Dokładnie -Polecam co prawda nie ma takiego kopa ale daje radewam napisał(a): benzyna wystarczy. Może nawet Mazda 6 ?
Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
wam napisał(a):.....1. Dziwnym trafem w obu wypadkach kontrolka zaczęła mrugać na kilkaset km. przed planowanym przeglądem (przed 20 tys. km i przed 40 tys. km.). ...
2. Nigdy nie sprawdzałem poziomu oleju. .....
ad 1. bo komputer na podstawie przebiegu auta przelicza dane i sygnalizuje potrzebe...
i raczej będzie przy tych ok. 60 tkm podobnie
ad 2. to wielki błąd, bo w kazdym silniku należe spojrzeć pod maske, w miere często i regularnie,absolutnie
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Odnośnie Emulatora, co sądziecie o tym??
http://www.motoallegro.pl/item117643759 ... lator.html
wydaje się być jeszcze mniejszą ingerencją w osprzęt samochodu, spotkał się ktoś z tym??
http://www.motoallegro.pl/item117643759 ... lator.html
wydaje się być jeszcze mniejszą ingerencją w osprzęt samochodu, spotkał się ktoś z tym??
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
pionowy napisał(a):Odnośnie Emulatora, co sądziecie o tym??
<span><a href="http://www.motoallegro.pl/item1176437592_problem_fap_dpf_usuniemy_lowicz_nie_emulator.html" class="smarterwiki-linkify">http://www.motoallegro.pl/item1176437592_problem_fap_dpf_usuniemy_lowicz_nie_emulator.html</a></span>
wydaje się być jeszcze mniejszą ingerencją w osprzęt samochodu, spotkał się ktoś z tym??
Owszem, jest to sposób ale nie w naszych silnikach tj. 2,0 MZR CD, rozchodzi się o sterownik Denso, zadzwoń do tych ludzi i spytaj, wytłumaczą ci lepiej:)
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Marcin5
Miałeś racje, do Denso ich oferta nie dotyczy, naotmiast na temat Emulatora gościu powiedział że mogą być pewne problemu z rozwaleniem sterownika włacznie i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji, czy to prawda czy mit
Miałeś racje, do Denso ich oferta nie dotyczy, naotmiast na temat Emulatora gościu powiedział że mogą być pewne problemu z rozwaleniem sterownika włacznie i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji, czy to prawda czy mit
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
pionowy napisał(a):i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji,
i to bedzie stwarzac problemy, absolutnie
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Za to znalazłem coś takiego
http://www.filtrdpf.pl/usuwanie.htm
piszą tu że mają do Denso, jeszcze nie dzwoniłem po dokładną informację, może ktoś z tamtych okolic miał do czynienia z tą firmą?????
http://www.filtrdpf.pl/usuwanie.htm
piszą tu że mają do Denso, jeszcze nie dzwoniłem po dokładną informację, może ktoś z tamtych okolic miał do czynienia z tą firmą?????
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
pionowy napisał(a):Marcin5
Miałeś racje, do Denso ich oferta nie dotyczy, naotmiast na temat Emulatora gościu powiedział że mogą być pewne problemu z rozwaleniem sterownika włacznie i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji, czy to prawda czy mit
Owszem, symuluje obecność filtra i jego stopień zasadzenia, na tym to polega, dlatego nazywa się to emulatorem:) Metoda usunięcia filtra i wyłączenie jego obsługi poprzez zmianę programu komputera jest z tego co zrozumiałem lepsza, niestety nie dostępna dla nas( jeszcze). Ale co do rozwalenia sterownika to koleś gada bzdury, emulator w żaden sposób nie ingeruje w sterownik także nie rozumiem dlaczego miałby go rozwalać. Koleś odradzał ci emulator bo nie mają do niego dostępu lub nie potrafią go zamontować. Co do procedury wypalania, nie zauważyłem jej przez ponad 6000km, choć podobno miała być, człowiek który mi to montował jest na urlopie ale jak wróci to się dopytam jak dokładnie to działa.
pionowy napisał(a):Za to znalazłem coś takiego
http://www.filtrdpf.pl/usuwanie.htm
piszą tu że mają do Denso, jeszcze nie dzwoniłem po dokładną informację, może ktoś z tamtych okolic miał do czynienia z tą firmą?????
