Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Panowie i Panie jak chcecie mieć ciszej w dieslu Mazdy Kalibrujcie wtryski REWELACJA!!!!
Ostatnio to zrobiłem ,bo wydawało mi się że moja MAGDZIA jest trochę głośna,i wiecie co ,po tej operacji samochód zmienił sie nie do poznania ,nie żęzi tylko chodzi jak kulturalny dieselek SUPER!!!
Ostatnio to zrobiłem ,bo wydawało mi się że moja MAGDZIA jest trochę głośna,i wiecie co ,po tej operacji samochód zmienił sie nie do poznania ,nie żęzi tylko chodzi jak kulturalny dieselek SUPER!!!
AJST
- Od: 5 wrz 2008, 20:55
- Posty: 87
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel
Dokładnie tak jak Panowie opisujecie ...... moja tez pracuje rewelacyjnie po kalibracji....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Koszt kalibracji wtrysków jak i korekta MAF sensora w M6 150 zł
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Żądać mozesz nawet nie wiem czy w Twoim aucie ( z DPF ) mozna wykonac tę procedure ( nie mam jeszcze klientów z tymi modelami – gwarancja a ja nie jestem ASO ) zapytaj u swojego dealera. Przykładowo dla mazdy 3 1,6 nie ma takiej opcji w programie IDS.Myjk napisał(a):Czy mogę zażądać kalibracji w ASO
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Po przejechaniu 2500 km od poprzedniej kalibracji wtryskiwaczy, znowu zaczęły klepać jak zawory w starym polonezie. O czym to może świadczyć, bo w serwisie mówią, że oni mogą znowu kalibrować w ramach gwarancji na auto. Gwarancja kończy się niedługo i nie chcę się obudzić z ręką w nocniku...
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
- Od: 31 gru 2006, 20:36
- Posty: 83
- Skąd: Piaseczno
- Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07
O jakosci serwisu. Jedz do innego, powiedz, ze kalibracja juz byla robiona i ze interesuje Cie usuniecie przyczyny a nie skutku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Jaksa napisał(a):....nie wiem czy w Twoim aucie ( z DPF ) mozna wykonac tę procedure ( nie mam jeszcze klientów z tymi modelami ....
w M6 DPF wykonuje sie kalibracje dawki paliwa podobnie jak w przedlifcie..
mozna jednak odczytac info co do wartosci wtrysku ktora to okersla jego stan (od -100 do +100 jest w normie)
każda wykonana no i pomslnie zakończona kalibracja wtrysków (jesli jest poprawnie wykonana), bo robi to automatycznie tester VCM ale steruje machanik, ktory powiniien wiedzic co robi, potwierdza dobry stan wtryskow i wtedy należy gdzies indziej szukać przyczny...
np. może stan wtrysków jest kiepski lub paliwo ochrzczone..
pozdr
E.
Ostatnio edytowano 1 wrz 2012, 23:28 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W sobotę wymieniałem podkładki pod wtryskiwaczami. Ogólnie wszystko fajnie, przestał kopcić z wlewu oleju ale:
W czasie gdy wtryskiwacze były wyciągnięte mój pomocnik przekręcił kluczyk zaczęła mrugać kontrolka DPF. Po złożeniu wszystkiego "do kupy" i odpaleniu silnika świeciła się kontrolka ESP i Check engine, silnik pracował równo bez problemu odpalał, więc skasowałem błąd metodą "odłącz aku" wszystko byłoby ok, gdyby nie mega podwyższone chwilowe spalanie w czasie ruszanie i rozpędzania się. Jak już jedzie się stałą prędkością to spalanie jest o wiele niższe niż przed wymianą podkładek.
Pytanie brzmi:
Czy załączenie zapłonu w czasie wyjętych wtryskiwaczy mogło je "wyrzucić" z pamięci PCM i trzeba wykonać kalibracje wtrysków?
W czasie gdy wtryskiwacze były wyciągnięte mój pomocnik przekręcił kluczyk zaczęła mrugać kontrolka DPF. Po złożeniu wszystkiego "do kupy" i odpaleniu silnika świeciła się kontrolka ESP i Check engine, silnik pracował równo bez problemu odpalał, więc skasowałem błąd metodą "odłącz aku" wszystko byłoby ok, gdyby nie mega podwyższone chwilowe spalanie w czasie ruszanie i rozpędzania się. Jak już jedzie się stałą prędkością to spalanie jest o wiele niższe niż przed wymianą podkładek.
Pytanie brzmi:
Czy załączenie zapłonu w czasie wyjętych wtryskiwaczy mogło je "wyrzucić" z pamięci PCM i trzeba wykonać kalibracje wtrysków?
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):...
Pytanie brzmi:
Czy załączenie zapłonu w czasie wyjętych wtryskiwaczy mogło je "wyrzucić" z pamięci PCM i trzeba wykonać kalibracje wtrysków?
wg. mnie nie, ale mimo to polecam podjechac na tester i skalibrowanie/dostrojenie wtryskow.
Warto, na pewno nie zaszkodzi.
polecam.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ostatnio trafiłem na artykuł, który mówił że RF5C sam sobie potrafi kalibrować wtryskiwacze, podczas pracy silnika na postoju. Zmienia wtedy delikatnie wartości obrotów etc...
Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?
Ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat?
Pojeździmy zobaczymy jak będzie z autokalibracją jednak wcześniej nigdy nie widziałem chwilowego spalania w granicach 80l/100km podczas ostrego ruszania
Z radością mogę powiedzieć że spalanie wróciło do normy (po odpaleniu auto troszkę poburczało na biegu jałowym, a później pojechałem w trasę). Jadąc dziś do pracy zacząłem zwracać uwagę na chwilowe spalanie podczas ruszania, moje spostrzeżenia są takie, że już nie ma takich kosmicznych wyników i komputer troszkę szybciej odświeża te wartości.
Wniosek z tego taki że komputer "nie zapomina" o wtryskiwaczach ewentualnie musi się ich jeszcze raz nauczyć
Z radością mogę powiedzieć że spalanie wróciło do normy (po odpaleniu auto troszkę poburczało na biegu jałowym, a później pojechałem w trasę). Jadąc dziś do pracy zacząłem zwracać uwagę na chwilowe spalanie podczas ruszania, moje spostrzeżenia są takie, że już nie ma takich kosmicznych wyników i komputer troszkę szybciej odświeża te wartości.
Wniosek z tego taki że komputer "nie zapomina" o wtryskiwaczach ewentualnie musi się ich jeszcze raz nauczyć
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Witam szukałem dziś całe forum ale nie widziałem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, a mianowicie
Jak mogę wykonać , albo jak to powinno sie zrobić kalibracje wtrysków , bo wyczytałem że w 2,0 to wystarczy
1. Uruchom silnik
2. Podłącz szpilkę w czerwonym kółku 5 razy w ciągu 5 sek. do ziemi (podwozia).
3. Światło świec żarowych miga 5 razy podczas kalibracji jest zakończona.
i czy w ten sposob moge wykonac kalibracje
Jak mogę wykonać , albo jak to powinno sie zrobić kalibracje wtrysków , bo wyczytałem że w 2,0 to wystarczy
1. Uruchom silnik
2. Podłącz szpilkę w czerwonym kółku 5 razy w ciągu 5 sek. do ziemi (podwozia).
3. Światło świec żarowych miga 5 razy podczas kalibracji jest zakończona.
i czy w ten sposob moge wykonac kalibracje
mazda 6 143 km 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6