gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez marcinmusial20 » 9 lip 2012, 21:44

Witam prosze o pomoc otoz niedawno kupiłem Mazde6 i jak narazie bylo wszystko pieknie jezdziła odpalała nie było problemu z paliwem tankowałem na roznych stacjach i było fajnie, az do momentu kiedy popełniłem blad a wiec udało mi sie kupic rope "okazyjnie" wiemy chyba o co chodzi i od tego momentu jak ja tylko wlałem do baku zaczeły sie problemy. Po przejechaniu kilka kilometrów zaswiecila mi sie kontrolka ze w pompce paliwa znajduje sie woda i z ta swiecaca kontrolka zrobilem jakies 10 km przyjechalem do domu i spusciłem wode z pompki tak jak pisze w ksiazce ale problem nie ustał odpalam auto i po kilku sekundach gasnie wyłaczam stacyjke przekrecam ponownie czekam az kontroliki zgasna ale nie wszystkie chca zgasnac zostaje taka kontrolka gdzie auto dostaje poslizgu swieci sie na pomaranczowo i nie moge odpalic musze odzczekac jakis 20 sekund na wyłaczonej stacyjce dopiero pozniej gasnie i moge odpalic auto. Na obrotach powyzej 1300 chodzi normalnie lecz gdy obroty spadna auto gasnie i zas musze czekac wiec prosze o jakis porady wskaowki co to moze byc za przyczyna z gory dziekuje za pomoc


słuchajcie prosze o jakies rady w salonie mazda w niemczech za pierwszym raze,m powiedzieli ze pompa jest do regeneracji a dzisiaj dzwonoli ze pompy nie da sie naprawic i czy jest to mozliwe ze na popsutej pompie auto na wyzszych obrotach moze chodzic a na niskich gasnie czy to naprawde moze byc wina pompy czy poprostu chca mnie naciagnac na koszta
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 12:27

ta okazjonala ropa, moze sie okazac zlewem roznych substacji na bazie wody..... <glupek2>
polecam koniecznie wszystko wypompowac i zalac nowej ropy z dystrybutora.
jesli to nic nie pomoze, to prawdopodobie pompa i wtryski moga byc do wymiany.
jak co, to polecam kontakt na PW i napisz gdzie w Niemczech siedzisz z tym problemem..
moze cos wspolnie osiagniemy..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 11 lip 2012, 19:19

Witam, miałem identyczny problem. Na początku stawiałem na SCV ponieważ był z wadliwej serii. Po wymianie efekt gasnącego silnika pozostał. U mnie rozwiązaniem była wymiana wtryskiwaczy :( i oczywiście filtra paliwa, oraz wyczyszczenia sitka w zbiorniku paliwa, które było oklejone czarną mazią. Dodam jeszcze że jeśli zdecydujesz się na zamówienie wtrysków to koniecznie z przewodami oporowymi o numerach jak na wtryskach. Ja kupiłem bez i silnik chodził jak traktor do momentu aż się nie rozgrzał. Powodzonka
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 11 lip 2012, 22:53

bolkot napisał(a):1... stawiałem na SCV ponieważ był z wadliwej serii.
2....jeśli zdecydujesz się na zamówienie wtrysków to koniecznie z przewodami oporowymi o numerach jak na wtryskach. Ja kupiłem bez i silnik chodził jak traktor do momentu aż się nie rozgrzał. Powodzonka

1.nie ma wadliwych serii! to efekt eksplatowania auta na kiepskim paliwie, co potwierdza jednoznacznie stan sitka w zbiorniku
2.jesli miales nieodpowiednie wtyczki to tymbardziej nalezalo przeprowadzic kalibracje tj. dopasowanie dawki paliwa do stanu wtryskow, co tez nalezy wykonac tez po kazdej wymianie wtryskow...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 12 lip 2012, 08:21

Wiem że to prezez kiepskie paliwo <zawstydzony> . A jeśli chodzi o kalibrację to w trzech serwisach na pomorzu w tym ASO powiedziano mi, że kalibracji w moim modelu się nie przeprowadza, dopiero od roczników z 2005r. Dodano również, że to co niektórzy nazywają kalibracją to jest zwykły test wtryskiwaczy sprawdzający ich stan. A za kalibrację odpowiadają tylko kable oporowe. Tą teze potwierdziły 3 niezależne serwisy. Bo oczywiście czytając forum chciałem skalibrować wtryski.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 12 lip 2012, 11:00

Przebywam w okolicach Hanoveru ale zamowiłem nowa pompe do mojego autka na srode bede ja miał tutaj i zobaczymy co dalej. ale mam jescze jeden problem jakim sposobem moge spuscic ta cholerna robe z baku dzisiaj probowalem metoda wezyka ale nie udało mi sie wogole nie mogłem zassac paliwa i czy sa jakies inne sposoby zebym mogł to zrobic
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez bolkot » 12 lip 2012, 11:26