Oni też do naszych silników mają tylko emulator. Ale zadzwoń, może coś się zmieniło. Generalnie jeśli masz do nich blisko to są trochę tańsi niż http://emulatory.com.pl/punkty-montazowe.html u której ja montowałem. Wybrałem ich ze względu na dużą ilość punktów w całej Polsce i na wypadek gdyby coś się stało nie będę musiał zapieprzać pod Wrocław z za Warszawy:) Wydaję mi się że te dwie firmy robią mniej więcej to samo także weź pod uwagę odległości. Pozdr
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Marcin5 napisał(a):Oni też do naszych silników mają tylko emulator. Ale zadzwoń, może coś się zmieniło. Generalnie jeśli masz do nich blisko to są trochę tańsi niż http://emulatory.com.pl/punkty-montazowe.html u której ja montowałem.
Niestety tak jak pisałeś mają tylko emulatory, a ich cena jest naprawdę minimalna w stosunku do odległościa jaką musiałbym do nich pokonać, gdyż ceny podane na stronie są cenami netto, dochodzi to tego jeszcze tzw. przewiert filtra, co mnie bardzo zdziwiło bo myślałem że z tego filtra wywala się wszystkie bebechy. A tam gdzie montowałeś swojego, cena zamknęła się w cenie deklarowanej na stronie??? i co ci zrobili z filtrem??
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
Panowie, czy ktoś z doświadczenia może podpowiedzieć czy podczas cyklu wypalania w dużym korku normalne jest lekki dymk z rury? Zaobserowwałem to w trakcie wypalania, podczas powrotu z wakacji stojac w ogromnym, klkukilomwtrowym korku na autostradzie. Lekkie kopcenie z rury trwalo może z 4-5 min w momencie jak po mału przesuwalem sie w korku. Potem ustało i nie powróciło w kolejnych cyklach podczas normalnej już jazdy.
Pytam, bo nigdy tego nie zaobserwowałem i nie pamietam, żeby kiedykolwiek wcześniej mój flitr "wypalał się" podczas postoju w dużym korku, bo po porostu nie mam z nimi na codzień do czyniania.
Dzięki za odp.
Pytam, bo nigdy tego nie zaobserwowałem i nie pamietam, żeby kiedykolwiek wcześniej mój flitr "wypalał się" podczas postoju w dużym korku, bo po porostu nie mam z nimi na codzień do czyniania.
Dzięki za odp.
- Od: 9 paź 2009, 16:07
- Posty: 14
- Skąd: Konin
- Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS
Dostałem propozycję z http://allegro.pl/item1176437592_proble ... lator.html
odstawienia auta do nich na tydzień jako "królika doświadczalnego" aby spróbowali rozkminić sterownik DENZO gdyż niby jeszcze nie mieli okazji przy nim pracować. Obiecują że powinno się udać, a gdyby nawet nie to wrócą do starych ustawień. Co wy o tym myślicie??
odstawienia auta do nich na tydzień jako "królika doświadczalnego" aby spróbowali rozkminić sterownik DENZO gdyż niby jeszcze nie mieli okazji przy nim pracować. Obiecują że powinno się udać, a gdyby nawet nie to wrócą do starych ustawień. Co wy o tym myślicie??
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
pionowy napisał(a):Dostałem propozycję z http://allegro.pl/item1176437592_proble ... lator.html
odstawienia auta do nich na tydzień jako "królika doświadczalnego" aby spróbowali rozkminić sterownik DENZO gdyż niby jeszcze nie mieli okazji przy nim pracować. Obiecują że powinno się udać, a gdyby nawet nie to wrócą do starych ustawień. Co wy o tym myślicie??
Dawaj dawaj, przy okazji, powiedz co jest nie tak z filtrem? Sprawdzałeś możliwe przyczyny zapychania?
