Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Jaksa » 10 sie 2010, 23:05

wam napisał(a): benzyna wystarczy. Może nawet Mazda 6 ?
Dokładnie -Polecam <jupi> co prawda nie ma takiego kopa ale daje rade :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 11 sie 2010, 10:38

wam napisał(a):.....1. Dziwnym trafem w obu wypadkach kontrolka zaczęła mrugać na kilkaset km. przed planowanym przeglądem (przed 20 tys. km i przed 40 tys. km.). ...
2. Nigdy nie sprawdzałem poziomu oleju. .....

ad 1. bo komputer na podstawie przebiegu auta przelicza dane i sygnalizuje potrzebe...
i raczej będzie przy tych ok. 60 tkm podobnie
ad 2. to wielki błąd, bo w kazdym silniku należe spojrzeć pod maske, w miere często i regularnie,absolutnie
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pionowy » 11 sie 2010, 13:26

Odnośnie Emulatora, co sądziecie o tym??
http://www.motoallegro.pl/item117643759 ... lator.html
wydaje się być jeszcze mniejszą ingerencją w osprzęt samochodu, spotkał się ktoś z tym??
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez Marcin5 » 11 sie 2010, 16:08

pionowy napisał(a):Odnośnie Emulatora, co sądziecie o tym??
<span><a href="http://www.motoallegro.pl/item1176437592_problem_fap_dpf_usuniemy_lowicz_nie_emulator.html" class="smarterwiki-linkify">http://www.motoallegro.pl/item1176437592_problem_fap_dpf_usuniemy_lowicz_nie_emulator.html</a></span>
wydaje się być jeszcze mniejszą ingerencją w osprzęt samochodu, spotkał się ktoś z tym??


Owszem, jest to sposób ale nie w naszych silnikach tj. 2,0 MZR CD, rozchodzi się o sterownik Denso, zadzwoń do tych ludzi i spytaj, wytłumaczą ci lepiej:)
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez pionowy » 11 sie 2010, 16:50

Marcin5
Miałeś racje, do Denso ich oferta nie dotyczy, naotmiast na temat Emulatora gościu powiedział że mogą być pewne problemu z rozwaleniem sterownika włacznie i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji, czy to prawda czy mit :D
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez Enduro » 11 sie 2010, 23:19

pionowy napisał(a):i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji,

i to bedzie stwarzac problemy, absolutnie
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pionowy » 12 sie 2010, 08:09

Za to znalazłem coś takiego
http://www.filtrdpf.pl/usuwanie.htm
piszą tu że mają do Denso, jeszcze nie dzwoniłem po dokładną informację, może ktoś z tamtych okolic miał do czynienia z tą firmą?????
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez Marcin5 » 12 sie 2010, 09:56

pionowy napisał(a):Marcin5
Miałeś racje, do Denso ich oferta nie dotyczy, naotmiast na temat Emulatora gościu powiedział że mogą być pewne problemu z rozwaleniem sterownika włacznie i że ten emulator nie likwiduje procedury dopalania, symuluje tylko prawidłowo działający DPF, przynajmniej w jego wersji, czy to prawda czy mit :D


Owszem, symuluje obecność filtra i jego stopień zasadzenia, na tym to polega, dlatego nazywa się to emulatorem:) Metoda usunięcia filtra i wyłączenie jego obsługi poprzez zmianę programu komputera jest z tego co zrozumiałem lepsza, niestety nie dostępna dla nas( jeszcze). Ale co do rozwalenia sterownika to koleś gada bzdury, emulator w żaden sposób nie ingeruje w sterownik także nie rozumiem dlaczego miałby go rozwalać. Koleś odradzał ci emulator bo nie mają do niego dostępu lub nie potrafią go zamontować. Co do procedury wypalania, nie zauważyłem jej przez ponad 6000km, choć podobno miała być, człowiek który mi to montował jest na urlopie ale jak wróci to się dopytam jak dokładnie to działa.

pionowy napisał(a):Za to znalazłem coś takiego
http://www.filtrdpf.pl/usuwanie.htm
piszą tu że mają do Denso, jeszcze nie dzwoniłem po dokładną informację, może ktoś z tamtych okolic miał do czynienia z tą firmą?????


Oni też do naszych silników mają tylko emulator. Ale zadzwoń, może coś się zmieniło. Generalnie jeśli masz do nich blisko to są trochę tańsi niż http://emulatory.com.pl/punkty-montazowe.html u której ja montowałem. Wybrałem ich ze względu na dużą ilość punktów w całej Polsce i na wypadek gdyby coś się stało nie będę musiał zapieprzać pod Wrocław z za Warszawy:) Wydaję mi się że te dwie firmy robią mniej więcej to samo także weź pod uwagę odległości. Pozdr
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez pionowy » 12 sie 2010, 10:46

Marcin5 napisał(a):Oni też do naszych silników mają tylko emulator. Ale zadzwoń, może coś się zmieniło. Generalnie jeśli masz do nich blisko to są trochę tańsi niż http://emulatory.com.pl/punkty-montazowe.html u której ja montowałem.

Niestety tak jak pisałeś mają tylko emulatory, a ich cena jest naprawdę minimalna w stosunku do odległościa jaką musiałbym do nich pokonać, gdyż ceny podane na stronie są cenami netto, dochodzi to tego jeszcze tzw. przewiert filtra, co mnie bardzo zdziwiło bo myślałem że z tego filtra wywala się wszystkie bebechy. A tam gdzie montowałeś swojego, cena zamknęła się w cenie deklarowanej na stronie??? i co ci zrobili z filtrem??
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez hound » 12 sie 2010, 22:34

Panowie, czy ktoś z doświadczenia może podpowiedzieć czy podczas cyklu wypalania w dużym korku normalne jest lekki dymk z rury? Zaobserowwałem to w trakcie wypalania, podczas powrotu z wakacji stojac w ogromnym, klkukilomwtrowym korku na autostradzie. Lekkie kopcenie z rury trwalo może z 4-5 min w momencie jak po mału przesuwalem sie w korku. Potem ustało i nie powróciło w kolejnych cyklach podczas normalnej już jazdy.

Pytam, bo nigdy tego nie zaobserwowałem i nie pamietam, żeby kiedykolwiek wcześniej mój flitr "wypalał się" podczas postoju w dużym korku, bo po porostu nie mam z nimi na codzień do czyniania.

Dzięki za odp.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 16:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez pionowy » 13 sie 2010, 13:36

Dostałem propozycję z http://allegro.pl/item1176437592_proble ... lator.html
odstawienia auta do nich na tydzień jako "królika doświadczalnego" aby spróbowali rozkminić sterownik DENZO gdyż niby jeszcze nie mieli okazji przy nim pracować. Obiecują że powinno się udać, a gdyby nawet nie to wrócą do starych ustawień. Co wy o tym myślicie??
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez Myjk » 13 sie 2010, 13:46

pionowy napisał(a):Co wy o tym myślicie??

Idź na całość! <lol> ;) BPNMSP :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Marcin5 » 13 sie 2010, 16:07

pionowy napisał(a):Dostałem propozycję z http://allegro.pl/item1176437592_proble ... lator.html
odstawienia auta do nich na tydzień jako "królika doświadczalnego" aby spróbowali rozkminić sterownik DENZO gdyż niby jeszcze nie mieli okazji przy nim pracować. Obiecują że powinno się udać, a gdyby nawet nie to wrócą do starych ustawień. Co wy o tym myślicie??


Dawaj dawaj, przy okazji, powiedz co jest nie tak z filtrem? Sprawdzałeś możliwe przyczyny zapychania?
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez pers » 13 sie 2010, 17:30

enduro napisał
– "ad 1. bo komputer na podstawie przebiegu auta przelicza dane i sygnalizuje potrzebe...
i raczej będzie przy tych ok. 60 tkm podobnie"
co to znaczy? ze komp co 20tkm sygnalizuje potrzebe wypalania- u mnie chyba co 300km ?
i jeszcze jedno pytanie czy jak jedziemy w trasie powiedzmy 50km obroty 2200- 2400 to czy przy okazji dpf sie wypala czy tylko wtedy kiedy komp proces zainicjuje, innymi słowy czy jadac raz w tyg w trase mozemy zapobiec próbym wypalania dpf w korkach?
dzieki za odpowiedz
sts
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2012, 08:20
Posty: 19
Auto: gh 2.0D 09

Postprzez mcbeth » 13 sie 2010, 21:20

hound napisał(a):Panowie, czy ktoś z doświadczenia może podpowiedzieć czy podczas cyklu wypalania w dużym korku normalne jest lekki dymk z rury?

Z doświadczenia może nie, ale w manualu piszą, że to jeden z objawów wypalania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez pionowy » 13 sie 2010, 22:28

Myjk napisał(a):BPNMSP

sory ale nie znam tego skrótu i nie wiem "o co kaman" więc jakbyś mógł mi przybliżyć byłbym wdzięczny
byłem dzisiaj w serwisie (miga kontrolka PDF i świeci się "check engine"), próbowali mi zrobić wypalanie filtra i to chyba z 3x i za każdym razem przerywało program tuż po rozpoczęciu procedury, po debatach postanowiono zrobić regenerację (tak to nazwali, podobno może być niebezpieczne dla filtra włącznie z jego stopieniem), już wydawało się, że po jakichś 10% procedura także została wstrzymana. Wniosek serwisu, PDF do wymiany (zapełniony całkowicie). Przyczyna najprawdopodobniej długa jazda bez wypalania.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez pionowy » 13 sie 2010, 23:31

przeszukując internet znalazłem coś takiego
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... 04&page=18
chodzi mi oczywiście o post puchatego, jeśli wierzyć jego relacji pytanie brzmi, opel może a mazda nie <co?>
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez pionowy » 14 sie 2010, 13:57

Mam jeszcze jedno pytanie, czy bardzo trudno jest wymontować to ustrojstwo, czy trzeba coś jeszcze wymontowywać aby się do tego doatać (filtr DPF oczywiście)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:28
Posty: 26
Skąd: Kozienice
Auto: mazda 5, mzr-cd, 110KM

Postprzez MIROSLAV » 16 sie 2010, 21:48

Ja się właśnie tego dziadostwa pozbyłem. Trudno zaryzykowałem, przejechałem na razie 250 km, bez żadnych problemów i różnicy, poza tym że auto jeździ w normalnym a nie serwisowym trybie. Sporo mnie to kosztowało, sam emulator jest drogi no i montaż. Zakładałem to w Warszawie Auto Kaliska.
Powrócę jeszcze opisać wrażenia.

PS. Nie jest to tylko przypadłość Mazdy przy mnie siedział gość który pozbywał się tego z Peugeota, ale straciłem już dobre zdanie o marce Mazda, zobaczymy co będzie dalej.

pozdro.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez seba37 » 17 sie 2010, 02:00

witam! chcę właśnie kupić mazdę 6 i to co czytam o dpf mnie przeraża. czy wszytkie modele i roczniki miały ten filtr? proszę o pilną odpowiedź
seba37
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6