Ja skorzystałem z fotoporady http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=91177 a do zassania ropy użyłem takiej pompki ręcznej zakupionej na stacji benzynowej ( Wężyk w środku z gruszką ). Szło wolno ale dało rade. I PODSTAWA aby karnister do którego zlewasz był niżej niż bak. Miejmy nadzieje że to pompa.
powodzenia
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 12 lip 2012, 16:45

marcinmusial20 napisał(a):... jakim sposobem moge spuscic ta cholerna robe z baku dzisiaj probowalem metoda wezyka ale nie udało mi sie wogole nie mogłem zassac paliwa i czy sa jakies inne sposoby zebym mogł to zrobic

trzeba okrecic tylne siedzenia podniec je go gory i tam pod klapką jest zamocowany plywak itp..
jego nalezy odkrecic i wtedy jest dostęp do paliwa w zbiorniku
bolkot napisał(a):Wiem że to prezez kiepskie paliwo <zawstydzony> . A jeśli chodzi o kalibrację to w trzech serwisach na pomorzu w tym ASO powiedziano mi, że kalibracji w moim modelu się nie przeprowadza, dopiero od roczników z 2005r. Dodano również, że to co niektórzy nazywają kalibracją to jest zwykły test wtryskiwaczy sprawdzający ich stan. A za kalibrację odpowiadają tylko kable oporowe. Tą teze potwierdziły 3 niezależne serwisy. Bo oczywiście czytając forum chciałem skalibrować wtryski.
pozdrawiam

bo te Barany nie mają pojęcia..
kalibracja jest i nalezy ją wykonać.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 12 lip 2012, 18:18

To może kolego znasz jakieś namiary na pomorzu na taki serwis ?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez marcinmusial20 » 12 lip 2012, 18:49

a mam jeszcze jedno pytanie czy na przyklad jakbym sam załozyl ta pompe i czy po załozeniu trzeba podpinac pod komputer i ustawic dla niej wszystkie parametry czy juz nie trzeba
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Enduro » 12 lip 2012, 22:50

marcinmusial20 napisał(a):a mam jeszcze jedno pytanie czy na przyklad jakbym sam załozyl ta pompe i czy po załozeniu trzeba podpinac pod komputer i ustawic dla niej wszystkie parametry czy juz nie trzeba
juz nie trzeba
P.S.
jesli jestes w Hannoverze to jedz najlepiej do serwisu mazdy "Krause"
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinmusial20 » 12 lip 2012, 23:03

nie no do hanoveru to ja mam 40 km a mieszkam w takiej miejscowosci jak hodenhagen czyli kolego nie musze jechac na kompa i moge sobie sam ja załozyc bez odwiedzin w salonie bo za sama diagnostyke i za to ze wyjeli mi pompe zaplacilem 300 euro rece mi opadly ze az tyle wiec chcialbym to zrobic bez takich kosztow. A co z razrzadem nie trzeba bedzie go od nowa ustawiac czy cos bo jak nie to sobie zaloze sam troche tam mam pojecia co i jak wiec dalbym rade
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Enduro » 12 lip 2012, 23:38

jesli zdemontwali pompe bez kola zebatego to sprawa jest prosta,
jesli ni, to trzeba ustawiac
ale tak czy owak, trzeba znaki sprawdzic po montazu, absolutnie.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinmusial20 » 13 lip 2012, 00:13

no kolo zebate nadal jest tak jak było ale czy było zdejmowane przy demontarzu to nie wiem musze sie przyjzec czy jest dobrze ustawiony jutro wszystko sprawdze najwyzej bede prosil o rady troche sie stresuje bo to jest moje pierwsze takie auto i chciałbym zeby mi sie sprawowalo a na dodatek chciałbym go zrobic bo za tydzien jade do polski. dzieki wielkie wszystkim za rady jak do tej pory naprawde jestem bardzo wdzieczny pozdrawiam i douslyszenia
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez bolkot » 13 lip 2012, 21:58

Napisz tylko czy wymiana pompy pomogła.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 13 lip 2012, 22:26

bolkot napisał(a):Napisz tylko czy wymiana pompy pomogła.
pozdrawiam

ja osobiscie mocno wątpie w to że to pompa,
ale poczekamy az kolega napisze jakie efekty przyniosla wymiana,
bo ja typuje tu na uszkodzenie w..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 14 lip 2012, 16:22 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcinmusial20 » 14 lip 2012, 14:28

w srode bede mial pompe takze sie wszystko okaze co i jak a jak to beda wtryski to sie zalamie. i w koncu spuscilem ta cholerna rope a ten filterek w baku to mialem calutki czarny i w baku tez mialem troszke smieci narazie zostalo czekac do srody jak cos to sie odezwe pozdro
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 19:27
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 2003r

Postprzez Enduro » 14 lip 2012, 16:24

wymien tez filtr paliwa no i popatrz co w nim znajdziesz...np. metaliczny brokat w kolorze żłotawym nie wróż nic dobrego..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bolkot » 14 lip 2012, 17:17

Ja mialem filtr cały czarny, ale brokatu tam nie było. A co brokat oznacza ?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez Enduro » 14 lip 2012, 23:12

bolkot napisał(a):Ja mialem filtr cały czarny, ale brokatu tam nie było. A co brokat oznacza ?

oznacza: koniec pompy + wtryskow + plukanie zbiornika i przewodow paliwowych <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6