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
enduro napisał
– "ad 1. bo komputer na podstawie przebiegu auta przelicza dane i sygnalizuje potrzebe...
i raczej będzie przy tych ok. 60 tkm podobnie"
co to znaczy? ze komp co 20tkm sygnalizuje potrzebe wypalania- u mnie chyba co 300km ?
i jeszcze jedno pytanie czy jak jedziemy w trasie powiedzmy 50km obroty 2200- 2400 to czy przy okazji dpf sie wypala czy tylko wtedy kiedy komp proces zainicjuje, innymi słowy czy jadac raz w tyg w trase mozemy zapobiec próbym wypalania dpf w korkach?
dzieki za odpowiedz
sts
– "ad 1. bo komputer na podstawie przebiegu auta przelicza dane i sygnalizuje potrzebe...
i raczej będzie przy tych ok. 60 tkm podobnie"
co to znaczy? ze komp co 20tkm sygnalizuje potrzebe wypalania- u mnie chyba co 300km ?
i jeszcze jedno pytanie czy jak jedziemy w trasie powiedzmy 50km obroty 2200- 2400 to czy przy okazji dpf sie wypala czy tylko wtedy kiedy komp proces zainicjuje, innymi słowy czy jadac raz w tyg w trase mozemy zapobiec próbym wypalania dpf w korkach?
dzieki za odpowiedz
sts
- Od: 22 wrz 2012, 08:20
- Posty: 19
- Auto: gh 2.0D 09
hound napisał(a):Panowie, czy ktoś z doświadczenia może podpowiedzieć czy podczas cyklu wypalania w dużym korku normalne jest lekki dymk z rury?
Z doświadczenia może nie, ale w manualu piszą, że to jeden z objawów wypalania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Myjk napisał(a):BPNMSP
sory ale nie znam tego skrótu i nie wiem "o co kaman" więc jakbyś mógł mi przybliżyć byłbym wdzięczny
byłem dzisiaj w serwisie (miga kontrolka PDF i świeci się "check engine"), próbowali mi zrobić wypalanie filtra i to chyba z 3x i za każdym razem przerywało program tuż po rozpoczęciu procedury, po debatach postanowiono zrobić regenerację (tak to nazwali, podobno może być niebezpieczne dla filtra włącznie z jego stopieniem), już wydawało się, że po jakichś 10% procedura także została wstrzymana. Wniosek serwisu, PDF do wymiany (zapełniony całkowicie). Przyczyna najprawdopodobniej długa jazda bez wypalania.
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
przeszukując internet znalazłem coś takiego
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... 04&page=18
chodzi mi oczywiście o post puchatego, jeśli wierzyć jego relacji pytanie brzmi, opel może a mazda nie
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... 04&page=18
chodzi mi oczywiście o post puchatego, jeśli wierzyć jego relacji pytanie brzmi, opel może a mazda nie
- Od: 22 lip 2008, 11:28
- Posty: 26
- Skąd: Kozienice
- Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM
Ja się właśnie tego dziadostwa pozbyłem. Trudno zaryzykowałem, przejechałem na razie 250 km, bez żadnych problemów i różnicy, poza tym że auto jeździ w normalnym a nie serwisowym trybie. Sporo mnie to kosztowało, sam emulator jest drogi no i montaż. Zakładałem to w Warszawie Auto Kaliska.
Powrócę jeszcze opisać wrażenia.
PS. Nie jest to tylko przypadłość Mazdy przy mnie siedział gość który pozbywał się tego z Peugeota, ale straciłem już dobre zdanie o marce Mazda, zobaczymy co będzie dalej.
pozdro.
Powrócę jeszcze opisać wrażenia.
PS. Nie jest to tylko przypadłość Mazdy przy mnie siedział gość który pozbywał się tego z Peugeota, ale straciłem już dobre zdanie o marce Mazda, zobaczymy co będzie dalej.
pozdro.
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
witam! chcę właśnie kupić mazdę 6 i to co czytam o dpf mnie przeraża. czy wszytkie modele i roczniki miały ten filtr? proszę o pilną odpowiedź
-
seba37
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6