało z winy montera, także odradzam zakład w kraśniku, pomijając fakt ze wgięli mi próg, montowali mi to ponad 10 godzin, nie chcieli podjąć się naprawy, i prawdopodobnie zepsuli mi komputer główny, to nie maja IDS'a wiec nie mogą zrobić potrzebnej po montażu emulatora tzw. diagnostyki. Także reasumując, problem DPF'u u mnie został rozwiązany(mam nadzieje na zawsze), emulator jest jak najbardziej OK, zakład w Kraśniku całkowicie odradzam-użytkownikom mazd przynajmniej, a teraz czeka mnie naprawa/wymiana głównego kompa.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:45
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX-9 GT 3.7 AWD LPG

Postprzez Marcin5 » 6 sie 2010, 16:08

Jak na razie po 6000km jazdy z emulatorem zero problemów:) Zastanawia mnie jednak jeden fakt, zbliża się wymiana oleju i czy zostać przy dexelii czy zalać coś "normalnego"?
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez wam » 10 sie 2010, 21:23

Mam 6-kę kupioną u dealera w marcu ub. roku. (model 2008).
Dwa razy miałem mruganie DPF-u. Za każdym razem na trasie. Za każdym razem jechałem dalej. Za drugim razem spod Stuttgartu. Dziwnym trafem w obu wypadkach kontrolka zaczęła mrugać na kilkaset km. przed planowanym przeglądem (przed 20 tys. km i przed 40 tys. km.). Zobaczę co będzie po 59.000.
Aktualnie mam przejechane 47.000, tankuję BP Ultimate lub lepszy Statoil. Nigdy nie sprawdzałem poziomu oleju. Stosunek miasto/trasa – 10:1. Raz w m-cu jadę na pobliską autostradę i wydaje mi się, że coś tam "przepalam".
Wcześniej przez 7 lat miałem dwie Octavie. I co z tego, że na pompowtryskiwaczach ?
Nigdy mnie nie zawiodły. Zrobiłem na nich łącznie prawie 400.000.
Miały parę drobiazgów, których w Maździe pożałowano. Chciałem kupić trzecią (2.0 – 170 KM), ale posłuchałem się syna i żony (mój Boże...).
Nie sądzę żebym jeszcze raz kupił jakiegokolwiek ropniaka. Te silniki zrobiły się (i dalej robią) bardzo skomplikowane. Jeśli fabryki komplikują konstrukcję samochodu to nieuchronnie skomplikują życie kierowcy. Przy moich obecnych ca 40.000 rocznie benzyna wystarczy. Może nawet Mazda 6 ?
Szerokiej drogi.
wam
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron